חברים מובילים
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 06/22/2025 ב הודעות
-
מחפש לפטופ 15.6" חדש עד 2,000 ש"ח - דגש מטורף על עמידות פיזית של הצירים והשלדה (לא טינקפד)
היי סיכוי קלוש עד לא קיים, בטח בתקציב הזה ...2 points
-
שובו של הטקסט הפשוט: תחייתו של ישרא-בלוג מול קריסת מודל הפיד
שנים אחרי שננטש על שרת מיושן, פרויקט שימור דיגיטלי מחזיר לחיים את פלטפורמת הבלוגים המקומית. המהלך הזה אינו תלוש מהמציאות, אלא משתלב במגמה עולמית שבה משתמשים נוטשים אלגוריתמים לטובת קהילות טקסט אינטימיות ותוכן אנושי לכתבה2 points
-
דרייבר RST ללפטופ לנובו Legion 5 15IAX10
2 points
-
שאלה לגבי ASUS Vivobook 16
2 pointsאני דווקא מאוד אוהב את סדרת ה-vivobook של אסוס, איכות מאוד טובה ביחס למחיר (כמובן לא ברמה של ה-zenbook או דגמים אחרים של חברות אחרות שעולות פי-2 או אפילו פי-3 ויותר). מהשירות של אסוס בארץ יש לי חוויות טובות (אחריות עם איסוף והחזרה מבית הלקוח). לגבי הזיכרון שהזכרתם פה, 16GB זה סביר אבל גבולי.. תלוי בשימוש. אבל לא צריך לנחש, פשוט תפתח את ה-task manager ותראה בכמה זיכרון אתה משתמש נכון להיום. לקנות סתם אקסטרה זיכרון זה נחמד אולי לעתיד, אבל מיותר בהווה. זיכרון פנוי זה זיכרון מבוזבז, הוא לא נותן כלום.2 points
-
מחשב נייח לילד בן 14 למשחקים פשוטים עם אפשרות לשדרוג כרטיס מסך בעתיד - 3000 ש"ח
רישיון למערכת הפעלה כדאי לרכוש ברשת דיגיטלי בפחות מ 100 ש"ח. מארזים - יש בשוק המון , לא מכיר את כולם ולא יודע מה להמליץ מבין הזולים . אני בוחר מארז יקר ( ביחס למפרט ) יש מקום לחסוך 100 ש"ח . זה מארז גדול אבל עם פילטרים ועם גומיות במקומות הנכונים . ספק , בטווח המחיר של עד 200 ש"ח יש הרבה דברים , לא בטוח מי מבניהם עדיף . אף אחד לא עושה לי את זה . מוזמן מאוד לחפש חוו"ד שניה . 32 גיגה זכרון זה בראיה לעתיד , זה הדבר הראשון שאפשר לחסוך בו אם אתה רוצה לשפר את המחיר . במיוחד רלוונטי במפרט של ה 8400F . כרטיס אלחוט פנימי יעלה כ 150-200 ש"ח. כרטיס USB אינו לטעמי . 150-200ש"ח זה ההפרש בין לוח זול ובסיסי מאוד ללוח יותר טוב מכל הבחינות שגם מגיע עם אלחוט , אז לוקחים לוח אם עם אלחוט . לא חייב לרכוש ב TMS , נוח לי לעבוד עם המערכת שלהם . אתה יכול לקחת מפרט מוכן ולהעביר לחנות אחרת , לראות מה הם מציעים ולחזור לפה לוודא שהכל תקין . https://tms.co.il/builds/555086 מערכת דור קודם , אולי למרות הכל שווה להוסיף עוד טיפה למעבד כי גם ככה לוקחים משהו ישן . אבל יעשה את העבודה, אתה לוקח כרטיס מסך פשוט , המעבד לא יעבוד קשה. https://tms.co.il/builds/555003 מערכת עדכנית יותר עם מעבד בסיסי של הדור הזה. יש מצד שאפשר לחסוך הרבה לגבי הזכרון , צריך להתעמק , אולי אפילו לקחת 24 גיגה ( אפשרי כאן ) המעבד הזה יותר חזק, לא בטוח ששווה תוספת של 400 ש"ח למערכת , אני מניח שאם מוסיפים 400 ש"ח למערכת הקודמת אז אפשר לקחת כרטיס מסך עוד יותר חזק ( ועדין לא להגיע ל"עומס יתר" על המעבד ) . https://tms.co.il/builds/555087 ככה הוא יראה עם 24 גיגה של זכרון שהוא בפירוש יותר איטי . העניין הוא שיש מצב סביר שגם עם הזכרון האיטי הוא עדין יהיה יותר מהיר מאשר המחשב המחשב הראשון . זאת שאלה מעניינת שדורשת התעמקות . בשביל האיזון , חנות נוספת . https://startpc.co.il/new-pc/value שני הראשונים הם באותה קטגוריה של המחשב הזול יותר שהצעתי ה SSD יותר קטנים . הלוח ללא אלחוט . הזכרון הוא 16 . המארז יותר זול אבל זה לא אמור שהוא לא מספיק טוב. אפשר לבקש מהחנות להתאים את המפרט לצרכים שלך . אני מניח שאפשר למצוא מפרטים כאלה בעוד חנויות2 points
-
האמת הפשוטה והכואבת על MacBook Neo
הנה, בבקשה https://www.youtube.com/watch?v=cO3wfxfIkfU&t=1s1 point
-
סופה של שורת החיפוש: מודל Gemini 3.5 Flash הופך את גוגל ממנוע קישורים למערכת הפעלה אוטונומית
1 pointאחרי חצי יובל של הפניית גולשים לאתרים חיצוניים, כנס המפתחים Google I/O 2026 מציג את המסמר האחרון בארון המתים של התנועה האורגנית. עם סוכנים שרצים 24/7 בענן ומייצרים ממשקים מאפס, האינטרנט הפך ממרחב גלישה למאגר נתונים שהבינה המלאכותית פשוט קוראת עבורכםלכתבה1 point
-
ריצודים בזמן וידאו/סרט
1 pointהשאלה היא לא מה היכולות של המסך אלא על איזה קצב רענון הוא מוגדר בהגדרות תצוגה מתקדמות . כן , מכניס SSD אחר , מתקין מערכת נקיה , אם זה לא מסתדר והכיוון הוא חומרה אז יש לו חלקי חילוף בשביל לבצע הצלבות . אם בסופו של דבר הבעיה היא תוכנתית זה כבר סיפור אחר .להתקין מחדש זה לא בעיה . לרדת לשורש הבעיה ולמצוא את הגורם יכול לדרוש ממנו כמה שעות של נבירה וכו' ומישהו צריך לשלם על הזמן שלו . אם התקנה של מערכת הפעלה נקיה תפתור את הבעיה הוא כנראה ימליץ על האפשרות הזאת על פני חפירה במטרה למצוא את שורש הבעיה . כמובן שיכול להיות שהוא ראה את הבעיה בעבר ויש לו פתרון בשליפה מהמותן . בהקשר הזה , תמיד שווה להריץ sfc /scannow ב CMD כadmin . בגדול כנראה שלא . דיסק אונקי מגיעים לרוב עם זכרון איטי מאוד . רק מוצרי פרימיום יכולים להיות רלוונטים ( ז"א שDOK של 250 עולה בערך 250 .) עדיף כונן חיצוני . לדעתי , אם הבעיה הייתה קיימת מהיום הראשון , אז או שמהיום הראשון הותקן CODEC שדפק את הכל או שיש בעית חומרה נסתרת שהזנחת או שפשוט בגלל שכאשר המחשב היה חדש אז חלונות 11 עוד לא היה אפוי עד הסוף ( לא אמרתי שעכשיו כן ) ויש לך בעיה שנגררת עם העדכונים .1 point
-
ריצודים בזמן וידאו/סרט
1 pointתחפש enable rebar gigabyte , תוצאה ראשונה נראית הסבר קל. אני לא חושב שזה יעזור לבעיה שלך , מה שאמרתי זה יותר ברמה של ביצועים שאתה מפסיד אבל לא ממש קשור לבעיה לדעתי . לגבי הבעיה , נשמע לי תוכנתי , נשמע לי כמו קודק שנתקע ומפריע . בנק הזאת ( האמת עוד לפני... ) הייתי לוקח איזה דיסק אחר ועושה עליו התקנה נקיה , רק דרייברים ו potplayer ובודק אם זה קיים או לא . מה קצב הרענון של המסך בהגדרות תצוגה מתקדמות ? נ.ב. אם אתה מבין קצת והידים שלך כבר מכירות קצת את העבודה, שלב א' הייתי מוציא את ה 4070 ומנסה לעבוד עם הכרטיס המובנה , הוא אמור לסחוב את זה . לא מקדם אותך אם הבעיה לא נפתרת כי נק' ההנחה היא שזה קודק ולא דרייבר .1 point
-
שדרוג החומרה הכי משתלם שעשיתי לאחרונה
אהלן חברים, בתור מישהו שיושב רוב היום מול מסכים ושורות קוד, אני מריץ המון מים (וקפה) במהלך היום. עד לא מזמן הייתי בלופ המפגר הזה של לסחוב שישיות מים, לתפוס חצי מטבח עם פלסטיק, או להתעסק עם קנקני סינון שצריך למלא ולהחליף להם פילטר בתדירות מציקה. בסוף החלטתי לעשות "שדרוג מערכת" למטבח והתקנתי מערכת סינון מים תת-כיורית. לא בר מים חשמלי שעולה 3,000 שקל, תופס מקום על השיש וצורך חשמל, אלא פשוט מערכת סינון מים איכותית שיושבת ישירות על קו המים. מבחינת ROI (החזר השקעה), זה מחזיר את עצמו תוך כמה חודשים בודדים מול עלות של בקבוקים. המים יוצאים נקיים בלי טעמי לוואי של כלור, הקפה יוצא טוב יותר, וזה לחלוטין שגר ושכח. למי שמתלבט או עדיין סוחב בקבוקים - שווה לעשות מחקר קטן ברשת. יש היום אחלה מערכות שאפשר להזמין אונליין, המפרטים שקופים לחלוטין לגבי מה כל סנן מסנן, וזה פשוט חוסך המון כאב ראש והתעסקות מיותרת. מומלץ.1 point
-
ארוכה הדרך אל העושר - הפאדיחות שאפל לא רוצה שתזכרו
זה קורה לכולן, פחות או יותר. אבל אפל לרוב מצליחה להשכיח את הכשלונות שלה, ומציגה מצג של מושלמות ללא עוררין. ynet50 שנה לאפל: הכישלונות המפוארים שהיא הייתה מעדיפה שתשכחומאחורי ההצלחה האדירה של האייפון והמקבוק מסתתרת רשימה ארוכה של הימורים שלא עבדו. מפרויקטים שעלו מיליארדים ונקברו, ועד מוצרים יומרניים שהגיעו לשוק והפכו לבדיחה. חזרנו לכמה מהפספוסים הגדולים שאפל הייתה מ חג שמח !1 point
-
האמת הפשוטה והכואבת על MacBook Neo
או קיי איש באמונתו יחיה. "באמונתו" כי לא ממש יש על מה להתווכח בעניין הנייד הזה. כל אחד שחושב שה - NEO הוא מציאה או אפילו קרוב למציאה, שיגדיל ראש ויחפש בעצמו מידע באינטרנט, ורצוי מאוד שיתחיל דווקא מאלה שלא סוגדים לאפל. לעניות דעתי, מה שפורסם כאן מטעם האתר , לא הכי אובייקטיבי, בלשון המעטה ...1 point
-
משבר הזיכרון של 2026 – למה ה-RAM וה-SSD שלכם בזינוק מחירים ואיך שורדים את זה?
חברים, אני בטוח שגם אתם, כמוני, רגילים שהטכנולוגיה תמיד הופכת ליותר זולה עם הזמן. אבל בתור מי שחי את שוק החומרה יום-יום במעבדת המחשבים שלי בחיפה, אני רואה בחודשים האחרונים תופעה הפוכה ומדאיגה: המחירים פשוט טסים למעלה. אנחנו בעיצומו של "משבר ה-AI" – ענקיות הטכנולוגיה שואבות את כל מלאי ה-HBM והשבבים, והשאריות שמגיעות אלינו לשוק הביתי מתייקרות מרגע לרגע. במאמר החדש שפרסמתי, אני צולל לתוך "מאחורי הקלעים" של מפעלי השבבים ב-2026 ומסביר למה הסטנדרט של 16GB RAM הוא כבר מזמן לא המלצה, אלא חובה למערכות ההפעלה המודרניות. איך ה-NVMe Gen5 משפיע על השחיקה של הכונן שלכם? למה ה-AI "חונק" לכם את הזיכרון גם כשאתם רק בדפדפן? ואיך אפשר לשדרג חכם בלי לפשוט רגל בתקופה של מחסור עולמי? כל התשובות והטיפים המקצועיים מחכים לכם במדריך המלא. לקריאת המאמר המקצועי: https://www.sagi-pc.co.il/ai-ssd-ram-prices/1 point
-
מחשב לעריכת וידאו 4K
1 pointזה נקבע לפי מותג, וכמובן גם התונים טכניים, כמו מהירות ו - CL ועוד כהנה וכהנה. רק מה ? זיכרונות הם לא סוף הסיפור. מה עם הכוננים ? וגם כרטיסי זיכרון לא טומנים ידם בצלחת. כל זה הופך את הרכישה עכשיו ובזמן הקרוב ללא כדאית.1 point
-
גוגל, מאחורייך: OpenAI משיקה כלי תרגום עם היתרון שחיכינו לו
בלי אירועים נוצצים, יוצרת ChatGPT שחררה מתחרה ישיר לגוגל טרנסלייט. הוא נראה כמעט אותו דבר, אבל מציע יכולת עריכה שגוגל פשוט לא נותנת - וזה הופך את החיים להרבה יותר קליםלכתבה1 point
-
עזרה | חברים יקרים אני חייב את עזרתכם!
אם אתם מעל גיל 18 ויש לכם מקום עבודה 5 דק' מזמנכם יעזרו לי נורא הלינק לשאלון: https://forms.gle/iCkm6cQU51d7x6kJ6 חברים ומשפחה יקרים, אחרי תקופה ארוכה של לילות לבנים, חישובים ונתונים, אני סוף סוף נמצא בשלב המכריע של עבודת התזה שלי בתואר שני בסטטיסטיקה. אני חוקר נושאים שבוערים היום בשוק העבודה: בריונות במקום העבודה ו"התפטרות שקטה" (Quiet Quitting). כדי להפוך את המחקר הזה למשמעותי, אני זקוק לעזרתכם באיסוף נתונים. מבטיח שזה קצר: זה לוקח בדיוק 5 דקות. השאלון הוא אנונימי לחלוטין. כל מענה מקדם אותי צעד ענק לסיום התואר. אשמח מאוד אם תוכלו להקדיש כמה דקות ולענות, ואפילו לשתף את הפוסט כדי שאוכל להגיע לכמה שיותר אנשים. הלינק לשאלון https://forms.gle/iCkm6cQU51d7x6kJ6 תודה ענקית לכל מי שיכול לעזור 3>!1 point
-
הקדמות ה-DDR5 שאנחנו מפספסים בחסות משבר החומרה שהוליד עולם שרתי ה-AI
עוד מעט הבועה תתפוצץ ותקח איתה את הכלכלה. לא בינה אבל בטח ובטח מלאכותית לחלוטין. מסכנים המשקיעים שמנפחים להם את הבועה.1 point
-
SanDisk משיקה את Optimus - עידן חדש לכונני ה-SSD הפנימיים
במסגרת תערוכת CES 2026 הודיעה היום חברת SanDisk על השקת SANDISK Optimus כשם החדש לליין כונני ה-SSD הפנימיים המובילים שלה לגיימרים, יוצרים ואנשי מקצוע. זה הוא מיתוג מחדש לכונני WD הקיימיםלכתבה1 point
-
פרויקט בנייה: JONSBO N2 AMD NAS Server
אז אתמול קיבלתי את מתאם ה NVME ל SATA (אחרי שהדואר ניתב אותו למיקום שגוי) במארז שלי יש רק חיבור אחד לדיסק 2.5 אינץ', חשבתי לחבר את הדיסקים במרום מוברגים אחד לשני כל שיקבלו אוורור ואז נתקלתי בבעיית מקום קטנה בחיבור כל הדיסקים , היו חסרים כמה מ"מ אז כרגע ויתרתי על הרעיון והם צמודים אחד לשני. טמפ' במאמץ הוא 36-33 מעלות. - תמונה – לאחר ההתקנה יצרתי POOL עם RAIDZ1 ,ומה שגרם למערכת להקצות זיכרון RAM עבור הPOOL , מה שיש אצלי בכמות גבוה ולא מנוצל (GB64) , בצעתי כיבוי לקונטנרים Immich , Nextcloud והעברתי את הנתונים באמצעות ה MOVER מהדיסקים המכניים ל SSD . כל העברת הנתונים עברה בצורה תקינה. עכשיו טעינות הגלריה ב Immich או פתיחת קובץ ב Nextcloud היא ללא השהייה מורגשת כלל נטעניםtumblers וסרטוני הוידאו פועלים מידית בחיבור לאפליקציה בחיבור סלולרי. קונטנרים שהוספתי לאחרונה. Docuseal – פלטפורמה לחתימה על מסמכים מרחוק בקוד פתוח, מעלים מסמך, ממסמנים את השדות שרוצים שהחותם ימלא, ובסופם יחתום על המסמך, ניתן ליצור מסמך לחתימה עם יותר מנמען אחד לחתימה . שולחים קישור אוטומטי לנמען/ים באמצעות חיבור למייל הפרטי שלי, או בSMS (גירסת בתשלום), למתקדמים, יש תמיכה באינטגרציה באמצעות API ו Webhook. ניתן להגדיר פרק זמן עד שהמסמך פג תוקף, וכן ניתן לשלוח עדכון יומי, שבועי וכו' עד שנמען חותם. בסוף התהליך הנמען יכול להוריד את המסמך חתום, ואתם מקבלים עדכון למייל שהמסמך נחתם. ויכולים לצפות ולהוריד אותו. זה נהדר לעצמאיים שמשתמשים בחוזים להזמנת עבודה, או חתימה על חוזה שכירות וכו' https://github.com/docusealco/docuseal . Agregarr – מנהל אוספים לPLEX – ניתן ליצור באמצאתו אוספים אשר מתעדכנים באופן תדיר, ממקורות שונים (Trakt, IMDb, TMDB, Letterboxd, MDBList, FlixPatro) כמו כן היא מסונכרנת עם Radarr/Sonarr /Overseerr לשם השלמת האוספים. https://github.com/agregarr/agregarr1 point
-
תקלה ארצית בסלקום ובגולן טלקום: שיבושים קשים בגלישה הסלולרית והביתית
לקוחות רבים מדווחים על נתק כמעט מוחלט משרתי האינטרנט, אך נראה כי קיים פתרון טכני פשוט שיכול להחזיר אתכם לעניינים עוד לפני שהחברה תסיים את התיקוניםלכתבה1 point
-
מתלבט בין 2 ניידים לגיימינג קל
1 pointhttps://www.notebookcheck.net/An-affordable-RTX-5070-laptop-Gigabyte-Gaming-A16-review.1072350.0.html#c13973873 5070 עם הגבלה ל 85 וואט , לא עוקף את ה 5060 . כאמור , זכור לי שהיה מבחן למחשב הזה גם פה באתר ואני לא מוצא אותו . טלח.1 point
-
מתלבט בין 2 ניידים לגיימינג קל
1 pointלמשחקים יש לכרטיס מסך חשיבות יותר גבוהה המעבד הזה הוא מהדור החדש שנחשב לפחות מוצלח מקודמו (כנראה ההנחה) אז אתה מוותר על קצת ביצועי מעבד בשביל ביצועי כרטיס מסך שזה מה שחשוב למשחקים, אני הייתי הולך עליו1 point
-
ייעוץ לגבי שני מחשבים יד שנייה - עם RTX 4090 - לעבודת הדמיוות - הערכת מחיר ריאלית לקנייה. מפרטים בפנים. תודה :) (12,500-13,500 ש"ח)
טוב, זה הצהרה קצת פזיזה מצידי. זיזה, כי מעבדי אולטרה מזייפים בעריכת ווידאו, אבל יש תוכנות שכן מרוויחות מהם. בכל מקרה, 14900 לא נופל מהאולטרה בכלום, אם יותר נכון יהיה לומר שעדיין עדיף ממנו מבחינת סה"כ הביצועים, ובהינתן שהמסביב במערכת עם 14900 גם עדיף, אז השורה התחתונה שעדיין הזוכה הוא המחשב השני. חחחח תמיד יש מקום, אבל זה יותר לכיוון כישורי ההתמקחות שלך ואם יורשה לי, גם יושרה. כנס ל - TMS, תרכיב מפרט דומה במהותו, ותראה מה היחס בין העלות למחיר מבוקש. זאת בסה"כ חומרה מלפני שנה, פחות או יותר. אז נכון שיש את המערכון ב"זהו זה", אבל עדיין ... נראה לי 70 - 60 אחוז יהיה מחיר סביר / הוגן.1 point
-
ייעוץ לגבי שני מחשבים יד שנייה - עם RTX 4090 - לעבודת הדמיוות - הערכת מחיר ריאלית לקנייה. מפרטים בפנים. תודה :) (12,500-13,500 ש"ח)
המחשב השני. במצב הנוכחי המחיר טוב מבחינתך .כמובן שאם מבקשים 12500 אז אולי יש מקום להתמקח אבל המחיר טוב. לא ברור למה רשומים בו 2 לוחות אם . ממליץ לך לבדוק מה זה אומר . תרים טלפון לתמיכה\שירות , תשאל אם הם מחזיקים חלקים למחשב הזה במלאי בארץ. תשאל האם התחייבות לזמן תיקון במידה והמחשב מושבת . האם יש מחשב חליפי בזמן הזה . זה לא מחשב עסקי , זה מחשב גיימינג בייתי , האחריות בהתאם ויש מצב שהיא בגישה פחות רצינית ממה שאתה מצפה למחשב שכנראה עלה 15-20 . בKSP אלו חלקים סטנדרטיים , תמיד יש חלופה . לטובת HP , אם ילך ה 4090 , הם יהיו חייבים לספק לך 4090 או 5090 במקומו. ב KSP עלולים לתת לך זיכוי חלקי או מלא אם אין להם אפשרות לקבל מהספק 4090 אחר ואז תצטרך להשלים ל 5090 . ( בתקווה שזה לא יקרה ואם זה יקרה אז אחרי שיצא לשוק 5080 סופר שאמור להיות עם 24 גיגה ואז אולי הזיכוי יהיה גבוה ממחירו של ה 5080 )1 point
-
מהחודש הבא: הסמארטפונים מתייקרים ב-15%, המחשבים יזנקו ב-20%
נראה שכבר איחרנו את המועד .... https://www.ynet.co.il/yedioth/article/yokra145848031 point
-
מהחודש הבא: הסמארטפונים מתייקרים ב-15%, המחשבים יזנקו ב-20%
היי אני מעין מקפיץ פה את הדיון / הידיעה כדי שכל מי שחושב / רוצה לקנות מחשב נייד לא יחכה ויתלבט, כי בשנת 2026 לא יוצא שום דבר חדש של ממש אלא רק עטיפות חדשות למה שכבר קיים. אבל,המחירים, כך על פי לא רק הכתבה שבקישור, אלא לפי כמה וכמה ערוצי יוטיוב, הולכים לתפוח בלפחות 20 אחוזים !1 point
-
מעבד i5 - 13400 חדש
1 pointזה ספק כוח זול ולא איכותי , אני לא יכול להמליץ עליו . אם המחשב חשוב לך ואתה רוצה למזער את הסיכוי לנזקים ללוח האם ושאר החלקים של המחשב , עדיף את ה ELITE NEX PN 600W. זה לא קשור לשאלה אם זה 500 וואט או 600 וואט , זה קשור לאיכות של רכיבי ההגנה שקיימים בספק .1 point
-
עברתי מגלקסי S8 לגלקסי S10, וכעת אין לי אפשרות להקליט שיחות! מדוע?
סמסונג חסמה את האופציה של הקלטת השיחות המובנית בגרסאות מסוימות של המכשירים, בעיקר בגלל רגולציות חוקיות במדינות שונות. תלוי איזו גרסת ROM מותקנת לך (אירופאית/אמריקאית/אסייתית) - בחלק מהגרסאות הפיצ'ר פשוט חסום. אם אני זוכר נכון דווקא בישראל זה כן נשאר זמין, כנראה שהמכשיר שקנית שייך למדינה אחרת. אין יותר מדי מה לעשות לגבי זה כי בגירסאות החדשות של אנדרואיד גם כל האופציות צד-3 כבר לא באמת עובדות, כנראה שהפיתרון היחיד להקלטת שיחות במכשיר הזה יהיה כרוך בהחלפת ROM.1 point
-
Asus pro art 16 RTX 5090 או לחכות ל M5 pro max?
היי קודם כל תפתח דיון בפורום "יעוץ לפני רכישת מחשב". שנית, זה מאוד תלוי בתוכנות שתשתמש בהן. יעני, תן כמה שיותר פרטים, זה עולה ( כאן ) אותו דבר ...1 point
-
שאלה לגבי ASUS Vivobook 16
1 point
-
עדכון: פרויקט בנייה: JONSBO N3 Intel NAS Server
יפה יש לו נגן מובנה, זאת אומרת שאני לא צריך להוריד ולהתקין נגן לאנדרואיד. אנסה אותה הסופש. תודה רבה.1 point
-
בעקבות נסיעה לארה"ב - עזרה בבחירת שדרוג/החלפת המפרט, תקציב כ-1000$ (גמיש)
בקיצור פספסת את ההזדמנות. הדבר היחיד שעוד שווה לעשות זה שהוא יביא לך 5070 , לא משנה איך הוא קונה אותו , אפשר לרכוש באמזון ולשלוח אליו אם זה יכול לקרות מספיק מהר ומסתדר . זה לא יותר מידי טרחה יחסית והחסכון שווה( בערך 1000 ש"ח , חלק זה מעמ וחלק זה בעיית תמחור בארץ ) עדיף 9600X עם 5070 מאשר כל מעבד יותר טוב עם כרטיס פחות טוב .1 point
-
מחשב נייח לילד בן 14 למשחקים פשוטים עם אפשרות לשדרוג כרטיס מסך בעתיד - 3000 ש"ח
לא רואה בשום מקום כרטיס מסך בתמחור דומה ל TMS , כל מה שתחסוך במקום אחר יתקזז עם זה . אתה יכול לקחת את הזכרון הזול . 2 סטיקים כמובן . זה יפגע בביצועים , אבל גם ככה החוליה החלשה זה כרטיס המסך . אין לי פתרון . זה בהחלט מעוות . כרטיס מסך בפחות מ 600 , לוח בפחות מ 600 , מעבד וקירור ב 500 וקצת אבל יותר מ 600 על זכרון - זה בפירוש דפוק . כרגע יש בעיה עולמית של מחסור בזכרון וזה לא הולך להשתפר אלא להחמיר וגם להגיע לכונני SSD וכנראה גם למחירי הטלפונים . קח 2 יחידות זולות , מבחינתי אפילו את ה 2X12 . המעבד הוא בסיסי , כרטיס המסך הוא בסיסי , אין סיבה להשתולל עם הזכרון . שלם כרגע 330 ש"ח על 24 איטיים , זה יותר הגיוני .1 point
-
אשמח לחוות דעת על מפרט המחשב הבא והמחיר
כן אפשר להוריד במחיר של המארז אבל יש יותר מידי בשוק ואני לא מכיר כל דבר . פשוט תעביר את המפרט הזה לחנות ותגיד שאתה רוצה מארז יותר זול. הם צריכים לוודא שהוא יכול לקבל את הקירור של המעבד מבחינת גובה. הם צריכים לוודא שהוא יוכל לקבל את כרטיס המסך מבחינת האורך (כרגע זה ממש לא בעיה - אתה יכול לבקש שיהיה מתאים גם לכרטיסים יותר ארוכים ) אתה רוצה שיהיו בו 2 מאווררים אחד מקדימה ואחד מאחורה או 3 מקדימה שזה נפוץ כיום .אני מניח שאפשר גם 2 מקדימה אם המארז קומפקטי למרות שאני הייתי מעביר אחד מהם אחורה . ואם אלו מאווררים עם RGB אז שיהיה ARGB . כשאתה יורד במחיר אתה מוותר על עובי הפח ( רגישות לקרקושים עם הזמן ) , פילטרים לסינון אבק , איכות הרגליות ( גומי או פלסטיק ) ופחות מעניין אותך כי אתה לא מרכיב את המחשב - גימור של שולי המתכת הפנימיים .1 point
-
זקוק לעצה
1 pointהמקרים הם בודדים . אף אחד לא יבטיח לך שזה לא יקרה אצלך , לא עם הספק הקודם ולא עם העדכני . למרות זאת , אם הכל תקין ומחובר כמו שצריך , זה ממש לא אמור לקרות .1 point
-
פרויקט בנייה: JONSBO N2 AMD NAS Server
06.10.2025 כמה שידרוגים שעשיתי: תכננתי להוסיף 4 מחברי SATA במקום מתאם JMICRON שכבר יש לי עם 2 חיבורי SATA אני רוצה להוסיף cache pool עם שני כונני SSDבנפח 2-3 טרה של אינטל על מנת ליצור "RAID1" עבור שירותי NEXTCLOUD וIMMICH כדי המערך המכני לא יצטרך להתעורר משינה בכל פעם שמישהו ירצה לפתוח קובץ/תמונה אז קניתי מתאם NGFF עם בקר ASMEDIA עבור ארבע חיבורי SATA לצערי לא הצלחתי לגרום לו לעבוד, כנראה שהגיע תקול, אליאקספרס זיכו אותי. היות והמתאם JMICRON הקיים אפשר לי רק חיבור SATA אחד עקב מגבלת מקום, רכשתי מאריך שאוכל לנצל לפחות את החיבור שהיה חסום פיזית. הכל עבר בשלום, הוספתי SSD 1TBלצורך בדיקה, אך אני עדיין מחפש דרך להוסיף עוד חיבור SATA אחד לפחות מבלי להקריב חיבור M.2 עבור זה. אולי אזמין שוב את הASMEDIA בתקווה שהפעם הוא יעבוד. עלות השידרוג למאריך : $6.25 מאריך למתאם המצב הקודם בחיבורי ה SATA: המצב אחרי : כרטיסי הרחבה 4 פורטים והמאריך : עלות כרטיס ASMEDIA : $17.47 asmedia 4 sata ports רכשתי כרטיס מסך משומש מסוג A2000 6gb , הוא קיים גם בגירסת 12,16 גיגה לשימושי AI עבור ביצועים טובים יותר עבור TRANSCODING ולימוד מכונה, הכרטיס פותח לי דלת לכל מיני פרויקטים שאני שוקל להמשך. (זיהוי פנים/DVR , קצת Aiוכו') העניין עם הכרטיס שרכשתי הוא הגודל הפיזי שלו שתופס 2 חיבור PCI SLOT, ובמארז שלי JONSBO n2 אין פיזית מקום כזה, אז הזמנתי קירור מיוחד שהופך את הכרטיס ל PCI SOLT יחיד, קירור מסיבי וכבד מנחושת. בנוסף הייתי צריך ליצור סקריפט לניהול המאוורר עם מהירות משתנה דינמית כי ברמת ה FRIMWARE של הכרטיס מנסה לעבוד על מינימום והמהירות עולה בצורה לא משביעת רצון, הסקריפט עובד נהדר ומתאים את המהירות בהתאם לטמפ עם מהירות בסיס 45% במקום 30% . בדיקות בעומס הכרטיס מגיע לטמפ של 68-70 מעלות, במקום 89 מעלות עם פרופיל המאוורר המקורי. הכרטיס מבצע הפעולות הרבה יותר מהיר ובקלות ביחס לכרטיס הקודם P400 עלות הכרטיס 600 ₪ עלות הקירור 115 יורו עד לבית (465 ₪) https://n3rdware.com הכרטיס במצבו המקורי: פירוק והחלפה המצב הקודם : טמפ לאחר החלפה:1 point
-
יבואן אסוס מומלץ בארץ?
1 pointנו, אדבר בשם עצמי - אף שכיפור מאחורינו, אני מצטער אם נפגעת. ולעצם העניין, בקשר למציאות - זה בעיני המתבונן. אני מניח שאף אתה לא סבור שבקשר לרמת שרות המצב משביע רצון. בעיני, הוא רחוק מכך. למרבה הצער, אין לאן להפנות אותך במובן שב -xxxxxx תמצא שרות מעולה בכל פניה ובקשה. אצל כל יבואן / יצרן אפשר ליפול מצד אחד או לזכות לשירות מעולה. כל ההבדל ביניהם הוא שתמהיל הטוב / הרע משתנה. עדיין , כאמור, אין צדיק בסדום ... חג שמח !1 point
-
בעקבות נסיעה לארה"ב - עזרה בבחירת שדרוג/החלפת המפרט, תקציב כ-1000$ (גמיש)
יש שם גם כאלה שהם 110-240 זה אומר מתאים להכל , אולי צריך להזיז מתג. 430 בוודאות לא מספיק טוב , הוא גם וותיק , לא הייתי משדך אותו אפילו ללוח עם המעבד - בלי כרטיס מסך. נראה לי קצת מיותר , כאן אתה חוסך בקושי 20% וזה תופס גם נפח וגם משקל במזוודה. וזה 20% של 450 ש"ח אם אתה קונה משהו טוב מאוד . https://tms.co.il/power-supplies/antec-psu-750w-high-current-gamer-gold יש גם יותר זולים שיעשו את העבודה .1 point
-
בעקבות נסיעה לארה"ב - עזרה בבחירת שדרוג/החלפת המפרט, תקציב כ-1000$ (גמיש)
5070 זה הסעיף הראשון . הוא עולה 550$ . נשאר 450 . באנדלים בחנות כמו מיקרו סנטר זה לדעתי הדבר הנכון . אם הדגש הוא משחקים , אז מעבד 3d : https://www.microcenter.com/product/5007070/amd-ryzen-5-7600x3d,-asus-b650-a-rog-strix-gaming-wifi-am5,-gskill-flare-x5-series-32gb-ddr5-6000-kit,-computer-build-bundle אם אתה רוצה יותר כוח רוחבי אז : https://www.microcenter.com/product/5006970/amd-ryzen-7-9700x,-gigabyte-b650-gaming-x-ax-v2,-gskill-flare-x5-series-32gb-ddr5-6000-kit,-computer-build-bundle אם אתה רוצה אינטל דור קודם אז: https://www.microcenter.com/product/5006974/intel-core-i7-14700k,-asus-z790-gaming-wifi7,-gskill-ripjaws-s5-32gb-kit-ddr5-6000,-computer-build-bundle יש מצב שזה המחשב הכי חזק מבין כולם אבל אתה חייב גם לקנות קירור ( ראה מטה ) ובמקרה של המעבד הזה עדיף את הטוב ביותר . או דור נוכחי אחרון חביב אך הכי חדש , אינטל דור אחרון , קצת חלש במשחקים , יותר יעיל וחזק בשאר הדברים , פחות מתחמם מאינטל דור קודם. https://www.microcenter.com/product/5007077/intel-core-ultra-7-265kf,-asus-z890-ayw-gaming-wifi-w,-gskill-ripjaws-s5-series-32gb-ddr5-6000-kit,-computer-build-bundle בכולם הזכרון הוא cl36 ,עדיף cl30 אבל אלו בנאדלים שחוסכים לך 100$ לפחות ביחס למחיר השוק בארה"ב בעקרון הקירור שלך מספיק טוב, אולי צריך מתאם . תבדוק אם יש לך מתאם ל am5 . יש לי הרגשה שלא . אולי עדיף לרכוש בחול. לחלופין אפשר לרכוש קירור מעולה ב 40$ בערך ( הטווח הוא 35-50 ) בגדול כל הכפולים של thermalright . phantom spirit , peerless assassin ,הכי טוב והכי חדש זה royal pretor 130 , הוא זה שעולה 50, ממש גזל , נותן ביצועים יותר טובים מקירורים של 500 ש"ח בארץ . עובר על מבחנים , לא בטוח שה 7600x3d שווה את המאמץ , עם כל האמפטיה לAMD , כאשר הכל מתומחר אותו דבר נראה שה 14700K הוא הבחירה הנכונה1 point
-
המלצה לקניית זיכרון RAM בלפטופ DELL XPS ישן
1 point
-
מחשב לעסק - שרת גיבוי, עיבוד נתונים, שרטוטים ותלת מימד - תקציב לא מוגבל
צודק טעות שלי . בכל מקרה, איך שאמרתי (ונסגרתי על זה עכשיו יותר..) אני מעדיף את TMS בגלל הפריסה שלהם . אצלם אין כמעט זיכרונות 2X64 . כך שאין בכלל זולים לצערי , אבל מצאתי אחד שהוא קצת פחות יקר במהירות 6000 וחברה אמינה . (חבל שאי אפשר להזמין מאמזון ולהגיד להם להרכיב) לגבי זה גם אתה צודק. החלפתי את הכוננים לדגם קצת יותר זול ועכשיו הפער לGEN4 של סמסונג כבר לא כזה גדול כך שאשאר עם GEN5. לגבי ספק אני מעדיף איכותי לשנים רבות ... נראה לי שזהו בעז"ה . זה מה שיצא : https://tms.co.il/builds/540393 נקווה לטוב1 point
-
אזהרה גורפת מהתקנת עדכון לחלונות 11
1 point
-
אזהרה גורפת מהתקנת עדכון לחלונות 11
להסתכל מהצד על הזבל הזה המתקרא מערכת הפעלה ועל הצרות שהוא גורם לעדר ולהתפלא כל פעם מחדש.1 point
-
הצעה לגבי הגולשים באתר
1 pointשבוע טוב לכולם. מה דעתכם על זה - לאחרונה, ביתר שאת, ישנה תופעה של גולשים בכל מיני תחומים, כמו יעוץ לפני קניה, תקלות חומרה וכו' וכו' שפותחים דיון ו .... נעלמים. מי לשבוע, מי לחודש ומי בכלל. הדבר עוד יותר גרוע כאשר זה קורה אחרי שניתנות תשובות לפניה. אולי הגיע הזמן פשוט לחסום גולשים כאלה !1 point
-
המודל החכם ביותר שישנה את עולם הבינה המלאכותית: OpenAI משיקה את GPT-5
המודל החדש משלב חשיבה מובנית עם מהירות חסרת תקדים, זמין לכל המשתמשים כולל ברמה החינמית - כל הפרטים, בצירוף ראיון אישי של שעה עם סם אלטמן, כאן:לכתבה1 point
-
מחשב נייד לסטודנט + שימוש כללי עד 6,000
1 point
-
מחשב נייד לסטודנט + שימוש כללי עד 6,000
https://www.eilat.joymobile.co.il/items/7803538?gad_source=1&gad_campaignid=22793904619&gbraid=0AAAAApMyiE61hXfdVXWMc-DyP0gdBg9FF&gclid=CjwKCAjwkbzEBhAVEiwA4V-yqpCGV3ZFU8Uci3gcand4X7ov71-7sqO2BhpNlox519Z0DRcuUpFNCRoC6jsQAvD_BwE https://www.bug.co.il/brand/asus/vivobook/s16/m5606wa/mx036w אההה, הנה, זה הנייד - https://noftech.co.il/product/33751/%D7%9E%D7%97%D7%A9%D7%91-%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%93-asus-vivobook-s-16-oled-m5606wa-mx024/?utm_source=google&utm_medium=paid&utm_campaign=22865757541&utm_content=184211772900&utm_term=&gadid=767713459127&gad_source=1&gad_campaignid=22865757541&gbraid=0AAAAAo7ePexwXedpc_eFrWN7bMT0MyO35&gclid=CjwKCAjwkbzEBhAVEiwA4V-yqvJzwjwOlFWh8rcZ-7E7anWwp_w-2ZTgDRXhjr7eTpPuL-UcUp5hhhoCt-MQAvD_BwE1 point
-
מחשב נייח למשחקים חדשים בתקציב 7000ש"ח באילת
לפי המבחן של techspot\unboxed , כל עוד אתה עובד על 4k-ultra המעבד לא יגביל אותך למעט מקרים מאוד חריגים . בעיקר במשחקים חדשים , עתידיים ואלו שעובדים על מנועים חדשים . ככל הנראה גם ה high לא תהיה בעיה מורגשת. בהנחה שDLSS דור ראשון מופעל רק על מנת להאיץ את ה RT כי אתה רוצה מקסימום איכות ( והם מתקזזים ) אז אתה עדין מסודר. לא מזמן ראיתי מבחן שאני לא מצליח למצוא כרגע . עד כמה שאני זוכר , ברגע שמופעל ה FG אז למעשה העומס על המעבד יורד (זה הפתיע אותי ברגע הראשון אבל מיד כאשר חושבים על זה , זה הגיוני ) . כרטיס המסך מפנה חלק מהשאבים ליצירת תמונה מזוייפת ולכן מרנדר באמת פחות תמונות , המעבד בהתאם נדרש לספק לו פחות תמונות . כל מה שקורה בתמונה המזוייפת הוא נטו כרטיס מסך . אז זה היה משהו ברמה שככל שאתה עולה עם רמת ה FG אז כמות הפריימים שהמעבד נדרש לספק יורדת . אני מניח שאם האיכות חשובה אז לא תלכו על FG גבוה כי זה פוגע באיכות אבל FG 1 זה בהחלט מוצלח . שורה תחתונה , 4K עדין גוזל משאבים אינסופיים ו 5080 עם מעבד בסיסי יתן לך תמורה יותר גבוהה , כאשר הסייג היחיד הוא שאיפה ל FPS מאוד גבוה ע"י הפעלת DLSS רגיל ללא RT . אז ורק אז , כאשר הביצועים יהיו ברמת ה qhd-high בערך , המעבד יחנק .1 point
-
נייד יצוגי לעבודה משרדית
1 pointפה הפסקתי לקרוא ... יצוגי ותקציב כזה לא הולכים ביחד .... בטח לא היום. בוא נעשה הפוך - תעלה קישורים של מה שנראה לך, שיהיה כיוון מה לחפש.1 point
-
התייעצות לגבי איכות החלקים לפני רכישה
אפשר לאמר שאני מרגיש איזו החמצה. המפרט שהעלתי (מלבד לוח האם) היה חוסך לך לפחות 3000שח שיכלו ללכת לכרטיס מסך פלוס הוספה היית מביאה 5090. והיה משפר לך את הביצועים משמעותית ומאפשר סצנות גדולות כפלים.. לא מובן לי למה RT לא מסתדר לכם בהוצאת דאטה סינטטי על 4090 נייד. אתם מוציאים דאטה בריל טיים עם SYNTHETIC DATA RECORDER או שמשתמשים בסקריפט שלכם? אני מבין שאין שימוש בפיזיקה או שימוש בסיסי אז המעבד שקנית ממש אוברקיל. אני עם נייד 4090 ואני משתמש בRT לא מעט מעניין איזה רזולוציות את עובדת שזה כזה עמוס. נראה שרזולוציה מוגזמת ללמידת מכונה על הדאטה. כך או כך יש מלא שיטות לאופטימיזציה של הסצנה. לדוגמה המחסן באסטים של איזק סים עם RT REAL TIME פועל ב3 רזולוציות: שימו לב שהזכרון VRAM עולה משמעותית בכל קפיצת רזולוציה והפריימים נשארים בסדר גמור לסימולציה. זה כרטיס ששווה בעוצמתו ל-4070TI. גם המעבד (i9-13980HX) נשאר באזור ה20%. ה-RAM נשאר אותו דבר. לסיכום ולשאלתך: אם בשום אופן אין אפשרות לעלות בתקציב ל5090 אז לשימוש המאד ספציפי שלך ה5080 יתן יותר תועלת מ3090. בפרט אם את רוצה להפעיל RT. כח עיבוד 2 דורות קדימה מנצח פה אין מה לעשות. זה ממש מקרה מאד ספציפי ומוגבל אבל. בנוסף הבנתי שסדרת הסופר של הדור הנוכחי מעבר לפינה עם VRAM מוגדל בכל הדגמים ככה שיש מצב שבקרוב נראה 5080 עם 24GB VRAM. לא בטוח שאתם יכולים לחכות אבל. בהצלחה זה הכי חשוב!1 point


