עבור לתוכן

ידני, אוטומטי וחצי אוטומטי..מה זה חצי אוטומטי?

Featured Replies

פורסם

נו, זה הטיפטרוניק.

אני לא מכיר טיפטרוניק שלא מאפשר לך לעבור למצב "יענו ידני".

  • תגובות 117
  • צפיות 19.3k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם
אני צריך לראות תתמונה עוד פעם

אז תראה, מה הבעיה? היא בעמוד הראשון.

פורסם

טוב לא יודע

זה נראה לי כמו אם אותו גיר כמו שבפונטו(למרות שאפשר לראות שהתמונה לא מהפונטו)

אני חושב שזה גם טיפטרוניק וגם אוטומטי. לא טיפטרוני נטו (כמו הטיפטרוני שיש על ההגה)

ככה שבגיר הזה אתה יכול לשים כל "D" ולנסוע

או לדחוף תמוט ולשחק אם ההילוכים

פורסם

שוב, טיפטרוניק = אוטומאט + ידני בחעווה.

שוב, טיפטרוניק = אוטומאט + ידני בחעווה.

שוב, טיפטרוניק = אוטומאט + ידני בחעווה.

שוב, טיפטרוניק = אוטומאט + ידני בחעווה.

שוב, טיפטרוניק = אוטומאט + ידני בחעווה.

שוב, טיפטרוניק = אוטומאט + ידני בחעווה.

שוב, טיפטרוניק = אוטומאט + ידני בחעווה.

שוב, טיפטרוניק = אוטומאט + ידני בחעווה.

שוב, טיפטרוניק = אוטומאט + ידני בחעווה.

שוב, טיפטרוניק = אוטומאט + ידני בחעווה.

שוב, טיפטרוניק = אוטומאט + ידני בחעווה.

שוב, טיפטרוניק = אוטומאט + ידני בחעווה.

לא משנה איך זה נראה ואיפה זה ממוקם, יש לך אוטומאט עם פלוס ומינוס, זה טיפטרוניק.

פורסם

די אין כוח

פעם אחרונה

שוב, טיפטרוניק = ידני שמאפשר העברת הילוכים ללא קלאץ(הדוושה)אתה שולט על ההילוכים לא על הקלאץ

אוטומטי= אתה מכניס ל"D" ושוכח מהעולם לא מתערב בכלום.

אם סיכמנו על זה אין ויכוח.

פורסם

יש גם עוד סוג של תיבה חצי אוטומטית אומנם ישנה, אבל הראשונה שיוצרה בפס יצור, והיא התיבה החצי אוטומטית בחיפושית 1303 החל בתחילת שנות ה70, התיבה פעלת על עיקרון מכני, ממסרה חצי אוטומטית אם מצמד מופעל ואקום וממיר מומנט.

פורסם

שוב, טיפטרוניק = ידני שמאפשר העברת הילוכים ללא קלאץ(הדוושה)אתה שולט על ההילוכים לא על הקלאץ

(הדגשה במקור)

איך הגעת למסקנה המוטעית הזאת ?

פורסם

:screwy:

נראה לי שמדובר בנסיון להתנקשות ווירטואלית, הבנאדם רוצה לעצבן אותי עד כדי כך ולגרום לי להתקף לב.

פורסם

הנה, TheBoyScheff - לכבודך הכנתי תרשים של אבולוציית הגירים השונים, רק השמטתי את תיבת הגיר הרציף (לא רלוונטי לוויכוח שלנו), לא לפי סדרי ההתפתחות.

משמאל - תיבה ידנית סטנדרטית, קלאץ' ברקס, גז ומוט הילוכים.

במרכז - תיבה אוטומאטית סטנדרטית, ברקס, גז ומוט לבחירת מצבים (P, D, L1-2 וכו'...).

מימין - תיבת טיפטרוניק, נראית בדיוק כמו תיבה אוטומאטית לכל דבר, רק עם תוספת של הפלוס והמינוס לשליטה ידנית, כביכול.

מימין ימין (סטייל ETB) - זו תיבה חצי אוטומאטית (במובן המוחלט של המילה), מצמד אוטומאטי, מוט הילוכים כמו בתיבה ידנית סטנדרטית, רק שאין קלאץ' (מצמד) פיזי, מוחש, נראה לעין. אתה רוצה להעביר הילוך, אתה עוזב את הגז, משלב להילוך הרצוי וחוזר ללחוץ, מעולה לליימרים.

[attachment deleted by admin]

פורסם

הוא ניראה לי חושב שהמערכת הילוכים בה המחשב שולט על הקלאץ נקראת טיפטרוניק :kopfpatsch:

אמרו לך כבר

טיפטרוניק זה אוטומטי נטו

התיבה שאתה מדבר זה משהו אחר בכלל וזה מה שיש בפורמולה אחת למיניהן

אם אין לך אוטו ואתה לא מבין, פשוט אל תגיב

פורסם
  • מחבר

יש לי שאלה בקשר לגיר ידני ותאוצה

איך אני מאיץ מהר ברכב ידני. נניח הרמזור אדום ואני עומד התחלף לירוק לוקח זמן להרים תקלצ הילוך ראשון->שני..

אני רואה אנשים מאיצים תוך שניה איך הם עושים את זה ברכב ידני? באוטומטי בתרג' הקודם ברטון אמר ניוטרל גז וD חח ואמרו שזה יהרוס לו תגיר

פורסם

מה אמרתי??

פורסם

בידני - רצוי להרים את המנוע לסל"ד באיזור בו המומנט שניתן הוא האופטימלי (אני מדגיש, המומנט, לא ההספק) ולשלב לראשון. כך תאבד מעט כוח בפתיחה.

בנוגע להילוכי הכוח הנוספים (עד הילוך רביעי), העברות מהירות - נקישה קלה על הקלאץ', שילוב ובמיידית לגז. לא צריך לבצע דחיפה מלאה של דוושת הקלאץ' כשהרכב כבר בתזוזה.

באוטומאט - להישאר על D ופשוט לתת 1/2-3/4 לחיצה ואחרי שהתחלת לנוע להשלים ללחיצה מלאה. אם תיתן גז בניוטראל ותשלב ל D, אתה תשחק את התיבה וברוב המקרים, כמו עם תיבות אוטומאטית מודרניות, העסק פשוט לא ישתלב עד שתרד לטווח סל"ד מסויים "ובטוח", מה שייאלץ אותך להחזיר לניוטראל ולשלב מחדש בתחום הבטוח.

פורסם

רוקפורד, חצי אוטומטי זה מה שאמרת "סטייל ETB"

זה גיר רגיל בלי קלאץ'

פורסם

נכון, זה בדיוק מה שאמרתי.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים