חדשות המעבדים הסיניים - מתעדכן - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חדשות המעבדים הסיניים - מתעדכן


הדוד משה

Recommended Posts

המעבד החדש של מדיה-טק כבר פה: http://www.mediatek.com/_en/wp/MediaTek_CorePilot.pdf

ה-MT8135 יציע 2 ליבות Cortex-A7 חסכוניות ו-2 ליבות Cortex-A15 עוצמתיות, בתצורת big.LITTLE. של .

הליבות יעבדו בתצורת HMP (רב-עיבוד הטרוגני, אם זה תרגום קביל בעיניכם), בדומה לאקסינוס 5420 המומן של סמסונג, ויכיל ככל הידוע יחידת עיבוד גרפיקה של PowerVR מסדרה 6 החדשה (המכונה Rough), בדומה לזו שבמעבד ה-A7 של .

נטען במדיאטק כי המעבד, המיוצר בטכנולוגיית 28nm, הוא חזק ומהיר ממעבדים מקבילים בשוק. שפטו בעצמכם (ותודיעו לי אם הצלחתם להבין מה הבחורה לעזאזל אומרת):

מעניין איפה ה- 800 בהשוואה הזו, או האקסינוס 5420 שמכיל פי 2 ליבות מכל סוג, או ה-A7 של , שלא לדבר על הטגרה 4. בקצרה, אין פה השוואה עם מעבדי היי-אנד של הדור האחרון, מן הסתם כי הוא חלש מהם. ומתוך תקווה שהוא גם יבדל מהללו בתג מחירו (להשיג בחנויות המוברחות!) אפשר רק לקוות שנראה עוד מוצרים איכותיים יחסית המבוססים עליו. בינתיים מדיאטק מיעדת המוצר לטאבלטים בלבד, אך בהחלט יש לצפות לוואריאנט לטלפונים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעבד ה-MT6592 הוכרז לפני מספר ימים על ידי מדיאטק.

הוא יכיל 8 ליבות קורטקס A7, אשר יעבדו במקביל זו לזו בתדירות מרשימה של 2GHz. ליבה גרפית ממשפחת מאלי של אר"מ (לא ידוע הדגם המדוייק).

בנוסף הוכרזו עוד מספר שבבים, כאשר אחד מהם (ה-6588 כמדומני) יהיה בעל אותן יציאות כמו ה-6592, ובכך יאפשר להוזיל את יצור המכשירים, ע"י ווריאנטים שונים של אותו טלפון.

http://www.gizmochina.com/2013/10/28/understanding-mt6572-mt6582-mt6588-mt6592-basic-parameters/

דף ההכרזה על MT6592 באתר של מדיאטק:

http://www.mediatek.com/_en/03_news/01-2_newsDetail.php?sn=1127

והנה מימים האחרונים מתברר שהשבב מרקיע שחקים בביצועיו באנטוטו:

http://www.phonearena.com/news/MediaTeks-new-MT6592-octa-core-chipset-scores-over-32000-on-AnTuTu_id49553

זמן ההשקה אינו ברור, והמקורות אינם עקביים. חלק מדברים על אמצע 2014, אחרים על סוף השנה הנוכחית.

בינתיים כבר מתחילים לצוץ מכשירים בעלי השבב באתרי חנויות סיניות שונות, ביניהם ה-ZP998 של זופו הסינית, וה-T200 של Thl, כאשר מכשירי סדרת ה-W של זו האחרונה נעלמו בשקט מאתר pandawill. מקריות?

מדיאטק מכוונת גבוה, להתחרות בתותחים הכבדים של השוק. האם היא תצליח? בתגי המחיר מדוברים, סביר מאוד שהיא תנגוס בשוק של , ואף יותר סביר שנראה חברה גדולה אחת לפחות שמאמצת את השבב למכשיר הדגל שלה.

עושה רושם שבקרוב נשמע על השבב הזה הרבה, בכל הקשור למכשירים הסיניים, ויתכן מאוד אפילו שגם במכשירים מחברות מכובדות יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חברת רוקצ'יפ קנתה לאחרונה רישיונות שימוש במגוון טכנולוגיות חדישות מחברת ARM הבריטית, ביניהן ליבות ה-A53 וה-A57 התומכות ב-64 ביט.

http://www.fudzilla.com/home/item/33073-rockchip-inks-cortex-a50-series-deal

http://www.electronicsweekly.com/news/design/eda-and-ip/arm-signs-breakthrough-licence-with-china-chip-designer-2013-11/

חברת רוקצ'יפ מייצרת בעיקר שבבים כפולי ומרובעי ליבות קורטקס A9, ובניגוד לרוב חברות השבבים הסיניות אינה מייצרת פתרונות מבוססי ליבות קורטקס A7.

בולט ביחוד שבב ה-rk3188 מרובע הליבות, שמפעיל כמה מהמכשירים הסיניים היותר פופולריים, ביניהם טאבלט ה-PIPO M9 pro שזכה לעדנה בקרב רוכשי המכשירים הסיניים.

עכשיו מתברר כי רוקצ'יפ שואפת גבוה. החברה חתמה על הסכם רישוי עם חברת ARM, במסגרתו תוכל להשתמש במגוון טכנולוגיות חדישות מבית החברה הבריטית.

גולת הכותרת היא השימוש בארכיטקטורת ה-ARMv8 החדישה, אשר מבוססת על 64 ביט, יחד עם הליבות הנלוות לה, קורטקס A53 ו-A57.

בנוסף, רכשה רוקצ'יפ רישיון לשימוש בליבות A12 החדשות, אשר שייכות לארכיטקטורה הישנה יותר (ARMv7), כמו גם לליבות הגרפיות מסוג mali אשר מפותות אף הן ע"י אר"מ. כמו כן, רכשה רוקצ'יפ רישיון לשימוש בטכנולוגיה חדשה של אר"מ בשם CoreLink Interconnect (לקריאה נוספת: http://www.arm.com/products/system-ip/interconnect/index.php )

אין ספק שגם ברוקצ'יפ התפתחו אמביציות. רכישת הרישיונות מראה על נכונות גדולה להיאבק בכוחות גדולים משמעותית ממנה בשוק, כמו קוואלקום, סמסונג ומדיאטק, כאשר זו האחרונה שולטת ביד רמה בשוק הביתי של רוקצ'יפ - שוק המכשירים הסינים הזולים.

עם זאת, אין זה מהלך מפתיע: החברה רואה את השוק האדיר שנפתח לפני יצרניות השבבים בעידן הטאבלט. אין יותר מונופול של יצרני x86, אלא עולם שלם שפתאום צמא למעבדים בארכיטקטורה שונה, כזו שגם רוקצ'יפ יכולה לייצר. היא רואה את המתחרות הטבעיות שלה, חברות כמו מדיאטק ו-allwinner, דוחפות חזק קדימה אל עבר החברות שמובילות את השוק, שמתחרות ביניהן על חתיכות מהעוגה. ורוקצ'יפ רוצה חתיכה מהעוגה גם לעצמה, וכמה שתהא החתיכה יותר גדולה - יותר טוב.

אין ספק, בהחלט יהיה פה מעניין ב-2014.


בנימה קצת שונה, אבל רק קצת: נמצא מקור אמין ומפורט יותר על מעבד ה-MT6592 מתומן הליבות החדש של MTK:

http://www.fudzilla.com/home/item/33193-mediatek-launches-octa-a7-part

מדובר על מעבד בעל 8 ליבות cortex-A7 שיפעלו בתדירות המגיעה עד 2GHz, אם כי תדר האופטימום קרוב יותר ל-1.7GHz, וכנראה שנראה יותר מכשירים שרצים בתדירות זו מאשר הגבוהה יותר. הליבות ירוצו בתצורת עיבוד הטרוגני (HMP), כלומר, המערכת תדע להפעיל כמה ליבות שצריך, ומתי שצריך אותן, ללא הגבלה נוספת (כמו ציוות ליבה קטנה לליבה גדולה והפעלת עד 4 במקביל, כמו הפתרון סמסונג במעבדיה המתומנים).

לליבות אלו תצוות ליבה גרפית מסוג Mali-450MP4, הנחשבת לחלשה למדי. אף על פי כן, המעבד צפוי להתמודד עם קידוד H.264 בגבורה, כך לפחות טוענים ב-MTK.

מסתמן כי בכל זאת לא מדובר בפתרון לשוק הגבוה באמת, והדבר אינו מפתיע, שכן אין זה תחום התמחותה של MTK. ובכל זאת, 8 ליבות A7 קטנות בגודלן מ-4 ליבות A9, ובמידה ויש לתוכנה יכולת לנצל אותן היטב, 8 ליבות ה-A7 עשויות להיות חזקות ממרובע הליבות השני. כך על פי המקור המצורף בלינק.

האם יש למה לצפות? כנראה שלא נדע באמת עד שהמוצר יסתובב בשווקים.


ולסיכום מאותו אתר, משהו שהתראד הזה מהווה לו אינדיקציה:

http://www.fudzilla.com/home/item/33035-chinese-smartphone-makers-gaining-momentum

אל תגידו שלא אמרתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מבול מתומני הליבות - גם AllWinner בפנים

מסתמן כי שנת 2014 תהיה גדושה במעבדים מתומני ליבות לטלפונים החכמים ולסמארטפונים.

אחד השבבים הסיניים שתפסו לאחרונה כותרות הוא ה-AllWinner A80 מתומן הליבות. השם למעשה נשמע כבר זה זמן מה, אך מעט מאוד פרטים מוחשיים, אם בכלל, נחשפו עליו. כעת, בעיתוי שככל הנראה איננו מקרי בשל השקת MTK את מתומן הליבות שלה, חושפת AW פרטים חדשים על השבב.

http://thedroidguy.com/2013/11/allwinner-a80-octa-core-details-revealed/

יהיה מדובר עם כן, על פי רוב המקורות שמצאתי, בשבב המכיל ארבע ליבות cortex-A7 וארבע ליבות cortex-A15 בליתוגרפית 28nm, שירוצו בתדירות של עד 2.0GHz. בכך נראה שהחברה הולכת בדרכה של , בניגוד ל-MTK שבחרה שילוב שמרני יותר של 8 ליבות A7. הליבות האמורות יעבדו בתצורת big.LITTLE של אר"מ, ונראה כי חברות רבות מאמצות את הטכנולוגיה הזו, ועוד נשמע את השם הזה הרבה בעתיד.

בכל הקשור לביצועים הגרפיים של השבב עוד אין ממש פרטים ברורים, אך ע"פ AW יהיה בעל עוצמה כפולה בעיבוד הגרפי. לא ברור ביחס למי, אך ניתן להניח שמדובר בשבב ה-A31 המרובע, מעבד הדגל הנוכחי של החברה, לו מאיץ כפול ליבה מסוג SGX544MP2 של imagination technologies. לשם השוואה, לאייפד הרביעי מאיץ ארבע ליבתי מאותה הסדרה. על כן יש לשער כי השבב ידע להתמודד עם תוכן ב-.

השבב צפוי לצאת לשווקים בתחילת השנה הקרובה.

מה שעוד ידוע הוא מפת הדרכים של החברה:

Allwinner_Product_Roadmap_20131010.jpg

מה בתפריט? ע"פ המידע, בגזרת כפולי הליבה לא יהיו חדשות, ואותם המעבדים ישארו האופציה שהחברה מציעה. בגזרת המרובעים לעומת זאת, יש חידושים: אחרי ששבבי ה-A31 שוחררו מוקדם יותר השנה, מתכננת החברה לשחרר ב-2014 את מעבד ה-A60 המרובע, שככל הנראה יחזיק בצמד ליבות A15 ובצמד נוסף של ליבות A7 בתצורת .b.L של אר"מ כמובן, כמו גם שיפור גרפי של פי 1.7, כששוב לא ברור ביחס לאיזה . באופן כללי, מזכיר מאוד את ה-MT8135 המדובר, עליו דווח בפוסט הראשון בדיון זה.

כמו כן, צפוי מרובע ליבות מסתורי בשם WX, שמיועד לשעונים חכמים ו-wearables אחרים.

בגזרת המתומנים החברה מתכננת להאבק באגרסיביות על מקומה גם ב-2015. בתחילת שנה זו ישוחרר ה-A70 (או אחר תחת סדרת 7X), ויחליף את ה-A80 שייצג את החברה בשוק ב-2014. השבב יכיל שמונה ליבות בתצורת b.L. של אר"מ, אך לא ברור האם יהיו אלה ליבות A7 ו-A15, או ליבות A12 במקומן, או אפילו ליבות A53 ו-A57. צפוי שיפור גרפי של פי 2.5.

בנוסף ישוחרר שבב ה-A90 (או שבב אחר מסדרת 9X) בסוף אותה שנה. מדובר במפלצת במושגי ימינו, אשר בסבירות גבוהה תריץ ליבות A53 - A57 ב-64 ביט, שייוצרו בתהליך מתקדם של 20 או 16 ננומטר. השבב גם צפוי לשפר את ביצועיו הגרפיים פי 4.

http://www.mobilegeeks.de/allwinner-roadmap-2014-wird-das-jahr-der-guenstigen-octacore-tablets/

נראה כי מתומני ליבה הולכים להיות הסטנדרט הגבוה של השוק בשנה האזרחית הבאה עלינו לטובה, ואף אחת מיצרניות הסיניות לא מתכוונת לוותר, לא זו לזו וגם לא לחברות הגדולות והמבוססות, כמו קוואלקום, סמסונג, ונוידיה, שמן הסתם ישיבו מלחמה שערה. הוסיפו לכל זה את האמביציות של אינטל להשתלב בשוק התופח במהירות, ונקבל שנה רוויה במכשירים אולטרא-ניידים שמתקרבים מלמטה בצעדי ענק לעבר שוק הנמוך של עולם ה-, לפחות בתחום עוצמת העיבוד.

שיהיה לנו בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עוד עדכונים על ה-MT6592, השבב השובב בעל 8 הליבות שיצא מוקדם מהצפוי לשוק.

כתב סיני תחמן למדי, שהוזמן למסיבת עיתונאים של חברת זופו הסינית, ניצל את זמן "הדיבורים" בכדי להתעסק עם דוגמא של הזופו ZP998, המכשיר החדש של זופו המבוסס על השבב המתומן של מדיאטק. הוא הוריד בהיחבא את מבחן הביצועים antutu לטלפון. התוצאות לפניכם:

http://www.gizchina.com/2013/11/21/8-core-mt6592-zopo-zp998-antutu/

מעל 28000 אלף נקודות, זה לא הולך ברגל, ובוודאי כשמדובר במכשירים שצפויים להמכר בכ-300 דולר. לשם השוואה, מכשירים המבוססים על הדגל הקודם של החברה, ה-MT6589T אשר לו ארבע ליבות הזהות לאלו שבשבב המתומן, מוציאים בד"כ תוצאות בסביבות ה-16000 באותו המבחן.

נותר רק לקוות שלא נראה פגיעה קשה בזמני הסוללה של מכשירים לה בעקבות השימוש בליבות רבות כל-כך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

לאחר זמן רב ללא עדכונים, הגיע הזמן לעדכן את התראד.

אז מה השתנה בחלוף 4 חודשים?

מדיאטק טרם הכריזה על מידע נוסף על שבב ה-8135. לא ברור מתי אם בכלל יצאו טאבלטים המשתמשים בו, ובאופן כללי לא יצאו חדשות בנושא מאז.

מתומני הליבות של מדיאטק, MT6592 ו-MT6588 כבר הפכו לעובדה מוגמרת, ויצרניות סיניות רבות כבר משווקות בהצלחה מכשירים המשתמשים בשבבים אלה. בנוסף, שבב ה-MT6582 תפס את מקומו של ה-MT6589 הפופולארי בז'אנר מרובעי הליבה, ומציג ליבה גרפית עדיפה על פניו (mali-400MP של אר"מ ב-6582, לעומת ה-SGX544MP של imagination ב-6589).

רוקצ'יפ, כמו מרבית יצרניות השבבים בשוק, טרם שיווקה שבב המבוסס על הליבות המתקדמות אשר היא רכשה להן רישיון מאר"מ, אבל יש לה תוכניות שאפתניות לעשות כן. עוד פרטים בהמשך העדכון.

גם אולווינר, שמפת הדרכים השאפתנית שלה פורסמה פה, לא זנחה אותה. עוד על כך בהמשך.


במדיאטק לא נחים לרגע, וכבר הספיקו להכריז על ה-MT6595, ה-MT6732 וה-MT6752.

ה-6595 הוא מעבד מתומן ליבה, כפי שבמדיאטק כל-כך אוהבים. המעבד יכלול 4 ליבות קורטקס A17 חזקות ו-4 ליבות קורטקס A7 חסכוניות, בתצורת מעבד הטרוגני בטכנולוגיית big.LITTLE. של אר"מ. ליבת ה-A17 היא היורשת של ליבת הקורטקס A12 קצרת הימים (בדומה לאופן שבו ליבת ה-A9 ירשה את ליבת ה-A8 הפרמיטיבית יותר), ומבחינות מסויימות גם היורש של הקורטקס A15.

השבב יכלול מעבד גרפי מסדרה PowerVR 6 'rogue' החדשה של אימג'יניישן, בה נעשה שימוש באייפון 5S למשל. לפי הערכות, מדובר בליבת GC6200 החלשה יחסית לסדרה, אשר מתוכננת להשתלב גם במעבד ה-MT8135 לטאבלטים. ליבה זו שווה דומה ביכולותיה ל-adreno 320 של קוואלקום, כך שהביצועים הגרפיים של השבב צפויים להיות טובים למדי, אם כי לא ברמה של מכשירי הדגל של הדור הבא (אותו אייפון מדובר משתמש ב-GC6430 החזקה משמעותית מה-6200).

בנוסף, יהיה זה השבב הראשון של מדיאטק התומך ב-LTE. מועד השחרור טרם הוכרז.

http://www.tomshardware.com/news/mediatek-mt6595-octo-core-cortex-a17-lte,26003.html

http://www.anandtech.com/show/7739/arm-cortex-a17

http://www.mediatek.com/en/products/mobile-communications/mobile-chipsets/smartphone/mt6595/

שבב נוסף שהוכרז הוא ה-MT6732. מדובר במעבד מרובע ליבות- ליבות קורטקס A53 הפועלות ב-64 ביט, התומך אף הוא ב-LTE כמו ה-6595. השבב יכיל ליבה גרפית מתקדמת מדגם Mali T760, ליבה גרפית מהדור החדש ביותר שפותחה בסניף הנורווגי של אר"מ. לא ברור כמה יחידות עיבוד יכללו מתוך ה-16 האפשריות.

השבבים מיועדים ל"שוק הבינוני-גבוה" לפי מדיאטק, ויהיו זמינים ברבעון השלישי של השנה, כשבסוף 2014 כבר נראה מכשירים

המבוססים עליהם.

http://www.mediatek.com/en/news-events/mediatek-news/mediatek-launches-mt6732-a-64-bit-lte-soc-to-spur-the-new-super-mid-market/

http://www.mediatek.com/en/products/mobile-communications/mobile-chipsets/smartphone/mt6732/

וכעת למפלצת הגדולה- ה-MT6752. מפלצת מתומנת ליבות קורטקס A53 התומכת ב-LTE. במדיאטק טוענים שעם כל זה גם יהיה מקום על השבב לליבת מאלי T760 חדישה. השבב אף הוא מיועד לאותו "שוק בינוני גבוה", ובסך הכל נראה כי מדובר בגרסה מתומנת ל-6732 המפלצתי משהו כשלעצמו.

השבב יהיה זמין ברבעון הרביעי של 2014, בעוד שלמפתחים תהיה גישה לגרסה מוקדמת בתחילת הרבעון השלישי. כמו כן, השבב יהיה בעל תאימות פינים מלאה ל-6732 מרובע הליבות, מה שיקצר את זמן הגעתו לשוק.

http://www.mediatek.com/en/news-events/mediatek-news/mediatek-launches-mt6752-a-64-bit-octa-core-lte-soc-latest-lte-product-to-enable-super-mid-market/

בהחלט, מדיאטק לא עוצרת לרגע בניסיונותיה להגיע למעמדן של חברות כגון קוואלקום, השולטת ביד רמה בשוק הגבוה של המכשירים הניידים. מעניין מה היא תמשיך לבשל לנו בינתיים...


באופק אחר, בזמן שענקיות כמו מדיאטק משתעשעות להן במתומני ליבה, חברות קטנות יותר כמו rockchip מנסות להאחז בנישות שלהן.

המוצר המעניין של רוקצ'יפ הסינית הוא השבב החדש שלה לטאבלטים, ה-RK3288. מדובר בשבב בעל 4 ליבות קורטקס A17, אשר להן בין היתר רכשה רוקצ'יפ רשיונות שימוש מאר"מ. בקטגוריית הגרפיקה השבב יציע ליבת מאלי T760 (ככל הנראה T760MP4 ה-4 ליבתי, כך עולה משמועות ברשת).

מתי יהיה אפשר להשיג מוצרים המבוססים על השבב? בקרוב מאוד, ככל הנראה. ביריד האלקטרוניקה בהונג-קונג שיערך החודש, צפויה חברת PiPO (מותג אלמוני בעולם, אך מוכר מאוד בעולם הטאבלטים הזולים) להשיק ליין של טאבלטים המבוססים על השבב, ויש לשער

שהיא לא תהיה היחידה לעשות כן.

אמנם השבב הנ"ל נראה חלש מכל מה שמתכננת מדיאטק הענקית, אבל צריך לזכור שפרט ליתרון האדיר של תאריך היציאה לשוק (כמעט חצי שנה לפני השבבים של מדיאטק), השבב מיועד לטאבלטים, תחום שמדיאטק מעולם לא שלטה/התעניינה בו מספיק, ולכן יכולה ככל הנראה רוקצ'יפ לנשום לרווחה, ולסמן ווי על שליטה בנישה.

http://www.rk3288.com/

http://liliputing.com/2014/03/pipo-unveils-line-of-tablets-with-rockchip-rk3288-processors.html


חברת ONDA (עוד שם מוכר בשוק הטאבלטים הזולים) מבשלת לנו טאבלט הכולל את ה-A80 מתומן הליבות של אולווינר, כך חושף אתר איטלקי המתמחה במחשוב נייד. להזכירכם מדובר בקונפיגורציית A15/A7, 4 ליבות מכל סוג בתצורת big.LITTLE. השבב יכלול ייידה גרפית מסוג PowerVR GC6230 בעלת שם הקוד "האן". מדובר באותה יחידה גרפית שעל פי הערכות תכלל ב-6595 של מדיאטק. ובהחלט יש למה לצפות: תוצאות השבב במחן הביצועים GFX-bench נחשפו אף הן ע"י האיטלקים (זהו לכל הפחות המקור היחיד שמצאתי שמדווח על כך). התוצאות לפניכם:

http://gfxbench.com/device.jsp?benchmark=gfx30&os=Android&api=gl&D=Allwinner+UltraOcta+A80&testgroup=overall

בזהירות רבה ניתן לומר כי מדובר בשבב בעל ביצועים טובים מכל מכשיר מסובב אר"מ הזמין היום לרכישה. בהחלט מרשים.

אותו אתר חשף גם את תוצאות מבחני הביצועים של ה-RK3288, אך נראה כי אלו הוסרו. בכל מקרה, נראה כי יש לנו למה לצפות בהמשך גם מ-AW, החולקת עם רוקצ'יפ הגמוניה יחסית בשוק הטאבלטים הזולים- לעת עתה הייתה ממוקדת אולווינר במכשירים הזולים יותר, בעוד רוקצ'יפ ביקרים והחזקים יותר. נראה שגם זה הולך להשתנות.

http://notebookitalia.it/tablet-rockchip-rk3288-allwinner-a80-ultraocta-benchmark-19337


אם כן, השוק ממשיך לרתוח ללא הפסק. שבבים חדשים מוכרזים ללא הפסק ומוצרים חדשים יוצאים לאור. אין ספק שימשיך להיות לנו מעניין בשנה החולפת, וביחוד כשיצאו שבבים חדשים מבית קוואלקום, סמסונג, נווידיה ושאר יצרניות השבבים "המערביות", אשר מן הסתם לא יתנו לסינים לצמצם פערים, ואינטל שמבצעת מהלכים חדים לטובת השתלבות/השתלטות מהירה על השוק האולטרה-.

אילו עוד שבבים מפלצתיים יוכרזו השנה? אין לדעת. אך בהחלט יש למה לצפות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 9 חודשים מאוחר יותר...

מדיה-טק חשפה את ערכת השבבים MT6795 עם מעבד מתומן ליבות 64 ביט בתדר שעון 2.2 גיגה הרץ.

גולת הכותרת היא תמיכה בצילום וידיאו בהילוך איטי של 480 פריימים לשנייה פול-hd (לשם השוואה,מעבדי הSnapdragon 8xx תומכים בהילוך איטי 120 פריימים לשנייה בhd רגיל).

ces 2015:מדיה טק חושפת את ערכת השבבים mt2601 למחשוב לביש.

השבב מדגם MT2601 כולל בתוכו מעבד כפול מסוג Cortex-A7 בתדר של 1.2 ג’יגה-הרץ לכל ומשלוב במעבד הגרפי Mali-400 MP1 התומך במסכים ברזולוציה מקסימלית של qHD ולדברי החברה, הוא יעיל יותר וחסכוני בחשמל בהשוואה לדור השבבים הקיימים במוצרים השונים.

הערות:qHD עם q קטנה=540*960.

לא להתבלבל עם QHD עם אות גדולה (1440*2560).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...