Pentax K10D vs K100D - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Pentax K10D vs K100D


Kenny

Recommended Posts

היתי מעוניין לדעת את ההבדלים המדוייקים בינהם... האם שווה לשדרג את המצלמה שלי (K100) ל K10 .

הבדלים מבחינת פי'צרים \ איכות בניה \ איכות תמונה

וגם את זמן העבודה של המצלמה K10 עם הסוללות ליטיום שמסופקות איתה..

עכשיו אני חושב למכור אותה \ להעביר אותה למשפחה ולקנות את ה K10.

יש ברשותי כבר עדשה דיי יקרה לפטנקס + חיצוני לפטנקס.. ככה שאני לא עובר לקנון\ניקון.

תודה! :-*

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנה תזכורת לדברים שכתבתי לך בעבר בנוגע לשתי המצלמות:

איכות תמונה של ה-K10D עדיפה לקרופים גדולים (בזכות ה-10 מ"פ), אבל לצילומים באתר בגודל שאתם מעלה אין לזה שום משמעות. מערכת הפוקוס יותר מהירה בזכות מנוע יותר חזק, אבל החיישן זהה לזה של ה-K100D (רק כדי לקבל פרופורציות, בניקון צריך לקנות מצלמה ביותר מ-20000 ש"ח כדי לקבל כל כך הרבה נקודות מוצלבות).

העינית של ה-K10D הרבה יותר טובה וגדולה משל ה-K100D. אם אתה משתמש מדי פעם בפוקוס ידני, עם ה-K10D יהיה לך יותר קל. יתרונות נוספים: סוללת ליתיום, אפשרות לגריפ, מנגנון נגד אבק, מייצב תנועה מתקדם יותר, ממשק משתמש יותר טוב (גלגל נוסף, כפתורים נוספים, ISO בעינית), באפר הרבה יותר גדול, איכות בניה יותר גבוהה (ועמידות לגשם), אפשרות לפלאש (עם ה-540FGZ).

בגדול, ה-K100D מעולה שמספיקה לדעתי למה שאתה מצלם, אבל אין ספק שה-K10D הרבה יותר מקצועית ומושקעת.

ה-ISO 1600 של ה-K100D יותר נקי מזה של ה-K10D. זה לא ממש משמעותי בעיני, כי במקרה הכי גרוע אפשר להריץ Noiseware על התמונות ב-ISO גבוה.

אם חסרה לך התייחסות להבדלים ספציפיים אחרים, שאל :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי קצר כנראה :\

בכל מקרה, משהו שמאוד הפריע לי ב K100 ורוצה לדעת אם סידרו את זה ב K10

ה white balance

מלא פעמים יוצאות לי (במועדונים) כחולות או אדומות... במיוחד שאני ב AWB .. לעומת חברים עם קנון\ניקון שהם על AWB ואין להם בעיה כזאת

גם שאני עושה manual white balance זה קורה מידי פעם..

יש שיפור ב K10?

ועוד משהו חשוב זה מדידת האור של המצלמה.. לפעמים אני מצלם תמונה כלשהי והפלאש פשוט לא נותן מספיק כח

כאילו שהמצלמה חושבת שיש אור יחסית חזק אז הפלאש עובד בצורה יחסית חלשה.

(אין שינוי של אור במועדון באותו רגע... )

יש שיפורים כאן? או שה K10 היא על אותו בסיס כמו ה K100 ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למיטב ידיעתי אין הבדל מהותי ב-Auto WB ובמדידת האור של הפלאש, אבל הכי טוב שתמצא מישהו עם כזו ותשווה בעצמך. יש כמה אנשים בפורום ב-dspot שמשתמשים בה, ואני בטוח שחלקם לפחות יישמחו לעזור לך לבדוק את זה.

אתה יכול לתת דוגמאות לבעיות WB? כי יש לי הרגשה שאפשר לפתור אותן ע"י שימוש נכון ב-presets (עם אופציה לשילוב פילטר צבעוני מתאים על הפלאש).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבנתי...

אממ משהו קטן.

מה זה בדיוק עוזר לי שהמצלמה (K10D) חסינה נגד מים\אבק אם בכל מקרה העדשה לא חסינת מים...

ככה שאני עדין לא יכול לצלם בגשם למשל... ולפי מה שידוע לי , אין עדשה לפנטקס שהיא חסינה נגד מים...

אז איפה היתרון?

עריכה :

עוד משהו.. ביותר ויותר מקומות אני רואה שהאסא של המצלמה הוא 200-400-800-1600

ולא כמו שחשבתי (ראיתי ב DPREVIEW) שזה מתחיל מ 100 - 125 - 160 - 200

ויש גם 500-640-1000 ...

הנה : http://www.dpreview.com/reviews/pentaxk10d/page2.asp

אז מה בעצם הוא הנכון? אני יכול לכוון את האסא ל 1000 או 640 ? או שאי אפשר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה זה בדיוק עוזר לי שהמצלמה (K10D) חסינה נגד מים\אבק אם בכל מקרה העדשה לא חסינת מים...

ככה שאני עדין לא יכול לצלם בגשם למשל... ולפי מה שידוע לי , אין עדשה לפנטקס שהיא חסינה נגד מים...

אז איפה היתרון?

קודם כל העדשות החדשות של פנטקס (דוגמת ה-16-50/2.8‏) אטומות, ומעבר לזה - איטום למים ולאבק זה תמיד דבר טוב שמגדיל את העמידות והאמינות של המצלמה. לא הייתי קונה את המצלמה רק בגלל האיטום, אבל נחמד לקבל פיצ'ר כזה במצלמה שנמכרת במחיר כזה. בקנון למשל תצטרך לשלם כמעט 23,000 ש"ח על גוף שכולל איטום (ואחריות של "קרט" ;))

אז מה בעצם הוא הנכון? אני יכול לכוון את האסא ל 1000 או 640 ? או שאי אפשר?

ב-K10D אפשר לשלוט על ה-ISO בסטופים שלמים או בקפיצות שמקבילות לאלה שמוגדרות לצמצם ולתריס - 1/3 סטופ או 1/2 סטופ. ב-7D אני יכול לכוון את ה-ISO רק בסטופים שלמים, ואני חייב לומר שזה מעולם לא הפריע לי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבנתי!

אז בעצם אני עדיין לא יכול לצאת ולצלם בחוץ עם ה sigma 24-70 שלי :\

לא נורא.. תכף אחרי ה K10D ברגע שיהיה תקציב , נרכוש עדשת זום אטומה של פנטקס (יש משהו מומלץ אגב?)

לגבי האסא... האמת שבתור אחד שמצלם המון בתנאים לא הכי נוחים , קרה לי לא מספר פעמים שהרגשתי ש 800 לא ממש מספיק לי

ו 1600 זה קצת יותר מידי ואיכות הצבע נופלת...

אולי זה פסיכולוגי , אולי זה נכון.. אבל נראה לי שיש לך 1000\1200 זה מאוד יכול לעזור..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז בעצם אני עדיין לא יכול לצאת ולצלם בחוץ עם ה sigma 24-70 שלי :\

לצלם בחוץ אין בעיה, לצלם בגשם זה סיפור אחר. בכל מקרה, הסיכוי של המצלמה לשרוד יהיה הרבה יותר גבוה משל המתחרות לקבוצה.

לא נורא.. תכף אחרי ה K10D ברגע שיהיה תקציב , נרכוש עדשת זום אטומה של פנטקס (יש משהו מומלץ אגב?)

ה-16-50/2.8 שלהם צריכה להיות נהדרת. יש לה מנועי פוקוס אולטרסוניים פנימיים, טווח מעולה, ועוד הרבה goodies אחרים.

לגבי האסא... האמת שבתור אחד שמצלם המון בתנאים לא הכי נוחים , קרה לי לא מספר פעמים שהרגשתי ש 800 לא ממש מספיק לי

ו 1600 זה קצת יותר מידי ואיכות הצבע נופלת...

אולי זה פסיכולוגי , אולי זה נכון.. אבל נראה לי שיש לך 1000\1200 זה מאוד יכול לעזור..

נסה לצלם ב-ISO הנמוך מהשניים ולהגדיר 0.5- בחשיפה. תצטרך אח"כ פוש מזערי במחשב, אבל לכל צורך ועניין התוצאות יהיו קרובות מאוד אם לא טובות יותר (בהרבה מצלמות פוש נותן איכות טובה יותר מ-ISO גבוה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבנתי אני אנסה את זה.

וכשאמרתי שאני צריך עדשת זום.. התכוונתי לזום טלה..

הכוונה משהו בסגנון של 100-300 או אפילו 170-400 ..

יש לי כבר עדשת זום לא רעה בכלל

(Sigma 24-70 2.8 macro החדשה)

שמת לב שכל הדיונים שאני פותח כאן רק אתה מגיב? ::)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבנתי אני אנסה את זה.

וכשאמרתי שאני צריך עדשת זום.. התכוונתי לזום טלה..

הכוונה משהו בסגנון של 100-300 או אפילו 170-400 ..

ה-60-250/4.0 יכולה להיות תוספת נחמדה, אבל היא הגיעה לשוק עדיין, והיא מן הסתם לא תהיה עדשה זולה.

יש לי כבר עדשת זום לא רעה בכלל

(Sigma 24-70 2.8 macro החדשה)

אני בטח שהיא לא רעה, חוץ מזה שהיא מתחילה בטווח שמקביל ל-36 מ"מ. אם זה מספיק לך, אחלה.

שמת לב שכל הדיונים שאני פותח כאן רק אתה מגיב? ::)

זה לא מפתיע. אין כאן הרבה אנשים שמצלמים ב-DSLR או מתעניינים במצלמות כאלה, והמעטים שכן, מתמקדים יותר בקנון/ניקון. אבל אל תתייאש, אולי עוד מישהו ייצרף לדיון הזה לפני שהוא ייגמר ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לצלם בחוץ אין בעיה, לצלם בגשם זה סיפור אחר. בכל מקרה, הסיכוי של המצלמה לשרוד יהיה הרבה יותר גבוה משל המתחרות לקבוצה.

ה-16-50/2.8 שלהם צריכה להיות נהדרת. יש לה מנועי פוקוס אולטרסוניים פנימיים, טווח מעולה, ועוד הרבה goodies אחרים.

נסה לצלם ב-ISO הנמוך מהשניים ולהגדיר 0.5- בחשיפה. תצטרך אח"כ פוש מזערי במחשב, אבל לכל צורך ועניין התוצאות יהיו קרובות מאוד אם לא טובות יותר (בהרבה מצלמות פוש נותן איכות טובה יותר מ-ISO גבוה).

אם יש לך יכולת לבחור איזו גבוה יותר במצלמה זה עדיף! הגברה על אות אנלוגי טובה מהגברה דיגיטלית בפוטושופ או RAW!

כמה אתה רוצה על ה- K100D?

לגבי ה- ISO, מלבד ה- D40 של קנון אין הרבה מצלמות שיתקרבו אליה ב- 1600. כלומר אין לך מה לחפש בתקציבים דומים איכות טובה יותר בניקון / קנון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בהמון מקרים המצב הפוך. אולי זה לא הגיוני, אבל עובדתית זאת המציאות.

אורן, שוב פעם אתה לא פוגע.

אחרת לא היו במצלמות איזו. אלא הגברה דיגיטלית ותאמין לי הם יודעים לעשות את זה טוב ממך!

אתה שוב לא תהיה חד שנושא הגברת האות ותתייחס נטו לבהירות או משהו.

הפוש בדיגיטלי עושה עבודה על הרבה פחות מידע מהאות האנלוגי (שניתן לדיגיטציה באינסוף רמות כיוון היותו אות רציף).

נ.ב.

ראה את הסקירה של מקס אודות ה- D100, הוא נוגע בדיוק בנושא הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...