עבור לתוכן

בעיה כללית בשוק המסכים הדקים.

Featured Replies

פורסם

שלום לכולם,

אני קורא כבר מזה זמן את ההודעות בפורום. אין ספק שהרמה המקצועית פה גבוהה ביותר. :yelclap:

רציתי להפנות שאלה שאני מתחבט בה - מדובר בבעיית הפיקסלים המתים. :s05:

אם לוקחים בחשבון את מדיניות החלפת מסכי ה-LCD של מרבית היבואנים ו/או היצרנים, נראה שרמת השירות והאחריות שאנו כלקוחות מקבלים היא לא גבוהה במיוחד. הדבר נכון בין אם מדובר במסך פשוט וזול בעל פאנל TN ובין אם מדובר במסכים יותר איכותיים ויקרים בעלי פאנל P-MVA ,IPS או אחרים.

שאלתי לחברי הפורום היא, האם הגיוני בעיניכם שגם עבור מסכים יקרים אנו מקבלים את אותה רמת השירות של המסכים הזולים יותר?

או במונחים אחרים, האם הגיוני שרמת השירות שמקבל אדם שקנה אאודי A6 תהיה זהה לרמת השירות שמקבל אדם שקנה פיאט פונטו.

האם הדבר נובע מכך שהיצרנים לא מעוניינים "להפסיד" כסף בגין החזרות ותיקונים בטכנולוגייה לא טובה (LCD) ומנסים להרוויח כמה שיותר עד אשר תגיע טכנולוגיית ה-OLED?

האם אנו כלקוחות לא משלמים קצת יותר מדי עבור מוצר שאינו אמין ובעל איכות יחסית נמוכה (זויות צפיה מוגבלות, צבעים לא מהיהמנים ועוד) ?

הייתי מאוד שמח לשמוע את תגובותיכם.

פורסם

בוקר טוב,

לפי דעתי אתה טועה ידידי ואני אנמק גם למה.

כל אדם שקונה מסך ללא תלות במחיר אמור לקבל את השירות הטוב ביותר על פי חוק.

לא משנה אם קנית מסך LCD ב700- שקל או ב-4000 שקל.

הרכישה האחרונה שלי הייתה VP930 והמסך פשוט מעולה, אך האחריות שלו (לא רק בארץ אלא בכל העולם) היא בשבועיים הראשונים החלפה על כל פיקסל ואילו לאחר מכן החלפת רק על 7 פיקסלים מתים..שזה המון יחסית לספקים אחרים כמו LG שבה החלפת הפיקסלים ניתנת על 3 בלבד -ל3 לשנים.

אני מסכים לגבי המחירים, לפי דעתי המחירים של מסכי LCD עדיין יקרים אך קשה לי להגיד זאת בפה מלא שכן אין לי מושג כמה מהי עלות יצור של מסך LCD אך אם תשאל מישהו שקנה מסך כזה לפני שנה הוא יגיד לך שהמחירים כיום זולים מאוד ולכן זה ענייין סובייקטיבי.

לסיכום, לפי דעתי האחריות צריכה להינתן לכל לקוח באותה הרמה ללא קשר במחיר המוצר, אך אני מסכים איתך שצריך לעלות את רמת השירות.

פורסם
  • מחבר

תודה על התגובה.

אחדד מעט את הבעיה.

אכן כל לקוח צריך לקבל את השירות הטוב ביותר על פי חוק. על כך אין ויכוח כלל.

יחד עם זאת, הייתי מצפה מיצרנים איכותיים לא להסתפק ברמת שירות של 7 פיקסלים שרופים ולא להתחבא מאחורי תקני ISO מצחיקים שהם עצמם יצרו. הייתי מצפה מיצרנים אלו לקבוע את הסטנדרטים הגבוהים ביותר בתעשיה כיאה ליצרנים מובילים. VP930 הוא ללא ספק מסך מהשורה הראשונה והוא גם יקר יותר מהמסך הממוצע. הייתי מצפה שמי שהולך לשלם כסף רב, מן הראוי שיקבל אחריות גבוהה יותר.

לאחרונה קראתי את המדריך למשתמש של מסך בעל פאנל PVA מחברה מאוד ידועה (המתחרה ב- ViewSonic בדגם VP930) . שם רשום שבמידה וישנם פיקסלים שרופים זהו לא פגם אלא חלק מהתפקוד הרגיל של המסך. לי זה נשמע כמו בדיחה מאוד עצובה וזה במילים עדינות.

אני חושב שאנו הלקוחות הורגלנו לכך שמכיוון שהטכנולוגיה אינה אמינה ומאוד יקרה די לנו להסתפק גם בפיקסלים שרופים פה ושם.

לדעתי מצב זה אינו תקין ולנו ללקוחות יש חלק בכך.

בימינו, כונן קשיח עם סקטורים פגומים מוחלף בחדש. כרטיס גרפי תקול, מוחלף בחדש ללא שאלות. אותו כנ"ל לגבי מעבדים, לוחות אם וזכרונות.

מדוע אין הדבר כך באחד מן הרכיבים היקרים ביותר במערכת, וללא ספק בין החשובים ביותר אם לא החשוב ביותר הרי הוא המסך עצמו.

האם נקבל מצב בו נגלה באג במכונית החדשה שזה עתה רכשנו היוצר מצב שלעיתים אין לנו רברס או שלעיתים לא ניתן לנסוע מעל 50 קמ"ש? ודאי שלא.

כך צריך להיות גם לגבי מסכים.

לדעתי השוק אינו תחרותי מספיק והיצרנים מנצלים זאת.

  • 1 חודש מאוחר יותר...
פורסם

יכול להיות שפשוט טכנולוגיית ה LCD עדיין לא בוגרת מספיק ולא התגברה עוד על כל מחלת הילדות שלה (אחרי הכל, ה CRT היה קיים כבר איזה 60 שנה והספיקו לנקות אותו מכל בעיותיו).

אבל הלחץ של הצרכנים גורם ליצרנים לצאת לשוק עם מוצרים שאינם מושלמים. מי שרוצה טכנולוגיה חדשה אצלו בבית משלם על זה מחיר באמינות.

אם נתייחס לדוגמאות שנתת אז אני בטוח שבשנות ה 20 וה 30 של המאה ה 20 המכוניות היו הרבה פחות אמינו מאשר היום ובאמת נתקעו הרבה פעמים בלי רוורס (וליצרנים לא היה פיתרון יסודי לבעיה).

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים