System Audio, Castle, Epos, Triangle: השוואה Head-to-Head... - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

System Audio, Castle, Epos, Triangle: השוואה Head-to-Head...


Fkl0ster

Recommended Posts

חבר שרוצה לרכוש מערכת דנדשה פנה אלי כדי לקבל ייעוץ ומכיוון שגם אני מחפש לי מערכת בתקציב דומה, החלטתי להצטרף אליו "על הדרך"...

קומפקט דיסק:

Cambridge Audio 540C - 2,500NIS

540c.jpg

מגבר משולב:

Audio Analogue Primo Settanta - 3,200NIS

primo-amp300225.jpg

חומר האזנה:

Dire Straits - Brothers In Arms

brothersinarms.jpg

Pink Floyd - DSOTM

441c.jpg

הנבחנים:

System Audio SA505 - 2,700NIS

sa505.jpg

התחלנו עם ה-System Audio SA505, מחליפו של ה-SA205 שהרבתי בשבחו. כבר כשהפעמונים בשיר Time מילאו את החדר בצילצולים, הרגשתי שמשהו כאן לא בסדר. הרמקול השמיע מוסיקה באופן "מאולץ" משהו - כאילו מנסה להרשים את הקונה בכל כוחו עם מיד שמנמן וגבוהים בשפע. הבמה הייתה גדולה אך שטוחה למדי, עם הפרדה סבירה בלבד בין הכלים. התעייפתי ממנו די מהר...

Castle Richmond 3i - 2,850NIS

687_richmond.jpg

איך שבאנו לעבור ל-Epos, המוכר הציע לשמוע Castle - דגם Richmond 3i הקטן שנכנס לתקציב (מחירו פחות מ-3000 ש"ח!); זו הפעם הראשונה שאזני נחשפו לרמקול בריטי זה ואני רק יכול לברך את אנטולי, אם ה-Severn נשמע ולו קצת כמוהו: פתאום הגבוהים התרככו בדיוק במידה כדי לא לגרום ל"עמימות יתר". הבמה, שהייתה "דו-מימדית" בסיסטם אודיו, העמיקה עד מאד והרגשתי שהקול של מארק (ק)נופלר ב-Your Latest Trick ממש בקע מתוך הקיר ולא מתוך קופסאות העץ; החצוצרה קיבלה עומק ונגן הסקסופון התמקם בדיוק בפינה הימנית קידמית - יכולת נדירה של מיקום כלים בבמה מעידה על איכות הרמקול ויכולת ה"פרזנטציה" שלו. סוף-סוף חשתי בהפרדה בין הסאונדטראק עצמו לווקאלים... סולו הגיטרה של גילמור ב-Time ריגש אותי מאד - כאילו קיבל מימד חדש: נייטראלי אך לא יבש, עמוק אך לא מעייף. הבאס התהדק, עם דיוק ופאנצ' מהירים יותר מה-SA. מאד מאוזן וגם אחרי חצי שעה של האזנה ענוגה הוא לא גרם לי לרצות להפסיק! בהחלט מוסיקלי.

Epos ES11 - 3,500NIS

p9393b.jpg

המשכנו עם ה-Epos ES11: זהו אגדי שיצא לאוויר העולם כשאני הייתי בבית ספר יסודי (תחילת שנות ה-90). יש שיגידו שהאלקטרוניקה שחוברה אליו לא הייתה ברמה וייתכן שהם צודקים. בכל זאת, ציפיתי מהם להתעלות על הרמקולים הקודמים (שכן הם בכלל בקטגוריית מחיר גבוהה יותר), אך לשווא: אותי הם אכזבו - אמנם גוון הצליל שלהם היה דומה לזה של הריצ'מונד (בריטים כבר אמרנו? ;)), אך הבאס התנפח בצורה מוגזמת וגרם להידהודים לא מחמיאים (למרות שהוא וגם קודמו הם rear-ported), המיד נשמע הרבה יותר laid-back, הגבוהים התרככו עוד יותר (יותר מידי לטעמי), הבמה הצטמצמה והצליל פשוט איבד מהנפח שה-Castle הקטנים הצליחו לספק... כנראה שאצטרך לבצע השוואה נוספת כמו גם מול ה-ES12 ממשיך דרכו לפני שאני חורץ את דינם של ה-Epos.

Triangle Titus - 3,150NIS

titus.jpg

לסיום, קינחנו בטיטוסים - מדובר כאן בגרסא מחודשת של הרמקול עטור השבחים שלהם אך אותי הוא איכזב עד מאד. לא סתם נשמעה הטענה שהוא "בהיר" ו"אגרסיבי" או "צווחן" - אני בהחלט מסכים עם כל התאורים הנ"ל. אף על פי שלפי טריאנגל הגבוהים רוככו בדגם הזה בזכות שונה, מסתבר שהאופי עדיין נותר זהה: הגיטרה של גילמור צווחה באוזן, הווקאלים היו in-your-face והמיד - שהיה לו "עובי" ו"נוכחות" בריצ'מונד ועוד יותר בסיסטם אודיו, נשמע רזה ואנמי למדי...

סיכום:

ובכן, כמה מוסכמות אישיות נשברו - ה-System Audio מוותרים על כתר ה-value-for-money עד 3K לטובת הריצ'מונד. הטריאנגל לחלוטין לא מאוזן וה-Epos לא ריגשו אותי יתר על המידה. כמובן שיש לקחת את כל הדברים בערבון מוגבל שכן יש פאקטורים כמו הגברה, מקור וכן - גם אקוסטיקה - שמשפיעים!

והחשוב מכל - זוהי דעתי שלי ושלי בלבד. אם זה מעניין מישהו, חבר שלי - שלא מכנה עצמו "אודיופיל", גם כן העדיף את הריצ'מונד אך די חיבב את הטריאנגל. לעומת זאת, ה-pick שלי היה בין הריצ'מונד לאפוס. לפיכך, מבחינת שנינו הסיסטם אודיו נמחקו מהרשימה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל, רכשת או לא?  :silly:

דבר שני, הטריאנגל האילו אומנם קצת בהירים (תלוי בציוד, גם אני חשבתי שהן בהירים קצת וקצת צווחים בגבוהים עם 2 המגברים שהיו ברשותי) אבל הם בהחלט מעולים.

כמו כן, אני הופתעתי לראות שהדיסקים שהבאת עימך הם בדיוק השניים שאני הבאתי איתי (הבאתי עוד כמה, אבל הקשבתי לאילו כמעט בבלעדיות). נראה כי יש לנו טעם דומה במוזיקה, הייתכן שהוא אף דומה בציוד?!  :o

ד"א, הדרייברים נראים דומים מאוד לאילו שנמצאים על גבי הקסטל שלי. ורקצ לצורך העניין, הקסטל מיוצר בצפון ירקשייר באנגליה, ולמרות זאת, הוא אומנם "אלגנטי" ובעל מיד חם ויפה, הרמקול הנ"ל הוא ממש לא יבש כמו שהרמקולים הבריטים מצטיירים בדר"כ.

אם אתה מעוניין, אתה מוזמן בהחלט להגיע אליי עם חלק מהציוד שלך (דיסקים לא חובה כי נראה שהחשובים ביותר כבר יש לי  ;D) ונוכל כל אחד להרחיב את אופקיו עוד במעט.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלום,

לא, טרם רכשתי. בשבוע הבא אקפוץ שוב עם החבר ואחרי session האזנה אינטנסיבי יותר, כנראה תיפול ההחלטה... הפעם אצטייד בנוסף במוסיקה קלאסית החביבה עלי (Toccata and Fugue in D minor של באך) ואולי בעוד כמה טראקים אחרים שאני מכיר כמו את כף ידי.

אני מתכוון "לעמת" את הריצ'מונד עם ה-ES12 ולדבריך גם אתן הזדמנות נוספת לשניים האחרים - אולי הגברה ומקור שונים יספקו תפנית רצינית אבל אני בספק.

אכן, הדרייברים והמיקום המיוחד (טוויטר מתחת ליחידת המיד-באס) נראים די דומה. אני חושב שכל הליין שלהם מתבסס על הקונסטרוקציה הספציפית הזאת...

תודה על ההזמנה - באמת נראה שהטעם המוסיקלי שלנו די דומה (וגם של החבר שלי), כמו גם הנטייה של שלושתנו לציוד... מוזר באמת. :nixweiss::smile1:

בכל מקרה, האזנה ערבה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשמע, יש לי המלצה חמה מאוד לרמקול שייתכן מאוד שיתאים לך (תלוי איך הוא יזוז עם הציוד המדובר). Dynaudio Audience 42. שעולה חדש כמעט 5000 שקלים לזוג, מדפי קטן מאוד 2Way עם פורט אחורי ובאס חם ומפנק מאוד במיוחד לעומת הגודל שלו. הוא לא בהיר בכלל לעומת הטריאנגל, והמיד שלו קרץ לי יותר באותה ההאזנה (שלא הייתה הראשונה לרמקול הזה) עם הציוד שהבאתי איתי. לאייל פור יש אותו משומש ב-2200, מחיר מציאה לכל הדעות, פחות מחצי מחיר והוא במצב (חיצוני לפחות) מעולה.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שמעתי את הקומט לפני ה"ריענון" האחרון במספר קונפיגורציות, עם אלקטרוניקה של Exposure & Audio Analogue ו... זה פשוט לא זה. הגבוהים אמנם רכים מהטיטוס, אך הבאס התנפח ללא פרופורציה (המגבר של Exposure הוציא מהם באסים עד כדי לחץ וכאב באוזניים) והמיד עדיין נשמע לי רזה ואנליטי באופן מוגזם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מדוע הנך משקיע ב-CDP כל כך הרבה כסף?

