עבור לתוכן
View in the app

A better way to browse. Learn more.

HWzone - פורומים

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

חברים מובילים

  1. A-10

    משתמש רשום
    42
    נקודות
    5,727
    מספר הודעות
  2. yoavke

    משתמש רשום
    39
    נקודות
    2,394
    מספר הודעות
  3. Milford Cubicle

    מנהל ראשי
    14
    נקודות
    16,718
    מספר הודעות
  4. shimonta

    משתמש רשום
    5
    נקודות
    589
    מספר הודעות

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 06/24/2025 ב הודעות

  1. שנים אחרי שננטש על שרת מיושן, פרויקט שימור דיגיטלי מחזיר לחיים את פלטפורמת הבלוגים המקומית. המהלך הזה אינו תלוש מהמציאות, אלא משתלב במגמה עולמית שבה משתמשים נוטשים אלגוריתמים לטובת קהילות טקסט אינטימיות ותוכן אנושי לכתבה
  2. השטות הכי גדולה זה להתקין חלונות 11 ...
  3. אני דווקא מאוד אוהב את סדרת ה-vivobook של אסוס, איכות מאוד טובה ביחס למחיר (כמובן לא ברמה של ה-zenbook או דגמים אחרים של חברות אחרות שעולות פי-2 או אפילו פי-3 ויותר). מהשירות של אסוס בארץ יש לי חוויות טובות (אחריות עם איסוף והחזרה מבית הלקוח). לגבי הזיכרון שהזכרתם פה, 16GB זה סביר אבל גבולי.. תלוי בשימוש. אבל לא צריך לנחש, פשוט תפתח את ה-task manager ותראה בכמה זיכרון אתה משתמש נכון להיום. לקנות סתם אקסטרה זיכרון זה נחמד אולי לעתיד, אבל מיותר בהווה. זיכרון פנוי זה זיכרון מבוזבז, הוא לא נותן כלום.
  4. רישיון למערכת הפעלה כדאי לרכוש ברשת דיגיטלי בפחות מ 100 ש"ח. מארזים - יש בשוק המון , לא מכיר את כולם ולא יודע מה להמליץ מבין הזולים . אני בוחר מארז יקר ( ביחס למפרט ) יש מקום לחסוך 100 ש"ח . זה מארז גדול אבל עם פילטרים ועם גומיות במקומות הנכונים . ספק , בטווח המחיר של עד 200 ש"ח יש הרבה דברים , לא בטוח מי מבניהם עדיף . אף אחד לא עושה לי את זה . מוזמן מאוד לחפש חוו"ד שניה . 32 גיגה זכרון זה בראיה לעתיד , זה הדבר הראשון שאפשר לחסוך בו אם אתה רוצה לשפר את המחיר . במיוחד רלוונטי במפרט של ה 8400F . כרטיס אלחוט פנימי יעלה כ 150-200 ש"ח. כרטיס USB אינו לטעמי . 150-200ש"ח זה ההפרש בין לוח זול ובסיסי מאוד ללוח יותר טוב מכל הבחינות שגם מגיע עם אלחוט , אז לוקחים לוח אם עם אלחוט . לא חייב לרכוש ב TMS , נוח לי לעבוד עם המערכת שלהם . אתה יכול לקחת מפרט מוכן ולהעביר לחנות אחרת , לראות מה הם מציעים ולחזור לפה לוודא שהכל תקין . https://tms.co.il/builds/555086 מערכת דור קודם , אולי למרות הכל שווה להוסיף עוד טיפה למעבד כי גם ככה לוקחים משהו ישן . אבל יעשה את העבודה, אתה לוקח כרטיס מסך פשוט , המעבד לא יעבוד קשה. https://tms.co.il/builds/555003 מערכת עדכנית יותר עם מעבד בסיסי של הדור הזה. יש מצד שאפשר לחסוך הרבה לגבי הזכרון , צריך להתעמק , אולי אפילו לקחת 24 גיגה ( אפשרי כאן ) המעבד הזה יותר חזק, לא בטוח ששווה תוספת של 400 ש"ח למערכת , אני מניח שאם מוסיפים 400 ש"ח למערכת הקודמת אז אפשר לקחת כרטיס מסך עוד יותר חזק ( ועדין לא להגיע ל"עומס יתר" על המעבד ) . https://tms.co.il/builds/555087 ככה הוא יראה עם 24 גיגה של זכרון שהוא בפירוש יותר איטי . העניין הוא שיש מצב סביר שגם עם הזכרון האיטי הוא עדין יהיה יותר מהיר מאשר המחשב המחשב הראשון . זאת שאלה מעניינת שדורשת התעמקות . בשביל האיזון , חנות נוספת . https://startpc.co.il/new-pc/value שני הראשונים הם באותה קטגוריה של המחשב הזול יותר שהצעתי ה SSD יותר קטנים . הלוח ללא אלחוט . הזכרון הוא 16 . המארז יותר זול אבל זה לא אמור שהוא לא מספיק טוב. אפשר לבקש מהחנות להתאים את המפרט לצרכים שלך . אני מניח שאפשר למצוא מפרטים כאלה בעוד חנויות
  5. טוב חטאתי ופשעתי וגם אני נעזרתי ב - A.I לראות מי נגד מי. אז אני לא אהיה המלפפון שיכה את הגנן, אבל ... בוא, אתה לבד יודע מה צריך ולמה. יש כמובן בעיה "קטנה" - תקציב. אז אחסוך לך בנושא הזה את ההתלבטות. אין קיצורי דרך. בטח לא היום = בזמן הנוכחי והקרוב. זו תקופה מחורבנת בלשון המעטה לקניית מחשב באשר הוא. איך אומרים ? הטיימינג הוא הכל בחיים ... נייד מתאים יעלה לך כפליים וצפונה ...
  6. היי ה - AI לא ממש תחום שלי, אבל ... הייתי מחפש נייד עם מעבד אינטל מהדור האחרון או, לחילופין מחפש נייד עם מעבד AMD כמו בנייד של לנובו ( השני ) בגלל ביצועי AI עדיפים בהרבה מהמעבד שבנייד הראשון. כל זה נכון אם כרטיס מסך לא כזה משנה במה שאתה עושה, וכאמור אני לא בקי בתחום. כלומר, אתה צריך לראות מה יותר חשוב, כרטיס מסך נפרד או מעבד .
  7. אחרי חצי יובל של הפניית גולשים לאתרים חיצוניים, כנס המפתחים Google I/O 2026 מציג את המסמר האחרון בארון המתים של התנועה האורגנית. עם סוכנים שרצים 24/7 בענן ומייצרים ממשקים מאפס, האינטרנט הפך ממרחב גלישה למאגר נתונים שהבינה המלאכותית פשוט קוראת עבורכםלכתבה
  8. במחשבה שניה ושלישית .... ככה ראשית, אינטל מחליפה אוטוטו את התושבת הנוכחית ( 1851 ) , מקווה מאוד לא ל - 1852 ... כך שאם אפשר, אולי כדאי להמתין עם כל המהלך של רכישת מחשב חדש. לגופו של המעבד - הוא די תפור לצרכים שלך. בימינו, כל מחשב עריכה / תלת מחייב קירור נוזלי, בוא נאמר מאז מעבד בסדר גודל של 13900 ... נכון שמעבדי AMD קרירים יותר, אבל להם יש גיבנות אחרות. רק לסבר את האוזן, ה - Core Ultra 7 270K Plus טוב לליטרום אבל לא משהו לפוטושופ. הוא כן מצויין לווידיאו, בגלל זה אמרתי שהוא בול עבורך. כשמשדכים ל - Core Ultra 7 270K Plus זיכרון מהיר מקבלים באמת ביצועי סופר. אבל שוב, השאלה אם להשקיע עכשיו במשהו שעוד מעט יהיה שייך לעבר ( מבחינת התושבת ).
  9. הוא לא פחות חזק , למעשה הוא טיפה יותר חזק אבל הוא צורך יותר חשמל . אז אתה מקבל שיפור של 5% בביצועים ( עם חסכון במחיר ) אבל צריכת חשמל של המעבד עולה משיא של 185 וואט לשיא של 240 וואט. זה גם אומר שצריך לתת דגש יותר מהותי לקירור . עד 200 וואט יש המון אופציות שעושות את העבודה וזה רק עניין של שקט יותר או פחות ביחס למחיר. 240 וואט כבר מחייב אותך ללכת על הפרימיום של קירורי האוויר או קירור מים טוב.
  10. תחפש enable rebar gigabyte , תוצאה ראשונה נראית הסבר קל. אני לא חושב שזה יעזור לבעיה שלך , מה שאמרתי זה יותר ברמה של ביצועים שאתה מפסיד אבל לא ממש קשור לבעיה לדעתי . לגבי הבעיה , נשמע לי תוכנתי , נשמע לי כמו קודק שנתקע ומפריע . בנק הזאת ( האמת עוד לפני... ) הייתי לוקח איזה דיסק אחר ועושה עליו התקנה נקיה , רק דרייברים ו potplayer ובודק אם זה קיים או לא . מה קצב הרענון של המסך בהגדרות תצוגה מתקדמות ? נ.ב. אם אתה מבין קצת והידים שלך כבר מכירות קצת את העבודה, שלב א' הייתי מוציא את ה 4070 ומנסה לעבוד עם הכרטיס המובנה , הוא אמור לסחוב את זה . לא מקדם אותך אם הבעיה לא נפתרת כי נק' ההנחה היא שזה קודק ולא דרייבר .
  11. הנה עוד סרטון שבו הניאו מוצג באור חיובי https://www.youtube.com/watch?v=LSKhJJtfuqQ חיובי לכאורה ... אין תאורה במקלדת, הרמקולים בכלל לא משהו וכו' וכו'. בקיצור, הכלה קצת בהריון,אבל חוץ מזה - נהדרת ...
  12. או קיי איש באמונתו יחיה. "באמונתו" כי לא ממש יש על מה להתווכח בעניין הנייד הזה. כל אחד שחושב שה - NEO הוא מציאה או אפילו קרוב למציאה, שיגדיל ראש ויחפש בעצמו מידע באינטרנט, ורצוי מאוד שיתחיל דווקא מאלה שלא סוגדים לאפל. לעניות דעתי, מה שפורסם כאן מטעם האתר , לא הכי אובייקטיבי, בלשון המעטה ...
  13. לא יודע מאיפה הביטחון מה ראיתי ומה לא. לעצםהעניין - זמן סוללה רחוק כמו מכאן עד טהראן לעומת מה שאפל מפרסמים. אותו דבר ניתן לומר ביחס לכל תכונה שאפל טוענת. וכל האותות והמופתים שכתבת, לא יסתירו עובדה פשוטה אחת - יש חלופות יותר טובות במיר של הניאו.
  14. הנה משהו יותר מפורט ומפורק ובנימה רצינית יותר על הנייד הנ"ל ... ביקורת עניינית ולא כל מיני דיקלומים של מחלקת השיווק של אפל. https://www.youtube.com/watch?v=Ga9NAZLCQpc
  15. זה נקבע לפי מותג, וכמובן גם התונים טכניים, כמו מהירות ו - CL ועוד כהנה וכהנה. רק מה ? זיכרונות הם לא סוף הסיפור. מה עם הכוננים ? וגם כרטיסי זיכרון לא טומנים ידם בצלחת. כל זה הופך את הרכישה עכשיו ובזמן הקרוב ללא כדאית.
  16. בלי אירועים נוצצים, יוצרת ChatGPT שחררה מתחרה ישיר לגוגל טרנסלייט. הוא נראה כמעט אותו דבר, אבל מציע יכולת עריכה שגוגל פשוט לא נותנת - וזה הופך את החיים להרבה יותר קליםלכתבה
  17. הרשת החברתית הגדולה בעולם משנה כיוון ונערכת להציע מודל "פרימיום" שיעניק למשלמים יתרונות משמעותיים על פני המשתמשים החינמיים. המהלך, שצפוי לצאת לדרך בחודשים הקרובים, כולל פיצ'רים נחשקים כמו צפייה אנונימית בסטוריז וכלים מבוססי בינה מלאכותית, ומסמן את סופו של עולם שבו "המוצר הוא אנחנו"לכתבה
  18. להשאיר תמיד דלוק. גם נתב (ראוטר) וגם מפסק (סוויץ'). גם אין צורך לכבות, וגם זה רק ייצור בעיות אם תכבה ותדליק.
  19. תזיז את התחת אם יש מוצר אישי, זה בטח מזרן. כלומר, מה שמתאים לי, יכול להיות סיוט בשבילך ולהפך. לכן, אם באמת חשקה נפשך במשהו טוב ואיכותי, כתת רגלייך לחנות מתאימה ובלי היסוס ( החנויות הרציניות אפילו ממליצות על סף מחייבות התנסות מעשית ) תשכב ותרגיש סוגים שונים של מזרנים. מה שירגיש לך טוב ונוח, תקנה.
  20. במסגרת תערוכת CES 2026 הודיעה היום חברת SanDisk על השקת SANDISK Optimus כשם החדש לליין כונני ה-SSD הפנימיים המובילים שלה לגיימרים, יוצרים ואנשי מקצוע. זה הוא מיתוג מחדש לכונני WD הקיימיםלכתבה
  21. אז אתמול קיבלתי את מתאם ה NVME ל SATA (אחרי שהדואר ניתב אותו למיקום שגוי) במארז שלי יש רק חיבור אחד לדיסק 2.5 אינץ', חשבתי לחבר את הדיסקים במרום מוברגים אחד לשני כל שיקבלו אוורור ואז נתקלתי בבעיית מקום קטנה בחיבור כל הדיסקים , היו חסרים כמה מ"מ אז כרגע ויתרתי על הרעיון והם צמודים אחד לשני. טמפ' במאמץ הוא 36-33 מעלות. - תמונה – לאחר ההתקנה יצרתי POOL עם RAIDZ1 ,ומה שגרם למערכת להקצות זיכרון RAM עבור הPOOL , מה שיש אצלי בכמות גבוה ולא מנוצל (GB64) , בצעתי כיבוי לקונטנרים Immich , Nextcloud והעברתי את הנתונים באמצעות ה MOVER מהדיסקים המכניים ל SSD . כל העברת הנתונים עברה בצורה תקינה. עכשיו טעינות הגלריה ב Immich או פתיחת קובץ ב Nextcloud היא ללא השהייה מורגשת כלל נטעניםtumblers וסרטוני הוידאו פועלים מידית בחיבור לאפליקציה בחיבור סלולרי. קונטנרים שהוספתי לאחרונה. Docuseal – פלטפורמה לחתימה על מסמכים מרחוק בקוד פתוח, מעלים מסמך, ממסמנים את השדות שרוצים שהחותם ימלא, ובסופם יחתום על המסמך, ניתן ליצור מסמך לחתימה עם יותר מנמען אחד לחתימה . שולחים קישור אוטומטי לנמען/ים באמצעות חיבור למייל הפרטי שלי, או בSMS (גירסת בתשלום), למתקדמים, יש תמיכה באינטגרציה באמצעות API ו Webhook. ניתן להגדיר פרק זמן עד שהמסמך פג תוקף, וכן ניתן לשלוח עדכון יומי, שבועי וכו' עד שנמען חותם. בסוף התהליך הנמען יכול להוריד את המסמך חתום, ואתם מקבלים עדכון למייל שהמסמך נחתם. ויכולים לצפות ולהוריד אותו. זה נהדר לעצמאיים שמשתמשים בחוזים להזמנת עבודה, או חתימה על חוזה שכירות וכו' https://github.com/docusealco/docuseal . Agregarr – מנהל אוספים לPLEX – ניתן ליצור באמצאתו אוספים אשר מתעדכנים באופן תדיר, ממקורות שונים (Trakt, IMDb, TMDB, Letterboxd, MDBList, FlixPatro) כמו כן היא מסונכרנת עם Radarr/Sonarr /Overseerr לשם השלמת האוספים. https://github.com/agregarr/agregarr
  22. לקוחות רבים מדווחים על נתק כמעט מוחלט משרתי האינטרנט, אך נראה כי קיים פתרון טכני פשוט שיכול להחזיר אתכם לעניינים עוד לפני שהחברה תסיים את התיקוניםלכתבה
  23. ההבדל במעבדים זניח במציאות לדעתי הזיכרון היותר גדול יותר משמעותי אבל אם אתה מחפש לגיימנג אז העדיפות היא לכרטיס מסך יותר חזק אפילו עם מעבד יותר חלש אבל האופציות בניידים די מוגבלות, תבדוק אם 5070 יכנס לך לתקציב הערת צד אם המחשב יהיה במקום כל הזמן אז למה לא שולחני, תקבל חומרה הרבה יותר חזקה ומסך יותר גדול באותו המחיר כרטיס מסך 5060 נייד זה לו אותו אחד כמו בנייח , הנייח ב 20% יותר מהיר אם לא יותר, כנל למעבדים
  24. בטוח יעזור יותר וואטג' = מהירות חישוב. אבל אם הייתי צריך לבחור בין זה לVRAM הייתי בוחר בVRAM בלי לחשוב פעמיים.
  25. היי את בכיוון הנכון, אבל ... כדאי לדעת בכדי לא לזרוק סתם כסף... הנה סרטון הכוונה די ממצא - https://www.youtube.com/watch?v=Ton4sQyIZ2Q וכדאי לראות גם את זה - https://www.laptopmag.com/laptops/best-ai-pc
  26. התקנתי MKVToolNix לפני כמה שבועות, משמש אותי להפיכת MP4 ל MKV וכמובן להסרת פס קול לא מקורי. בנוסף התקנתי tdarr שעושה הרבה יותר מ MKVToolNix אבל אין לי כרגע שימוש בו.
  27. טוב, זה הצהרה קצת פזיזה מצידי. זיזה, כי מעבדי אולטרה מזייפים בעריכת ווידאו, אבל יש תוכנות שכן מרוויחות מהם. בכל מקרה, 14900 לא נופל מהאולטרה בכלום, אם יותר נכון יהיה לומר שעדיין עדיף ממנו מבחינת סה"כ הביצועים, ובהינתן שהמסביב במערכת עם 14900 גם עדיף, אז השורה התחתונה שעדיין הזוכה הוא המחשב השני. חחחח תמיד יש מקום, אבל זה יותר לכיוון כישורי ההתמקחות שלך ואם יורשה לי, גם יושרה. כנס ל - TMS, תרכיב מפרט דומה במהותו, ותראה מה היחס בין העלות למחיר מבוקש. זאת בסה"כ חומרה מלפני שנה, פחות או יותר. אז נכון שיש את המערכון ב"זהו זה", אבל עדיין ... נראה לי 70 - 60 אחוז יהיה מחיר סביר / הוגן.
  28. נראה שכבר איחרנו את המועד .... https://www.ynet.co.il/yedioth/article/yokra14584803
  29. היי אני מעין מקפיץ פה את הדיון / הידיעה כדי שכל מי שחושב / רוצה לקנות מחשב נייד לא יחכה ויתלבט, כי בשנת 2026 לא יוצא שום דבר חדש של ממש אלא רק עטיפות חדשות למה שכבר קיים. אבל,המחירים, כך על פי לא רק הכתבה שבקישור, אלא לפי כמה וכמה ערוצי יוטיוב, הולכים לתפוח בלפחות 20 אחוזים !
  30. היי קודם כל תפתח דיון בפורום "יעוץ לפני רכישת מחשב". שנית, זה מאוד תלוי בתוכנות שתשתמש בהן. יעני, תן כמה שיותר פרטים, זה עולה ( כאן ) אותו דבר ...
  31. הי, האם רכשת ? אני רואה כעת שהמחיר נשאר אותו דבר אבל הזכרון ירד מהבאנדל . זה אומר 400$ למעבד ולוח ( שזה עדין מחיר מעולה ) האם הצלחת לרכוש יחד עם הזכרון ?
  32. לא אמרתי שאין 4K בגודל 24 אינצ'. אמרתי שלא מקובל / רצוי לקנות אחד כזה. אתה צריך לזכור שרזולוציה גדולה במסך קטן ( יחסית ) תראה את האייקונים והכתב בצורה מאוד קטנה. נכון שאפשר לפתור את זה עם הגלת התצוגה, אבל בשביל מה לשלם סתם כסף על תכונה שלא נותנת כלום ?
  33. המקרים הם בודדים . אף אחד לא יבטיח לך שזה לא יקרה אצלך , לא עם הספק הקודם ולא עם העדכני . למרות זאת , אם הכל תקין ומחובר כמו שצריך , זה ממש לא אמור לקרות .
  34. בוא נתחיל מזה ^^^^ גם הם לא משהו, בלשון המעטה. בקיצור, מבחינה צרכנית, אתה בסדום, אז אל תחפש צדיקים ...
  35. כרגע אפשר לרכוש כרטיס כזה בסיסי ב 2000-2100 . בעוד שנה מהיום הכרטיס הזה ככל הנראה עדין יהיה בשוק עם אופציה לגרסת סופר אבל לא יהיה לו מחליף . חדש כנראה יעלה בערך 1700 אלא אם ה"סופר" יצא לשוק במחיר ממש טוב. אז למכור כזה יד 2 יהיה אפשר בטווח של 1000-1500 בהתאם לכל מיני משתנים קטנים . ב 1000 אתה תעיף אותו תוך יום יומיים ב1500 אתה צריך סבלנות וכשרון שיווק . כמובן שזה בהנחה שהשנה קדימה תהיה בערך כמו היום ביחס ללפני שנה . אם מתכננים לנו מציאות יותר מורכבת , לך תדע, אולי הוא יהיה שווה 3000 אבל לא תוכל לקנות חדש במקומו
  36. יש שם גם כאלה שהם 110-240 זה אומר מתאים להכל , אולי צריך להזיז מתג. 430 בוודאות לא מספיק טוב , הוא גם וותיק , לא הייתי משדך אותו אפילו ללוח עם המעבד - בלי כרטיס מסך. נראה לי קצת מיותר , כאן אתה חוסך בקושי 20% וזה תופס גם נפח וגם משקל במזוודה. וזה 20% של 450 ש"ח אם אתה קונה משהו טוב מאוד . https://tms.co.il/power-supplies/antec-psu-750w-high-current-gamer-gold יש גם יותר זולים שיעשו את העבודה .
  37. לא . לא אוהב את האתר שלהם. במיקרוסנטר זה איסוף מהחנות או אפילו רכישה בחנות . אני לא יודע אם ניואג זה אותם מחירים , למשל באמזון אין באנדלים כאלה .
  38. כן , חד משמעית ה 14700K נותן את התמורה בטובה ביותר . כל החבילה עולה כמו המעבד בלבד בארץ . כל החבילה זה פחות מחצי מחיר מהארץ. לא יאומן , אין מבצעים כאלה בארץ - זה מכירת חיסול! תביא לי גם . נ.ב. כל המחירים הם לפני TAX שבהתאם למדינה שבה אתה תהיה יכול להגיע עד 8% . תבלע את זה , אל תתקמצן . לגבי כרטיס המסך , אם אתה רוצה לחסוך ו550 זה יותר מידי ( ואני ממליץ לא לחסוך ) אז המדרגה הבאה שמשתלם לקחת זה rx 9060 xt-16gb שעולה פחות מ 300$ . ה 5060ti עם 8 גיגה הוא גם נבלה וגם טרפה , ה 5060ti-16gb הזול ביותר שאיכותי עולה בערך 430$ וזה לא בהכרח משתלם ,אולי אם אפשר למוצא בפחות מ 400$ זה רלוונטי . 5060 לא לגעת . כאמור , אם אתה רוצה שקט קדימה ולנצל את ההזדמנות לחסוך הרבה אז 5070 .
  39. 5070 זה הסעיף הראשון . הוא עולה 550$ . נשאר 450 . באנדלים בחנות כמו מיקרו סנטר זה לדעתי הדבר הנכון . אם הדגש הוא משחקים , אז מעבד 3d : https://www.microcenter.com/product/5007070/amd-ryzen-5-7600x3d,-asus-b650-a-rog-strix-gaming-wifi-am5,-gskill-flare-x5-series-32gb-ddr5-6000-kit,-computer-build-bundle אם אתה רוצה יותר כוח רוחבי אז : https://www.microcenter.com/product/5006970/amd-ryzen-7-9700x,-gigabyte-b650-gaming-x-ax-v2,-gskill-flare-x5-series-32gb-ddr5-6000-kit,-computer-build-bundle אם אתה רוצה אינטל דור קודם אז: https://www.microcenter.com/product/5006974/intel-core-i7-14700k,-asus-z790-gaming-wifi7,-gskill-ripjaws-s5-32gb-kit-ddr5-6000,-computer-build-bundle יש מצב שזה המחשב הכי חזק מבין כולם אבל אתה חייב גם לקנות קירור ( ראה מטה ) ובמקרה של המעבד הזה עדיף את הטוב ביותר . או דור נוכחי אחרון חביב אך הכי חדש , אינטל דור אחרון , קצת חלש במשחקים , יותר יעיל וחזק בשאר הדברים , פחות מתחמם מאינטל דור קודם. https://www.microcenter.com/product/5007077/intel-core-ultra-7-265kf,-asus-z890-ayw-gaming-wifi-w,-gskill-ripjaws-s5-series-32gb-ddr5-6000-kit,-computer-build-bundle בכולם הזכרון הוא cl36 ,עדיף cl30 אבל אלו בנאדלים שחוסכים לך 100$ לפחות ביחס למחיר השוק בארה"ב בעקרון הקירור שלך מספיק טוב, אולי צריך מתאם . תבדוק אם יש לך מתאם ל am5 . יש לי הרגשה שלא . אולי עדיף לרכוש בחול. לחלופין אפשר לרכוש קירור מעולה ב 40$ בערך ( הטווח הוא 35-50 ) בגדול כל הכפולים של thermalright . phantom spirit , peerless assassin ,הכי טוב והכי חדש זה royal pretor 130 , הוא זה שעולה 50, ממש גזל , נותן ביצועים יותר טובים מקירורים של 500 ש"ח בארץ . עובר על מבחנים , לא בטוח שה 7600x3d שווה את המאמץ , עם כל האמפטיה לAMD , כאשר הכל מתומחר אותו דבר נראה שה 14700K הוא הבחירה הנכונה
  40. הזכרון מולחם ללוח האם ואין תושבת להרחבת זכרון .
  41. לא מכיר אותם ולא כלום. אני מכיר את הנייד, לא את החנות ... :-) כל עוד הנייד באחריות יבואן רישמי, אין לחנות כמעט שום משמעות. דרך אגב, רצוי להרחיב את האחריות ל - 3 שנים. בקיצור, הדגש על הנייד, לא מי שמוכר אותו. אם חלילה תהיה בעיה, היבואן הוא הכתובת.
  42. שבוע טוב לכולם. מה דעתכם על זה - לאחרונה, ביתר שאת, ישנה תופעה של גולשים בכל מיני תחומים, כמו יעוץ לפני קניה, תקלות חומרה וכו' וכו' שפותחים דיון ו .... נעלמים. מי לשבוע, מי לחודש ומי בכלל. הדבר עוד יותר גרוע כאשר זה קורה אחרי שניתנות תשובות לפניה. אולי הגיע הזמן פשוט לחסום גולשים כאלה !
  43. בכל פעם שאני רכשתי מוצר באמזון , ביקשתי שיגיע אלי עד הדלת. היו פעמים שמעטפות קטנות הושארו בתיבת הדואר. בכל פעם שנאלצתי להחזיר מוצר לאמזון בין אם היה מדובר במוצר עם תקלה ובין אם מדובר בהחזרה בגלל טעות שלי , ניתנה לי האפשרות לבחור ששליח יגיע אלי לאסוף את החבילה וכך בחרתי ושליח הגיע לאסוף . ( מומלץ לשים לב שאתה פותח את השקית בהתאם להוראות , זאת גם האריזה למשלוח חזור ) . כמובן ללא עלות ובסופו של דבר היה זיכוי מלא , מלא זה אומר גם על המשלוח הלוך וגם על המיסים שאמזון למעשה גובה ממך מראש . האם הניסיון שלי הוא התחייבות שגם אתה תקבל שירות זהה? לא. האם הניסיון של אלף אנשים אחרים הוא התחייבות שאתה תקבל שירות זהה? סטטיסטית - קצת כן , מעשית לא . אבל אם אתה תפנה לאמזון ותשאל אותם מה קורה במידה ויש בעיה עם מוצר ספיצפי שאתה מעוניין לרכוש, אתה תוכל לקבל תשובה חד משמעית לגבי איזה שירות אתה תקבל עבור המוצר הספציפי שאתה רוצה לרכוש.
  44. https://www.eilat.joymobile.co.il/items/7803538?gad_source=1&gad_campaignid=22793904619&gbraid=0AAAAApMyiE61hXfdVXWMc-DyP0gdBg9FF&gclid=CjwKCAjwkbzEBhAVEiwA4V-yqpCGV3ZFU8Uci3gcand4X7ov71-7sqO2BhpNlox519Z0DRcuUpFNCRoC6jsQAvD_BwE https://www.bug.co.il/brand/asus/vivobook/s16/m5606wa/mx036w אההה, הנה, זה הנייד - https://noftech.co.il/product/33751/%D7%9E%D7%97%D7%A9%D7%91-%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%93-asus-vivobook-s-16-oled-m5606wa-mx024/?utm_source=google&utm_medium=paid&utm_campaign=22865757541&utm_content=184211772900&utm_term=&gadid=767713459127&gad_source=1&gad_campaignid=22865757541&gbraid=0AAAAAo7ePexwXedpc_eFrWN7bMT0MyO35&gclid=CjwKCAjwkbzEBhAVEiwA4V-yqvJzwjwOlFWh8rcZ-7E7anWwp_w-2ZTgDRXhjr7eTpPuL-UcUp5hhhoCt-MQAvD_BwE
  45. פה הפסקתי לקרוא ... יצוגי ותקציב כזה לא הולכים ביחד .... בטח לא היום. בוא נעשה הפוך - תעלה קישורים של מה שנראה לך, שיהיה כיוון מה לחפש.
  46. @se7en אני בגדול שמחה עם המפרט אז אין מה להרגיש החמצה. ה ray tracing תמיד תוקע לי את אומניברס, אפילו לא ניסיתי להריץ ג'ינרוט דאטא עם ray tracing, מספיק רק לשנות ידנית באדיטור מ real time ל ray tracing וזהו (לא בהרצה בכלל), המחשב לא מגיב וצריך להקריס את אומניברס. אני לא משתמשת בחלון SYNTHETIC DATA RECORDER. יש לי סקריפט שמשתמש בreplicator וב - custom writer שאני כתבתי שעושה מלא דברים חשובים. אבל זה לא אמור להיות שונה, ה SYNTHETIC DATA RECORDER גם משתמש ב replicator ובטח ב basic writer. האם אתה מכיר עוד מפתחי אומניברס? אתה נעזר בליאור מאנבידיאה? ממש אשמח אם נמשיך להתכתב על אומניברס אני אותו שם בפייסבוק. תודה על הכל.
  47. @ClassMulder תודה על המפרט. למה לא ללכת על לוח כזה לדוגמה ולהוזיל עלויות: Gigabyte H610M H V3 DDR4 יש לי כבר שרת שרץ על מיני מחשב Beelink N95. אני משתמש במערכת ההפעלה Ubuntu Server, ומנהל את הכול ידנית – כולל גיבויים, שמתבצעים באמצעות סקריפטים (תודה ל-ChatGPT על העזרה בזה). הסיבות העיקריות לכך שאני לא רוכש NAS מוכן הן כמו שנאמר – חומרה חלשה ומחיר גבוה שלא מצדיק את התמורה. מעבר לכך, חשוב לי לבנות מערכת שמבוססת על חלקים איכותיים ואמינים, עם קירור מצוין לכל הרכיבים, ושתהיה לי אפשרות לשדרוג בהמשך במידת הצורך. כשהתחלתי, חשבתי שאשתמש רק ב-PLEX, אבל עם הזמן זה התרחב – לאוטומציות כמו autobrr, cross-seed, אחסון עצמי של תמונות, ועוד. המטרה שלי עכשיו היא להשקיע בשרת רציני, כזה שייתן לי שקט להרבה שנים קדימה (לא כולל כוננים שצפויים להתקלקל עם הזמן – זה מובן מאליו).
  48. אפשר לאמר שאני מרגיש איזו החמצה. המפרט שהעלתי (מלבד לוח האם) היה חוסך לך לפחות 3000שח שיכלו ללכת לכרטיס מסך פלוס הוספה היית מביאה 5090. והיה משפר לך את הביצועים משמעותית ומאפשר סצנות גדולות כפלים.. לא מובן לי למה RT לא מסתדר לכם בהוצאת דאטה סינטטי על 4090 נייד. אתם מוציאים דאטה בריל טיים עם SYNTHETIC DATA RECORDER או שמשתמשים בסקריפט שלכם? אני מבין שאין שימוש בפיזיקה או שימוש בסיסי אז המעבד שקנית ממש אוברקיל. אני עם נייד 4090 ואני משתמש בRT לא מעט מעניין איזה רזולוציות את עובדת שזה כזה עמוס. נראה שרזולוציה מוגזמת ללמידת מכונה על הדאטה. כך או כך יש מלא שיטות לאופטימיזציה של הסצנה. לדוגמה המחסן באסטים של איזק סים עם RT REAL TIME פועל ב3 רזולוציות: שימו לב שהזכרון VRAM עולה משמעותית בכל קפיצת רזולוציה והפריימים נשארים בסדר גמור לסימולציה. זה כרטיס ששווה בעוצמתו ל-4070TI. גם המעבד (i9-13980HX) נשאר באזור ה20%. ה-RAM נשאר אותו דבר. לסיכום ולשאלתך: אם בשום אופן אין אפשרות לעלות בתקציב ל5090 אז לשימוש המאד ספציפי שלך ה5080 יתן יותר תועלת מ3090. בפרט אם את רוצה להפעיל RT. כח עיבוד 2 דורות קדימה מנצח פה אין מה לעשות. זה ממש מקרה מאד ספציפי ומוגבל אבל. בנוסף הבנתי שסדרת הסופר של הדור הנוכחי מעבר לפינה עם VRAM מוגדל בכל הדגמים ככה שיש מצב שבקרוב נראה 5080 עם 24GB VRAM. לא בטוח שאתם יכולים לחכות אבל. בהצלחה זה הכי חשוב!