מסך כחול שקופץ באקראיות אני חושב - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מסך כחול שקופץ באקראיות אני חושב


Street-Fighter

Recommended Posts

כמו בכותרת, אין אילו שהם הפרשי זמנים באין קפיצות המסך הכחול, זה קורה הרבה.. פעם ביומיים.. וזה ממש מעצבן כי באמצע עבודה במחשב, משחק או כל דבר אחר הוא יכול לקפוץ למסך הכחול. קרה לי כבר פעם שכשעשיתי (בגלל שהיה לי מסך כחול-והייתי חייב לעשות ריסטארט)ריסטארט, אז לפני הכניסה לווינדווס המסך הכחול שוב קפץ, אבל בפעם השלישית שעשיתי ריסטארט, היתה לי אפשרות לחזור למצב האחרון בו הווינדווס עבד בסדר...

אבל אתמול(יום שישי) קפץ לי מסך כחול שגם אם הייתי אומר לווינדווס לחזור למצב שבו המחשב עבד טוב בפעם האחרונה הוא הגיע כמעט עד לעלייה של הווינדווס ושוב קפץ המסך הכחול. אפילו אם הייתי אומר לו לעלות בsafe mod היה מסך כחול(שזה לא קרה אף פעם). פעם כשזה היה קורה safe mod היה עולה תמיד, אף העלייה הנורמאלית של הווינדווס לא היתה עובדת רק האפשרות של לחזור למצב האחרון בו הווינדווס עבד טוב. בפעם האחרונה שהיה מסך כחול היה כתוב SYSTEM_BAD_CONFIG ERROR

אני יודע שיש קובץ שאני יוכל להעלות לפה ואתם אולי תוכלו להגיד לי מה הבעיה, רק תגידו לי איזה קובץ(איפה הוא נמצא) ואני יעלה אותו.

תודה רבה ומצטער על הכתיבה הארוכה...

עריכה: יש לי במחשב 2 סטיקים של זכרונות לייברטי כל אחד 512 מגה בייט , בדיואל צ'אנל, חשבתי שהבעיה בזכרונות, אז אז השארתי אחד, ואיתו המחשב עבד כרגיל, כשהשארתי את ה\זכרון השני המחשב לא עלה והיה את המסך הכחול... הבנתי שהבעיה היא בזיכרון. בכל זאת במסכים הכחולים שקפצו לי כל פעם הראו שגיאה אחרת, אז בכל זאת הייתי רוצה שתנתחו את הבעיה ע"י הקבצים שאני צריך להעלות(תגידו לי איזה קבצים..) ואם צריך גם את מפרט המחשב אז תגידו..

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם המחשב עבד כרגיל עם זיכרון אחד וכאשר אתה שם את השני המסכים הכחולים מופיעים, הבעיה נעוצה מן הסתם בזיכרון.

כאשר ישנה בעיה בזיכרון ולא רק, מסכים כחולים יופיעו עם כתוביות שונות ואחת מהן היא זאת שהצגת. אם אתה רוצה להיות בטוח שהבעיה נובעת מהזיכרון, אתה יכול לבצע בדיקת Memtest, כאשר כדאי יהיה לבצע את הבדיקה עם הזיכרון החשוד כפגום בלבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בד"כ כשיש בעיה במחשב, צריך לבצע סדרת בדיקות לאיתור תקלה:

1. בדיקת זיכרון - בד"כ עם +memtest86. אם יש שגיאות בזיכרון, סביר להניח שאחד מרכיבי הזיכרון הם הגורמים לבעיה.

2. בדיקת טמפרטורות של המעבד והלוח - טמפרטורות גבוהות בד"כ גורמות לבעיות.

3. בדיקת הגדרות ב וביטול OC (אם נעשה) - בד"כ מומלץ לטעון את ערכי ברירת המחדל.

3. בדיקה פיזית של המחשב - חיבורים תקינים ומחוברים היטב, קבלים לא מפוצצים, מאווררים מסתובבים.

4. בדיקת דיסק קשיח - בד"כ בעזרת תוכנה מאתר היצרן.

5. הפעלת המחשב עם מינימום חלקים (לוח, מעבד, מודול אחד, כרטיס מסך).

6. החלפת חלקים עד לאיתור החלק הבעייתי.

כמובן שיש לבצע גם את השלבים האלו, למעט אולי התקנת מערכת ההפעלה, לפני סידרת הבדיקות שרשמתי:

1. עידכון כל הדרייברים לגירסאות האחרונות.

2. הסרה או התקנה מחדש של תוכנה בעייתית.

