עבור לתוכן

איך בנוי מנוע גרפי למשחקים?

Featured Replies

פורסם

שאלה שהרבה זמן מטרידה אותי. יש לי ידע לא גדול בסי ופסקל וחשבתי אולי למצוא מדריך שמסביר איך בונים מנוע גרפי למשחקים. עדיף בשפת סי כי delphi לא ממש בא לי ללמוד.

או שתבאיו לי קוד מקור של מנוע גרפי אם קוד פתוח.

אני נוראהרוצה ללמדו לבנות מנוע גרפי למשחקים.

תודה רבה לעוזרים

פורסם

קודם כל, כדאי לך לבנות מנוע בC++, או בשפת OO אחרת, מכיוון שהשימוש באובייקטים נחוץ(C++ היא שפת הOO הכי קרובה לC).

אתה צריך ליצור אובייטק שהוא אובייקט כלשהו, משם לרשת ממנו לאובייקטים אחרים(למשל: שחקן, מפה, נשקים, אפקטים וכו).

פורסם
  • מחבר

טוב...

זה בשבילי כמו סינית כי לא כל כך נגעתי באובייקטים.

טוב תודה לך

יש לך אולי קטע קוד של מנוע או מנוע שלם בקוד חופשי?

פורסם

לבנות מנוע גרפי אתה לא תצליח...

אבל לבנות משחק מבוסס על מנוע גרפי זה כן.

פורסם

לפני שתתחיל לקפוץ למקומות שאתה לא תדע מאיפה לצאת מהם...אני ממליץ לך לקרוא שלושה מאמרים בנושא פיתוח משחקים למתחילים:

1. http://www.developers.org.il/articles/gamesdev/article3.asp

2. http://www.developers.org.il/articles/gamesdev/article5.asp

3. http://www.developers.org.il/articles/gamesdev/article6.asp

לאחר מכן תוריד שני מנועים גרפים שלמים ששוחררו כקוד פתוח (QUAKE 2 ו-DUKE):

http://data.developers.org.il/codes/browse-חברות_הפצה_(נ)-218-1.html

בהצלחה!

הקישורים בחסות אתר המפתחים הישראלי  :xyxthumbs:

פורסם
  • מחבר

למי שאמר:

לבנות מנוע גרפי אתה לא תצליח...

אבל לבנות משחק מבוסס על מנוע גרפי זה כן.

תשים לב כמה דברים למדנו לבד בלי חוגים או בית ספר. יש הרבה מעצבים בעלי ידע בפוטושופ או ב תוכנות תלת מימדיות שלמדו את כל זה לבד.

את מה שאמרת למעלה אפשר לומר גם בצורה אחרת לדוגמא למעצב חדש שביקש ללמוד לעשות חתימה

אז היית אומר לו:

לעשות חתימה אתה לא מצליח אבל לעשות חתימה שמבוססת על חתימה של מישהוא אחר אתה כן תצליח.

זו טעות!

Mr.D

תודה רבה לך אני יקרא.

פורסם

אם יש רצון, זמן וחשק ללמוד אפשר לעשות הכל ( כמעט ) לבד מלימוד עצמי.

בקשר למנוע, יש מלא סוגים של מנועים בהתאם למה שאתה מעוניין לפתח.

יש לך דוגמאות פה:

http://www.multigen.com/

תוכנות "קצת" יקרות אבל עושות את העבודה על הצד הטוב ביותר.

פורסם
  • מחבר

תודה רבה אני יבדוק את האתר

פורסם

אפשר לעשות כמעט כל דבד היום, אבל תהיה מציאותי קצת!

כנראה עוד לא יצא לך להסתכל על הקוד עצמו אבל אני בטוח שאתה לא תצליח להבין את כולו, אם בכלל ישאר לך כוח לעקוב אחרי הקוד.

ההשוואה בין הפוטושופ לתכנות במקרה הזה לא נכונה, יש הבדל עצום בקושי.

יצירת מנוע זה דבר מסובך ומורכב, יושבים עליו כמה אנשים וכל אחד מתמחה בדבר אחר.

אני מאמין שאם תשב על הקוד אולי תבין חלקים ממנו ואף תיישם אותם בתוכנית משלך, אבל יצירת מנוע זה בלתי אפשרי בקרב אנשים פרטיים.

פורסם

אפשר לעשות כמעט כל דבד היום, אבל תהיה מציאותי קצת!

כנראה עוד לא יצא לך להסתכל על הקוד עצמו אבל אני בטוח שאתה לא תצליח להבין את כולו, אם בכלל ישאר לך כוח לעקוב אחרי הקוד.

ההשוואה בין הפוטושופ לתכנות במקרה הזה לא נכונה, יש הבדל עצום בקושי.

יצירת מנוע זה דבר מסובך ומורכב, יושבים עליו כמה אנשים וכל אחד מתמחה בדבר אחר.

אני מאמין שאם תשב על הקוד אולי תבין חלקים ממנו ואף תיישם אותם בתוכנית משלך, אבל יצירת מנוע זה בלתי אפשרי בקרב אנשים פרטיים.

קודם כל, תלוי איזה מנוע. חבר שלי בנה מנוע למשחק דו מימדי. מה שנכון הוא שהרבה יותר קל לבנות משחק ממנוע נתון. יש את כל התוכנות האלה שמאפשרות ליצור משחקי מחשב לNOOBים.

פורסם
  • מחבר

מה שנכון נכון

תיכנות וגרפיקה זה שני דברים שונים אבל זו סתם היית דוגמא.

אבל בכל זאת זה לא אומר שלא ניתן לבנות מנוע בכלל! אז זה יהיה מנוע של טטריס ו.. טטריס זה גם משחק.

אם הזמן מתקדמים.

על מנוע לא חייב לשבת כמה אנשים ניתן לבנות משחק משלוש אנשים

מתכנת גרפיקאי ומוזיקאי כל אחד עושה את הלק שלו ולא מתערב לעניני חברו.

ברור שמנוע כל של GTA:SA (חתיכת משחק חבל שאני לא יכול לשחק בו) לא ניתן לבנות לבד אבל משחקים קטנים כן.

פורסם

נשמע לי כאילו אתה קצת מבלבל בין מנוע למשחקים לבין משחק.

כתיבת מנוע דורשת ניסיון וידע ב- OOD כמו גם בתכנות גרפיקה וסאונד.

פורסם

כן, אתה מתבלבל בין ההגדרות.

לא כל משחק זה מנוע שונה.

יש לך כמה מנועים דומיננתים היום, וכל חברה בוחרת להשתמש במה שהכי נראה לה ומה שנוח לה.

"מנוע של טטריס" - משחק דו מימדי,פשוט, אין צורך בשימוש במנוע, אתה רק מציג ריבועים על המסך, כזאת גרפיקה פשוטה אתה יכול למצוא בGraphics.h

ב16 צבעים, וזה לא נחשב "למנוע גרפי".

מנוע זה הכלי עצמו שנותן אפשרות ליוצר משחק להשמש בפונקציות גרפיות מסובכות יותר בקלות.

לכן אמרתי מקודם שיצירת מנוע גרפי תלת מימדי חדש ומהיר זה בגדר אשליה.

פורסם

צריך גם הבנה עמוקה בפיסיקה וכימיה. לפחות זה היה ככה בעבר, כיום DX עוזר בקטע של הכימיה. מה שנשאר זה לדעת פיסיקה טוב.

הסבר לכימיה: צריך לדעת איך 2 חומרים מתנהגים... עם כל מיני צבעים וכו'.

פורסם

אמת.

כתיבת משחק כלשהו דורשת ידע ( בחלק מהדברים ) של פיסיקה.

נגיד ואתה רוצה שמטוס יטוס לך בצורה מעגלית כלשהי אז אתה צריך למצוא את הפונקציה של המסלול.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים