אוזניות, התנגדות, תחום תדרים, וBURN IN ......... - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אוזניות, התנגדות, תחום תדרים, וBURN IN .........


homart

Recommended Posts

אהלן, אני יודע שכבר יש שיחות פתוחות בנושא אבל אני חייב שיסבירו לי לאט וברור.

מה זה התנגדות באוזניות וכיצד זה משפיע על הווליום?

מה זה תדרים באוזניות ואיך להתחשב בתדרים בהשפעה לנגן?

מה זה הBURN IN באוזניות?? יש את זה באוזניות PX100..?

יש לי h320 אילו יסתדרו לי איתו בהתחשב בכל מה שכתבתי פה?? אני חושב בכיוון הPX100

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה זה התנגדות באוזניות וכיצד זה משפיע על הווליום?

התנגדות באוזניות זה בדיוק מה שהתנגדות מציינת בכל צרכן חשמלי. מבחינתך זה אומר מה יהיה היחס הנדרש בין הזרם למתח שיוציא המגבר (בתדר של 1kHz, לכן המדד אינו מדויק). באופן תיאורטי אתה צריך לדאוג שההתנגדות שבה תוכנן לעבוד המגבר חופפת לזו שהאוזניות מספקות. עם זאת, העובדה שההתנגדות לא תהייה זהה אינה מלמדת כי האיכות שתתקבל לא תהייה טובה. יש הרבה עם התנגדות יחסית גבוהה (יחסית לאוזניות ניידות) שנשמעות מעולה מכל נגן נייד (ראה KOSS PotraPro).

מה זה תדרים באוזניות ואיך להתחשב בתדרים בהשפעה לנגן?

התדרים המצוינים במפרט של הינם התחום בו החריגה של עוצמת הצליל תדר המדובר אינה חורגת מ-Xדציבלים (מדד עוצמת קול) מהעוצמה המתקבלת באותה עוצמת הגברה בתדר של 1kHz. עכשיו תגיד שלא הבנת, נכון?! ;D זה בסדר, המשפט מאוד לא ברור לכן אני אנסה לפשט:

התדרים המצוינים הינם מספר התנודות שהאוזניה תייצר בשנייה. בכדי לצור נקודת יחוס, נמדדת העוצמה שמוציאה האוזניות בהגברה נתונה בתדר של 1kHz (או 1000 תנודות לשנייה). המדד לעוצמת קול הינו דציבלים (db) בדיוק כמו שלמרחק ישנו מדד של מטרים. בדרך כלל תחום התדרים הינו התחום בו העוצמה של התדר הנתון אינה שונה ביותר מ-3db מהעוצמה המתקבלת בתדר של 1kHz. אם זאת, בחלק מהמיקרים מצוין נתון שונה של דציבל, ויש להתייחס אליו בהתאם.

מה זה הBURN IN באוזניות??

אני עונה לך בציטוט של תגובה שלי מהעבר. במקרה מדובר על תגובה למישהו ששאל על רמקולים ועל ברייק אין. אבל התגובה מתאימה גם לאוזניות וכוללת בעצמה גם הסבר למהו בעצם בורן אין:

באופן "מכני" הרמקולים הם (רמקולים דינאמיים בלבד, איני מציג שום סוג אחר) בעצם חומר גמיש שנע כתגובה לכח המגנטי שנוצר בין השדה האלקטרו-מגנטי (הסליל מאחורי הרמקול בו עובר הזרם של המגבר) והמגנט שנמצא באחורי כל אלמנט. בעת קבלתם מהמפעל הם אינם גמישים דייה ויש צורך "למתוח" אותם לאט לאט ובעדינות בכדי שלא ייקרעו/ייסדקו/ייפגמו.

בעת תהליך ה-Break-In אתה גם תהליך אחר של Burn-In בו התכונות החשמליות של המגבר, הרמקולים וכל שאר חלקי המערכת מתאימים עצמם למצב האידיאלי (ברוב המיקרים, כבר שמעתי מקרה או שניים בהם הסאונד רק נהרס, הפירוט גבר אך הצליל נשמע הרבה פחות דינמי וחיי). כפי שכבר ציינתי ישנם אנשים שטוענים כי התהליך כולו פסיכולוגי וההבדל הנשמע נובע מכך שאתה מחכה להבדל, ומכך שהאוזן מתרגלת לצליל. אני שמעתי מספר רמקולים לפני ואחרי הפתיחה והם נשמעו פשוט הרבה יותר טוב לאחר ההרצה שלהם שערכה (במקרה האחרון עם המורלים שלי כ-50 שעות לערך).

שים לב, גם רמקול שעמד המון זמן ללא כל תנועה יאבד את היכולת שלו לנוע כראוי והצליל יישמע עמום וחסר דינמיות, תהליך פתיחה טוב (מומלץ גם להגביר קצת את הבאס בדר"כ - במערכות סטאליטים כמו שלך אין צורך בכך) יגרום להם לחזור לגדולתם.

מומלץ לשמוע מגוון רחב ככל הניתן של בכדי להאפשר למגוון רחב כמה שאפשר של תדרים להגיע אל הרמקול ולאפשר לו להיפתח.

מקווה שההסבר מספק. יכול מאוד להיות שמשהו יהיה לא ברור (ניסיתי לתת לך הסבר יחסית מדויק), אם אכן זהו המצב ציין בדיוק מה לא ברור אני אנסה להבהיר.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...