מהו האופנוע הסדרתי (שעדיין נמכר, לא דגמים שחוסלו) הכי זריז מבחינת 0-100? - עמוד 3 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מהו האופנוע הסדרתי (שעדיין נמכר, לא דגמים שחוסלו) הכי זריז מבחינת 0-100?


KvodHagab

Recommended Posts

ככה:

1. נתון אפס למאה אינו משמעותי לאופנועים בכלל, ואופנועי בפרט. יש לאופנועי ליטר (1000CC, כמו הימאהה R1, הקוואסאקי ZX10R, סוזוקי R1000, הונדה CBR1000RR וכו') כלכך הרבה כוח, וכלכך מעט משקל, שבכלל אי אפשר להגיע למצב של גז פתוח עד הסוף בהילוכים הראשונים.

קחו למשל את הR1, בהילוך ראשון הנבלה הזו סוגרת משהו כמו 160 קמ"ש. בראשון (הילוך שישי הוא משהו כמו 300 קמ"ש).

עם הכוח שלהם, פתיחה לא זהירה של הגז תגרום לאחד משני הדברים:

א. החלקה של הצמיג האחורי

ב. עליה לווילי (הרמת גלגל קדמי באוויר) לא רצונית ולא רצויה

בגלל זה כמעט כולם נעים סביב זמן ה2.8 שניות - אלו מגבלות פיזיקליות שכלל לא תלויות במנוע והמשקל, אלא באחיזה בצמיג האחורי ובסיס הגלגלים (כמה שבסיס הגלגלים, שהוא המרחק בין הגלגל האחורי לקדמי, ארוך יותר, כך קשה יותר לאופנוע להתרומם לווילי).

אם אתם רוצים נתונים עם קצת יותר משמעות, תסתכלו על זמני 0-400 מטרים (מה שנקרא באנגלית Quarter Mile). האופנועים בליגה הבכירה (סופרספורט 1000CC) נותנים תוצאות של 9.9 עד 10 שניות, שזה זמן של מכוניות דראג ייעודיות (אמנם לא קטיגוריית הtop fuel - הטילים הארוכים האלו - הם עושים 4.5 שניות לרבע מייל ובסיום מגיעים ל500 קמ"ש... :screwy: - עשר שניות זו תוצאה של מכונית דראג פשוטה, מה שויין דיזל מדבר עליו ב"מהיר ועצבני" כyou owe me a ten second car בלה בלה בלה..).

המהיר מבין האופנועים האלו, הסוזוקי GSX-R1000 משנת 2005, מוציא 180 כ"ס ושוקל 166 ק"ג.

אגב, כשאתם משווים את זה לנתונים של מכוניות, אל תשכחו משקל רוכב, שמשפיע על אופנוע הרבה יותר משמשפיע משקל הנהג ברכב.

ועדיין, בהשוואה עם רוכב ששוקל 80 ק"ג, יוצא 180 כ"ס על 246 ק"ג - זה יחס הספק\משקל (לפיו נקבעת התאוצה) דומה לכך שתקחו מאזדה 3 ותשימו לה מנוע עם 900 כ"ס. מכובד.

אני רוכב על אופנועי שטח, גם זה שלי, עם 50 כ"ס (הספק מאוד גבוה לאופנוע שטח, אגב) עושה 4.5 שניות ל100, ויכול להפוך אותך אחורה כתוצאה ממכת גז בשלושת ההילוכים הראשונים, כך שבטוח שבאופנועי כביש לא חסר כוח.

2. יש גם אופנועים שנעים על כבישים עם 500 כ"ס, אלו לרוב מפלצות כמו ההיאבוסה (הידוע גם בשמו המלא - SUZUKI GSX-R1300), שהורכב להם מגדש טורבו (או שניים). אופנועי המירוצים שרואים בMOTOGP מוציאים 250 כ"ס בערך ושוקלים, עד כמה שאני יודע, 130 ק"ג (תוצאה של תקנה למשקל מינימלי - אסור להם לשקול פחות). מבחינת אופנועים סדרתיים, הכי חזק, כנראה, הוא אותו GSX-R1000, עם 180 כ"ס.

3. במהירות גבוהה, יש את הפיירינג (הפלסטיקה שעוטפת את האופנוע, ברוב אופנועי הכביש) שמגן על הרוכב מהרוח.

הפיירינג הזה הרבה יותר יעיל ממה שהוא נראה.

הרוכב (לפחות אחד שיודע מה הוא עושה) לעולם לא נתלה על האופנוע עם הידיים - לא בתאוצה ולא במהירות גבוהה. זה מונע ממנו היגוי נכון.

בערך כמו שתעמדו באוטו - תעמדו, בלי כיסא - ותתמכו בעצמכם על ידי ההגה. לא הגיוני.

במקום, רוכבים משתמשים ברגליים שלהם בשביל לחבק את איזור מיכל הדלק, וכך לספק לעצמם תמיכה.

ליבי, אופנועי שטח קלים יותר, דקים יותר, גבוהים יותר, בעלי מהלך מתלים ארוך בהרבה (ומתלים רכים יותר כמובן), מנועים קטנים ופשוטים יותר ועוד הרבה הבדלים אחרים.

הדגש בהם הוא על משקל קל, בשטח לא צריך הרבה כוח. הפעם היחידה שהרגשתי שאני מצליח לנצל את כל הכוח אצלי באופנוע הייתה בדיונות, לכל רכיבה אחרת הכוח הזה פשוט מטופש\מסוכן ( :smile1: ).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 51
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אחח

אם היה לי כסף לZX10 :'(

יצא לי השבוע לחוות את הפתיחה שלו, או יותר נכון השיגור שלו מהמקום- פשוט טיל- והרעש עשה לי את זה יותר מרעש פריקת טורבו

גם ראיתי 999 בירושלים (יצא לי לראות את הבן אדם כמה פעמים בעיר)

מה שאני כן אוהב - זה סופרמוטרד - ולא DR-Z שבא מהחברה ;)

אח של חבר שלי בונה עכשיו אחד כזה, ועדיין משקיע עליו די הרבה (הבסיס KLX )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המהירים ביותר אלו בקטגוריה של 1000-1200 סמ"ק, שם זה בערך בפיק של התועלת , אופנועי שטח שונים מאוד מאופנועי עד כדי כך שאופנוע שמוקש לספורט לא יוכל להכנס לשטח, אפילו לא שביל אפר, וישנם אופנועי שטח שלא יוכלו לעלות על כביש, בעיקר בגלל הצמיגים, במקרה של אופנועי שטח, במקרה של כל המערכת תהרס , הצמיגים, הגלגל עצמו.

מה שמדהים זה שהאופנועים האלו מגיעים ל100 בהילוך ראשון, למי שתוהה איך מעבירים שישה הילוכים ב2.3.

מה שעוד מדהים בהם, זה שהם עובדים על טורים מדהימים, הם מגיעים ל18000 סיבובים בדקה בפיק לעומת בערך 5000 במכונית הממוצעת.

אבל באמת קשה לקנות אופנועים בארץ כיום, אני עכשיוו מחפש, ואני רואה שאולי האופנוע יעלה בסביבות ה21 אבל ישנם עוד 12 בערך להוסיף, בשקט.

לא כולל אפילו ביטוח.

זה מצחיק איך בחו"ל התחום נשמך לפיעילות בשעות הפנאי שכל אחד יכול להרשות לעצמו ופה זה תענוג לעשירים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בגלל זה המדינה שלנו נראית על הפנים מבחינת נהיגה, אם תבדקו טוב תראו שמשהו כמו 70 אחוז מהאנשים נוסעים כול בוקר לבד באוטו לעבודה מספיק ש10% מהאנשים האלה יעברו לכלי דו גלגלי והכבישים יהיו פחות פקוקים.

אין תרבות נהיגה בארץ והרבה בגלל המדינה זה פשוט לא הגיוני רמת המיסוי אדירה לדוד שלי יש CBR600 כבר כמה שנים והוא אף פםעם לא ביטח אותו על גניבה תאונות וכדומה רק חובה כי המחיר הוא פשוט גבוה מידי.

קחו לדוגמא את יוון מדינה שדומה מאוד לישראל מבחינת מזג האוויר כבישים תבדקו מה אחוז כלי הרכב הדו גלגלי שם ותשוו לארץ ותבינו כמה אנחנו מאחור, במקום מפלצות השטח צריכים לנוע יותר אופנועים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה עצוב שהמדינה לא מבינה עד כמה הספורט המוטרי חשוב

למניעת תאונות דרכים.

וחבל שהמדינה לא מקלה על האופנועים כי זה יכול בקלות להקל על הפקקים בבוקר

וגם זה חסוכני ולא יקר במיוחד

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה עצוב שהמדינה לא מבינה עד כמה הספורט המוטרי חשוב

למניעת תאונות דרכים.

וחבל שהמדינה לא מקלה על האופנועים כי זה יכול בקלות להקל על הפקקים בבוקר

וגם זה חסוכני ולא יקר במיוחד

חסכוני? אולי בשביל האזרח. בוודאי שלא בשביל המדינה.

שים לב:

1. יותר מכוניות == יותר מיסים בשביל המדינה. על כל מכונית שנמכרת, משולם מס של 128 אחוזים (כך שמאזדה 3 שעולה 120 אלף ש"ח, עולה לפני מיסים 50 אלף ש"ח). על אופנועים, אמנם, מוטל אותו מס - אבל אופנוע הוא, לרוב, כלי זול יותר, כך שאבסולוטית משולם פחות מס (כמה כבר אתה משלם על קטנוע מנהלים ב40 אלף שקל? 25 אלף שקל מס?).

2. המדינה מרוויחה גם ממיסוי על הדלק. אופנועים חסכוניים יותר, צורכים פחות דלק ולכן המדינה תפסיד גם בסעיף הזה.

3. המדינה משלמת הון תועפות לרוכבים פצועים. כל פצוע בתאונת אופנוע עולה למדינה עשרות אלפים במקרה הקל, מיליונים במקרה הקשה.

ומה לעשות, אופנועים הם דבר מסוכן בכלל, ובארצנו בפרט.

אישית, הספיקו לי שלושה חודשים על אופנוע כביש לפני שהלכתי, שמתי אותו בסוכנות ולקחתי אופנוע שטח חדש במקומו. מאז אני מאושר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

xod אתה מפספס את הנקודה יותר אופנועים על הכביש לא אומרים יותר תאונות אלה פחות!.

המדינה תרוויח כי יהיו פחות תאונות! פחות כלי רכב ינועו לכן מספר התאונות ירד.

המדינה תרוויח זמן שווה כסף תבדוק כמה זמן אנשים מפסידים בכבישים זה לא צחוק.

דבר שלישי אף דבר לא מצדיק את המיסוי הבלתי נתפס על כלי רכב במדינת אנחנו פשוט עם של פראיירים ממשיכים לקנות מהיבואנים כלי ולממן את ההנחות לחברות הליסינג ביום שימאס כאן לאנשים, ויארגנו חרם שבמהלכו לא יקנו כלי חדשים לתקופת זמן מסויימת דברים השתנו.

ותאונות של כלי לא עולות כסף? מזה לא יוצאים פצועים קשה והרוגים? די אלו שטויות ככול שאנשים ירכבו יותר על אופנועים ככה המודעות תגדל, הרוכבים השתפרו וגם נהגי הרכב ילמדו להיזהר יותר ולתת 'צת כבוד בכביש לאיש עם הקסדה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנה סרטון של היבוסה משופרת ל500 כוח סוס, מרוב הכוח אי אפשר להשעיר את סוס הפרא הזה על שתי גלגלים.

קשה לעקל את הסרטון הזה, אגב יש מלא סרטים של הבחור בתוכנות הלשיתוף.

http://www.gregbruns.com/images/fridaypage/070805_ghostrider.wmv

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בגלל זה המדינה שלנו נראית על הפנים מבחינת נהיגה, אם תבדקו טוב תראו שמשהו כמו 70 אחוז מהאנשים נוסעים כול בוקר לבד באוטו לעבודה מספיק ש10% מהאנשים האלה יעברו לכלי דו גלגלי והכבישים יהיו פחות פקוקים.

אין תרבות נהיגה בארץ והרבה בגלל המדינה זה פשוט לא הגיוני רמת המיסוי אדירה לדוד שלי יש CBR600 כבר כמה שנים והוא אף פםעם לא ביטח אותו על גניבה תאונות וכדומה רק חובה כי המחיר הוא פשוט גבוה מידי.

קחו לדוגמא את יוון מדינה שדומה מאוד לישראל מבחינת מזג האוויר כבישים תבדקו מה אחוז כלי הרכב הדו גלגלי שם ותשוו לארץ ותבינו כמה אנחנו מאחור, במקום מפלצות השטח צריכים לנוע יותר אופנועים.

אתה שוכח שאופנוע רגיל זה לא לכל אחד, זה לא כמו מכונית , לא כולם יכולים לסוע על אופנוע ידני , למעשה מאט מאוד אנשים עושים רישיון על ידני (יחסית לאוטומטי), והמיסוי על אוטומטי הוא פחות וכשחושבים על זה, לא כולם יכולים לסוע על אוטומטי, אז כן זה אלול לגרום ליותר תאונות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כול כלי רכב בין אם הוא דו גלגלי או לא דורש ניסיון, אתה גם לא תקפוץ ישר על מכונית חזקה כשתקבל את הרשיון(בהנחה שעדיין לא קיבלת).

מה נראה לך שכול פוץ שעושה רשיון על 500 ומעלה קונה איזה R6 וקורע את הכבישים? אם כן אתה טועה ומי שעושה את זה יגמור בעץ תוך לא יותר משבוע.

אל תחשוב שאופנוע זה איזה כלי רצח שכול מי שעולה עליו סופו ידוע מראש תפסיק לאכול את השטויות שמאכילים אותך,בהרבה מדינות אלו כלים שאנשים משתמשים באים באופן קבוע הבעיה בארץ היא שלא משתמשים מספיק ואלה שמשתמשים רואים עצמם כמיוחדים ומרשים לעצמם יותר מידי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה לא מבין ידני באופנוע זה יותר קל ממכונית

זה דומה לטריפטוניק

חוץ מזה אף אחד לא העלה פה את קטנועי המנהלים

הם סוחבים טוב מאוד,אוטומטים, נוחים וחסכונים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

xod אתה מפספס את הנקודה יותר אופנועים על הכביש לא אומרים יותר תאונות אלה פחות!.

המדינה תרוויח כי יהיו פחות תאונות! פחות כלי רכב ינועו לכן מספר התאונות ירד.

המדינה תרוויח זמן שווה כסף תבדוק כמה זמן אנשים מפסידים בכבישים זה לא צחוק.

דבר שלישי אף דבר לא מצדיק את המיסוי הבלתי נתפס על כלי רכב במדינת אנחנו פשוט עם של פראיירים ממשיכים לקנות מהיבואנים כלי ולממן את ההנחות לחברות הליסינג ביום שימאס כאן לאנשים, ויארגנו חרם שבמהלכו לא יקנו כלי חדשים לתקופת זמן מסויימת דברים השתנו.

ותאונות של כלי לא עולות כסף? מזה לא יוצאים פצועים קשה והרוגים? די אלו שטויות ככול שאנשים ירכבו יותר על אופנועים ככה המודעות תגדל, הרוכבים השתפרו וגם נהגי הרכב ילמדו להיזהר יותר ולתת 'צת כבוד בכביש לאיש עם הקסדה.

אתה שוכח שבאופנועים, התאונות העצמיות (שאינן מערבות כלי אחר) רבות וחומרתן גבוהה, בהשוואה למכוניות.

גם אם תרוקן את הכבישים ממכוניות לחלוטין, אופנועים עדיין יהיו מסוכנים יותר ממכוניות, נכון?

אני מסכים לגבי אובדן הזמן, אבל זה נתון מאקרו שלרוב קשה לכמת.

ואגב, אני האחרון שמצדיק מיסוי על כלי רכב, פשוט הסברתי את המצב מנקודת מבטה של המדינה. למדינה זה טוב, לנו האזרחים זה גרוע.

Sifo Jen,

אתה מודע שבערך 90 אחוז ממכירות כלי הרכב הדו-גלגליים הם קטנועים, שכולם אוטומטיים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למי ששאל למה יש 2 דיסקים מקדימה ואחד מאחורה, התשובה היא, גם כי פחות משתמשים בו, אם כי באופנועי כביש משתמשים בו יחסית הרבה,

וגם כי אין אפשרות לשים 2 דיסקים מאחורה, אחד מהצדדים משתמש בגלגל שיניים לשרשרת המניעה את האופנוע..

אם כי יש שמועות על אב טיפוס אחד עם 2 דיסקים מאחורה, מן פטנט חדש.

ד"א, ראיתי מישהו שהעלה את המילה סופרמוטארד, למי שלא יודע, אופנוע סופרמוטו הוא אופנוע שטח שעבר הסבה, מחליפים לו את הצמיגים לצמיגי כביש בעלי חישוקי 17", הדיסקים גדלים ל310מילימטר, שינויים במתלים ועוד כמה שיפצורים קטנים, האופנועים האלה מתחרים במסלולים שחלקם כביש וחלקם שטח, בעוד הם משתמשים בציוד מגן המשלב בין ציוד של אופנועי כביש ואופנועי שטח.

בארץ יש מסלול כזה שמתקיימות בו תחרויות כל כמה זמן, הוא נמצא בפתח תקווה ליד ירקונים, לפני יומיים היה שם מירוץ, הינה הסקירה שלו כולל תמונות

http://www.fullgaz.co.il/archive/jul-05/news/fg14099-fifth-sm-andsixth-scooters-races-of-2005.php

פשוט מדהים לראות דברים כאלה נוסעים, כולל קפיצות גבוהות מאוד בשטח וזריקות זנב מדיהות בכביש, מומלץ לבוא לראות, אנסה להודיע פה כאשר יהיו עוד מרוצים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...