עבור לתוכן

ידני, אוטומטי וחצי אוטומטי..מה זה חצי אוטומטי?

Featured Replies

פורסם

נראה אותך נוסע 40-100 ק"מ ומרחקים גדולים יותר עם אופניים... אל תנסה להתחכם. :bash:

אני כן התייחסתי לפן הבטיחותי, מההתחלה. תלמד לקרוא. שליטה טובה יותר ברכב תתאפשר רק עם גיר ידני, שליטה ברובה משמעותה בטיחות.

עצם העובדה שאני נהנה מנהיגה קצת יותר מכל אדם אחר, זכותי. תקרא לזה סטיה, תקרא לזה תחביב, תקרא לזה איך שאתה רוצה.

התגובה הראשונית שלך לדברי נראית כמו תגובה אשר מנסה להדביק לי תדמית שגויה, אין לי ממש מושג על סמך מה אתה קובע את הדברים האלה...

מצד שני, אני יכול לומר בלב שלם שאם היתה קיימת תחבורה ציבורית בחגים ובשבתות, הייתי חושב פעמיים האם רשיון הוא כדאי עבורי.

  • תגובות 117
  • צפיות 19.3k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

איך זה התדרדר לידני VS אוטומט?!

על כל פנים, הנה ה-take שלי בעניין:

גיר ידני הוא חסכוני יותר (מתבטא בצריכת דלק נמוכה יותר), אמין יותר (מתבטא במרווח טיפולים ועלות תיקונים וחלפים נמוכה יותר) וכן גם בטיחותי יותר (אפשרות לבלום בצורה יעילה יותר עם מערכת התמסורת). החסרון היחיד שלו הוא "אי-נוחות"; אם אין לכם בעיה עם ידני, לכו עליו - היתרונות שלו מוחצים. כל השאר, אוטומט.

פורסם

^^^

hey, thats my take!

;)

פורסם

^^^

hey, thats my take!

;)

:xyxthumbs::)

פורסם
  • מחבר

גיר ידני הוא חסכוני יותר (מתבטא בצריכת דלק נמוכה יותר)

הה באמת ?? החסכון משמעותי? ידני צורך בהרבה פחות מאוטומטי?

פורסם

הה באמת ?? החסכון משמעותי? ידני צורך בהרבה פחות מאוטומטי?

בוקר טוב... :-\

פורסם

האמת צריכת הדלק בידני תלויה בנהג,

נהג טוב ישלם פחות...

אבל באופן כללי ידני חסכוני יותר מאוטומט (על אותו אוטו)

פורסם

לידע הכללי לגבי סוגי הגירים החצי-אוטומתים:

http://en.wikipedia.org/wiki/Semi-automatic_transmission

http://en.wikipedia.org/wiki/Tiptronic

http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox

וסוגים כללים של גירים: http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Automotive_transmission_technologies

ואני משחקים עם ROCK, אוטומתי ממש לא בטיחותי... במאזדה לאנטיס הישנה שלי (שהיתה כמובן אוטומטית) נכנסו בי 3 בחורות (כשפעם אחת האוטו היה בחנייה בכלל !!!)...

ובנימה רצינית יותר, אני מעדיף יותר אוטומטי.. כשאני נוהג, אני מעדיף להתרכז בצדדים אחרים של הנהיגה, מאשר להחליף הילוכים כל הזמן בכבישים המפגרים של הארץ שלנו...

פורסם

ההבדלים בין ידני ואוטומט בצריכת דלק הם תלוים בעיקר בנהג

אבל עם אותו נהג ההבדלים דיי קטנים (10 מול 12 ק"מ לליטר באוקטביה Tour 1.9 לדוג')

ולי אישית לא אכפת ידני / אוטומט

העיקר אוטו, שנוסע

פורסם

איזה בלאגן עשיתם פה יאאאאלה !  :kopfpatsch:

נתחיל מההתחלה:

אני מכיר שבשרייד ישנות יותר ישנה תיבה חצי אוטומטית שמורכבת כך:

יש לך 5 הילוכים בבורר ההילוכים (להלן: ידית)

P - מצב חניה

R - רוורס

N- ניוטרל

D2 - הילוך שלישי עד רביעי

D1 - הילוך ראשון עד שני

L - הילוך ראשון (מיועד לעליות)

מתחילים נסיעה ב-D1 וכאשר מגיעים בערך ל-60 (יש אפילו סימון, קטע מטומטם.) מעבירים ל-D2, זוהי באמת תיבה חצי אוטומטית.

שוב, מדובר בשרייד ישנה, ככה שאני מאמין שכשאתה מדבר על השנתונים הנ"ל אתה מדבר על טיפטרוניק.

לגבי טיפטרוניק, ג'טרוניק ושומבלבטרוניק, אלו הן תיבות אוטומטיות לחלוטין, פשוט נוספה להם אופציה ל"שחק" עם ההילוכים.

זה בולשיט אחד גדול, עדיין אין לך את השליטה ברכב כמו בידני, ולא יעזור מה יגידו.

מישהו כאן דיבר על גיר שעובד על קונוס, זהו איננו טיפטורניק, מדובר על גיר רציף.

למי ששאל איך מחשבים צריכת דלק, אז ראשית כל יצרן מצהיר על צריכת הרכב שלו, בספר רכב או באתר החברה.

שנית, צריכת דלק מודדים כך:

ממלאים מיכל מלא, מאפסים את מד המרחק, כאשר מתדלקים מחדש עושים את זה בחישוב פשוט:

ק"מ שעברת לחלק לכמות הליטרים במשאבה, זוהי תצרוכת הדלק של הרכב.

למי שכתב שידני זה פוזה, אתה מדבר שטויות, והרבה, תפסיק לבזבז כ"כ אויר ואנרגיה.

פוזה כמו שכתבו פה אפשר לעשות באוטומט, יש איזה אחד שפוצץ את השרייד שלו במדבקות, חצאיות, כנף אימתנית ויענו קונוס, והדביל הזה נוהג באוטומט, אז פשוט  :-X .

לי אישית יש איביזה ידנית, נהגתי על הרבה רכבים בחיי ואין אבל אין על ידני, יכולת השליטה שלך ברכב כ"כ טובה ביחס לאוטמט, זה שמיים וארץ.

אני לא מרגיש שקשה לי להעביר הילוכים וזה ממש לא מפריע לי להתרכז בכביש.

אם יש לך בעיה, להעביר הילוכים ולנהוג תוך כדי, כנראה שאתה נהג מאוד מאוד חדש, או שאתה פשוט אדם עם בעיית ריכוז, בשני המקרים, אל תיסע לידי...

פורסם

גיר ידני הוא חסכוני יותר (מתבטא בצריכת דלק נמוכה יותר), אמין יותר (מתבטא במרווח טיפולים ועלות תיקונים וחלפים נמוכה יותר) וכן גם בטיחותי יותר (אפשרות לבלום בצורה יעילה יותר עם מערכת התמסורת). החסרון היחיד שלו הוא "אי-נוחות"; אם אין לכם בעיה עם ידני, לכו עליו - היתרונות שלו מוחצים. כל השאר, אוטומט.

וזה העיקר!!!!!

רובנו (אני חושב ???) רוצים לחסוך בכסף.... ולקבל אוטו עם כמה שפחות בעיות.... לכן ידני ממולץ, יותר קילומטר לליטר וברכב מהשנה שהכותב מחפש (95?) מתחילות בדרך כלל הבעיות באוטו, כך למשל למישהו שאני מכיר יש מיצובישי אוטו' והגיר שלו עושה לו כל הזמן בעיות.... לעומת זאת, הגיר הידני של ההורים שלי טפו טפו טפו לא עושה בעיות.

פורסם

Uber Alles [וכל אחד אחר שציין זאת בדיון] צודק לגמרי בעניין של "אי-נוחות". לעניות דעתי כמות הרכבים באיזור המרכז לעומת אורך הכבישים אינה מכריחה כל נהג ממוצע לרכוש רכב עם גיר אוטומט. מבחינתי מי שגר במרכז ומוכן להיות תקוע כל יום בפקקים שבדרך לעבודה, בחזור ממנה, בחגים ובשבתות במקומות הבילוי בעיר ומחוצה לה הוא פשוט "מזוכיסט".

הפעם האחרונה שבה נהגתי בגיר ידני בארץ [לאורך תקופה ארוכה] הייתה כלשמדתי נהיגה וזה היה לפני שנים רבות. מאז עליתי בפעם הראשונה על הרכב האוטומט שיש לאבא שלי לא הצלחתי להתנתק מהגיר האוטומט לעולם, גם כעת עם רכב פרטי משלי אני רק עם אוטומט.

בחו"ל לעומת זאת [אפילו באירופה] כשבדר"כ יש בערים הענקיות עד להחריד שלהם איזורים רבים בהם התנועה זורמת וכמובן שלא לשכוח שרובם נוהגים הרבה מחוץ לעיר, בפרברים ועוד מי שמחזיק גיר אוטומט עושה לעצמו עוול כי בכבישים פתוחים שכאלה ההנאה היחידה שנשארת היא גיר ידני. ניסיתי את זה בעצמי עם כביש של נתיב אחד לכל כיוון עם עיקולים ימינה שמאלה כל כמה מטרים [כביש שמוכר לי טוב מאוד] ואין כמו לשחק עם ההילוכים ולנהוג במהירות ממוצעת די גבוהה.

קיצר, מי שיש לו מספיק כסף להחזיק שתי מכוניות בארץ, מומלץ שיחזיק רכב אחד אוטומט לצרכי יומיום ואחד ידני לשעות הערב כשהכבישים פנויים או לנסיעות מחוץ לעיר או סתם כדי לעשות רוח על הבחורה והחברים עם כישורי העברות ההילוכים שלו :P

פורסם

דווקא בחו"ל בכל האוטומטי יש CRUISE CONTROL, כדי שבכבישים ארוכים אפילו לא תצטרך ללחוץ על הגז :)

פורסם

תלוי על איזה חו"ל אתה מדבר, באירופה רוב המכוניות הן גיר ידני, בארה"ב רוב המכוניות הן גיר אוטומט - אז למה שלא יהיה גם בקרת שיוט? אם כבר מקלים על הנהג אז עד הסוף. אני אוהב את הראש האמריקאי ;)

פורסם

:)

בפעם הראשונה לא הצלחנו להפעיל את זה, אז שאלנו איזה מישהו בתחנת דלק והוא הסביר, המצאה חביבה (אם כי מסוכנת עוד יותר, מבחינת עירנות, אתה הרבה יותר מנותק מהכביש מסתם אוטומטי :) )...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים