שידרוג המערכת שלי.. לשם שינוי - יבוסס Venice ואוברקלוק, שקט חשוב ביותר - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שידרוג המערכת שלי.. לשם שינוי - יבוסס Venice ואוברקלוק, שקט חשוב ביותר


biodome

Recommended Posts

היי חבר'ה.. :)

אני בקרוב מתכנן על שידרוג לעצמי..

המערכת תהיה מבוססת על החלקים הבאים ככל הנראה:

מעבד Venice. אם זה יהיה 3000 או 3200 עוד לא החלטתי, זה כנראה יהיה תלוי באיזה סטפינג אני אוכל לבחור. אני מקווה להגיע ל-2.6-2.7 ג"ה.

קירור למעבד - -120, מאוורר Glacialtech 120mm 19dba כחול.

DFI LanParty NF4U Ultra-D עם החלפת מאוורר הצ'יפסט לזלמן פסיבי.

Mushkin PC4000 2x256mb + 512mb - אותם זכרונות שתום חן בדק בביקורת הזו, מה שאומר שהם מגיעים לאיזור ה-518 מ"ה ב-DualChannel. כבר יש לי.

מארז 6A19 עם גרילים מקוריים שהוסרו, שני מאווררי 120 מ"מ Glacialtech. כבר יש לי.

שני כוננים קשיחים בתור מארזי השתקה Smart Drive 2002, כלומר הכוננים הקשיחים נמצאים בחריצי ה-5.25 ואני מסיר את כלוב הכוננים של המארז. כבר יש לי.

צורב נק 3520. כבר יש לי.

ספק כח ATX 2.01 איכותי, חזק, ושקט עם מאורר 120 מ"מ. כנראה 500W.

תהיה קתודת UV של Speeze וכל המאווררים הם UV Sensitive.

---------------

אוקיי. כמו שניתן להבין אחד הדברים החשובים במחשב הוא השקט. סביר להניח שאני גם אוריד את המתח לכל המאווררים עם בקר מאווררים.

כמו שחלקכם יודעים, אני חולה במובן הזה.  :smile1: צריך שקט כמעט מוחלט. ה-Glacialtech לא שקטים לגמרי על המתח המקורי, אבל קצת הורדה ולא שומעים אותם.

כרטיס מסך - אני בהתלבטות. מצד אחד אני לא כבד, אבל אני יודע שאני יכול להיות בן לילה. המחשבה היא X800XL, אבל חבל לי להשקיע כל כך הרבה בכרטיס מסך כשאני יודע שהדור החדש יוכרז עוד חודש-חודשיים, כלומר בארץ בטח עוד 4-5 חודשים (ניחוש פרוע שלי אומר שהם יהיו נפוצים ביותר רק לקראת Xmas). אני יכול לבינתיים לארגן איזה כרטיס PCX פשוט, ולהמתין לכרטיס מהדור הבא עם Dual DVI.

איך שלא יהיה, הקירור של הכרטיס החזק שיבחר כנראה ישודרג ל- V1 עם מאורר Glacialtech 80mm. בהנחה שיש מקום בכלל. ובהנחה שהוא יתאים לכרטיסים מהדור הבא.

בגלל החלפת המאוורר של הצ'יפסט אני אצטרך להשתמש בסלוט המשני ב-X8. למיטב הבנתי ירידת הביצועים היא מינימליסטית עד לא קיימת, לפחות לכרטיסים בדור הנוכחי.

קראתי בפורום בחו"ל שזה אפשרי והכרטיס יתאים.. אני רק לא סגור על זה שגם ה-Ultra-D אכן מסוגל להריץ כרטיס בסלוט הנוסף, ולא רק גירסת ה-SLi?

זיכרון - יש לי כרגע 256x3 + 512.. זה בגלל שמושקין בזמנו פישלו ושלחו לי בטעות 512 אחד במקום 256x4. עד כמה שאני יודע אני יכול להריץ 2x256 בצ'אנל אחד, ועוד סטיק של 512 מ"ב בצ'אנל השני. אני צודק? ;)

את הזיכרון הנוסף אני אשמור למחשב הנוכחי.

---------------

אני מהמר על טמפ' מעבד 50-55 מעלות בגלל כל העניין של השתקת המערכת.

אם אני לוקח מעבד 3200 המכפלה היא 10, בהנחה שהמגבלה שלי היא 259 מ"ה יציב עם הזכרונות הללו, להריץ את הזכרונות ב-1:1 אני אקבל מעבד בסביבות ה-2.6.

האם עדיף לי לקחת מעבד 3000 עם מכפלת X9 ולקוות שהוא מסוגל לעבוד בבאס גבוה יותר, ולהריץ את הזכרונות ביחס שונה?

אני מתכנן לקנות את המעבד כנראה ב-KSP, ומכיוון שאני מכיר ת'אנשים אני בטח אוכל לבחור את הסטפינג בעצמי, אבל לבינתיים Venice יש להם רק 3200.

שימו לב לדיון הזה ב-Xtreme Systems עם היכולות השונות לפי סטפינגים:

http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=62353

---------------

רעיונות, הצעות לשינוי או תוספות, הטחות אשמה - הכל יתקבל בברכה..   :xyxthumbs:

* התקציב לא עקרוני כל כך, אבל אין מה להשתגע

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה רוצה להשתמש ב- אז כן אתה צריך לעשות מוד, אך הבנתי שהסלוט פעיל ב-X2 גם ללא המוד, ואם רק משנים את הג'אמפרים הוא הופך למצב X8..

אני זוכר שקראתי איפשהו שכדי שזכרונות יעבדו בדואל כל מה שצריך הוא שבכל צ'אנל תהיה כמות זהה של , ולא משנה מספר הסטיקים. אתה בטוח בקשר למה שאתה אומר?

ולמה שלא יתן Post? :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ללא המוד, הג'מפרים מחליפים בין מצב x2 ו-x4

עם המוד (או עם לוח - בדיוק אותו דבר) תוכל להשתמש גם במצב x8

הגמישות של הדואל שאתה מדבר עליה קיימת רק בכמה צ'יפסטים, היא לא קיימת בבקר המובנה של ה-A64, הוא לא מסוגל לעבוד עם 3 סטיקים בדואל

ולא כל לוח 939 ייתן POST עם 3 סטיקים, ה-DFI אם אני זוכר נכון כן ייתן

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי נועם.. תודה על המידע! ;)

באשר לזכרונות, כידוע DualChannel לא משפיע רבות על הביצועים, לא מספיק בשביל להוציא עוד כסף ל-1GB שיהיה גם סביר לאוברקלוק (BH5 בתור מינימום). לבינתיים אני אעבוד עם הסטיקים שלי ב-Single (בהנחה שהם באמת יעבדו שלושתם), ואני בספק שזה ישנה לי.

בקשר ללוח של DFI אני אמשיך לבדוק את זה בפורום בחו"ל עם כאלה שגם החליפו את המאוורר לקירור פסיבי.

ליאור - אני כנראה יכול להשאיל איזה 6600 שאין בו שימוש לבינתיים לכמה חודשים. עדיף על פני ה-5300 הזמני שחשבתי לקנות בהתחלה.. :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...