לטעמי ברמקולים ומגברים ברמת הכניסה (או קצת מעל) אין כל כך הבדל בין CDP ב-1,000 ש"ח ל-CDP ב-2,500 ש"ח. 1,500 ש"ח הללו יתנו לך תמורה גדולה יותר אם תוסיף אותם לרמקולים. במידה ותעשה זאת, תוכל לקחת את ה-HELIADE הרצפתי של TRIANGLE. מעניין מאד.

נ.ב

אנטולי, איזה דגם של ה-CASTLE יש לך?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א: סביר להניח שהוא יחליף את הרמקולים לפני הקומפקט, לכן כדאי להשקיע במשהו טוב כבר מעכשיו.

ב: מחיר לא אומר כלום על האיכות. שמעתי קומפקט של נ'אמיצ'י שעלה (משומש) 1600 וקרע את כל הנאדים והארקמים למיניהם שעלו פי 2 משומשים.

ג: הקסטל שלי הם מדגם Severn Mk2. כנס לדיון של "מה יש לכם, הרישמי" לעומד ה-10 מצא את ההודעה שלי וקרע החל ממנה.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שימו לב, עוד לא קניתי דבר!

אני בהחלט מתכוון "לעמת" את ה-CDP הזה עם ה-DVD77 של Cambridge Audio שעולה 1200 ש"ח. הוא אמור להיות טוב מנגני mass-market למיניהם בכל הקשור למוסיקה, כך שיהיה מעניין להשוות בין ביצועיהם המוסיקליים במגוון הסגנונות.

אם ההבדל לא יצדיק את המחיר, אני בהחלט אשקול את ה- המדובר שגם תומך בנוסף לכל בפורמט -Audio וכמו כן ישמש כמקור בחיבור למקרן.

לגבי ההגברה - סביר להניח שאשאר איתה. הצליל של Audio Analogue מהווה פשרה טובה בין SS למנורות - המגבר בנוי על טהרת הטרנזיסטורים, אך בניגוד למגברים אחרים ששמעתי, הוא יותר "חם" ומענג - מה שלאו דווקא בא על חשבון slam ו-attack היכן שצריך והוא עושה רק טוב ל-vocals הנשיים (The Great Gig In The Sky הוא דוגמא טובה). מעבר לכך, איכות הבנייה פשוט פנטסטית למחיר והתכנון המינימליסטי רק מבטיח שהסיגנל העובר דרכו מושפע מכמה שפחות גורמים בדרך.

ה-Heliade (או כל ריצפתי מרובה אלמנטים, לצורך העיניין) כנראה "גדול" על החדר שיהיה לי - 3.4~*2.8~.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה-PRIMO הינו בהחלט מגבר מעולה מחברה מצויינת. למרות זאת, אל תגביל את עצמך למגבר שכן קודם כל בוחרים ורק אח"כ מתאימים להם מגבר ולא להיפך.

בעניין הרמקולים הייתי ממליץ לבדוק את ה-707 של JM LAB ואת ה-RTI6 של POLK AUDIO.

א: סביר להניח שהוא יחליף את הרמקולים לפני הקומפקט, לכן כדאי להשקיע במשהו טוב כבר מעכשיו.

ב: מחיר לא אומר כלום על המחיר. שמעתי קומפקט של נ'אמיצ'י שעלה (משומש) 1600 וקרע את כל הנאדים והארקמים למיניהם שעלו פי 2 משומשים.

ג: הקסטל שלי הם מדגם Severn Mk2. כנס לדיון של "מה יש לכם, הרישמי" לעומד ה-10 מצא את ההודעה שלי וקרע החל ממנה.

Anatoli.

אמנם אכן הסבירות כי הרמקולים יוחלפו לפני ה-CDP הינה גבוהה יותר אך בכל זאת התקציב הינו מצומצם מאד ולכן אם ניתן לחסוך ברכיב בלא איבוד איכות בצורה משמעותית כדאי לעשות זאת. בעתיד, כאשר יהיה תקציב גבוה יותר (מקווה בשבילו) ניתן יהיה להשקיע ב-CDP איכותי יותר.

כאשר אמרתי כי CDP במחיר X ישמע כמו CDP במחיר 2X לא התכוונתי למחיר בלבד אלא לכך שיש דגמים מעולים בתקציבים נמוכים יותר אשר יספיקו בהחלט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למרות זאת, אל תגביל את עצמך למגבר שכן קודם כל בוחרים ורק אח"כ מתאימים להם מגבר ולא להיפך.

וזה חקוק בסלע?! כי אני קודם מצאתי מגבר ואז חיפשתי לו . לטעמי זה קל יותר, לפחות כשמדובר בשפורפרות. כל אחד יכול לנהוג בדרך אחרת ואין בזאת כל פסול.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...