מפרטים לגרפיקה - גרפיקאים כנסו! - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מפרטים לגרפיקה - גרפיקאים כנסו!


Silencer

Recommended Posts

ביקשתם שנבנה סטיקי עם מידע למפרטי גרפיקה שיאחד את הידע אחת ולתמיד. אם יש לכם מה לתרום זה המקום.

אין צורך לקרוא את כל השירשור, הידע הרלוונטי רוכז בפוסט הראשון.

אנא כתבו בבירור (+אסמכתאות אם ניתן) לגבי קונפיגורציות חומרה מומלצות לעבודה מקצועית בתוכנות הבאות:

After effects

פוטושופ (CS3 ו-CS4)

מאיה

Avid

פרמייר

Indesign

Illustrater

FreeHand

AutoCAD

3D Max Studio

SolidWorks

Revit

Civil3D

Iray

אם שכחנו משהו אתם מוזמנים להוסיף.

לפני שנתחיל עם המידע הטכני הספציפי, פוסט קטן בשביל להעניק קצת פרופורציות לגרפיקאים המוגבלים בתקציב:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=451237.msg4222548#msg4222548

מושגים טכניים - הסבר כללי

ידובר בהמשך על כל מיני תקנים למיניהם, בשביל להבין על מה מדובר נבדיל בין שתי קבוצות של תקנים - פקודות רינדור (צייר לי דברים - מעגלים ותמרות עשן) ופקודות תיכנות (חשב לי דברים - כמה זה 2+2).

קבוצה אחת -

CUDA, Stream ו- OpenCL - פקודות תיכנות (שפות תיכנות).

CUDA זו השפה של Nvidia, לשפה של ATI קוראים Stream, ו-OpenCL זו שפת התכנות האוניברסלית שעכשיו מתגבשת ושנתמכת\תיתמך ע"י שתי החברות.

קבוצה שניה -

DirectX, OpenGL - פקודות רינדור. DirectX שייכת למיקרוסופט ו-OpenGL היא השפה האוניברסלית. בגדול המטרה של השפות האלו היא לספק תמיכה בסטים של פקודות שמייעלות את הרינדור. לדוגמא (מומצאת לצורכי המחשה) אם אנחנו רוצים לצייר מעגל, במקום שהתוכנה תגיד לכרטיס הרבה פעמים "צייר נקודה" עד שנקבל מהן מעגל, ניתן יהיה להשתמש בפקודת הרינדור "צייר מעגל", ועכשיו הכרטיס יעשה את זה במכה אחת.

זו הסיבה שכרטיסים שתומכים בגירסאות חדשות יותר של DX ו-OpenGL מריצים מהר יותר תוכנות ומשחקים שתוכנתו לתמוך בגירסאות החדשות.

עד כאן רקע כללי על המושגים, לעיון נוסף יש את ויקיפדיה.

מסכי מחשב

כל מי שמתעסק בדפוס בלי לחשוב פעמיים לקחת פאנל איכותי (IPS או PVA למיניהם, לכל אחד היתרונות והחסרונות שלו). הצבעים הרבה יותר מדויקים וקרובים לתוצאה המופקת בסוף - קריטי בעבודות דפוס. עבודה עם שחור עשיר בדפוס תראה על פנל פשוט (TN) כמו אפור (!), מצב שיכול לעלות לכם ביוקר בהדפסה עצמה.

גם עבור עבודה גרפית רצוי להשקיע במסך עם פנל IPS\PVA, מעבר צבע מ- 0% - 100% מדורג לא נראה טוב בפנל TN.

מתי כן עדיף לקחת 2 מסכי TN על פני IPS :

בעריכת ווידאו, בעבודה לWEB, בעבודות סאונד (לפני שאתם קופצים עלי מה קשור סאונד עכשיו- מי שעורך ווידאו נוגע לא מעט גם בסאונד). כל התחומים האלה מצריכים משטח עבודה גדול ככל הניתן ולא מצריכים איכות תמונה מירבית-אך כן מצריכים התעסקות בהמון חלונות פתוחים.לגביהם פאנל TN יעשה את העבודה.

ראו קישור להערותיו של tmpusr בנושא:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=451237.msg3859902#msg3859902

CPU

השוואה על ביצועי מעבדים:

Adobe Photoshop CS4

http://www.tomshardware.com/charts/2009-desktop-cpu-charts-update-1/Adobe-Photoshop-CS-4,1387.html

Adobe Premiere Pro CS4

http://www.tomshardware.com/charts/2009-desktop-cpu-charts-update-1/Adobe-Premiere-Pro-CS4,1404.html

שורה תחתונה - מעבדים לפי סדר ביצועים (19.2.2010):

i7-920 (דורש גם לוח-אם מבוסס שבב X58, שעולה משמעותית יותר משאר לוחות האם)

i7-860

i5-750

AMD - 965

*למעבדי האינטל שהוזכרו למעלה ויותר מזה ל-965/955 הלוהטים מומלץ להוסיף קירור מקצועי, במיוחד למי שמתעסק ברינדורים לתוך הלילה.

אינטל - Q9550

AMD - 955

AMD - 945

AMD - 630

למי שמתלבט איזה מעבד לרכוש, קחו בחשבון שמעבדי אינטל החדשים עברו אופטימיזציה לסט הפקודות SSE4.2, סט פקודות שמיושם בתוכנות של אדובי.

HDD

למרות המחיר הגבוה יותר, בשביל להימנע מצווארי בקבוק בעריכה גרפית עדיף לקחת 2 כוננים קשיחים ולא אחד. אחד למערכת ההפעלה, השני לעבודה.

כוננים קשיחים - Average throughput:

כתיבה:

http://www.tomshardware.com/charts/2009-3.5-desktop-hard-drive-charts/h2benchw-3.12-Avg-Write-Throughput,1013.html

קריאה:

http://www.tomshardware.com/charts/2009-3.5-desktop-hard-drive-charts/h2benchw-3.12-Avg-Read-Throughput,1010.html

שורה תחתונה - כונני ה-F3 של סמסונג עדיפים על השאר. (19.2.2010)

RAM

כמות ה-RAM קריטית, וכמה שיותר - יותר טוב.

מינימום 4GB ורצוי יותר. לדוגמא עבודות 2D לעבודות דפוס דורשות יותר זיכרון.

PSU

גם למפרט גרפי כבד ביותר עם כרטיס מסך אחד אין צורך ביותר מספק כוח טוב של 500W, ולרוב המפרטים אפשר יהיה להסתפק בפחות.

הספק המומלץ כרגע הוא ה-S12II של חברת Seasonic

לבדיקה כמה הספק תצרוך המערכת שלכם במקסימום עומס, ניתן להעזר במחשבון הבא:

http://www.antec.outervision.com/PSUEngine

GPU

עדיף לבחור בכרטיסי Nvidia משום שהם באים עם תמיכה ב-CUDA, וקיימות תוכנות שבהן תמיכה זו תהווה יתרון.

באופן כללי תוכנות לדו מימד פועלות בעיקר על המעבד ולא על כ. המסך.

נקודות שנויות במחלוקת - כרטיסי מסך מקצועיים לעומת כרטיסי מסך למשחקים. על מנת לענות על השאלה הזאת יש צורך להבין את העבודה הנדרשת, אם מדובר ברינדור בזמן אמת עם המון פוליגונים כרטיס מסך ייעודי יעשה עבודה טובה יותר, לעומת זאת יותר כוח ברינדור סופי דורש השקעה במעבד מהיר.

למי שיש קישורים להשוואת ביצועים בין השניים ליישוב סופי של הסוגיה - נא לספק.

בינתיים סופק קישור לדיון אחר בנושא:

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=23&t=849333&highlight=ati

והמידע הבא:

*4870 יכול להחזיק עד 4 מיליון פוליגונים בזיבראש לפני קריסה עם מערכת I7/6GB ram

*4870 החזיק לי בviewport של XSI כ26 מיליון פוליגונים. לא היה FPS כלל (תת-FPS לול)

מדריך לביצוע סופט-מוד לכרטיסי Nvidia (סופט-מוד - הפיכת כרטיס משחקים לכרטיס עריכה מקצועי באמצעות החלפת דרייברים)

http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=539&pgno=0

מהמדריך משתמע כי ניתן לעשות סופט-מוד לכרטיסי 260Gtx של Nvidia ולהפוך אותם לכרטיסי קוואדרו 3800\4800. מידע נוסף במדריך.

דיון נוסף בנושא סופט-מוד לכרטיסי Nvidia

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=264654

מדריך לביצוע סופט-מוד לכרטיסי ATI

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=313065

בעיות בסידרת 4XXX של ATI עם OpenCL:

http://techreport.com/discussions.x/18201

מערכת הפעלה

מערכת ההפעלה העדיפה היא win7, שעובדת יותר מהר מה-XP. חשוב לקחת את גירסת ה-64 ביט בשביל לתמוך במערכות עם יותר מ-4GB RAM

**********************************************************************************************

Photoshop

לפוטושופ, הפועלת ב OPEN GL - פורמט שנתמך ע"י ATI וגם ע"י Nvidia, ניתן להוסיף פלאג-אינים המוסיפים יכולות נוספות (לדוגמא פילטר מיוחד), ובין אותם פלאג-אינים ישנם כאלה שמואצים רק ע"י CUDA. אבל באופן עקרוני השימוש היחיד שעושה photoshop (התוכנה עצמה, לא הפלאגינים) בכרטיס המסך הוא להאצת תצוגת הקובץ (זום וגלילה מוחלקים) ולכן אין צורך להשקיע בביצועים. כרטיס מינימלי יספיק.

תחת מערכת הפעלה של 64 ביט -

השיפור הכללי בביצועים נע בין 8-12 אחוז, על פי מהנדסי התוכנה של אדובי.

http://kb2.adobe.com/cps/404/kb404439.html

"He also noted that in many cases, Photoshop is not processor-bound, but rather memory bandwidth-bound"

מקור: http://blogs.adobe.com/jnack/2009/08/photoshop_64-bit_registers.html

ככל הנראה ישנם פלאגינים (צד שלישי) שעוד לא יצאה להם גירסה תומכת ל 64 ביט. נא לבדוק את אלו שאתם משתמשים בהם.

אין צורך להחליט באיזה גרסת פוטושופ להשתמש, בהתקנה תקבלו את גרסת 32 יחד עם 64 ביט.

פוטושופ בגרסת 32 ביט מוגבלת לעבודה עד 30.000 פיקסלים, ולכן ההמלצה היא להשתמש בהן לסירוגין - בגירסת ה-32 ביט לתאימות עם כל הפלאג-אינים, ב-64 ביט להתמודדות עם קבצים מפלצתיים.

HyperThreading (טכנולוגיה שנכון להיום משמשת חלק ממעבדי אינטל):

שיפור של בין 15-0 אחוז. ולמרות שהבנצ'ים לא מזהירים (בנצ'ים מלאכותיים הם קצת בעייתיים ב PS), תחושת הבטן היא שזה עוזר.

מבחן דיי ריאליסטי (בניגוד לבנצ'ים המדוייקים אך סובלים מהפעלת דברים ספציפים): http://newsgroups.derkeiler.com/pdf/Archive/Comp/comp.graphics.apps.photoshop/2005-07/msg00556.pdf

עד CS4 כולל, אין תמיכה בCUDA בקוד של אדובי. התמיכה היא ב OPEN GL שבו תומכים כל כרטיסי המסך היום (ATI ו-Nvidia) יש רשימת דגמים מומלצים באתר אדובי.

SolidWorks

קישורים לטיפים והנחיות לבחירת חומרה עבור SolidWorks

http://www.caddigest.com/subjects/solidworks/select/jankowski_hardware.htm

http://www.capinc.com/pages/support/tips_hardware.cfm

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=451237.msg3882370#msg3882370

AutoCad

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=451237.msg3880402#msg3880402

Avid

לשימוש ב-Avid מומלצים כרטיסי מסך של חברת Nvidia בלבד.

מתוך הדרישות המינימליות באתר החברה:

NVIDIA Quadro FX family** (FX 560 or higher)

** Only NVIDIA cards are supported; full-screen playback requires a minimum of 128 MB of graphics memory.

קישור לדף המדובר:

http://www.avid.com/products/Media-Composer-Software/system-requirements.asp

לפי הדיווחים אין צורך בכרטיס ייעודי (Quadro) וניתן להסתפק בכרטיס מסך רגיל של Nvidia.

דיון קצר בנושא נמצא בשתי ההודעות העוקבות בקישור:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=451237.msg3914604#msg3914604

הודעה שעשויה לעניין משתמשים:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=381157.0

כאמור ניתן להריץ את Avid גם על כרטיסי מסך רגילים שאינם Quadro FX. לינק להנחיות:

http://community.avid.com/forums/p/61129/342973.aspx#342973

מי שמשתמש בכרטיס קול OnBoard, צריך לוודא שהוא תואם את תוכנת העריכה. יש שבבים מסויימים של Realtek, ש-AVID לא תומך בהם, מה שגורם לתוכנה להיתקע כבר בשלב ה - Initializaing Audio. (למי שיש קישורים למידע נוסף על הבעיה, או על אילו שבבים בדיוק גורמים לבעיות, נא לספק)

חומרה נוספת שידועה כבעייתית לשלב ב- Initializaing Audio היא מצלמות כפתור משולבות מיקרופון, Avid מתיחס למיקרופון ככרטיס קול ועשוי להיתקע ולקרוס בשלב זה כאשר אחת מחוברת.

Indesign

Illustrater

התוכנות האלו נראות תמימות בהתחלה, אבל... יותר אפקטים וספרדים של עמודים יגרמו גם למחשב החזק ביותר לגמגם, במיוחד שעושים הפקה לדפוס ברזולוציה של 300-400DPI. מומלץ מחשב חזק.

Mudbox

לתוכנה רצוי להשתמש דווקא בכרטיס גיימינג של NVIDIA מאשר כל כרטיס מקצועי אחר או כל כרטיס אחר של ATI.

Revit

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=451237.msg4196850#msg4196850

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=451237.msg3864425#msg3864425

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=451237.msg3880402#msg3880402

Civil3D

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=451237.msg3880402#msg3880402

Iray

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=451237.msg4295913#msg4295913

3DMAX

לתשומת ליבכם, בקישור הבא מובאת המלצה לשימוש ב-XP על פני win7, המלצה זו שנויה במחלוקת (קראו את המשך השירשור שאליו מוביל הקישור) ובהעדר קישורים נוספים לסימוכין אנחנו מנועים מלעמוד מאחוריה.

שאר הידע עשוי לעזור:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=451237.msg3864587#msg3864587

**********************************************************************************************

תודה למשתתפים ולעוזרים, נא לא לזרוק פה הערות סתם.

אם למישהו יש מה להוסיף, או לינקים שתומכים או סותרים דברים שצוינו בפוסט זה - אנא הוסיפו הודעה לשירשור.

אם מישהו רוצה עזרה למפרט נא לפתוח ת'רד אחר ולשלוח לי הודעה פרטית עם קישור אליו. כאן זה לא המקום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 279
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

כמה דגשים - תקנו אותי אם אני טועה לדעתכם:

1. הדגש הוא על מפרטים לגרפיקת 3D ולא פוטושופ או 2D

2. הדגש הוא ל"גרפיקאים" כלומר למי שעוסק בזה באופן אינטנסיבי לצרכי פרנסה ולימודים. לא כתחביב זניח.

3. הדגש הוא על ביצועים ויחס עלות/תועלת ולא רמת שקט והתאמה לשימושים נוספים (גיימינג למשל). נא לא להיסחף.

הנה לינק ראשוני לדיון מאוד פורה, טעון יצרים ומנומק בסוגיה: קראו כאן.

הדגשים שלי בינתיים:

1. רוב התוכנות בתחום תומכות באופן טבעי בריבוי-נימים אז יש ככל הנראה יתרון ברור ל-4 ליבות פיזיות על פני 2 ליבות + HT כמו ב-I5/I3:

בתקציבים הנמוכים אני מניח שהפנום 4X620/630 הם המומלצים ביותר.

אחריהם ה-I5-750 והפנום 4X965BE בתקציבי הביניים המומלצים שנותנים מקסימום יחס עלות/תועלת.

בתקציבים הגבוהים שולטים ה-I7-860/920 שתומכים ב-8 נימים עם HT.

ה-920 מומלץ במיוחד אם רוצים יותר מ-8G כיום (אין סטיקים של 4G) אבל לוחות עם 6 סלוטים יקרים וזה גם שיקול לא מבוטל.

2. אם התקציב לוחץ אני ממליץ להסתפק ב-4G זיכרון או בנפח אחסון קטן יותר - למרות האמור לעיל בעניינם מבחינת ביצועים.

את שניהם קל מאוד לשדרג בהמשך אם באמת יהיה צורך מבלי "לזרוק" כלום. עדיף מלקנות מסך/מארז/ספק/היקפי גרועים.

3. אם צריך מסך - מומלץ מאוד לקחת מסך איכותי. לא מאוד קריטי אם התקציב לוחץ (בניגוד לטקסט למשל).

4. כנ"ל מבחינת כרטיס מסך - זה עוזר אבל אפשר להתפשר בהחלט אם התקציב לוחץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמה דגשים - תקנו אותי אם אני טועה לדעתכם:

1. הדגש הוא על מפרטים לגרפיקת 3D ולא או 2D

לדעתי גם ו-2D ירוויחו מהדגשים שבשירשור.

הדגשים שלי בינתיים:

1. רוב התוכנות בתחום תומכות באופן טבעי בריבוי-נימים אז יש ככל הנראה יתרון ברור ל-4 ליבות פיזיות על פני 2 ליבות + HT כמו ב-I5/I3:

בתקציבים הנמוכים אני מניח שהפנום 4X620/630 הם המומלצים ביותר.

אחריהם ה-I5-750 והפנום 4X965BE בתקציבי הביניים המומלצים שנותנים מקסימום יחס עלות/תועלת.

בתקציבים הגבוהים שולטים ה-I7-860/920 שתומכים ב-8 נימים עם HT.

ראה לינקים השוואתיים מצורפים בהודעתי הראשונה, ההמלצות על המעבדים לא מחולקות כמו שציינת מבחינת ביצועים בתוכנות גרפיות.

4. כנ"ל מבחינת כרטיס מסך - זה עוזר אבל אפשר להתפשר בהחלט אם התקציב לוחץ. - מאוד תלוי בתוכנות בהן נעשה שימוש. ראה את דוגמת ה-Avid שהבאתי בדיון שאליו קישרת בהודעתך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. ירוויחו ללא ספק אבל הרבה פחות ולרוב לא שווה את ההשקעה הכספית הנוספת.

צריך למקד את הדיון אחרת באמת לא יהיה לו סוף.

2. אנא הוסף בפוסט הראשון ניתוח תמציתי שלך ללינקים שנתת - זו מהות הת'רד, לא? לתת המלצות, לא רק מידע נטו.

3. שוב - כנ"ל. צריך לסכם ולהציג ניתוח תמציתי של ההמלצות הנוכחיות מבחינת התאמת חומרה לשימוש/תוכנה למשל.

ראה לינקים השוואתיים מצורפים בהודעתי הראשונה, ההמלצות על המעבדים לא מחולקות כמו שציינת מבחינת ביצועים בתוכנות גרפיות.

דווקא כן - תלוי מאוד על מה מסתכלים ;):

http://www.anandtech.com/bench/default.aspx?b=39&c=1

http://www.anandtech.com/bench/default.aspx?b=41&c=1

ה-I5 החדשים מפצים על ה-HT באמצעות תדר גבוה אבל באותו טווח מחירים הם לא משתווים לפנום בישומים מרובי ליבות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. ירוויחו ללא ספק אבל הרבה פחות ולרוב לא שווה את ההשקעה הכספית הנוספת.

צריך למקד את הדיון אחרת באמת לא יהיה לו סוף.

אם ההמלצות תופסות בשלושת המקרים, חבל להגיד שהן תופסות למקרה אחד בלבד, ובינתיים נראה שהדיון זה אתה ואני... :lol:

2. אנא הוסף בפוסט הראשון ניתוח תמציתי שלך ללינקים שנתת - זו מהות הת'רד, לא? לתת המלצות, לא רק מידע נטו.

בעיקרון אתה צודק, נמנעתי מ"לסכם" את הלינקים כי ההשוואות הם לינקים לדפים חיים שמתעדכנים כל הזמן. לכן כל "סיכום" יהיה נכון לנקודת זמן ספציפית, ועשוי להתגלות כמטעה בעתיד.

בכל אופן הוספתי "שורה תחתונה" ללינקים בצירוף תאריך הסיכום.

צריך לסכם ולהציג ניתוח תמציתי של ההמלצות הנוכחיות מבחינת התאמת חומרה לשימוש/תוכנה למשל.

יש יותר מדי תוכנות גרפיות ומעט מדי מידע (לי לפחות) על דרישות החומרה הספציפיות של כל אחת מהן. זו הסיבה שביקשנו מלכתחילה את עזרת הגרפיקאים שבינינו וקישורים לבדיקות השוואתיות (ראה הודעתי הראשונה בשירשור).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רצוי לציין בהערה תחת הסעיף של כ. מסך:

תוכנות לדו מימד כגון PHOTOSHOP וחברותיה, פועלות בעיקר על המעבד ולא על כ. המסך.

רצוי לבחור בכ. של NV, כיוון שחלק מהפלאגינים תומכי בלבד.

פוטושופ עצמו אינו משתמש ב , אלא ב OPEN GL (שנתמך גם על ידי ATI)

והשימוש היחיד הוא להאצת תצוגת הקובץ (זום וגלילה מוחלקים) ולכן אין צורך להשקיע בביצועים. כרטיס מינימלי יספיק.

לגבי RAM:

לציין שמתחת ל 4G אין בכלל על מה לדבר על עריכה בפוטושופ. (לא מדובר פה על עריכת JPEG, הפורמטים כבדים והרזולוציות גדולות)

לשימוש מקצועי מומלץ 8G.

אולי בסעיף המעבדים יש מקום לציין כי ה I920 דורש פלטפורמת X58, ומכאן יקר יותר. אני חושב שלגרפיקאים זה לא מובן מאליו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רצוי לציין בהערה תחת הסעיף של כ. מסך:

תוכנות לדו מימד כגון PHOTOSHOP וחברותיה, פועלות בעיקר על המעבד ולא על כ. המסך.

לכן טענתי ש-2D ירוויחו הרבה פחות מההמלצות כאן כי אין להן צרכים דומים. לא כדאי להתפזר פה.

רצוי לבחור בכ. של NV, כיוון שחלק מהפלאגינים תומכי בלבד.

פוטושופ עצמו אינו משתמש ב , אלא ב OPEN GL (שנתמך גם על ידי ATI)

בלבלת אותי...

והשימוש היחיד הוא להאצת תצוגת הקובץ (זום וגלילה מוחלקים) ולכן אין צורך להשקיע בביצועים. כרטיס מינימלי יספיק.

מסכים בהחלט.

לגבי RAM:

לציין שמתחת ל 4G אין בכלל על מה לדבר על עריכה בפוטושופ. (לא מדובר פה על עריכת JPEG, הפורמטים כבדים והרזולוציות גדולות)

לשימוש מקצועי מומלץ 8G.

נכון, אבל כשהתקציב לוחץ אפשר בהחלט להתחיל עם 4G במקום להתפשר בכל השאר. הכי קל להרחיב בהמשך.

אולי בסעיף המעבדים יש מקום לציין כי ה I920 דורש פלטפורמת X58, ומכאן יקר יותר. אני חושב שלגרפיקאים זה לא מובן מאליו.

צודק בהחלט - יתרונו העיקרי הוא היכול לעבוד היום עם 12G במחיר שפוי.עם P55 תאלץ לחפש סטיקים של 4G כדי לעלות מעל 8G (יש בכלל?). אני מניח שלמי שב-א-מ-ת זקוק ליותר מ-8G יהיה את התקציב ל-X58/920. מי שלא אני מניח שעדיין יסתדר יפה עם P55/750 ו-8GB "בלבד".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההבדל במחיר בין הגירסאות הוא אפסי עד לא קיים ובתמורה אתה מקבל את היכולת להשתמש בעוד חצי ג'יגה (32 ביט = 3.5GB בקירוב) ותמיכה בתוספת עתידית.

למה שיעדיפו 32 ביט?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פוטושופ היא פייבוריטית 64 ביט בכל מקרה... + התגובה מעלי.

32 ביט לא רלוונטים.

tmpusr -

הסבר:

בנוסף ליכולות הרגילות של פוטושופ, הפועלות ב OPEN GL, ניתן להוסיף פלאג אינים לתוכנית, המוסיפים יכולות נוספות (לדוגמא פילטר מיוחד)

אלה למעשה פלאג אינים צד שלישי. בתוך הקבוצה הזו, יש כאלה שמואצים רק ע"י .

מקווה שברור יותר.

ואני לא מסכים שצריך להתעלם לחלוטים מכל הערות הדו מימד. בסוף האנשים האלה יודעים מה הם עושים (דו / תלת) ויכולים להבין האם ההערה רלוונטית להם או לא...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כי גרסת ה-32BIT צורכת בפועל הרבה פחות זיכרון מגרסת ה-64BIT (בסדר גודל של 20-40 אחוז בתלות באפליקציה) ולכן בפועל ישאר לך פחות זיכרון פנוי בשורה התחתונה.

אצלי למשל ה-WIN7-64BIT הגיעה בקלות ליותר מ-2G אחרי התקנה נקיה עם כמה תוכנות לא כבדות כש--32BIT לא עוברת את ה-700M בסיטואציה זהה עם התקנה ישנה יחסית (שנה וחצי). זה הפרש גדול בהרבה מהחציG שאתה "מקבל".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ולמעשה זה כמעט לא נותן כלום להשתמש ב64 ביט עם 4 גיגה ,

דווקא יש מקרים בהם זה עוזר - MATLAB למשל מוגבלת בגודל המשתנים שהיא יוצרת ב-32BIT בעוד ב-64BIT אין מגבלה כזו.

לא יודע איך זה בתוכנות 3D ועריכה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^

לא ירדתי לסוף דעתך... כנראה הגיל ;)

כדאי מאוד לציין באמת בפוסט הראשון בדיוק למה הכוונה ב"מפרטים לגרפיקה" - מה זה מכסה?

* עריכת 3D

* עריכת 2D

* עריכת וידאו

על אילו תוכנות מדובר? פרמייר, AVID ומי עוד?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כדאי מאוד לציין באמת בפוסט הראשון בדיוק למה הכוונה ב"מפרטים לגרפיקה" - מה זה מכסה?

* עריכת 3D

* עריכת 2D

* עריכת וידאו

על אילו תוכנות מדובר? פרמייר, AVID ומי עוד?

כרגע - הכל מהכל.

מי שיש לו ידע - שישפוך. זה תחום שבו אין הרבה ידע והמעט שיש מפוזר בין אנשים. קודם נרכז את מה שנצליח למצוא, מה שלעתי לא יהיה הרבה, אח"כ נעשה בזה סדר.

אין טעם להפוך את זה לדיון שעיקרו בירוקרטי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...