תוכן maor1212 - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

maor1212

משתמש רשום
  • מספר הודעות

    21
  • הצטרפות

  • ביקר לאחרונה

הודעות שנפתחו על-ידי maor1212

  1. לכן צריך להקצות את ההתחלה של הכתובות ip הרבה יותר מוקדם מאשר מספר המכשירים שיש לך - כלומר כדאי להעביר ל 3600?

    זה עשה לי בעיות והייתי צריך לאפס שוב, חזר ל 192.168.50.1. שוב מופיע לי עכשיו שהמכשירים מחוברים עם static ולא DHCP - אלה שב LAN. זה משפיע איכשהו לרעה על האינטרנט? רציתי להגדיר 192.168.1.1 כי זה מה שהיה מוגדר בראוטר של פרטנר אבל כאמור זה עשה בעיות.

     

    עוד בעיה שהופיעה זה שהטלוויזיה של לא מצליחה להתחבר לראוטר, וכותבת לוודא שה DHCP מופעל. והוא עובד ב wifi, פשוט לא עובד מול הטלוויזיה.

     

    בעיה שנראית לי לא קשורה, זה שעכשיו הראוטר מחובר לממיר yes ultra שיש בו moca מובנה, ולא ל moca הטובה שהם מספקים בנפרד (לא הסכימו להביא עוד אחת). האם ייתכן שבגלל זה המהירות ירדה במחשב שמחובר דרכה? אולי moca שתומכת בפחות מהירות (180 במקום כמעט 300 mgps ב speed test ובעוד אתר - תיאורטי אבל בהשוואה לקודם נמוך). הפתרון זה רק לקנות moca פרטי?

     

  2. תודה

    דבר נוסף להגדרות הראוטר - בברירת מחדל ה LAN IP היה 192.168.50.1

    ראיתי שעם זה הוא נותן static ip אז ניסיתי לשנות וזה עובד אבל עכשיו אני לא בטוח מה הכתובת המומלצת

    192.168.1.100 או 192.168.1.1

    ב DHCP sevrer בהתאם למה שהגדרתי עם ה 100 בסוף, שיניתי את IP poll starting ל 192.168.101 וה ending 192.168.1.254, הזמן ברירת מחדל 86400

    איזה כתובת מומלץ להגדיר ב LAN וב DHCP?

  3. @N.Rתודה, נראה מה נעשה

    אתה יודע למה בבדיקת מהירות ב ookla אני אכן מקבל בסביבות ה 300, אבל באתרים אחרים כמו m test מקבל בערך 30? אגב מהירות ההעלאה באותם אתרים דווקא יותר גבוהה מההורדה והיא בערך 30. אני לא מבין למה. יש דרך יותר אמינה לבדוק את זה? אני מדבר על המחשב שמחובר בכבל כמובן אבל תוצאות דומות נראו גם אלחוטית

    אגב כשהרצתי ookla ובמקביל את האתר השני המהירות פתאום הייתה דומה בשניהם. נראה שפרטנר לא מכירים את האתר וזו המהירות האמיתית. אבל מדובר ב 30 מגה על חבילה של 300, נשמע שמשהו לא בסדר, למרות שמהירות ההעלאה כן כמו שצריכה להיות.

  4. @N.R תודה רבה!

    קודם כל לגבי ה 4X4 אז איך יש ראוטר של עם 4 אנטנות שהוא 2X2? AX58

    פרטנר באו היום והתקינו, לא הצליחו להעביר את הסיב עד לחדר ולכן הראוטר בסלון, העברנו את האינטרנט לחדר על גבי הכבלים של יס. מצליח להגיע לאותה מהירות

    עכשיו יש לי wifi טוב בסלון, חיבור קווי של האינטרנט למחשב, הבעיה שאין wifi טוב בחדר, כמו שלפני לא היה בסלון. זה לא מוזר שבדירה של 60 מטר הקליטה לא טובה?

    מה שכתבתי לגבי המגדיל טווח זה שיש ל tp link מגדיל טווח שתומך ב mesh כלומר אני לוקח ראוטר ומגדיל טווח והם כמו mesh. לא יודע אם זה טוב כמו הרגיל אבל לא צריך לעבור בין . האופציה פחות מועדפת כי מגדיל טווח זה דבר גדול.

    אני מתכוון להחליף ראוטר ויש שתי אפשרויות -

    ראוטר עם 4 אנטנות נניח ax50

    deco x20 שתי יחידות, אחת תהיה בסלון במקום הראוטר והשנייה בחדר. זו שבחדר תחובר ישירות לכבל של יס, אליו מחובר עכשיו המחשב, וכך תיתן wifi טוב גם בחדר. אבל זה עולה פי 2, בערך 950 שקל. כלומר גם ה deco לא באמת יהיה mesh כי הוא יקבל ישירות מכבל ולא באלחוטי מהיחידה השנייה. השאלה אם במצב הזה הם בכלל יוצרים אחודה?

    אני יכול גם לקחת את הראוטר הישן ולהפוך אותו ל access point אבל אז יהיו לי שתי .

     

    מה דעתך? האם ראוטר רגיל יספיק או שצריך mesh? ואם mesh גם אם שתי היחידות מחוברות קווית הם ייצרו אחודה?

  5. היי,

    אחרי עיכוב של כמה חודשים פרטנר הגיעו אלינו, ולוקחים כסף על ממיר סיב, אבל נמצא אחד. רוצה לקנות ראוטר

    1. מתלבט בין ל TPLINK, ובין דגמי ה AX1800 ל AX3000. ממה שאני מבין במהירות של 1000 מגה אין יתרון ל AX3000 מבחינת מהירות כי המקסימום שלו ב 2.4 זה 574 וב 5 2400. למישהו יש ניסיון איתם?

    א. ההבדל שראיתי שאולי חשוב זה רוחב פס של 160 לעומת 80. האם זה משנה? מה הקשר בין זה לבין המהירות המקסימלית (האם זה משפיע על המהירות גם אם האינטרנט הוא 1000 מגה?)

    ב. מה ההבדל בין 2X2 ל 4X4? חשבתי שזה קשור לאנטנות אבל גם בדגם עם ה 4 אנטנות של זה 2X2.

    ג. אשמח להסבר על רוחב הפס של wifi לבין רוחב פס שנמדד ב mbps. האם בסיבים הוא עולה ומה הקשר ביניהם?

     

    2. כנראה שאצטרך בנוסף לראוטר גם להגדיל קליטה בסלון. אני מבין שהיום הולך mesh. הראוטר של יכול לשמש כיחידה ראשית של mesh, ושל tplink עובד עם מגדיל טווח שלהם שתומך ב mesh.

    א. האם עדיף לקנות שתי יחידות mesh שאחת תהיה הראוטר, או להשתמש בתמיכה של tplink במגדיל טווח שהוא זול ב mesh? מה ההבדל בין ראוטר כמו AX20 ל mesh? למה mesh יותר יקר? (נגיד 550 יחידה אחת לעומת ראוטר 450)

    ב. אם הראוטר בחדר עדיף לשים את ה mesh בסלון שם יש מכשירים עם קליטה גרועה או בחדר שנמצא בין החדר של הראוטר לסלון (ה mesh יקבל אותה קליטה גרועה של המכשירים אם אשים אותו בסלון?)

     

    3. לגבי ההגדרה של הראוטר לפרטנר - הוא מתחבר עם חייגן או DHCP? מה ההבדל ביניהם? והאם DHCP זה dynamic ip או שזה לא קשור? כל מה שצריך זה להכניס את פרטי החייגן?

  6. תודה!

    נתחבר לפרטנר עם שלהם, נראה שהכל עובד ואז נחליף את הראוטר. רק שלא בסוף הראוטר שלהם יהיה יותר טוב מאלה.

    אם לא יהיה טוב, ננצל את הסיב שלהם להתחבר לבזק.

     

    @N.R

    אם אתה יכול להסביר לי, לא חובה, יודע מה זה רוחב פס, פחות לגבי התדרים ואשמח להבין.

    רוחב פס - כשאנחנו מחוברים קווית על כמה הוא? מניח שבסיבים זה הרבה יותר גדול מ ADSL. העניין עם wifi 6 זה שהם הגדילו את הרוחב פס ל 160 כך שאם יש לי טלפון עם wifi 6 המהירות בו תהיה כפולה?

    תדר - מה בתדרים עצמם גורם לזה ש 2.4 חזק יותר ומהיר פחות ו 5 חלש יותר ומהיר יותר? למה דווקא התדרים האלה?

  7. זמן שיהוי משמעותי בטעינה של נטפליקס למשל? הרבה?

    לגבי המהירות בגלל שפרטנר יותר זול כנראה אלך על 1000. בבזק לא. לסיכום, אם יעבוד טוב אשאר עם פרטנר.

    כן התכוונתי לדגם של ה 1800, ששם 1200 זה בכל מקרה מעל המקסימלי שלי. ההבדל בינו ל 1500 זה שב 2.4 יש 600 לעומת 300. באמת משמעותי.

    ערוצים - אתה את רוב המכשירים מחבר ב5? למרות שהאות ב 2.4 יותר חזק זה יוצא יותר טוב?

    התקנה - לגבי המתאם והכל זה לא בעיה, במקרה של פרטנר הם גם מביאים את המתאם, אני מדבר על ההגדרה עצמה - אם אתה יודע, אם זה להיכנס לראוטר ולהגדיר לו את השם משתמש של החייגן או שצריך להתעסק עם עוד הרבה הגדרות?

    לגבי הקליטה בראוטרים - אבדוק. מעבר להגדרות היותר מתקדמות יש עוד יתרון לאסוס?

     

    תודה על כל העזרה

  8. תודה

    @N.R

    1. שתדע שהם לוקחים תוספת רק על הוספה של עוד נקודה, אין להם בעיה להביא את הסיב עד לחדר, אצלי פשוט זה לא הצליח. בפרטנר מניח שינסו דרך הכבלים ואז אם אתנתק אוכל לבקש מבזק לבוא לחבר לשלהם.

    2. כן אני יודע שהזמן שיהוי נמוך יותר, השאלה אם אני לא משחק, זה שינה לי משהו מבחינת מהירות בסיבים עצמם או דרך השרתים של בינלאומי? כרגע אני על 40 מגה, ותכלס פחות, אז בתור התחלה אעשה 600 בפרטנר, כי 1000 זה סתם עוד כסף לדעתי. חבל שאין דרך פרטנר ספק אחר. בקיצור, חושב שאם יעבוד טוב יהיה לי משמעותי לעבור לבזק? האם בפרטנר לדעתך יהיה לי הבדל גדול עם ה1000? מעבר לנייח - נטפליקס בטלוויזיה, , ויאודי של יס שמשודר לא דרך הראוטר. לפי מה שכתבת עם הוויפי, לקחת 1000 ייתן לי 500 לטלוויזיה וזה היתרון היחיד שאני רואה כרגע.

    3. יכול להיות שלא הבנתי, אבל אם אני לא במהירות מעל 1000 אין הבדל לא? אני ממילא לא מגיע ליכולת המקסימלית גם של ה 1800

    4. מה אני רוצה מראוטר? לא מחפש להתעסק בהגדרות. הגדרה ראשונית ושיעבוד. הסיבה שאני רוצה לקנות היא כדי לחסוך את השכירות, וגם כי הראוטר שאקנה יותר איכותי מזה שיביאו, והקליטה והכל יהיו טובים יותר. היתרון בשכירות זה שאם יוצא ראוטר חדש יותר, אפשר להחליף, אבל זה לא משנה אם קונים ראוטר טוב. ה be החדש של למשל, מבחינת מפרט נראה טוב, מבחינת הגדרות כנראה שלא. אם הייתי בבזק, כנראה הייתי לוקח אותו.

    5. לגבי הרשתות - הבנתי, ואתה צודק. אבל זה לא דורש ממך יותר התעסקות בלבחור כל פעם לאן להתחבר? או שלמשל אתה יכול להגיד לי שתמיד את הטלוויזיה עם הנטפליקס כדאי לחבר ל 5, ואת האייפד ל 2.4? או שתמיד 5 יותר טוב? איך לבחור?

    6. לגבי ההתקנה - זה באמת פשוט לחבר עם המתאם ולהגדיר את החייגן בראוטר? זה לא עושה בעיות וצריך להחליף מלא הגדרות? שוב, אין לי בעיה להתעסק עם הגדרה ראשונית, כשאני יודע מה לעשות, פשוט לא רוצה לשחק איתו כל הזמן. את האסוס יהיה לי קשה יותר להגדיר? זה רק למצוא את המקום בהגדרות של הראוטר וזהו לא? לא צריך התקנה פשוטה אם זו הכוונה. אחרי כל זה, אז איזה לקנות? סומך עליך. העיקר שתהיה קליטה איכותית. אם אין לי הבדל במהירות בין ה TP 1500 ל 1800 אז אקח את הזול יותר. וביניהם לבין האסוס 1800 - הוא עם שתי אנטנות, אז השאלה אם עדיין הוא יותר איכותי מה TP מבחינת קליטה.

     

    תודה

  9. היי

    מתכנן להתחבר לסיבים של פרטנר, אחרי שבזק לא הצליחו להעביר את הסיב.

    כמה שאלות:

    1. הבנתי שבזק לא יכולים להעביר את הסיב דרך הצינורות של הכבלים רק דרך השקעים של הטלפון, והם אמרו שאם חברה אחרת עושה את זה דרך הכבלים אפשר אחרי להתחבר אליהם. אם פרטנר יעבוד טוב שווה להוסיף עוד 40 שקל ולעבור בזק?

    2. ממליצים על הסיבים של פרטנר? יש ניתוקים?

    3. איך הראוטר שלהם?

    4. נראה לי שהראוטר שלהם בסדר, אבל חושב שזה כבר הזדמנות לקנות יותר טוב

    א. ממליצים לקנות?

    ב. מה נותן לי להשקיע ב ax היום, מעבר לזה שזה טוב לעתיד? זה יעשה משהו אם המכשירים שלי הם על ac?

    ג. מצאתי כמה דגמים, אשמח אם תעזרו לי לבחור - לא אוכל להשקיע יותר מזה, ונראה לי שאלך או על השני או השלישי, תגידו אם זה מצדיק את ההפרש

    TP-Link Archer AX10 AX1500 Dual-Band 6 1500Mbps

    TP-Link Archer AX20 AX1800 Dual-Band 6 1800Mbps

    Asus RT-AX56U AX1800 Dual Band 6 MU-MIMO

    Asus RT-AX58U AX3000 Dual Band 6 MU-MIMO

    389, 475, 550, 650 שקל

     

    ד. כמה מסובך להתקין אותו עם הסיבים? אני יודע להתעסק כשיש לי מדריך, אבל לא ממש מבין בהגדרות של הראוטר. אם מישהו עשה את זה ויכול להסביר לי איך כשאקנה אשמח

    ה. האם בראוטרים האלה ה 2.4 וה 5 אחודים? מעבר אוטומטי?

     

    5. ראוטר פרטי אפשר לחבר לסיבים של בזק?

  10. אבדוק לגבי ה SSD

    הכרטיס מסך שבחרתי לא יכול להריץ battlefront? אני לא באמת משחק אבל חשבתי שיהיה נחמד שיהיה את האפשרות. לא מתכוון להשקיע 800 שקל.

    אפשר לדעת מה היתרון של הלוח אם B460 על פני H410? ראיתי שביקר יותר אין HDMI

    יש לי מארז עם שני מאווררים, השאלה אם צריך עוד

  11. שלום,

    אני רוצה לקנות מחשב חדש. המחשב שלי איתי כבר 10 שנים עם i5-2400.

    המחשב משמש בעיקר לצרכים ביתיים (אינטרנט, סדרות, אופיס) ולעיתים רחוקות לתכנות ולגיימינג (הורדתי לא מזמן battlefront). כן צריך שתהיה תמיכה טובה בתלת מימד. הרבה כרטיסיות ומסמכים פתוחים.

    התלבטות ראשונה מעבד - i5 10600 i7 10700 - הבדל של 500 שקל. האם יש צורך ב i7? מה ההבדל?

     

    מאוורר למעבד c40

    לוח אם Prime B460M-K Micro ATX. מה ההבדל בינו לבין h410?

    RAM 8GB כפול שתיים

    Samsung 970 EVO 1TB PCIe M.2 2280

    כרטיס מסך NVIDIA GT1030 2GB

    ספק כח אקטיבי VP600P PLUS 600W
    יש לי מארז עם שני מאווררים - האם צריך להוסיף עוד?

     

    יצא לי 4350 כולל . עם i7 4900 בערך.

    רואים דרך לחסוך כסף?

×
  • צור חדש...