3. הפעלה במצב בטוח כדי לבדוק האם המחשב יציב בשלב הזה.

4. התקנה מחדש של מערכת ההפעלה.

במקרה שלך, כבר איתרת שהזיכרון הוא הגורם לבעיה, וזה גם מסביר למה כל פעם אתה מקבל שגיאה אחרת (הזיכרון כל הזמן עובד וכל הזמן עוברים בו נתונים, ולכן שגיאה ברגע אחד תגרום לבעיה מסויימת, ושגיאה ברגע אחר תגרום לבעיה אחרת). כמו שכתבתי - בדוק כל מודול בנפרד עם +memtest86, ואם מודול אחד יוצר שגיאות - תחליף אותו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב, אז לפי מה שאמרתי, לקחתי את הזיכרון הפגום לטענתי לחנות המחשבים ממנה קניתי את המחשב והם התעצבנו שאני עשיתי את הבדיקה, הם אומרים שהם יכולים לבטל את האחריות על הזיכרון, זה נכון? רק בגלל זאני איתרתי את התקלה?

דבר שני הם אומרים שהבעיה לא בזיכרון(כי כאשר הבאתי אותו, הם הכניסו אותו למחשב אחר והווינדווס עלה כרגיל... לא האמנתי אז הראו לי..) אבל אמרתי שאני בטוח שכשאני משאיר רק אותו על המחשב אז יש את בעיית המסכים הכחולים. הם לא השתכנעו ואמרו שאם אני רוצה שבאמת יבדקו את הבעיה אז להביא את כל המחשב. מה לעשות? הם צודקים? הם אומרים שהבעיה יכולה לנבוע מאלף ואחד דברים אך אני מצאתי שבלי הזיכרון הדפוק אין בעיות. מי צודק?

דבר שני: החזרתי את הזכרון הביתה, הכנסתי אותו שוב, ופתאום הוא עבד, אך קפץ לי שוב המסך הכחול-פעם אחת עד עכשיו..(אני מתכוון הוא עבד כאשר היה איתו עוד אחד(2X512)

עשיתי גם בדיקה בmem test (דרך שולחן העבודה. בלי דיסקט או דיסק) השארתי את המחשב בבדיקה 15 שעות והוא הראה כמה תקלות, לדוגמא:

error found with word pair #4418666, values 1318485051, 1318222907 do not match

error found with word pair #122813546, values 828357135, 828094991 do not match

מה זה אומר? מה הבעיה? האם בגלל התקלות האלה אני בטוח שהבעיה היא בזיכרון והאם אפשר לתקן זאת?

תודה רבה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ישנה בעיה בזיכרון. אם יש לך אחריות החנות מחויבת להחליף לך את הזיכרון.

מה שאתה יכול לעשות זה לבצע בדיקת Memtest עם כל בנפרד(ז"א כאשר רק אחד מהזיכרונות מורכב בלוח). אם שוב יופיעו תוצאות Error בבדיקה של אותו , קח את המחשב אליהם עם אותו בעייתי בלבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יכול להיות כמובן שיש בעיה בלוח - בחיבורים או בתושבת עצמה, אבל סביר להניח שהבעיה היא ביחידת הזיכרון. יכול להיות גם שיש בעית תאימות בין הלוח לזיכרון (יש זכרונות מסויימים שלא עובדים טוב עם לוחות מסויימים).

בקשר לאחריות על הזיכרון - אם אתה לא חתום על חוזה שקובע שאסור לך לפתוח את המחשב ואז האחריות מתבטלת (בד"כ כשאתה קונה מחשב "מותג"), יש לך זכות לפתוח, לפרק ולבדוק כל חלק במחשב, ואם אחד מהם תקול ויש לך אחריות - החנות חייבת להחליף לך את החלק הזה.

במקרה שלך, הייתי לוקח להם את המחשב לחנות, ופשוט יושב שם עד שיטפלו בך - תראה להם שהבעיה מתרחשת עם מודול ספציפי. כמו כן, תראה להם בדיקה עם +memtest86 אולי זה יעזור לשכנע אותם שקיימת בעיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שאלה אחרונה, האם הם יכולים להאשים אותי בבעיה שיש בזיכרון? שאני אשם איכשהו והם לא מחויבים לתקן(להחליף) אותו?

יכול להיות שאני אחראי לבעיה זאת?(מאז שקניתי את המחשב היתה את הבעיה של המסך הכחול אבל פעם בהרבה זמן כך שלא התייחסתי לזה, בערך פעם בשבוע-התעלמתי...)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...