פורסם 2005 באפריל 2720 שנים קראתי את מה שיש בWIKI. עכשיו לא הבנתי משהו אחד. כל 64 תאים(8*8) הופכים לכמה בתים שמייצגים משוואות, או שהופכים את כל שורה לפולינום אחד גדול?
פורסם 2005 באפריל 2720 שנים כל בלוק של מטריצת 8 על 8 צבעים, הופך למטריצת מקדמים בייצוג של תדרים (בתמונות ש JPEG דוחס טוב זה גורם לזה שמרבית המידע נמצא בפינה השמאלית עליונה ולא מפוזר בכל המטריצה).
פורסם 2005 באפריל 2720 שנים יש לזה קשר כלשהו לסטטיסטיקה, או שמשתמשים בכיוון במשהו בסטטיסטיקה(למשל, ממוצע או שונות?)
פורסם 2005 באפריל 2720 שנים לא, זה קשור לזה שבתמונות ש JPEG דוחס טוב (בד"כ תמונות טבעיות, בלי הבדלים חדים בין הצבעים), מרבית המידע נמצא בתחום התדרים הגבוהה (ובגלל זה כשעוברים ממרחב הצבעים למרחב התדרים, המידע מסודר בצורה יותר נוחה לדחיסה).
פורסם 2005 באפריל 2720 שנים אהההההה.... תודה רבה...עכשיו הבנתי הכל(גם לאחר כמה קריאות של מה שרשום בWIKI).בעצם, מפעילים על מטריצה כמה פעולות, ופשוט מעבירים לצורה שונה של המטריצה, שניתן יהייה לשחזר ממנה בצורה הטובה ביותר את המטריצה המקורית. מעבירים לתדרים, מכיוון שלאחר החלוקה( floor(log(2)(top-corner)) )מקבלים הרבה מספרים דומים(וכאן מאבדים בעצם את המידע, בספרות שאחרי הנקודה). את המטריצה שומרים מכווצת בשיטת כיווץ כלשהי שמכווצת טוב הרבה מספרים דומים שקרובים אחד לשני.השוני בין הסיגמאות זו הפריסה השונה של התדרים במטריצה החדשה.בבקשה תקנו אותי אם אני טועה כי כך הבנתי את זה.
פורסם 2005 באפריל 2720 שנים לא בדיוק, השיטה בגדול (יש כמה שיטות יותר חכמות, אבל לא בשימוש בגלל בעיות פטנטים):1. המרה ממרחב צבעי ה RGB (שמייצג כל נקודה בעזרת 3 צבעים), למרחב YUV (שבו הייצוג הוא ע"י בהירות, ונתונים לגבי הצבע). סיבה - העין מבחינה בעיקר בשינויים בבהירות משאר התכונות.2. הקטנת המידע שתופסים הפרטמרים של ה UV ע"י חתיכה לחצי / רבע. סיבה - חסכון במקום, מכיוון שהעין פחות רגישה למידע הזה.3. חלוקת התמונה לבלוקים של 8 על 8, כשאר בכל בלוק ממירים את הנתונים למרחב התדרים (את הפעולה מבצעים על שלושת הרכיבים YUV בנפרד). סיבה - בתמונות טבעיות, מרבית המידע לגבי התמונה מרוכז בתדרים הגבוהים (כאשר לפני ההמרה, המידע מרוכז לכל אורך המטריה, אחריה הוא מופיע בחלק העליון-שמאלי שלה).4. ביצוע חלוקה בקבוע לכל אברי המטריצה ועיגול התוצאה. הדבר גורם לכך שמרבית המטריצה מתאפסת בגלל שמרבית המידע (הערכים הגבוהים) מרוכז בחלק של התדרים הגבוהים, שאר המידע די קטן, והחלוקה מאפסת אותו. סיבה - זאת הפעולה שגורמת לדחיסה המירבית בתמונה (והחלוקה / עיגול גורמים לזה שאי אפשר לשחזר את הערכים במדויק). אם ניסיתם לשמור תמונת JPEG פעם והוא שאל אותכם באיזה איכות, האיכות שקבעתם, קובעת כמה הקבוע שבו מחלקים יהיה גבוהה (ואז יותר איברים יהיו קטנים במטריצה).5. קידוד המידע במטריצה ע"י הליכת זיג-זיג (תחשבו על זה, היתרון הוא שמרבית המידע של התמונה שמור בקצה השמאלי - עליון שלה) ורשימת ערכי התדרים והדימיון ביניהם, ואז מעבר של HUFFMAN עליהם, שזו שיטת דחיסה יעילה לפי שכיחות הופעת ביטויים.בגדול, הבעיות הם שבתמונות לא טבעיות שיש הבדלים חדים בין הצבעים, התמרת הפורייה תתן מטריצה שהערכים בה מפוזרים עדיין (ולא בקצה), ולכן לא תדחוס טוב את המידע (והתמונה תראה לא טוב).כמו כן, יש שיטות דחיסה היום יותר טובות כמו שימוש ב WAVELETS במקום פורייה שנותנות תוצאות טובות יותר.
פורסם 2005 באפריל 2820 שנים בשביל זה כדאי ללמוד על ההתמרה....http://en.wikipedia.org/wiki/Discrete_cosine_transformבכל מקרה, תוכל לראות שיש להתמרה הזו שימושים חשובים בעיבוד אותות ודחיסת נתונים...
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.