עבור לתוכן
View in the app

A better way to browse. Learn more.

HWzone - פורומים

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

חברים מובילים

  1. yoavke

    משתמש רשום
    40
    נקודות
    2,394
    מספר הודעות
  2. A-10

    משתמש רשום
    39
    נקודות
    5,724
    מספר הודעות
  3. Milford Cubicle

    מנהל ראשי
    14
    נקודות
    16,718
    מספר הודעות
  4. shimonta

    משתמש רשום
    5
    נקודות
    589
    מספר הודעות

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 06/22/2025 ב הודעות

  1. שנים אחרי שננטש על שרת מיושן, פרויקט שימור דיגיטלי מחזיר לחיים את פלטפורמת הבלוגים המקומית. המהלך הזה אינו תלוש מהמציאות, אלא משתלב במגמה עולמית שבה משתמשים נוטשים אלגוריתמים לטובת קהילות טקסט אינטימיות ותוכן אנושי לכתבה
  2. השטות הכי גדולה זה להתקין חלונות 11 ...
  3. אני דווקא מאוד אוהב את סדרת ה-vivobook של אסוס, איכות מאוד טובה ביחס למחיר (כמובן לא ברמה של ה-zenbook או דגמים אחרים של חברות אחרות שעולות פי-2 או אפילו פי-3 ויותר). מהשירות של אסוס בארץ יש לי חוויות טובות (אחריות עם איסוף והחזרה מבית הלקוח). לגבי הזיכרון שהזכרתם פה, 16GB זה סביר אבל גבולי.. תלוי בשימוש. אבל לא צריך לנחש, פשוט תפתח את ה-task manager ותראה בכמה זיכרון אתה משתמש נכון להיום. לקנות סתם אקסטרה זיכרון זה נחמד אולי לעתיד, אבל מיותר בהווה. זיכרון פנוי זה זיכרון מבוזבז, הוא לא נותן כלום.
  4. רישיון למערכת הפעלה כדאי לרכוש ברשת דיגיטלי בפחות מ 100 ש"ח. מארזים - יש בשוק המון , לא מכיר את כולם ולא יודע מה להמליץ מבין הזולים . אני בוחר מארז יקר ( ביחס למפרט ) יש מקום לחסוך 100 ש"ח . זה מארז גדול אבל עם פילטרים ועם גומיות במקומות הנכונים . ספק , בטווח המחיר של עד 200 ש"ח יש הרבה דברים , לא בטוח מי מבניהם עדיף . אף אחד לא עושה לי את זה . מוזמן מאוד לחפש חוו"ד שניה . 32 גיגה זכרון זה בראיה לעתיד , זה הדבר הראשון שאפשר לחסוך בו אם אתה רוצה לשפר את המחיר . במיוחד רלוונטי במפרט של ה 8400F . כרטיס אלחוט פנימי יעלה כ 150-200 ש"ח. כרטיס USB אינו לטעמי . 150-200ש"ח זה ההפרש בין לוח זול ובסיסי מאוד ללוח יותר טוב מכל הבחינות שגם מגיע עם אלחוט , אז לוקחים לוח אם עם אלחוט . לא חייב לרכוש ב TMS , נוח לי לעבוד עם המערכת שלהם . אתה יכול לקחת מפרט מוכן ולהעביר לחנות אחרת , לראות מה הם מציעים ולחזור לפה לוודא שהכל תקין . https://tms.co.il/builds/555086 מערכת דור קודם , אולי למרות הכל שווה להוסיף עוד טיפה למעבד כי גם ככה לוקחים משהו ישן . אבל יעשה את העבודה, אתה לוקח כרטיס מסך פשוט , המעבד לא יעבוד קשה. https://tms.co.il/builds/555003 מערכת עדכנית יותר עם מעבד בסיסי של הדור הזה. יש מצד שאפשר לחסוך הרבה לגבי הזכרון , צריך להתעמק , אולי אפילו לקחת 24 גיגה ( אפשרי כאן ) המעבד הזה יותר חזק, לא בטוח ששווה תוספת של 400 ש"ח למערכת , אני מניח שאם מוסיפים 400 ש"ח למערכת הקודמת אז אפשר לקחת כרטיס מסך עוד יותר חזק ( ועדין לא להגיע ל"עומס יתר" על המעבד ) . https://tms.co.il/builds/555087 ככה הוא יראה עם 24 גיגה של זכרון שהוא בפירוש יותר איטי . העניין הוא שיש מצב סביר שגם עם הזכרון האיטי הוא עדין יהיה יותר מהיר מאשר המחשב המחשב הראשון . זאת שאלה מעניינת שדורשת התעמקות . בשביל האיזון , חנות נוספת . https://startpc.co.il/new-pc/value שני הראשונים הם באותה קטגוריה של המחשב הזול יותר שהצעתי ה SSD יותר קטנים . הלוח ללא אלחוט . הזכרון הוא 16 . המארז יותר זול אבל זה לא אמור שהוא לא מספיק טוב. אפשר לבקש מהחנות להתאים את המפרט לצרכים שלך . אני מניח שאפשר למצוא מפרטים כאלה בעוד חנויות
  5. הנה, בבקשה https://www.youtube.com/watch?v=cO3wfxfIkfU&t=1s
  6. במחשבה שניה ושלישית .... ככה ראשית, אינטל מחליפה אוטוטו את התושבת הנוכחית ( 1851 ) , מקווה מאוד לא ל - 1852 ... כך שאם אפשר, אולי כדאי להמתין עם כל המהלך של רכישת מחשב חדש. לגופו של המעבד - הוא די תפור לצרכים שלך. בימינו, כל מחשב עריכה / תלת מחייב קירור נוזלי, בוא נאמר מאז מעבד בסדר גודל של 13900 ... נכון שמעבדי AMD קרירים יותר, אבל להם יש גיבנות אחרות. רק לסבר את האוזן, ה - Core Ultra 7 270K Plus טוב לליטרום אבל לא משהו לפוטושופ. הוא כן מצויין לווידיאו, בגלל זה אמרתי שהוא בול עבורך. כשמשדכים ל - Core Ultra 7 270K Plus זיכרון מהיר מקבלים באמת ביצועי סופר. אבל שוב, השאלה אם להשקיע עכשיו במשהו שעוד מעט יהיה שייך לעבר ( מבחינת התושבת ).
  7. הוא לא פחות חזק , למעשה הוא טיפה יותר חזק אבל הוא צורך יותר חשמל . אז אתה מקבל שיפור של 5% בביצועים ( עם חסכון במחיר ) אבל צריכת חשמל של המעבד עולה משיא של 185 וואט לשיא של 240 וואט. זה גם אומר שצריך לתת דגש יותר מהותי לקירור . עד 200 וואט יש המון אופציות שעושות את העבודה וזה רק עניין של שקט יותר או פחות ביחס למחיר. 240 וואט כבר מחייב אותך ללכת על הפרימיום של קירורי האוויר או קירור מים טוב.
  8. זה קורה לכולן, פחות או יותר. אבל אפל לרוב מצליחה להשכיח את הכשלונות שלה, ומציגה מצג של מושלמות ללא עוררין. ynet50 שנה לאפל: הכישלונות המפוארים שהיא הייתה מעדיפה שתשכחומאחורי ההצלחה האדירה של האייפון והמקבוק מסתתרת רשימה ארוכה של הימורים שלא עבדו. מפרויקטים שעלו מיליארדים ונקברו, ועד מוצרים יומרניים שהגיעו לשוק והפכו לבדיחה. חזרנו לכמה מהפספוסים הגדולים שאפל הייתה מ חג שמח !
  9. הנה עוד סרטון שבו הניאו מוצג באור חיובי https://www.youtube.com/watch?v=LSKhJJtfuqQ חיובי לכאורה ... אין תאורה במקלדת, הרמקולים בכלל לא משהו וכו' וכו'. בקיצור, הכלה קצת בהריון,אבל חוץ מזה - נהדרת ...
  10. או קיי איש באמונתו יחיה. "באמונתו" כי לא ממש יש על מה להתווכח בעניין הנייד הזה. כל אחד שחושב שה - NEO הוא מציאה או אפילו קרוב למציאה, שיגדיל ראש ויחפש בעצמו מידע באינטרנט, ורצוי מאוד שיתחיל דווקא מאלה שלא סוגדים לאפל. לעניות דעתי, מה שפורסם כאן מטעם האתר , לא הכי אובייקטיבי, בלשון המעטה ...
  11. לא יודע מאיפה הביטחון מה ראיתי ומה לא. לעצםהעניין - זמן סוללה רחוק כמו מכאן עד טהראן לעומת מה שאפל מפרסמים. אותו דבר ניתן לומר ביחס לכל תכונה שאפל טוענת. וכל האותות והמופתים שכתבת, לא יסתירו עובדה פשוטה אחת - יש חלופות יותר טובות במיר של הניאו.
  12. היי, לפי מה שאתה מתאר – זה בדיוק מקרה קלאסי של מעבר מכלי "נוח ומהיר" (כמו Google Apps Script) למשהו שבאמת בנוי למערכת דינמית. Apps Script אחלה לדברים קטנים/אוטומציות, אבל ברגע שאתה צריך: - ניהול דפים - CRUD (יצירה/עריכה/מחיקה) - עבודה מסודרת מול DB - ושליטה מלאה בלוגיקה כבר עדיף לעבור לאחסון רגיל. מה שאתה מחפש זה לא "אתר מוכן", אלא שרת (אחסון) שמריץ קוד — לרוב PHP/Node + מסד נתונים (MySQL למשל). זה כן נכנס תחת "אחסון אתרים", פשוט מהסוג הדינמי. אני עברתי תהליך מאוד דומה כשבניתי מערכת ניהול תורים, ובהתחלה גם ניסיתי פתרונות פחות גמישים. ברגע שעברתי ל־PHP + MySQL על אחסון רגיל, הכל נהיה הרבה יותר פשוט ויציב. מבחינת התחלה: - אחסון Linux בסיסי - PHP - MySQL זה מספיק ל־90% מהפרויקטים מהסוג הזה. אם תרצה בעתיד – תמיד אפשר לשדרג לשרת חזק יותר או לעבור לארכיטקטורה מורכבת יותר .
  13. המצב באמת גרוע אבל: https://startpc.co.il/new-pc/value מספר 4 או 5 , רצוי עם שדרוג הלוח ל b650 ואפשר גם ל 9600x ( הם מציעים את שניהם בתוספת 470 ) האלחוט זה 5 . אם את בונה על תקשורת אלחוטית אז חשוב מאוד לקחת משהו עם 6 ומעלה ( לאור זה שכבר יש בבית 7 )
  14. שלום לכולם ! הכצעקתה ? נו, קשה לדעת. תראו את זה כאן ( דקה 4 בסרטון ) - https://www.youtube.com/watch?v=y5WM9XC_2ho לו יהי ...
  15. להשאיר תמיד דלוק. גם נתב (ראוטר) וגם מפסק (סוויץ'). גם אין צורך לכבות, וגם זה רק ייצור בעיות אם תכבה ותדליק.
  16. תזיז את התחת אם יש מוצר אישי, זה בטח מזרן. כלומר, מה שמתאים לי, יכול להיות סיוט בשבילך ולהפך. לכן, אם באמת חשקה נפשך במשהו טוב ואיכותי, כתת רגלייך לחנות מתאימה ובלי היסוס ( החנויות הרציניות אפילו ממליצות על סף מחייבות התנסות מעשית ) תשכב ותרגיש סוגים שונים של מזרנים. מה שירגיש לך טוב ונוח, תקנה.
  17. במסגרת תערוכת CES 2026 הודיעה היום חברת SanDisk על השקת SANDISK Optimus כשם החדש לליין כונני ה-SSD הפנימיים המובילים שלה לגיימרים, יוצרים ואנשי מקצוע. זה הוא מיתוג מחדש לכונני WD הקיימיםלכתבה
  18. במשך כמעט שני עשורים, כתובת ה-Gmail שלנו הייתה מעין "חתונה קתולית" דיגיטלית - ברגע שבחרתם אותה, נתקעתם איתה לנצח. כעת, מסמך תמיכה רשמי חושף כי גוגל נערכת לשינוי דרמטי במדיניות הנוקשה ביותר שלה, שיאפשר למשתמשים להיפרד מכינויים מביכים מהעבר מבלי לוותר על היסטוריית המיילים או הקבצים שלהםלכתבה
  19. לקוחות רבים מדווחים על נתק כמעט מוחלט משרתי האינטרנט, אך נראה כי קיים פתרון טכני פשוט שיכול להחזיר אתכם לעניינים עוד לפני שהחברה תסיים את התיקוניםלכתבה
  20. אכן , עדיף כרטיס מסך חזק ,הלוואי שהייתה אפשרות לשים במחשב i5 או רייזן 5 או משהו כזה על מנת להוזיל את המחשב ולהשאיר יותר תקציב לכ.מסך. אבל ההספק של כרטיס המסך הוא מהותי ביותר . בלנובו ההספק הוא 115 . באסוס גיימינג ההספק הוא 100+15 , לא יודע מה זה אומר , אולי 100 ברגיל ועוד 15 לבוסט . https://psref.lenovo.com/syspool/Sys/PDF/LOQ/LOQ_17IRX10/LOQ_17IRX10_Spec.pdf https://www.asus.com/laptops/for-gaming/tuf-gaming/asus-tuf-gaming-f16-2025/techspec/ שים לב שבמחשבים אלו גם ה 5050 ( ומנגד גם ה 5070 ) הם עם אותו ה TGP . זה אומר שהמחשב מסוגל לקרר את זה והלוח מסוגל לספק את הכוח ( וגם ספק הכוח הוא קצת יותר בומבסטי ) הם מגיעים עם ספקי כוח של 245\280 וואט. באסוס הדק ( V16 ) ספק הכוח הוא של 150 וזה כבר מחשיד . זה גם מחשב דק וקל יחסית למי שרוצה ניידות ומוכן להתפשר , זה לא מחשב גיימינג , הוא לא מיועד ל שעות רבות של משחק כי הוא יכנס להגבלת כוח גם בגלל חום . הצלחתי למצוא תשובה ברורה רק לגבי ה 5050 ,הוא מוגבל ל 65 וואט . עדיף בוודאות 5060 של 115 מאשר 5070 של 65 . ככל הנראה עדיף גם 5060 של 115 על פני 5070 של 85 וואט . https://www.asus.com/ph/laptops/for-gaming/all-series/asus-v16-v3607/techspec/ הם בחרו לא לציין את הספקי כרטיסי המסך למרות שב f16 הם כן מפרסמים - זה מחשיד , אתה מפרסם את מה שאתה גאה בו , את מה שאתה "מתבייש" בו אתה לא מפרסם... חפש מבחנים . משום מה זכור לי שפה באתר היה מבחן של גיגהבייט a16 עם 5070 של 85 וואט והוא קירטע מאחורי ניידים עם 5060 . ולגבי שני הראשונים , אכן יש תקלות עם LOQ מדור קודם , לא יודע מה קורה עם הדור הזה . אם אתה סומך על האחריות ומוכן לקבל את הסיכוי לתקלה - זה כנראה המחשב לקחת. צלם את המחשב לפני שמגיע טכנאי לפרק אותו , ככה יהיה לך תיעוד אם הוא עושה נזק קוסמטי בפירוק . תדווח על זה אם זה באמת קורה . אל תעשה עניין מכל דבר אבל תבקש פיצויים קטנים כמו הרחבת אחריות לעוד 3 חודשים או משהו כזה. אם המחשב באמת יתקלקל יותר מפעם אחת אז לאט לאט תגביר את הכעס . בפעם השלישית אם אכן תהיה - זה הזמן להתפוצץ ולדרוש מחשב אחר - אתה תקבל מחשב חדש בהתאם למה שיש בשוק באותו הזמן עם אחריות מאופסת ( אולי אחריות רק לשנה עם אופציה להרחיב ל 3 מה שכמובן מומלץ )
  21. ההבדל במעבדים זניח במציאות לדעתי הזיכרון היותר גדול יותר משמעותי אבל אם אתה מחפש לגיימנג אז העדיפות היא לכרטיס מסך יותר חזק אפילו עם מעבד יותר חלש אבל האופציות בניידים די מוגבלות, תבדוק אם 5070 יכנס לך לתקציב הערת צד אם המחשב יהיה במקום כל הזמן אז למה לא שולחני, תקבל חומרה הרבה יותר חזקה ומסך יותר גדול באותו המחיר כרטיס מסך 5060 נייד זה לו אותו אחד כמו בנייח , הנייח ב 20% יותר מהיר אם לא יותר, כנל למעבדים
  22. בטוח יעזור יותר וואטג' = מהירות חישוב. אבל אם הייתי צריך לבחור בין זה לVRAM הייתי בוחר בVRAM בלי לחשוב פעמיים.
  23. בדיוק היום לפני 35 שנה, שוחרר המשחק הצנוע שהוכיח שה-PC יכול להתחרות בקונסולות. הכותר הזה לא רק הציג פריצת דרך טכנולוגית בלתי נתפסת לאותה תקופה, אלא גם סלל את הדרך להקמתה של האימפריה שתמציא מאוחר יותר את ז'אנר היריות בגוף ראשון. כך הפכה דחייה מנינטנדו לרגע המכונן של הגיימינג המודרנילכתבה
  24. אצלי הגודל הוא פחות קריטי מבחינתי, בעתיד יהיה לי חדר עבודה. לגודל יש יתרונות וגם חסרונות. היתרון במארזים גדולים ברורים, יותר מיקום להרחבה עתידית, מאפשר חיבור יותר מאווררים, ושמירת טמפ נמוכה עקב זרימת אוויר טובה יותר. כרגע אצלי הדברים הם בגדר חשיבה עתידית, בעיקר בגלל מחירי הדיסקים היום, אמתין שהמחירים יחזרו להיות שפויים.
  25. המחשב השני. במצב הנוכחי המחיר טוב מבחינתך .כמובן שאם מבקשים 12500 אז אולי יש מקום להתמקח אבל המחיר טוב. לא ברור למה רשומים בו 2 לוחות אם . ממליץ לך לבדוק מה זה אומר . תרים טלפון לתמיכה\שירות , תשאל אם הם מחזיקים חלקים למחשב הזה במלאי בארץ. תשאל האם התחייבות לזמן תיקון במידה והמחשב מושבת . האם יש מחשב חליפי בזמן הזה . זה לא מחשב עסקי , זה מחשב גיימינג בייתי , האחריות בהתאם ויש מצב שהיא בגישה פחות רצינית ממה שאתה מצפה למחשב שכנראה עלה 15-20 . בKSP אלו חלקים סטנדרטיים , תמיד יש חלופה . לטובת HP , אם ילך ה 4090 , הם יהיו חייבים לספק לך 4090 או 5090 במקומו. ב KSP עלולים לתת לך זיכוי חלקי או מלא אם אין להם אפשרות לקבל מהספק 4090 אחר ואז תצטרך להשלים ל 5090 . ( בתקווה שזה לא יקרה ואם זה יקרה אז אחרי שיצא לשוק 5080 סופר שאמור להיות עם 24 גיגה ואז אולי הזיכוי יהיה גבוה ממחירו של ה 5080 )
  26. זה ספק כוח זול ולא איכותי , אני לא יכול להמליץ עליו . אם המחשב חשוב לך ואתה רוצה למזער את הסיכוי לנזקים ללוח האם ושאר החלקים של המחשב , עדיף את ה ELITE NEX PN 600W. זה לא קשור לשאלה אם זה 500 וואט או 600 וואט , זה קשור לאיכות של רכיבי ההגנה שקיימים בספק .
  27. https://www.google.com/search?q=Houdini+-+MAC+OR+PC&sa=N&sca_esv=3a311592578585b5&udm=50&fbs=AIIjpHxU7SXXniUZfeShr2fp4giZjSkgYzz5-5RrRWAIniWd7tzPwkE1KJWcRvaH01D-XIWOFp4UhuzIxwLSKiE1xF1ZWEqjZkRe51b9jK6AN71wXGlgfMAjhu_nxvE2OTRS_qJ8TIbYtQEGwTAxcUtLYkJKqs6wYgm-h8dEhSDi7piZRVgyJZhh8u7ig2JpG9aWk9w-wgD1_NBTB6UetozDfKxaC98Rbg&aep=1&ntc=1&ved=2ahUKEwirq_OthveQAxWz9rsIHdBYBd44FBDYnw56BAgMEAQ&biw=2327&bih=1163&dpr=1.1&mstk=AUtExfC2nTQDLRnaHx9kA1bXb9C8KaL92_QzY9yWwC6u7nMnj-GYSHuetyI3IK7bF5wWkFGGkiuaeodTm2EB3Tb_TNtp8FIROfjxPYZ6jqN1H76Wd3lHEV1hLtRoJiR5yhp61TL3trtOKmHj-Y6LTIcHaQBspn1JSvxgdq0&csuir=1 https://www.reddit.com/r/Houdini/comments/1hvonat/mac_for_houdini_and_unreal_engine/#:~:text=I've%20run%20Houdini%20on,a%20Windows%20desktop%20running%20Houdini .https://www.youtube.com/watch?v=6QpUkqXFcMA בקיצור, נראה לי שהכף נוטה ל - PC. אבל, כדאי לקחת נייד שמאפשר הרבה RAM , יעני אם לא מגיע עם הרבה, שיהיה אפשר לשדרג.
  28. היי קודם כל תפתח דיון בפורום "יעוץ לפני רכישת מחשב". שנית, זה מאוד תלוי בתוכנות שתשתמש בהן. יעני, תן כמה שיותר פרטים, זה עולה ( כאן ) אותו דבר ...
  29. הקישור שם עובד. https://www.ivory.co.il/catalog.php?id=135810
  30. יפה יש לו נגן מובנה, זאת אומרת שאני לא צריך להוריד ולהתקין נגן לאנדרואיד. אנסה אותה הסופש. תודה רבה.
  31. בקיצור פספסת את ההזדמנות. הדבר היחיד שעוד שווה לעשות זה שהוא יביא לך 5070 , לא משנה איך הוא קונה אותו , אפשר לרכוש באמזון ולשלוח אליו אם זה יכול לקרות מספיק מהר ומסתדר . זה לא יותר מידי טרחה יחסית והחסכון שווה( בערך 1000 ש"ח , חלק זה מעמ וחלק זה בעיית תמחור בארץ ) עדיף 9600X עם 5070 מאשר כל מעבד יותר טוב עם כרטיס פחות טוב .
  32. ביחס לזכרון שאתה מציג , לזכרון היקר יש ערך מוסף עצום . פה זה כבר ברמה שכנראה עדיף לקחת את המחשב השני . כל המעבדים כיום ( ולפחות 10 שנים אחורה ) עובדים בערוץ כפול מול הזכרון. זה אומר שכאשר יש בלוח האם 2 יחידות תואמות של זכרון , רוחב הפס של התקשורת בין המעבד לזכרון הוא כפול. 2 סטיקים של זכרון 6400 זה כמו סטיק אחד של 12800 ולצורך העניין 2 סטיקים של 4800 זה כמו אחד של 9600 . סטיק אחד של 5600 זה 5600 והסטיק המדובר הוא עם תזמונים גבוהים ( זה לא טוב. תזמונים נמוכים - זכרון זריז , תזמונים גבוהים - זכרון פחות זריז ) ובנוסף , כפי שהזהרתי לגבי הזכרון הזול הנוסף, סביר מאוד שהמעבד בכלל יגרום לזכרון הזה לעבוד ב 4800 . אז אם למרות הכל מתפשרים על זכרון, אפשר לרכוש 2 סטיקים של זה: https://tms.co.il/samsung-ddr5-16gb-5600mhz-cl46-3rd או 2 סטיקים של זה: https://tms.co.il/hynix-hmcgg6agbub256n הם כנראה יעבדו רק ב 4800 ולא ב 5600, התזמונים כאמור גבוהים מהרצוי , אבל לפחות יהיה לך dual channel והם יעבדו ב 9600 אפקטיבי . סיכוי קטן שהם יעבדו ב 5200 ( רלוונטי גם לזכרון שאתה הצגת ) . נ.ב. 2 זולים של 16 הם יותר זולים מהיחיד של ה 32 ואם מתפשרים על מהירות הזכרון אפשר להתפשר גם על נפח ולקחת 2 של 12 . הלוואי והיה סט של 2X12 במהירות גובה באזור ה 500 ש"ח שהיה נותן פתרון משתלם . מחר אנסה להרכיב לך מפרט בפלונטר למרות שיכול להיות שמה שיחסך בפריט אחד , יגבה מחדש בפריט אחר. כי זה למשל זכרון עם נתונים אידאלים במחיר אידאלי : https://www.plonter.com/detail.tmpl?sku=PVV532G600C30K&lang=heb&cart=176142632727976951
  33. הי, האם רכשת ? אני רואה כעת שהמחיר נשאר אותו דבר אבל הזכרון ירד מהבאנדל . זה אומר 400$ למעבד ולוח ( שזה עדין מחיר מעולה ) האם הצלחת לרכוש יחד עם הזכרון ?
  34. כן אפשר להוריד במחיר של המארז אבל יש יותר מידי בשוק ואני לא מכיר כל דבר . פשוט תעביר את המפרט הזה לחנות ותגיד שאתה רוצה מארז יותר זול. הם צריכים לוודא שהוא יכול לקבל את הקירור של המעבד מבחינת גובה. הם צריכים לוודא שהוא יוכל לקבל את כרטיס המסך מבחינת האורך (כרגע זה ממש לא בעיה - אתה יכול לבקש שיהיה מתאים גם לכרטיסים יותר ארוכים ) אתה רוצה שיהיו בו 2 מאווררים אחד מקדימה ואחד מאחורה או 3 מקדימה שזה נפוץ כיום .אני מניח שאפשר גם 2 מקדימה אם המארז קומפקטי למרות שאני הייתי מעביר אחד מהם אחורה . ואם אלו מאווררים עם RGB אז שיהיה ARGB . כשאתה יורד במחיר אתה מוותר על עובי הפח ( רגישות לקרקושים עם הזמן ) , פילטרים לסינון אבק , איכות הרגליות ( גומי או פלסטיק ) ופחות מעניין אותך כי אתה לא מרכיב את המחשב - גימור של שולי המתכת הפנימיים .
  35. לא אמרתי שאין 4K בגודל 24 אינצ'. אמרתי שלא מקובל / רצוי לקנות אחד כזה. אתה צריך לזכור שרזולוציה גדולה במסך קטן ( יחסית ) תראה את האייקונים והכתב בצורה מאוד קטנה. נכון שאפשר לפתור את זה עם הגלת התצוגה, אבל בשביל מה לשלם סתם כסף על תכונה שלא נותנת כלום ?
  36. 06.10.2025 כמה שידרוגים שעשיתי: תכננתי להוסיף 4 מחברי SATA במקום מתאם JMICRON שכבר יש לי עם 2 חיבורי SATA אני רוצה להוסיף cache pool עם שני כונני SSDבנפח 2-3 טרה של אינטל על מנת ליצור "RAID1" עבור שירותי NEXTCLOUD וIMMICH כדי המערך המכני לא יצטרך להתעורר משינה בכל פעם שמישהו ירצה לפתוח קובץ/תמונה אז קניתי מתאם NGFF עם בקר ASMEDIA עבור ארבע חיבורי SATA לצערי לא הצלחתי לגרום לו לעבוד, כנראה שהגיע תקול, אליאקספרס זיכו אותי. היות והמתאם JMICRON הקיים אפשר לי רק חיבור SATA אחד עקב מגבלת מקום, רכשתי מאריך שאוכל לנצל לפחות את החיבור שהיה חסום פיזית. הכל עבר בשלום, הוספתי SSD 1TBלצורך בדיקה, אך אני עדיין מחפש דרך להוסיף עוד חיבור SATA אחד לפחות מבלי להקריב חיבור M.2 עבור זה. אולי אזמין שוב את הASMEDIA בתקווה שהפעם הוא יעבוד. עלות השידרוג למאריך : $6.25 מאריך למתאם המצב הקודם בחיבורי ה SATA: המצב אחרי : כרטיסי הרחבה 4 פורטים והמאריך : עלות כרטיס ASMEDIA : $17.47 asmedia 4 sata ports רכשתי כרטיס מסך משומש מסוג A2000 6gb , הוא קיים גם בגירסת 12,16 גיגה לשימושי AI עבור ביצועים טובים יותר עבור TRANSCODING ולימוד מכונה, הכרטיס פותח לי דלת לכל מיני פרויקטים שאני שוקל להמשך. (זיהוי פנים/DVR , קצת Aiוכו') העניין עם הכרטיס שרכשתי הוא הגודל הפיזי שלו שתופס 2 חיבור PCI SLOT, ובמארז שלי JONSBO n2 אין פיזית מקום כזה, אז הזמנתי קירור מיוחד שהופך את הכרטיס ל PCI SOLT יחיד, קירור מסיבי וכבד מנחושת. בנוסף הייתי צריך ליצור סקריפט לניהול המאוורר עם מהירות משתנה דינמית כי ברמת ה FRIMWARE של הכרטיס מנסה לעבוד על מינימום והמהירות עולה בצורה לא משביעת רצון, הסקריפט עובד נהדר ומתאים את המהירות בהתאם לטמפ עם מהירות בסיס 45% במקום 30% . בדיקות בעומס הכרטיס מגיע לטמפ של 68-70 מעלות, במקום 89 מעלות עם פרופיל המאוורר המקורי. הכרטיס מבצע הפעולות הרבה יותר מהיר ובקלות ביחס לכרטיס הקודם P400 עלות הכרטיס 600 ₪ עלות הקירור 115 יורו עד לבית (465 ₪) https://n3rdware.com הכרטיס במצבו המקורי: פירוק והחלפה המצב הקודם : טמפ לאחר החלפה:
  37. בוא נתחיל מזה ^^^^ גם הם לא משהו, בלשון המעטה. בקיצור, מבחינה צרכנית, אתה בסדום, אז אל תחפש צדיקים ...
  38. כרגע אפשר לרכוש כרטיס כזה בסיסי ב 2000-2100 . בעוד שנה מהיום הכרטיס הזה ככל הנראה עדין יהיה בשוק עם אופציה לגרסת סופר אבל לא יהיה לו מחליף . חדש כנראה יעלה בערך 1700 אלא אם ה"סופר" יצא לשוק במחיר ממש טוב. אז למכור כזה יד 2 יהיה אפשר בטווח של 1000-1500 בהתאם לכל מיני משתנים קטנים . ב 1000 אתה תעיף אותו תוך יום יומיים ב1500 אתה צריך סבלנות וכשרון שיווק . כמובן שזה בהנחה שהשנה קדימה תהיה בערך כמו היום ביחס ללפני שנה . אם מתכננים לנו מציאות יותר מורכבת , לך תדע, אולי הוא יהיה שווה 3000 אבל לא תוכל לקנות חדש במקומו
  39. יש שם גם כאלה שהם 110-240 זה אומר מתאים להכל , אולי צריך להזיז מתג. 430 בוודאות לא מספיק טוב , הוא גם וותיק , לא הייתי משדך אותו אפילו ללוח עם המעבד - בלי כרטיס מסך. נראה לי קצת מיותר , כאן אתה חוסך בקושי 20% וזה תופס גם נפח וגם משקל במזוודה. וזה 20% של 450 ש"ח אם אתה קונה משהו טוב מאוד . https://tms.co.il/power-supplies/antec-psu-750w-high-current-gamer-gold יש גם יותר זולים שיעשו את העבודה .
  40. לא . לא אוהב את האתר שלהם. במיקרוסנטר זה איסוף מהחנות או אפילו רכישה בחנות . אני לא יודע אם ניואג זה אותם מחירים , למשל באמזון אין באנדלים כאלה .
  41. 5070 זה הסעיף הראשון . הוא עולה 550$ . נשאר 450 . באנדלים בחנות כמו מיקרו סנטר זה לדעתי הדבר הנכון . אם הדגש הוא משחקים , אז מעבד 3d : https://www.microcenter.com/product/5007070/amd-ryzen-5-7600x3d,-asus-b650-a-rog-strix-gaming-wifi-am5,-gskill-flare-x5-series-32gb-ddr5-6000-kit,-computer-build-bundle אם אתה רוצה יותר כוח רוחבי אז : https://www.microcenter.com/product/5006970/amd-ryzen-7-9700x,-gigabyte-b650-gaming-x-ax-v2,-gskill-flare-x5-series-32gb-ddr5-6000-kit,-computer-build-bundle אם אתה רוצה אינטל דור קודם אז: https://www.microcenter.com/product/5006974/intel-core-i7-14700k,-asus-z790-gaming-wifi7,-gskill-ripjaws-s5-32gb-kit-ddr5-6000,-computer-build-bundle יש מצב שזה המחשב הכי חזק מבין כולם אבל אתה חייב גם לקנות קירור ( ראה מטה ) ובמקרה של המעבד הזה עדיף את הטוב ביותר . או דור נוכחי אחרון חביב אך הכי חדש , אינטל דור אחרון , קצת חלש במשחקים , יותר יעיל וחזק בשאר הדברים , פחות מתחמם מאינטל דור קודם. https://www.microcenter.com/product/5007077/intel-core-ultra-7-265kf,-asus-z890-ayw-gaming-wifi-w,-gskill-ripjaws-s5-series-32gb-ddr5-6000-kit,-computer-build-bundle בכולם הזכרון הוא cl36 ,עדיף cl30 אבל אלו בנאדלים שחוסכים לך 100$ לפחות ביחס למחיר השוק בארה"ב בעקרון הקירור שלך מספיק טוב, אולי צריך מתאם . תבדוק אם יש לך מתאם ל am5 . יש לי הרגשה שלא . אולי עדיף לרכוש בחול. לחלופין אפשר לרכוש קירור מעולה ב 40$ בערך ( הטווח הוא 35-50 ) בגדול כל הכפולים של thermalright . phantom spirit , peerless assassin ,הכי טוב והכי חדש זה royal pretor 130 , הוא זה שעולה 50, ממש גזל , נותן ביצועים יותר טובים מקירורים של 500 ש"ח בארץ . עובר על מבחנים , לא בטוח שה 7600x3d שווה את המאמץ , עם כל האמפטיה לAMD , כאשר הכל מתומחר אותו דבר נראה שה 14700K הוא הבחירה הנכונה
  42. שבוע טוב לכולם. מה דעתכם על זה - לאחרונה, ביתר שאת, ישנה תופעה של גולשים בכל מיני תחומים, כמו יעוץ לפני קניה, תקלות חומרה וכו' וכו' שפותחים דיון ו .... נעלמים. מי לשבוע, מי לחודש ומי בכלל. הדבר עוד יותר גרוע כאשר זה קורה אחרי שניתנות תשובות לפניה. אולי הגיע הזמן פשוט לחסום גולשים כאלה !
  43. https://www.eilat.joymobile.co.il/items/7803538?gad_source=1&gad_campaignid=22793904619&gbraid=0AAAAApMyiE61hXfdVXWMc-DyP0gdBg9FF&gclid=CjwKCAjwkbzEBhAVEiwA4V-yqpCGV3ZFU8Uci3gcand4X7ov71-7sqO2BhpNlox519Z0DRcuUpFNCRoC6jsQAvD_BwE https://www.bug.co.il/brand/asus/vivobook/s16/m5606wa/mx036w אההה, הנה, זה הנייד - https://noftech.co.il/product/33751/%D7%9E%D7%97%D7%A9%D7%91-%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%93-asus-vivobook-s-16-oled-m5606wa-mx024/?utm_source=google&utm_medium=paid&utm_campaign=22865757541&utm_content=184211772900&utm_term=&gadid=767713459127&gad_source=1&gad_campaignid=22865757541&gbraid=0AAAAAo7ePexwXedpc_eFrWN7bMT0MyO35&gclid=CjwKCAjwkbzEBhAVEiwA4V-yqvJzwjwOlFWh8rcZ-7E7anWwp_w-2ZTgDRXhjr7eTpPuL-UcUp5hhhoCt-MQAvD_BwE
  44. לפי המבחן של techspot\unboxed , כל עוד אתה עובד על 4k-ultra המעבד לא יגביל אותך למעט מקרים מאוד חריגים . בעיקר במשחקים חדשים , עתידיים ואלו שעובדים על מנועים חדשים . ככל הנראה גם ה high לא תהיה בעיה מורגשת. בהנחה שDLSS דור ראשון מופעל רק על מנת להאיץ את ה RT כי אתה רוצה מקסימום איכות ( והם מתקזזים ) אז אתה עדין מסודר. לא מזמן ראיתי מבחן שאני לא מצליח למצוא כרגע . עד כמה שאני זוכר , ברגע שמופעל ה FG אז למעשה העומס על המעבד יורד (זה הפתיע אותי ברגע הראשון אבל מיד כאשר חושבים על זה , זה הגיוני ) . כרטיס המסך מפנה חלק מהשאבים ליצירת תמונה מזוייפת ולכן מרנדר באמת פחות תמונות , המעבד בהתאם נדרש לספק לו פחות תמונות . כל מה שקורה בתמונה המזוייפת הוא נטו כרטיס מסך . אז זה היה משהו ברמה שככל שאתה עולה עם רמת ה FG אז כמות הפריימים שהמעבד נדרש לספק יורדת . אני מניח שאם האיכות חשובה אז לא תלכו על FG גבוה כי זה פוגע באיכות אבל FG 1 זה בהחלט מוצלח . שורה תחתונה , 4K עדין גוזל משאבים אינסופיים ו 5080 עם מעבד בסיסי יתן לך תמורה יותר גבוהה , כאשר הסייג היחיד הוא שאיפה ל FPS מאוד גבוה ע"י הפעלת DLSS רגיל ללא RT . אז ורק אז , כאשר הביצועים יהיו ברמת ה qhd-high בערך , המעבד יחנק .
  45. פה הפסקתי לקרוא ... יצוגי ותקציב כזה לא הולכים ביחד .... בטח לא היום. בוא נעשה הפוך - תעלה קישורים של מה שנראה לך, שיהיה כיוון מה לחפש.
  46. אם יש דבר אחד שהוא בטוח זה שאף אחד לא ישלח מחשב אחר . כך או אחרת ההחלפה לא מתבצעת מול HP , היא מתבצעת מול החנות ממנה רכשת. לכל היותר אתה תקבל מ HP אישור DOA שאיתו תגיע לחנות ושם יאשרו לך החלפה. יש לך 14 יום לדעתי מרגע הרכישה , אם תמשוך את הזמן מסיבה טובה ( מילואים למשל ) או פחות טובה ( משחקי כוח ) אתה תאבד את הזכות ל DOA ותאלץ לתקן את המחשב באחריות . בשביל לעבור את ה 14 יום בגלל סיבה טובה כדאי לשנות את הגישה למשהו פחות תקיף . אתה יכול להחזיר את המחשב כמו שהוא חזרה לחנות ממנה רכשת ( אני די בטוח שלא רכשת ישירות מ HP כי היא לא מוכרת בארץ ישירות ) אתה תקבל זיכוי בהתאם לתנאי התקנון של החנות , יכול להיות שזה יהיה זיכוי חלקי. אתה יכול לעקוב אחרי תנאי ה DOA של HP ובגדול אני חושב שצריך להגיע לאחת המעבדות ושם יתנו לך אישור שהמחשב הוא DOA ( או שלא) . איפוס ביוס ופריקת מתח לא יסדרו את הבעיה הזאת. או שהמאוורר לא מחובר. ( יותר חריג מהבאים בתור מאחר והמחשב כן עובר בדיקות לאחר הרכבה בפס היצור ) או שהוא לא תקין או שהלוח לא תקין ולא נותן לו מתח . או שמשהו תקוע בו ולא נותן לו לעבוד - אולי חלק פלסטיק וזה אומר משהו בפנים שבור . אם אתה מגיע למעבדה , תנסה לבקש לראות מה הטכנאי עושה . אני חושב שזה אמור להיות טיפול מיידי במקום ( כמובן שאולי צריך להמתין שטכנאי יתפנה ) לרוב מבוצע על ידי טכנאי בכיר או מישהו שמוסמך לתת DOA . ממליץ לך לפנות לחנות ממנה רכשת ולבקש לדעת איך עליך לפעול .
  47. @se7en אני בגדול שמחה עם המפרט אז אין מה להרגיש החמצה. ה ray tracing תמיד תוקע לי את אומניברס, אפילו לא ניסיתי להריץ ג'ינרוט דאטא עם ray tracing, מספיק רק לשנות ידנית באדיטור מ real time ל ray tracing וזהו (לא בהרצה בכלל), המחשב לא מגיב וצריך להקריס את אומניברס. אני לא משתמשת בחלון SYNTHETIC DATA RECORDER. יש לי סקריפט שמשתמש בreplicator וב - custom writer שאני כתבתי שעושה מלא דברים חשובים. אבל זה לא אמור להיות שונה, ה SYNTHETIC DATA RECORDER גם משתמש ב replicator ובטח ב basic writer. האם אתה מכיר עוד מפתחי אומניברס? אתה נעזר בליאור מאנבידיאה? ממש אשמח אם נמשיך להתכתב על אומניברס אני אותו שם בפייסבוק. תודה על הכל.