מדריך:מה זה HDR? מה ההבדלים בין Shader Model ים השונים? - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מדריך:מה זה HDR? מה ההבדלים בין Shader Model ים השונים?


T-Flash

Recommended Posts

במקום מילים, אני ישים ...כי כמו שאומרים, תמונה שווה 1000 מילים ;)

מה זה HDR?

High Dinamic Range

תמונה ללא HDR

Farcrynohdr.jpg

אותה התמונה אבל עם HDR:

Farcryhdr.jpg

^^^^^^^^^^

מהתמונה הזאת אפשר להבין ש משפיע על האור... עושה קונטרסט מסויים-מבהיר מקורות אור וגופים בהירים...


LIGHT BLOOM ב Need For Speed: Most Wanted:

749px-Nsfms.JPG

^^^^^^^^^

כאן זה אפקט שדומה מאוד ל ... האפקט נקרא LIGHT BLOOM

light bloom הוא אפקט נפרד שניתן לבצע אותו ללא ומטרתו לגרום לאוביקט להיות "לבן" או "בהיר" יותר ע"י הבהרת הסביבה

http://en.wikipedia.org/wiki/Light_bloom


עוד כמה הסברים:

10zq1.jpg

^^^^^^^^^^^

כאן הבהירות שעשה ה מוגזמת, אבל דומה למציאות...


21qu.jpg

^^^^^^^^^^^^^

כאן ה HDR מוסיף המון... יפה :)


16qd1.jpg

^^^^^^^^^^

כנ'ל... לעומת:

27gs.jpg


33sw.jpg

^^^^^^

כאן לדעתי ה HDR הורס.... כי במציאות לא יכול להיות קונטרסט כזה חזק...


39th1.jpg

^^^^^^^^

כאן זה כמו התמונה עם הסל, גם קצת מוגזם...


49sb.jpg

^^^^^^^^

כאן גם ה HDR מוסיף המון...


הכרטיסים שיש להם תמיכה מלאה ב HDR

X700, X700 Pro, X700 XT, X800, X800SE, X800 Pro, X800 GTO, X800 XL, X800 XT, X800 XTPE, X850, X850 XT, X850 XTPE

6100, 6200, 6200 TC, 6500, 6600, 6600 LE, 6600 GT, 6610 XL, 6700 XL, 6800, 6800 GTO, 6800 GT, 6800 GS, 6800 Ultra

X1300, X1300 Pro, X1600 Pro, X1600 XT, X1800 XL, X1800 XT, X1900XT, X1900XTX

7300 GS, 7800 GT, 7800 GTX

הכרטיסים שיש להם תמיכה חלקית ב HDR

9500, 9500 Pro, 9550, 9550 SE, 9600, 9600 SE, 9600 Pro, 9600 XT,9700, 9700 Pro, 9800, 9800 SE, 9800 Pro, 9800XT

5200, 5200 Ultra, 5300, 5500, 5600, 5600 XT, 5600 Ultra, 5700, 5700 LE, 5700 Ultra, 5750, 5800, 5800 Ultra, 5900, 5900 SE/XT, 5900 Ultra, 5950, 5950 Ultra

X300, X300 SE, X550, X600 Pro, X600 XT

*שימו לב שהכרטיסים שיש להם תמיכה מלאה ב HDR, אלא כרטיסים שתומכים ב SM2b ומעלה...

מה זה תמיכה חלקית ב HDR

קצת מסובך להסביר, בגדול זה אומר שHDR המושג בתמיכה חלקית פחות "מדויק" והקונטרסט המושג בעזרתו נמוך יותר(פחות יפה זה כבר עיניין של טעם)

ובזה סיימתי את ההסבר על ה HDR... מקווה שהבנתם :)


ההבדלים בין ה Shader Model ים:

הבדל בין SM2 ל SM3... רואים את האפקט היפה על המים...:

112mo.jpg

105hf.jpg


עוד הבדל בין SM2 ל SM3:

121pc.jpg

133ij.jpg


ההבדל בין SM1.1 ל SM3:

SM1.1:

15oc2.jpg

SM3:

29vf.jpg

^^^^^^^

כאן אנו רואים הבדל עצום בין התמונות... הטקסטורות במדרגות ממש יפות ב SM3 לעומת SM1.1

ששם הטקסטורות לא מפורטות בכלל...


SM1.1:

35qf.jpg

SM3:

41mo.jpg

^^^^^^^

ההבדל הראישון שאנו רואים כאן, הוא המים הלא ראיליסטיים ב SM1.1... ב SM3 הכל בסדר...

עוד אפשר לראות את ההבדל הדראסטי על האבנים... ועל הפסל גם...

יש עוד הרבה הבדלים... תנסו למצוא לבד ;)


SM1.1 SM2 & SM3:

SM1.1:

59wy.jpg

SM2:

68wb.jpg

SM3:

76sq.jpg

^^^^^^^

ב כמו שאתם רואים ההבדל הוא עצום... וה SM3 משפר את חווית המשחק.


הכרטיסים שתומכים רק עד SM2:

9500, 9500 Pro, 9550, 9550 SE, 9600, 9600 SE, 9600 Pro, 9600 XT, 9650, 9700, 9700 Pro, 9800, 9800 SE, 9800 Pro,

9800XT

5200, 5200 Ultra, 5300, 5500, 5600, 5600 XT, 5600 Ultra, 5700, 5700 LE, 5700 Ultra, 5750, 5800, 5800 Ultra, 5900, 5900 SE/XT, 5900 Ultra, 5950, 5950 Ultra

הכרטיסים שתומכים רק עד SM2b:

X300, X300 SE, X550, X600 Pro, X600 XT, X700, X700 Pro, X700 XT, X800, X800SE, X800 Pro, X800 GTO, X800 XL, X800 XT, X800 XTPE, X850, X850 XT, X850 XTPE

הכרטיסים שתומכים עד SM3:

X1300, X1300 Pro, X1600 Pro, X1600 XT, X1800 XL, X1800 XT, X1900XT, X1900XTX

6100, 6200, 6200 TC, 6500, 6600, 6600 LE, 6600 GT, 6610 XL, 6700 XL, 6800, 6800 GTO, 6800 GT, 6800 GS, 6800 XL, 6800 Ultra

7300 GS, 7800 GT, 7800 GTX


קישורים להרחבה:

מידע על SM2b

http://www.theinquirer.net/?article=17537

http://www.theinquirer.net/?article=19773

http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/farcry20b.html

SM3

http://www.hardocp.com/article.html?art=NjA5

SM3 מול SM2... מפרט טכני...:

http://www.microsoft.com/whdc/winhec/partners/shadermodel30_nvidia.mspx

מידע כללי על SM בויקיפדיה:

http://en.wikipedia.org/wiki/Shader_model

מידע כללי על HDR בויקיפדיה:

http://en.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range_rendering

הטכנולוגיות החדשות במשחקי 2005:

http://www.tomshardware.com/2006/01/13/new_3d_graphics_card_features_in_2006/

תודה רבה רבה רבה ל Guarding angel מהפורום שעזר לי להכין את המדריך...

הוא עזר לי מאוד!!! בילעדיו לא היה את המדריך הזה... תודה לך! :)

טוב...זהו זה!

אם יש לכם משהו להוסיף בקשר לזה... תודיעו לי :D

:-*

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 102
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אם לא הבנתם אז - זה High Dinamic Range,

בצילום לפחות, זה אומר שבתמונה ניתן לראות את החלקים המוארים פחות והמוארים יותר.

תדמיינו שאתם נמצאים בחדר עם חלון ובחוץ יש עץ.

אתם מסתכלים על החלון, העין תראה את החדר מואר ואת העץ גם תראה כי יש לעין תחום דינמי גבוה, לעומת המצלמה שנקבעת על החדר כך שייצא מואר והחלון שרוף, כך שבעצם לא תראה את העץ או שתתמקד מבחינת תאורה על העץ ותצלם אותו, אבל את החדר לא תראו כי הוא יהיה חשוך.

מה ש- בעצם מציע הוא ללכוד תמונה שתכלול את החדר והעץ יחד.

מובן? או שעליי לנסח אחרת.. ::)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ב nfsmw אין אפקט , לפי מה שהבנתי זה סתם "בלום אפקט".

אגב , רוב המשחקים שמשתמשים בו עושים את זה פשוט לא נכון וזה ממש חבל, יש לו פוטנציאל.

כמו שאמרו...

BLOOM זה חלק מיישום של HDR

CHEVY...

תוכל לנסח את זה בבקשה אחרת? קצת יותר מעמיק ומובן?

כי אני רוצה להוסיף את זה לדף הראישון ::)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

CHEVY הבנתי מה שאמרת, אבל למה בתמונות והדוגמאות של זה נראה בדיוק כמו ההפך? כאילו מקטין בהרבה את ה Dinamic Range.

אם ניקח את הדומה שלך ונשתמש בה במשחק מחשב תומך מה שיראו זה חלון ממש מואר ומסנוור שלא ניתן לראות דרכו בחדר מואר, או להפך חלון שאפשר לראות דרכו בתוח חדר חשוך מאוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אומרים שתמונה שווה 1000 מילים, אני חושב שזה ידגים את זה בצורה טובה:

התמונות לקוחות מ- http://www.idruna.com/photogenicshdr.html

העריכה בוצעה בפוטושופ להדגמה, אם מצלמים את זה נכון זה יוצא הרבה יותר טוב. עכשיו סתם עשיתי את זה ב-2 שניות.

untitled14ih.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...