מדריך להכנת מפצל חיבורי סאונד - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מדריך להכנת מפצל חיבורי סאונד


MoRtZkInG

Recommended Posts

בוקר טוב.

הכל התחיל בכתב חדשות שהבטיח לכתוב חדשות אם אעזור לו בבעיה. אותו כתב, כשרצה לדבר בסקייפ, היה צריך להתכופף אל מאחורי המחשב, לשלוף את חיבור הרמקולים שלו ולחבר את האוזניות. כמובן שהכל היה נפתר אם היה לכתב מערכת קידמית לחיבור סאונד ומיקרופון אבל הוא לא רצה לחבר רק , אלא מספר רב של דברים.

את הרמקולים הרגילים של המחשב, את הטלויזיה כדי שיוכל לראות מהמחשב, את המערכת סטריאו האימתנית שלו וכמובן את האוזניות המדוברות. הוא ביקש שאני אבנה לו מפצל שיחובר למפסק בצידו הקידמי של המחשב והוא יוכל לבחור כל פעם את מה שהוא רוצה.

לפני הכל, חשוב להזכיר לכולם את כללי הבטיחות - בהלחמות, שימוש בדבק חם וקדיחות מומלץ ללבוש בגדים ארוכים ולהיזהר בכל שימוש בכלים

כאן התחילו התיכנונים. זה לא מסובך מידי כמובן אבל זה רעיון נחמד.

הרעיון הוא לחבר לכרטיס קול, ליציאה של הסאונד תקע שילך לבורר ויעביר את המידע כל פעם לשקע אחר.

החומרים הדרושים:

תקע אחד, מספר שקעים כדרוש (אצלנו 4), חוט חשמל כפול (מה שנקרא חוט סטריאו), לדים ונגדים מתאימים, קצת (הרבה...) היט שרינקס, מכסה PCI מיותר וכמובן המפסק המדובר (והיקר יחסית) שלנו :

TAL_ST%20005_resize.jpg

כלים שצריך:

מלחם, קצת (הרבה...) בדיל, קלפן חוטים (או שיניים ??? ), אום מטר פשוט ביותר, מברגים, מספריים ופלייר קטן (או לדרמן מגניב...)

TAL_ST%20016_resize.jpg

קצת על איך עובד המפסק. המפסק שאני בשתמשתי בו הוא מפסק 4 מצבים (אחד לכל שקע) בעל שלוש פולי (3 כניסות שמתפצלות). כניסה אחת לערוץ הימני, כניסה אחת לערוץ השמאלי ואחת אחרונה ללדים. מה שיש כאן זה 3 מפסקים שעוברים ביחד בסיבוב החוגה. לכול אחד מהמפסקים כניסה אחת (במרכז המפסק) ו4 יציאות (בחלק החיצוני של העיגול). תמונה (אני מצטער על האיכות של רוב התמונות מראש, בכל זאת זה היה 2 בלילה :) ) :

TAL_ST%200070_resize.jpg

ה3 רגליים הפנימיות זה הכניסות ומסביב יש 12 רגליים שהם היציאות. מה שצריך לעשות זה לקחת אום מטר ולבדוק בהתחלה איזה רגל לאיזה כניסה הולכת בכל מצב.... :)

קצת על החיבורי סטריאו: יש לנו שני דברים, תקע ושקע (103 חברת החשמל). אם אתם לא רוצים לבלבל את הערוץ הימני והשמאלי (ואתם לא רוצים..) אתם צריכים קודם כל לבדוק מה זה מה.... הדרך הפשוטה ביותר זה לתקוע את התקע לאחד השקעים ולבדוק לאיפה עוברת כל רגל. יש 3 חיבורים. החיבור הגדול שהוא בדרך כלל כל הגוף המתכתי של החלקים הוא מעין בסיס והשניים היותר קטנים הם הערוצים. הבסיס יחובר תמיד לכל השקעים את שני הערוצים נעביר כל פעם לשקע אחר.

קצת להסבר (שוב, סורי על האיכות):

תקע:

TAL_ST%20011_resize.jpg

שקעים:

TAL_ST%20012_resize.jpg

בדרך כלל בחוטים כפולים אחד החוטים מסומן בפס לבן. אני החלטתי שהפס הוא הערוץ הימני והחוט ללא הפס הוא השמאלי. את השקע מחברים ל2 מהכניסות במפסק (בחוטים מספיק ארוכים! הכתב הארור שלנו רצה חוטים של מטר וחצי בגלל מארז פול טאוור אימתני....) ואת כל אחד מהמפסקים ל2 יציאות מתאימות בבורר. (למשל נגיד שיש למפסק 2 כניסות (נקרא להם כ1 ו-כ2) ו4 מצבים (כלומר 8 יציאות: י1, י2, י3, י4, ש1, ש2, ש3, ו-ש4) נחבר את החוט של ימין מהשקע ל-כ1 ואת שמאל ל-כ2. את שקע 1, את הימין שלו ל-י1 ואת השמאל שלו ל-ש1 וכן הלאה...) שוב, לא להתבלבל עם מה ימין ומה שמאל! תבדקו מראש עם אום מטר.

שקע אחרי הלחמה של חוט מטר וחצי:

TAL_ST%20018_resize.jpg

הבורר אחרי הלחמת 10 הרגליים הראשונות:

TAL_ST%20019_resize.jpg

אחרי כל החיבורים האלו נשאר לחבר את הפאנל האחורי.

נקח מקדחה ונקדח 5 חורים מתאימים. 4 עבור השקעים (אצלי זה היה מקדח של 6.5 ממ - אבל זה לא חייב להיות ככה) ו1 גדול עבור התקע. מכוון שהמכסה של הPCI ממתכת, והראשים של השקעים נוגעים בו, הוא יהיה המעביר של חוט הבסיס שלנו. נלחים אליו בחוט את חוט הבסיס של התקע (החוט האדום בתמונה)

TAL_ST%20023_resize.jpg

בסוף נראה מה לעשות כדי שהבסיס לא יעבור לכל המארז שלנו.....

הלדים:

חיבור הלדים הוא כמו במדריך המצויין של תום רק שכאן אלו לדים רגילים... ל12 וולט צריך בסביבות 1K לכל לד וב5V בערך 500 אום. במפגש מישהו העיר לי (בצדק) שניתן היה להשתמש בנגד אחד בלבד מכוון שרק לד אחד פועל פעם....

TAL_ST%20014_resize.jpg

בנוסף ליופי השתמשתי כאן בחיבור מולקס ישן....

TAL_ST%20021_resize.jpg

החוט השחור מהמולקס הולך לכל הרגליים של ה- של כל הלדים. החוט האדום הולך דרך נגד מתאים לרגל הפנימית האחרונה בבורר וכל רק של + בלד הולכת לרגל חיצונית של הבורר.

הבורר אחרי 15 הלחמות:

TAL_ST%20020_resize.jpg

הכבל השמן שנוצר מ5 חוטים כפולים באורך מטר וחצי:

TAL_ST%20025_resize.jpg

וזהו, נותר רק למקם במארז....

את הלדים ואת הבורר צריך לשים על מפרץ פנוי בקדמת המארז. קדיחה קלה לאחר סימון וחיבור עם דבק חם וזה מה שקיבלנו (המארז המכוער שייך לכתב, טוב נועם אומר להגיד את השם שלו, אז נגיד שקוראים לו טל (טל - חדשות!!!) והניק Ironeddie ) :

DSCF0056.JPG

מאחורי המארז חיברנו את המכסה PCI. חייבים לבודד את המתכת שלו מהמתכת של המארז ועשינו זאת בעזרה הרבה (הרבה הרבה ) איזולירבנד (כחול):

DSCF0015.JPG

החיבורים מאחור:

DSCF0029.JPG

וזהו, המפסק שולט לנו ובוחר כל פעם יציאה אחרת....

אם יש שאלות, אל תחששו לשאול אותם כאן ואני אשמח לענות :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל אני רוצה לציין שהרעיון הוא שלי - אך הביצוע הנהדר הוא כולו של מור! (טוב נו, חוץ מקדיחה בפאנל [שני פאנלים, תמדדו טוב לפני שאתם קודחים!!])

הדבר הזה כ"כ שימושי, אני לפעמים מסובב את המפסק בשביל הכיף, קליק קלאק קליק קלאק  :P ;D

פיי יפה אבל כמה יש לך!??! ???

מערכת סטריאו, , , על המסך.  ::)

נ.ב. biatch

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר...

האם אפשרי להוסיף יציאת AUX למערכת סטיראו, שקיבלתי ללא יציאה כזאת ???

אני יודע שמדובר פה במודינג רציני.

השאלה היא האם זה אפשרי ואם כן אז תנו לי רעיונות

איזה צ'יפים לקנות, לאן להלחים, וכו'

הדגם הוא

Sharp CD-BK137W

מישהו אמר לי על המדריך הזה, השאלה אם הוא מתאים למה שאני צריך לבצע ???

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...