עבור לתוכן

רמקולים חדשים + שאלה על אקולייזר

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

אתה מדבר עם בנאדם עם משהו כמו 5 שנים נגינה ויותר מזה נסיון עם סאונד :nono:

שמע אין לי מושג על איזה מתחים והתנגדויות אתה מדבר אבל וואטאבר...

והאמת שחברתי את הגיטרה ישר דרך הפדאלים שלי, וקיבלתי איכות טובה מאוד.

ובמקום להגיד לי אתה צריך קדם מגבר פה ושם, אולי תביאו לינקים ותראו לי מחירים?

ומי לעזאזל מקליט גיטרה עם מיקרופון?

איפה אתה חיי תגיד לי?

אני מתכוון לגיטרה חשמלית כמובן

  • תגובות 38
  • צפיות 3.3k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

ובמקום להגיד לי אתה צריך קדם מגבר פה ושם, אולי תביאו לינקים ותראו לי מחירים?

ומי לעזאזל מקליט גיטרה עם מיקרופון?

איפה אתה חיי תגיד לי?

אני מתכוון לגיטרה חשמלית כמובן

אני לא יכול להמליץ כי אין לי ניסיון בזה, אבל www.act.co.il אם אתה עדין לא מכיר, תסתכל בפורומים שם, תשאל קצת, תקבל הרבה מידע.

ולגבי ההצהרה השניה שלך, אני אשתדל לא לכעוס עליך, כי אם כל הניסיון שלך בסאונד כנראה שבזה לא התעסקת יותר מדי.

הגיטרה שלך היא לא רק גיטרה ואפקטים. המגבר משפיע המון על הסאונד (לטובה ולרעה).

אז נגיד שאם יש לך מגבר נורמאלי (משמע לא 15W), לוקחים מיקרופון דינאמי איכותי, Shure SM57 הפופולרי לרוב, שמים מול הרמקול או בזווית 45 מעלות ומקליטים. זה הסאונד ה"שלם" של הגיטרה.

כל הקיצורים של להכניס גיטרה ישר לכרטיס קול הגיעו יותר מהעובדה שלרוב האנשים בבית אין תנאים אקוסטים להקליט כמו שצריך.

נ.ב

פעם הבאה שאתה רואה הופעה של גיטריסט, שים עין על המגברים שלו ותיראה שיש מיקרופון ישר בפנים.

רק בדיסקו בשנות ה70 הקליטו גיטרות נקיות בשביל הrythem שהתחברו ישר לשולחן הבקרה.

פורסם
  • מחבר

מה באמת המגבר משפיע על האיכות :kopfpatsch:

מה לעשות שכמו שאמרת לא לכולם יש בבית אולפן, אבל תתפלא דרך הפדאל קיבלתי איכות ממש מספקת,

והדבר היחיד שהגביל זה איכות ההקלטה, משמע כרטיס הקול,

ובכלליות, אני לא מבין איך אתה מרצה פה לאנשים, ואז אומר שאין לך נסיון בהגברה :nixweiss:

פורסם

יש הבדל בין הבנה התחום לבין ניסיון עם ציוד.

מעבר לכך, במידה והיציאה שיש לך היא יציאה לאוזניות אז אני יכול להבטיח לך שאם היית מחבר אותה ומשווה אותה ליציאה לא מוגברת היית שומע הבדלים עצומים.

ואיכות שמע מספקת זה דבר יחסי. היא תספק מישהו אחד ולא תספק מישהו אחר.

Anatoli.

פורסם

הכוונה שלי באות דיגיטלי הייתה יותר נכון אות חשמלי בעצם

כלומר המרה של קליטת התנודות המכניות של המיתרים לאות חשמלי, במקרה שלנו אנלוגי, אבל יכול גם דיגיטלי.

אני לא מבין למה אתה מתכוון במיישר את האות,

עכשיו, בקשר לבחירת כרטיס הקול, לא הבנתי למה התכוונת, במה הבחירה תלויה?

הוא מתכוון שהקדם מגבר סה"כ דוחס את האות כך שלא יעלה מעל 0dB. זה הכל

פורסם

מה באמת המגבר משפיע על האיכות  :kopfpatsch:

מה לעשות שכמו שאמרת לא לכולם יש בבית אולפן, אבל תתפלא דרך הפדאל קיבלתי איכות ממש מספקת,

והדבר היחיד שהגביל זה איכות ההקלטה, משמע כרטיס הקול,

ובכלליות, אני לא מבין איך אתה מרצה פה לאנשים, ואז אומר שאין לך נסיון בהגברה :nixweiss:

בדיוק, ולהקליט ישיר בבית זה מצוין, והפדאלים אכן יכולים לתת לך ווליום בסבבה.

הכי חשוב שתהנה מכל הענין.

וחביבי, קח את הדברים בפרופורציה. זה ידוע שפרה-אמפ זה המצב האידאלי לאיכות מקסימלית (תלוי גם באיזה פרה-אמפ כמובן!), וסה"כ אמרתי שאני לא עבדתי איתם אז אני יכול להגיד לך איזה.

כל בנאדם יודע משהו שאתה לא, כמו שיש דברים שאתה יכול ללמד אותי, ואם בנאדם בא ונותן לך קצת ידע "בחינם", עדיף שתקשיב במקום ללגלג... איך שבא לך בכל מקרה.

נ.ב

אם אתה מסכים איתי שמגבר משפיע על הסאונד שלך, אני מקווה שעכשיו ברור לך למה לרוב נוהגים להקליט חשמליות עם מיקרופון ממול המגבר.

פורסם

בונא,כמה שטויות.

הנה כמה עובדות:

חיבור דיירקט מהמגבר של הגיטרה למחשב לא ישרוף דבר בעליל,אבל כן יגרום לסאונד ירוד. סאונד אנימי חסר בשר.

חיבור לפרהאמפ ישפר משמעותית את הסאונד.

רוצה להקליט באיכות גבוהה? קנה כרטיס קול טוב(בתחום ה1000-2000 ש"ח) ומיקרופון טוב להקלטת כלים כגון SHURE 57 ותקליט את המגבר.

אפשרות שניה היא פרה אמפ.  יש מולטי אפקט או יותר נכון מדמה מגברים\פרה אמפ במיוחד למטרה זו. יש שם מספר אפקטים טובים ומגברים מהטובים שקיימים. אני משתמש בו. הוא נקרא ויאמפ מחברת בהרינגר,אתה בטח מכיר,אם לא,אז כדאי להכיר.

עולה סה"כ בארץ 1000 ש"ח.

וחבוב. יש המון פקטורים שמשפיעים על הסאונד. הכבל שלך,המיקרופון,הגיטרה,הפיקאפים, העץ,המגבר, אפילו המפרט שאתה משתמש בו(אם אתה משתמש), וגם בין היתר הכרטיס קול. אל תחשוב שזה מה שישנה לך את הסאונד לטובה. זה אחד הדברים בשרשרת,אבל לא היחיד.

בהצלחה.

*עריכה

לא שמתי לב לתגובה של motaboy בקשר להקלטה עם מיקרופון,אז מצטער אם אני חוזר על דבריו. בכול מקרה תיקון.

למה לא מגבר 15 וואט?

יש מגברי בוטיק 15 וואט  כולכך טובים ,כך שאין צורך להכליל. לי יש אומנם מגבר ראוט 25 וואט טרנזיסטורי,אבל הסאונד טוב עד מאוד. אומנם לא כמו של מגבר מנורות(עיניין של טעם) טוב,אבל בוא ניהיה פתוחים עם עצמנו;)

חוצמזה, במגבר של 50 וואט ומעלה(אפילו 30),מגבר מנורות,קשה לעבוד בוואליום נמוך כי המנורות צריכות "להיפתח" כדי לקבל ת'סאונד שרוצים.

פורסם
חוצמזה, במגבר של 50 וואט ומעלה(אפילו 30),מגבר מנורות,קשה לעבוד בוואליום נמוך כי המנורות צריכות "להיפתח" כדי לקבל ת'סאונד שרוצים.

לא בהכרח. זה תלוי מאוד במעגל ההגברה שיש באותו מגבר ספציפית. כבר שמעתי מגברי שפורפרות של 45W ויותר שלא זייפו גם בווליום נמוך ביותר. שוב, זה תלוי במעגל ההגברה (על כל חלקיו, אם זה סוג המוספטים (קלאס A, AB וכו') אם זה השפורפרות, ואם זה סוג ההגברה, החל מ-PP ועד ל-SET, וכמובן שישנה תלות גם במספר הדרגות שיש במגבר. בקיצור, אני חושב שהבנת את הרעיון).

חיבור דיירקט מהמגבר של הגיטרה למחשב לא ישרוף דבר בעליל,אבל כן יגרום לסאונד ירוד. סאונד אנימי חסר בשר.

תלוי מאיזה חלק של המגבר. אם יש לך יציאת אוזניות מוגברת תוכל בקלות לפגום בכרטיס הקול שלך. אם אתה מחבר את היציאה שאמור להגיע לרמקול, אז אתה כבר בטוח תשרוף את כרטיס הקול שלך. ;D

Anatoli.

פורסם

למגברי מנורות כדי שיכנסו לאוברדרייב הן צריכות "להיפתח", לא רק באוברדרייב. לכן לפעמים על דרגה 1-2 הם נשמעים קצת אנימיים.

אבל כול מגבר לגופו,אתה צודק,אבל בצורה כללית,זה העיניין.

לא שמעתי בחיים על מישהו שחיבר את יציאת הליין אווט או האוזניות,אל תוך כרטיס קול ואיכשהו יצא בהפסד פרט לסאונד לא משהו.

:)

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים