לוח ומעבד חדשים לטובת גיימינג בתקציב של 1800 ש"ח - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לוח ומעבד חדשים לטובת גיימינג בתקציב של 1800 ש"ח


Psychedelic

Recommended Posts

אני נוסע לאילת חודש הבא,מעוניין לרכוש מעבד ולוח חדשים למטרת גיימינג,אני מעוניין בלוח שתומך בSLI,בכדי שאוכל להוסיף עוד כרטיס במידה והנוכחי שלי לא יחזיק משחקים בשנים הבאות.

חשבתי על i7 4970 + ga-z97x-sli

זה יוצא כ1850 ש"ח.

האם כדאי לקנות את המעבד הנ"ל או i5 4690 ? האם אני ארגיש שיפור מהותי בין השניים בגיימינג?

האם כדאי לקנות את המעבדים בתוצרת TRAY או BOX? האם הקירור המקורי מספק את העבודה,אני לא מתכוון לבצע OC בכלל.

בנוגע לSLI,האם אני יכול לשים כל כרטיס מסך ולשפר את הביצועים כל עוד זה כרטיס של אנוידיה?

המפרט הנוכחי שלי מופיע בצד.

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל , לוח האם שאתה רוצה הוא לוח אם לאוברקלוקרים , אבל המעבדים שאתה בוחר , אם זה i7 ואם זה i5 הם בכלל לא לאוברקלוק .

אם אתה לא מתכנן אוברקלוק אז אין טעם לקחת לוח אם כזה יקר כאשר אתה יכול לקחת את אחד הלוחות מבוססי H81 H87 H97 , ולא Z למיניהם שהם כעקרון מיועדים למעבדים בעלי יכולות OC .

לדעתי , עבור משחקים נטו , אין צורך ב-i7 , יספיק לך בהחלט מעבד i5 4690 .

מבחינת TRAY או BOX , פה זה שיקול שלך , כי ההפרש הוא 50 ש''ח בלבד , אני הייתי לוקח TRAY כי אני לא צריך את המאוורר סטוק של המעבד וכי אני חושב שגם לגיימינג עדיף לשים קירור קצת יותר איכותי למעבד ולא את הסטוק .

מבחינת , אם אני לא טועה (פשוט אף פעם לא התעסקתי בזה) , אתה יכול להוסיף כרטיס מסך רק מאותה הסדרה שיש לך כבר אחד , וגם זה יצרוך יותר חשמל ויפלוט יותר חום ב- , יש לקחת את זה בחשבון .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה בטוח שתרצה בעתיד לעשות אז זה משנה את התמונה ובאמת יהיה צורך לקחת יותר יקר שתומך בזה .

רק שתיהיה מודע שהכרטיס שלך כיום נמכר בפחות ופחות חנויות ואולי גם בקרוב מאוד הסדרה הזאת פשוט תיעלם מהמדפים , ואז אולי ישאר לך רק האופצייה לקנות משומש כזה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Psychedelic איך בדיוק GA-Z97X- + i7 4790 יוצא 1850ש"ח?

המחיר מגיע ל2133ש"ח עם המעבד(Tray) כשאני בודק בזאפ ככה שזה חורג מהתקציב, וקירור צד שלישי שכמובן יהיה עדיף זה עוד כסף ומוסיף לחריגה.

בכל מקרה מאיזה חנות אתה קונה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טעות שלי לא שמתי שהמוצר בקניית מחשב חדש.

בכל מקרה עם i7 4790 + קירור צד שלישי טוב(i11) והלוח שבחרת בהתחלה(GA-Z97X-SLI) תיהיה חריגה של 153ש"ח, בנוסף המשחקים של ימינו לאט לאט מגיעים ודורשים i7.

דגם מחשב: הרכבה עצמית של מחשב נייח Intel

מעבד אינטל: מעבד אינטל Intel Core i7 4790 3.6Ghz 8MB L3 Cache s1150 - Tray 1

מאוורר למעבד: קירור למעבד Arctic Freezer i11 1

לוחות אם למעבדי אינטל: לוח אם Gigabyte GA-Z97X-SLI LGA1150, Intel Z97, DDR3 1600, 2xPCI-E, VGA, DVI, HDMI 1

הרכבה: הרכבת מחשב שלם - מחלקים של קיי.אס.פי

מחיר החבילה: 1953 שקל

עמוד מוצר

קי.אס.פי מתחייבים למחיר הזול ביותר

שימו לב! אם תמצאו מחשב או חלק זהה/ים (במלאי של חנות ממשית) במחיר נמוך מהמחירון שלנו באינטרנט ובאותם תנאי אספקה ואחריות, תוכלו לרכוש את המוצר במחיר הנמוך יותר ובהנחה נוספת, או תקבלו תשלום של 50% מההפרש בהצגת חשבונית והמוצר שנרכש לאחר רכישתו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@JentuS

1. העובדה שלוח הוא בעל ערכת שבבים Z87 או Z97 לא אומרת שהוא מתאים להמהרה. במקרה של הלוח Gigabyte GA-Z97X-SLI אני לא הייתי בוחר בו להמהרה מכיוון שיש לו רק 4 שלבי ייצוב מתח למעבד.

2. צריך להבין שערכות השבבים ה"חלשות" יותר (ה H97, ה H87, ה B85 וה H81) לא מאפשרות לפצל את 16 ערוצי ה 3.0 PCI Express הנובעים מהמעבד, כך שלוח המבוסס על ערכת שבבים כזאת לא מומלץ למערך כרטיסי מסך (יש לוחות המאפשרים לחבר כרטיס מסך שני כך שהוא יעבוד בתקן של PCI Express 2.0 X4, דבר שמתאים למערך CrossFire, אך נחשב לדיי חלש) ובוודאי שלא למערך SLI (במערך כזה חובה שכל כרטיס מסך יעבוד ב X8 לפחות). לכן למטרת מערך כרטיסי מסך יש צורך בלוח המבוסס על ערכת השבבים Z97 או Z87. אולם, העובדה שלוח אם הוא בעל ערכת שבבים מסוג Z97 לא אומרת שניתן להתקין בו 2 כרטיסי מסך, וגם אם כן - זה לא בהכרח אומר שכרטיס המסך השני יוכל לעבוד ב X8, וגם אם כן - זה לא מחייב שיצרן הלוח מאפשר תמיכה במערך SLI (התמיכה הזו עולה כסף ליצרן). כלומר יש לבדוק היטב את הלוח לפני שקונים אותו בכדי לוודא שהוא מתאים לצרכים.

@Psychedelic

1. המפרט ש っ◕‿◕)っℜ◯ⓃУ הציע הוא המפרט הכי זול שמתאים לדרישות שלך (אולי אפשר לחסוך כמה שקלים על הקירור למעבד, אך לדעתי זה לא שווה את זה).

2. אולי כדאי לך לשקול לקנות כרטיס מסך חזק, ואחרי שנתיים בערך למכור אותו ולקנות כרטיס מסך חזק אחר במקום להוסיף כרטיס מסך זהה, שהוא כנראה כבר ייחשב חלש ביחס לכרטיסי המסך החזקים שיהיו בשוק באותה התקופה. במקרה כזה יהיה אפשר להסתפק בלוח אם המבוסס על ערכת שבבים כמו ה H97, שהוא כנראה גם יהיה זול יותר.

3. באופן כללי הייתי מציע קירור צד שלישי למעבד - הוא גם יעיל יותר וגם שקט יותר. אני באופן אישי גם לא אוהב את שיטת הנעילה של אינטל (עם הלחצים), אז מבחינתי קירור צד שלישי נותן פיתרון גם לזה. אם ממש יש צורך לחסוך, אני מניח שאפשר להסתפק במעבד בתצורת box הכולל קירור סטוק של אינטל.

4. לא ניתן לשלב כל שני כרטיסי מסך של NVIDIA במערך של SLI - אתה יכול להשתמש בכרטיסי מסך בעלי ליבה גרפית זהה מיצרנים שונים, אך לא בכרטיסי מסך בעלי ליבות שונות (קישור).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. ביותר ויותר משחקים חדשים המעבד המומלץ הוא i7 ולא i5, אז למטרות "גיימינג", ובפרט במחירים של אילת, משתלם לקנות מעבד i7.

2. המבחר של לוחות האם ב KSP הוא לא גדול, אז אם חייבים לקנות מ KSP ואתה מעוניין בלוח אם זול יותר, אפשר לחסוך כ-100 ש"ח אם תבחר לוח כמו ה Gigabyte GA-H97-D3H, שהוא דיי זהה ל GA-Z97X-SLI למעט התמיכה ב SLI. אני אישית הייתי מעדיף לוח בעל יותר מ-4 שלבי ייצוב מתח למעבד כאשר מתוכנן להתקין עליו מעבד i5 ומעלה, אבל אין ב KSP לוח מתאים במסגרת התקציב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש גם אייבורי באילת,יש לך המלצה על עוד לוח אולי אני אמצא אותו שם?

בנוסף קראתי איפה שהוא שיש הבדל באחריות על המעבד בין הגרסאות box או tray.

האם זה נכון?

אגב כמה זה משמעותי השלבי ייצוב אם אני לא מתכוון לעשות oc?

לצורך העניין יש גם את h97 pro4 שהוא עם 6 שלבי ייצוב וגם נכנס בתקציב.

אין לי בעיה לקנות גם מחוץ לאילת כל עוד התקציב מאפשר, אני לקוח וותיק של rsm אני פתוח גם להצעות משם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. אתה לא חייב לקנות לוח עם יותר מ-4 שלבי ייצוב מתח למעבד, במיוחד אם אתה לא מתכנן המהרה. אני אישית מעדיף להמליץ על לוחות עם יותר מ-4 שלבי ייצוב מתח פשוט כי ככל שיש יותר שלבי ייצוב מתח תוחלת החיים של הלוח אמורה להיותר ארוכה יותר. למספר שלבי ייצוב המתח לא אמורה להיות השפעה על הביצועים (אלא אם כן הם מתחממים יותר מדיי וכתוצאה מכך המעבד מאט את פעילותו).

2. המבחר של הלוחות, ולמעשה גם המחירים, ב KSP ובאייבורי הוא דיי דומה, כך שאין יותר מדיי הבדל בין החונויות, אבל בכל זאת באייבורי יש גם את הלוח MSI H97 PC MATE שעולה 650 ש"ח (קישור) שהוא בעל 6 שלבי ייצוב מתח. אני מניח שבאילת הוא יעלה כ-550 ש"ח, אבל אני לא בטוח שהוא משתלם במחיר כזה.

3. באתר החדש של RSM אכן יש את הלוח H97 Pro4 של ASRock ב-480 ש"ח (קישור), אבל הוא הוא בעל 4 שלבי ייצוב מתח, ולא 6 כפי שמופיע באתר שלהם (הקישור והנתונים שם שייכים ל Z97 Pro4 ולא ל H97 Pro4). חוץ מזה אני לא רואה לוח אם המתאים לתקציב (לאחר קניית מעבד i7 וקירור סביר) בעל יותר מ-4 שלבי ייצוב מתח באתר של RSM.

4. למעבד בתצורת box (מעבד שמגיע בקופסא עם קירור מקורי של אינטל) יש בד"כ 3 שנות אחריות בינלאומית של , כלומר אפשר לנסות להחליפו ישירות מול במידה ויש בעיה. כאשר מדובר על מעבד בתצורת tray (מעבד בלבד, בלי שום תוספות), בד"כ מקבלים 3 שנות אחריות גם כן, אך רק דרך היבואן/המפיץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אצא מתוך נקודת הנחה שאתה קונה מסניף של KSP באילת את המעבד Core i7-4790 ב-1237 ש"ח ואת הקירור למעבד Arctic Freezer i11 ב-140 ש"ח. זה אומר שכבר הוצאת 1377 ש"ח, ולכן מתוך תקציב של 2000 ש"ח נותרו לך 623 ש"ח.

ב KSP אילת הלוח הכי זול שאני רואה שהוא בעל יותר מ-4 שלבי ייצוב מתח למעבד הוא ה MSI H97-GAMING 3, והוא עולה באילת 627 ש"ח (קישור). הלוח הנ"ל הוא בעל 6 שלבי ייצוב מתח למעבד.

באייבורי כאמור יש את הלוח MSI H97 PC MATE שעולה 650 ש"ח (קישור), ובהנחה שהמחיר כולל מע"מ, אז באילת הוא יעלה כ-550 ש"ח. כמו יש יש את הלוחות MSI Z97 GAMING 3 ו MSI H97 GAMING 3 שעולים 740 ש"ח כל אחד (אני מניח שהם יעלו 627 ש"ח ללא מע"מ), ולכן עדיף כמובן לקחת את ה MSI Z97 GAMING 3 (קישור). כל הלוחות הנ"ל הם בעלי 6 שלבי ייצוב המתח.

ב RSM יש את ה GA-H97-Gaming 3 של Gigabyte ב-645 ש"ח (קישור), שהוא בעל 8 שלבי ייצוב מתח.

אני אחזור שוב - אתה לא חייב לקנות לוח בעל יותר מ-4 שלבי ייצוב מתח למעבד, אבל לדעתי זו השקעה טובה, במיוחד אם אתה מתכנן שהמחשב יעבוד במשך שנים רבות (אתה לא מעוניין להחליפו בעוד 3-4 שנים). אני רוצה לציין שלי אישית יש לוח אם בעל 6 שלבי ייצוב מתח (ראה מפרט בצד) שעובד כבר 8 שנים בלי בעיות, וזאת אולי ההשקעה הכי טובה שעשיתי במחשב הזה.

אני רוצה גם לציין שאתה לא חייב לקנות מעבד i7 - מעבד i5 גם אמור להספיק לצרכים שלך, למרות שבמשחקים החדשים הדרישה המומלצת היא למעבד i7.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...