פורסם 2005 במאי 2220 שנים עקב ריבוי השאלות בנושא, ומתוך כוונה לעזור לאנשים החדשים בתחום, HWzone גאה להציג את ריכוז הנתונים הטכניים הרשמיים של כרטיסי הדור הבא. המדריך מיועד למתחילים ולמקצוענים כאחד, מתוך כוונה להקל להתמצא בשוק המתחדש ללא הרף וכמובן נועד לעלות את הרמה בפורום. סדרת Radeon X של ATi שתכיל את הדגמים הבאים: שם הכרטיס:X300SE שום קוד ליבה: RV370 אפיק: PCI-Express X 16 תדר ליבה: 325MHZ תדר זכרונות: 400MHZ באס זכרון: בקר בודד של 64BIT נפח זכרון: 64MB ו-128MB מסוג DDR1 צינורות עיבוד: 4 ארכיטקטורה של 4*1 טקסטורה אחת לכל צינור עיבוד לפעימת שעון יחידות גאומטריות: 2 תמיכה חומרתית: DirectX 9.0, OpenGL 1.5 תהליך ייצור: 130 ננומטר RAMDAC: שני RAMDAC 400MHZ ביקורות: http://www.tweakzone.nl/extreviews/4036 http://reviews.cnet.com/6080-9332_7-31293704.html *הערות: כרטיס חלש מאוד, לא מומלץ למשחקים מודרניים. שם הכרטיס:X300 שום קוד ליבה: RV370 אפיק: PCI-Express X 16 תדר ליבה: 325MHZ תדר זכרונות: 400MHZ באס זכרון: 2 בקרים של 64BIT לגודל כולל של 128BIT נפח זכרון: 128MB מסוג DDR1 צינורות עיבוד: 4 ארכיטקטורה של 4*1 טקסטורה אחת לכל צינור עיבוד לפעימת שעון יחידות גאומטריות: 2 תמיכה חומרתית: DirectX 9.0, OpenGL 1.5 תהליך ייצור: 130 ננומטר RAMDAC: שני RAMDAC 400MHZ ביקורות: http://www.legionhardware.com/html/doc.php?id=339 http://www.tweakzone.nl/extreviews/3496 שם הכרטיס:X600Pro שום קוד ליבה: RV380 אפיק: PCI-Express X 16 תדר ליבה: 400MHZ תדר זכרונות: 600MHZ באס זכרון: 2 בקרים של 64BIT לגודל כולל של 128BIT נפח זכרון: 128MB ו-256MB מסוג DDR1 צינורות עיבוד: 4 ארכיטקטורה של 4*1 טקסטורה אחת לכל צינור עיבוד לפעימת שעון יחידות גאומטריות: 2 תמיכה חומרתית: DirectX 9.0, OpenGL 1.5 תהליך ייצור: 130 ננומטר LOW-K RAMDAC: שני RAMDAC 400MHZ ביקורות: http://www.firingsquad.com/hw/5108/Crucial_RADEON_X600Pro/ http://www.hardocp.com/article.html?art=NzA2 *הערות: לא מומלץ לקנייה כשיש את הRX700 והGF6600 בסביבה. שם הכרטיס:X600XT שום קוד ליבה: RV380 אפיק: PCI-Express X 16 תדר ליבה: 500MHZ תדר זכרונות: 740MHZ באס זכרון: 2 בקרים של 64BIT לגודל כולל של 128BIT נפח זכרון: 128MB ו-256MB מסוג DDR1 צינורות עיבוד: 4 ארכיטקטורה של 4*1 טקסטורה אחת לכל צינור עיבוד לפעימת שעון יחידות גאומטריות: 2 תמיכה חומרתית: DirectX 9.0, OpenGL 1.5 תהליך ייצור: 130 ננומטר LOW-K RAMDAC: שני RAMDAC 400MHZ ביקורות: http://www.digital-daily.com/video/abit-rx600xt/ http://www.overclockercafe.com/Reviews/VGA/HIS_Excalibur_X600XT/ http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1687 http://www.hardocp.com/article.html?art=NjY0 *הערות: לא מומלץ לקנייה כשיש את הRX700 והGF6600 בסביבה. שם הכרטיס:X700 שום קוד ליבה: RV410 אפיק: PCI-Express X 16 תדר ליבה: 400MHZ תדר זכרונות: 600MHZ באס זכרון: 2 בקרים של 64BIT לגודל כולל של 128BIT נפח זכרון: 128MB ו-256MB מסוג DDR1 צינורות עיבוד: 8 ארכיטקטורה של 8*1 טקסטורה אחת לכל צינור עיבוד לפעימת שעון יחידות גאומטריות: 6 תמיכה חומרתית: DirectX 9.0, OpenGL 2.0 תהליך ייצור: 110 ננומטר RAMDAC: שני RAMDAC 400MHZ ביקורות: http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/ati-radeon-x700.html שם הכרטיס:X700Pro שום קוד ליבה: RV410 אפיק: PCI-Express X 16 תדר ליבה: 432MHZ תדר זכרונות: 864MHZ באס זכרון: 2 בקרים של 64BIT לגודל כולל של 128BIT נפח זכרון: 128MB ו-256MB מסוג DDR3 צינורות עיבוד: 8 ארכיטקטורה של 8*1 טקסטורה אחת לכל צינור עיבוד לפעימת שעון יחידות גאומטריות: 6 תמיכה חומרתית: DirectX 9.0, OpenGL 2.0 תהליך ייצור: 110 ננומטר RAMDAC: שני RAMDAC 400MHZ ביקורות: http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/ati-radeon-x700.html http://www.sharkyextreme.com/hardware/videocards/article.php/3411451 http://www.dvhardware.net/review/5410 http://www.pcw.co.uk/products/hardware/1162297 http://www.tweakzone.nl/extreviews/3919 שם הכרטיס:X700XT שום קוד ליבה: RV410 אפיק: PCI-Express X 16 תדר ליבה: 475MHZ תדר זכרונות: 1050MHZ באס זכרון: 2 בקרים של 64BIT לגודל כולל של 128BIT נפח זכרון: 128MB מסוג DDR3 צינורות עיבוד: 8 ארכיטקטורה של 8*1 טקסטורה אחת לכל צינור עיבוד לפעימת שעון יחידות גאומטריות: 6 תמיכה חומרתית: DirectX 9.0, OpenGL 2.0 תהליך ייצור: 110 ננומטר RAMDAC: שני RAMDAC 400MHZ ביקורות: http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/ati-radeon-x700.html http://www.techreport.com/reviews/2004q3/radeon-x700xt/index.x?pg=1 http://www.digit-life.com/articles2/radeon/rv410-p01.html *הערות: לא מיוצר יותר. שם הכרטיס:X800SE שום קוד ליבה: R420 אפיק: AGP תדר ליבה: 425MHZ תדר זכרונות: 800MHZ באס זכרון: 4 בקרים של 64BIT לגודל כולל של 256BIT נפח זכרון: 128MB מסוג DDR1 צינורות עיבוד: 8 ארכיטקטורה של 8*1 טקסטורה אחת לכל צינור עיבוד לפעימת שעון יחידות גאומטריות: 6 תמיכה חומרתית: DirectX 9.0, OpenGL 2.0 תהליך ייצור: 130 ננומטר RAMDAC: שני RAMDAC 400MHZ ביקורות: http://www.digit-life.com/articles2/radeon/rx800-9.html http://www.3dchip.de/TestCenter/2004/X800SE/X800SE.php *הערות: לא מיוצר יותר, 8 צינורות עיבוד ניתנים לפתיחה ע"י מוד חומרה ומוד תוכנה. שם הכרטיס:X800Pro שום קוד ליבה: R420 וR423 אפיק: PCI-Express X 16, AGP תדר ליבה: 475MHZ תדר זכרונות: 900MHZ באס זכרון: 4 בקרים של 64BIT לגודל כולל של 256BIT נפח זכרון: 128MB ו-256MB מסוג DDR3 צינורות עיבוד: 12 ארכיטקטורה של 12*1 טקסטורה אחת לכל צינור עיבוד לפעימת שעון יחידות גאומטריות: 6 תמיכה חומרתית: DirectX 9.0, OpenGL 2.0 תהליך ייצור: 130 ננומטר RAMDAC: שני RAMDAC 400MHZ ביקורות: http://www.hardocp.com/article.html?art=NjI4 http://www.ocworkbench.com/2004/gigabyte/gv-r80p256d/p1.htm http://www.dvhardware.net/review/4445 שם הכרטיס:X800 שום קוד ליבה: R430 אפיק: PCI-Express X 16, AGP תדר ליבה: 392MHZ תדר זכרונות: 900MHZ באס זכרון: 4 בקרים של 64BIT לגודל כולל של 256BIT נפח זכרון: 128MB ו-256MB מסוג DDR3 צינורות עיבוד: 12 ארכיטקטורה של 12*1 טקסטורה אחת לכל צינור עיבוד לפעימת שעון יחידות גאומטריות: 6 תמיכה חומרתית: DirectX 9.0, OpenGL 2.0 תהליך ייצור: 110 ננומטר RAMDAC: שני RAMDAC 400MHZ ביקורות: http://www.beyond3d.com/reviews/sapphire/x800/ http://www.hexus.net/content/reviews/review.php?dXJsX3Jldmlld19JRD05OTk= שם הכרטיס:X800GT שום קוד ליבה: R423/R480 אפיק: PCI-Express X 16, AGP תדר ליבה: 392MHz תדר זכרונות: 350MHz באס זכרון: 256BIT נפח זכרון: 128MB של DDR או 256MB של DDR3 צינורות עיבוד: 8 בארכיטקטורה של 8x1 טקסטורה אחת לכל צינור עיבוד לפעימת שעון יחידות גאומטריות: 6 תמיכה חומרתית: DirectX 9.0, OpenGL 1.5 תהליך ייצור: 110 ננומטר שם הכרטיס:X800GTO REV1 שום קוד ליבה: R480,R420, R423 אפיק: PCI-Express X 16, AGP תדר ליבה: 400MHz תדר זכרונות: 700MHz באס זכרון: 256BIT נפח זכרון: 128MB של DDR צינורות עיבוד: 12x1 יחידות גאומטריות: 6 תמיכה חומרתית: DirectX 9.0, OpenGL 1.5 תהליך ייצור: 110 ננוטמטר שם הכרטיס:X800GTO REV2 שום קוד ליבה: R480,R420, R423 אפיק: PCI-Express X 16, AGP תדר ליבה: 400MHz תדר זכרונות: 980MHz באס זכרון: 256BIT נפח זכרון: 256MB של DDR3 צינורות עיבוד: 12X1 יחידות גאומטריות: 6 תמיכה חומרתית: DirectX 9.0, OpenGL 1.5 תהליך ייצור: 110 ננוטמטר שם הכרטיס:X800XL שום קוד ליבה: R430 אפיק: PCI-Express X 16, AGP תדר ליבה: 400MHZ תדר זכרונות: 980MHZ באס זכרון: 4 בקרים של 64BIT לגודל כולל של 256BIT נפח זכרון: 128MB ו-256MB מסוג DDR3 צינורות עיבוד: 16 ארכיטקטורה של 16*1 טקסטורה אחת לכל צינור עיבוד לפעימת שעון יחידות גאומטריות: 6 תמיכה חומרתית: DirectX 9.0, OpenGL 2.0 תהליך ייצור: 110 ננומטר RAMDAC: שני RAMDAC 400MHZ ביקורות: http://www.overclockercafe.com/Reviews/VGA/HIS_X800XL_IceQ/ http://www.cluboverclocker.com/reviews/video/connect3d/x800xl/ http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1756 http://www.3dnews.ru/video/pcx800xl/ http://www.bit-tech.net/review/394/ http://www.legionhardware.com/html/doc.php?id=401 שם הכרטיס:X800XT שום קוד ליבה: R420 וR423 אפיק: PCI-Express X 16, AGP תדר ליבה: 500MHZ תדר זכרונות: 1000MHZ באס זכרון: 4 בקרים של 64BIT לגודל כולל של 256BIT נפח זכרון: 256MB מסוג DDR3 צינורות עיבוד: 16 ארכיטקטורה של 16*1 טקסטורה אחת לכל צינור עיבוד לפעימת שעון יחידות גאומטריות: 6 תמיכה חומרתית: DirectX 9.0, OpenGL 2.0 תהליך ייצור: 130 ננומטר RAMDAC: שני RAMDAC 400MHZ ביקורות: http://www.rage3d.com/reviews/video/sapphirex800xt/ http://www.digital-daily.com/video/ati-radeon-x800xt/ http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1669 http://www.hwzone.co.il/reviews.php?file=x800xtpe (ביקרות בעברית!) שם הכרטיס:X800XT-PE שום קוד ליבה: R420 וR423 אפיק: PCI-Express X 16, AGP תדר ליבה: 520MHZ תדר זכרונות: 1120MHZ באס זכרון: 4 בקרים של 64BIT לגודל כולל של 256BIT נפח זכרון: 256MB מסוג DDR3 צינורות עיבוד: 16 ארכיטקטורה של 16*1 טקסטורה אחת לכל צינור עיבוד לפעימת שעון יחידות גאומטריות: 6 תמיכה חומרתית: DirectX 9.0, OpenGL 2.0 תהליך ייצור: 130 ננומטר RAMDAC: שני RAMDAC 400MHZ ביקורות: http://www.hardocp.com/article.html?art=NjEx http://www.ugo.com/channels/tech/features/radeonx800xtpe/review.asp http://www.tweakzone.nl/extreviews/3187 http://www.hardavenue.com/reviews/gbx800xt1.shtml שם הכרטיס:X850Pro שום קוד ליבה: R480 אפיק: PCI-Express X 16 תדר ליבה: 520MHZ תדר זכרונות: 1120MHZ באס זכרון: 4 בקרים של 64BIT לגודל כולל של 256BIT נפח זכרון: 256MB מסוג DDR3 צינורות עיבוד: 12 ארכיטקטורה של 12*1 טקסטורה אחת לכל צינור עיבוד לפעימת שעון יחידות גאומטריות: 6 תמיכה חומרתית: DirectX 9.0, OpenGL 2.0 תהליך ייצור: 130 ננומטר RAMDAC: שני RAMDAC 400MHZ ביקורות: http://www.hexus.net/content/reviews/review.php?dXJsX3Jldmlld19JRD05OTk= http://www.beyond3d.com/reviews/club3d/x8x0/ שם הכרטיס:X850XT שום קוד ליבה: R480, R481 אפיק: PCI-Express X 16, AGP תדר ליבה: 520MHZ תדר זכרונות: 1120MHZ באס זכרון: 4 בקרים של 64BIT לגודל כולל של 256BIT נפח זכרון: 256MB מסוג DDR3 צינורות עיבוד: 16 ארכיטקטורה של 16*1 טקסטורה אחת לכל צינור עיבוד לפעימת שעון יחידות גאומטריות: 6 תמיכה חומרתית: DirectX 9.0, OpenGL 2.0 תהליך ייצור: 130 ננומטר RAMDAC: שני RAMDAC 400MHZ ביקורות: http://www.pcmoddingmy.com/content.php?review.220 http://www.pureoverclock.com/review.php?id=12 שם הכרטיס:X850XT-PE שום קוד ליבה: R480, R481 אפיק: PCI-Express X 16, AGP תדר ליבה: 540MHZ תדר זכרונות: 1180MHZ באס זכרון: 4 בקרים של 64BIT לגודל כולל של 256BIT נפח זכרון: 256MB מסוג DDR3 צינורות עיבוד: 16 ארכיטקטורה של 16*1 טקסטורה אחת לכל צינור עיבוד לפעימת שעון יחידות גאומטריות: 6 תמיכה חומרתית: DirectX 9.0, OpenGL 2.0 תהליך ייצור: 130 ננומטר RAMDAC: שני RAMDAC 400MHZ ביקורות: http://www.viperlair.com/reviews/video/ati/r4xx/x850pe/ http://www.viperlair.com/reviews/video/his/r4xx/x850pe/ http://www.cluboverclocker.com/reviews/video/ATi/X850XT_PE/ http://www.hexus.net/content/reviews/review.php?dXJsX3Jldmlld19JRD05MzY= http://www.3dnews.ru/video/ati-radeon-x850xtpe/ http://www.hardocp.com/article.html?art=Njk3 http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=22894 [glow=blue,2,300]Crossfire/MVPU[/glow] טכנלוגיה לחיבור 2 כרטיסי מסך על אותו לוח לקבל ביצועים משופרים. ישנם 4 מודים שונים לAMR שמציעים ביצועים שונים ואיכות תמונה שונה, אך תחילה נסקור את החומרה הדרושה להפעל הCF. על מנת להפעיל CF נצטרך שני כרטיסי מסך בממשק PCI-E ומאותה סדרה (X800 וX850), כרטיס אחד "רגיל" שיהווה את כרטיס הSlave וכרטיס אחד מסדרת הCrossfire Edition שיהווה את כרטיס הMaster. מה השוני בכרטיס הCrossfire Edition מאשר כרטיס רגיל? השוני הוא שלכרטיס הCFE יש מעבד או צ'יפ יעודי (Combine Engine) שאחראי לסנכרון וחיבור הפריימים שמתקבלים מכרטיס הSlave ולבסוף שליחתם למסך. כמו כן, יש לו חיבור DVI מעט שונה שמותאם לכך שיאפשר העברה של המידע דרך שני הכרטיסים, יש לחבר את שני הכרטיסים דרך DVI בעזרת כבל Dongle שדרכו יעבור המידע. בנוסף, נצטרך לוח אם בעל 2 חיבורי PCI-E, בנתיים לא ידוע אם יהיה אפשר להפעיל CF רק על ערכות השבבים שתומכות בשני ממשקי PCI-E של ATi, הRD400 והRD480 (לאינטל וAMD בהתאמה) או על כל לוח עם 2 ממשקי PCI-E כדוגמת הnF4 SLI או K8T890, אך כנראה שATi אכן תאפשר הפעלה של CF על לוחות אלו. כאמור, ישנם 4 מודים שונים לAMR : מוד ראשון הוא הSFR (ר"ת של Split Frame Rendring) או Scissor שמחלק את המסך לשני חצאים וכל כרטיס מרנדר את החצי שלו, הדרייבר יכול לקבוע יחס של 60-40 או 70-30 לפי כמות העומס בכל צד. "הדבקת" כל חצי ביחד יבוצע דרך הצ'יפ היעודי. מוד שני הואAFR (ר"ת של Alternete Frame Rendering), שבו כרטיס אחד מרנדר פריים זוגי וכרטיס שני פריים אי זוגי, סנכרון הפריימים יבוצע על ידי הצ'יפ היעודי. מוד שלישי הוא הST (ר"ת של Super Tiling), המחלק את המסך ל32 ריבועים, אפשר לדמות זאת ללוח שחמט שבו כרטיס אחד מרנדר את המשבצות השחורות וכרטיס שני את הלבנות. אין צורך בסנכרון. מוד הרביעי ואולי המעניין ביותר הוא ה Super Anti Aliasing, מוד שמאפשר השמת רמות מטורפות של AA עד ל14X, למה זה טוב? זה טוב למשחקים (בעיקר ישנים) שאינם תומכים בשאר המודים, הרעיון מאחורי זה זה ששני הכרטיסים מרנדרים את הפריים, אך כרטיס אחד יבצע רמת AA של Multi Sampling AA ברמה של 10 וכרטיס שני Super Sampling ברמה של 4X, הצ'יפ היעודי ידביק ויסנכרון את שני הפריימים לקבלת AA גבוה במיוחד (הרמות מתיחסות לשימוש של 14X). ראוי לציין שלא יהיה איבוד ביצועים גבוה במיוחד אפילו ברמה של 14X (!). יהיה אפשר לחבר כרטיס X850XT CFE עם כרטיס X850P, אבל ישנה בעיה, אין אותה כמות של צינורות עיבוד לשני הכרטיסים, לכן הדרייבר יזהה את הבעיה וינעל (quad 4) של פייפליינים, במקרה של אי התאמה במהירויות השעון הדרייבר יוריד את מהירויות השעון למהירויות של הכרטיס החלש יותר. דבר נוסף ומאוד מעניין הוא שיהיה אפשר להפעיל CF אפילו על שני כרטיסי Slave ללא כרטיס CFE! אבל, בהפעלת SFR נראה רק חצי פריים (מכיוון שאין Dongle וצ'יפ שיעבירו ויחברו את החצאים). בAFR התמונה לא תראה מסונכרת כלל (התמונה על המסך תהיה "מוזרה" וכנראה שיהיה בלתי אפשרי לשחק כך). ST יהיה אפשר להפעיל מכיוון של דרוש שום סנכרון או הדבקה. ובSuper AA לא נראה את הפריים עם רמת AA שונה שהכרטיס השני רינדר. X850XT CFE יתאים לX850P, X850XT וX850XT-PE בתמחור של 549$. X800XL 256MB CFE וX800XL 128MB CFE יתאימו לX800XT-PE, X800XT, X800P, X800XL וX800 רגיל בתמחור של 299$ ו249$ בהתאמה. לוחות מבוססים RD400 וRD480 יתומחרו בסביבות המחיר של הnF4U, מה שבטוח זה שהם יהיו זולים מnF4 SLI. צפו לחומרה ודרייברים לCrossfire/MVPU בסוף חודש אוגוסט. סדרת GeForce 6xxx של nVIDIA שתכיל את הדגמים הבאים: שם הכרטיס:6200 16-TC שם קוד ליבה:NV44 אפיק:PCIe תדר ליבה:350 תדר זכרונות:350 נפח זכרון:16Mb-DDR1 באס זכרון: 32-bit צינורות עיבוד:4 ארכיטקטורה של 4*1 טקסטורה אחת לכל צינור עיבוד לפעימת שעון יחידות גאומטריות:3 תהליך ייצור:110 ננומטר RAMDACs:400MHz תמיכה חומרתית:DirectX9.0C וOGL1.5 ביקורות: http://www.hothardware.com/viewarticle.cfm?articleid=614 הערות: חלש מאוד, לא מומלץ לגיימרים. שם הכרטיס:6200 32-TC שם קוד ליבה:NV44 אפיק:PCI-Express תדר ליבה:350 תדר זכרונות:350 נפח זכרון:32Mb-DDR1 באס זכרון: 64-bit צינורות עיבוד:4 ארכיטקטורה של 4*1 טקסטורה אחת לכל צינור עיבוד לפעימת שעון יחידות גאומטריות:3 תהליך ייצור:110 ננומטר RAMDACs:400MHz תמיכה חומרתית:DirectX9.0C וOGL1.5 ביקורות: http://www.hothardware.com/viewarticle.cfm?articleid=614 הערות: חלש מאוד, לא מומלץ לגיימרים. שם הכרטיס:6200 64-TC שם קוד ליבה:NV44 אפיק:PCI-Express תדר ליבה:350 תדר זכרונות:350 נפח זכרון:64Mb-DDR1 באס זכרון: 128-bit צינורות עיבוד:4 יחידות גאומטריות:3 תהליך ייצור:110 ננומטר RAMDACs:400MHz תמיכה חומרתית:DirectX9.0C וOGL1.5 ביקורות: http://www.guru3d.com/article/Videocards/191/ הערות:חלש מאוד, לא מומלץ לגיימרים. שם הכרטיס:GeForce 6200 שם קוד ליבה:NV43 אפיק:AGP8x\PCI-Express16x תדר ליבה:300MHz תדר זכרונות:350MHz נפח זכרון:128Mb-DDR1 באס זכרון:128-bit צינורות עיבוד:4 ארכיטקטורה של 4*1 טקסטורה אחת לכל צינור עיבוד לפעימת שעון יחידות גאומטריות:3 תהליך ייצור:110 ננומטר RAMDACs:400MHz תמיכה חומרתית:DirectX9.0C וOGL1.5 ביקורות: http://www.vr-zone.com.sg/?i=1953&s=1 http://www.pcmoddingmy.com/content.php?review.186.0 http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rlid=92265 הערות: יש אפשרות לפתיחת צינורות עיבוד בגרסת AGP בעזרת מוד תוכנתי. שם הכרטיס: GeForece 6600 שם קוד ליבה:NV43 אפיק: AGP8X\PCI-Express תדר ליבה:300MHz תדר זכרונות:250MHz לגרסת הAGP8X ו275MHz לגרסת הPCI-Express באס זכרון:128-bit נפח זכרון: 128MB DDR צינורות עיבוד:8 ארכיטקטורה של 8*1 טקסטורה אחת לכל צינור עיבוד לפעימת שעון תהליך ייצור:110 ננומטר RAMDACs:400MHz תמיכה חומרתית: DirectX9.0C\OGL1.5 ביקורות: http://www.hothardware.com/viewarticle.cfm?articleid=628&cid=2 http://www.guru3d.com/article/content/158/ הערות: כרטיס מינסטרים משתלם, אך חלש משמעותית מאחיו הגדול (6600GT). שם הכרטיס:GeForece 6600GT שם קוד ליבה:NV43 אפיק:AGP 8X וPCI-Express תדר ליבה:500MHz תדר זכרונות:450MHz לגרסת AGP8X ו500MHz לגרסת PCI-Express באס זכרון:128-bit נפח זכרון:128MB DDR3 צינורות עיבוד:8 ארכיטקטורה של 8*1 טקסטורה אחת לכל צינור עיבוד לפעימת שעון יחידות גאומטריות:4 תהליך ייצור:110 ננומטר RAMDACs:400MHz תמיכה חומרתית:DirectX9.0C \ OGL1.5 ביקורות: http://www.hexus.net/content/reviews/review.php?dXJsX3Jldmlld19JRD0xMTY2 http://techreport.com/reviews/2004q4/geforce-6600gtagp/index.x?pg=1 http://www.bit-tech.net/review/371/ http://www.vr-zone.com/?i=1635&s=1 http://www.overclockercafe.com/Reviews/VGA/Albatron_GeForce_6600GT/ http://www.firingsquad.com/hardware/nvidia_geforce_6600_gt_agp/ http://www.guru3d.com/article/Videocards/186/ http://www.guru3d.com/article/Videocards/185 הערות: כרטיס מעמד בינוני-גבוה הטוב ביותר שקיים היום, שמציג ביצועים מעולים במחיר שפוי. שם הכרטיס:6800 LE שם קוד ליבה:128Mb-DDR1 לגרסת הAGP8X ו256Mb-DDR1 לגרסת הPCI-Express אפיק:AGP8X\PCI-Express 16x תדר ליבה:300MHz תדר זכרונות:300MHz לגרסת הAGP8X ו325MHz לגרסת הPCI-Express באס זכרון:256-bit נפח זכרון:128Mb-DDR1 צינורות עיבוד:8 ארכיטקטורה של 8*1 טקסטורה אחת לכל צינור עיבוד לפעימת שעון יחידות גאומטריות:4 תהליך ייצור:130 ננומטר RAMDACs:400MHz תמיכה חומרתית:DirectX9.0C וOGL1.5 ביקורות: http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rlid=82883 http://www.3dchip.de/TestCenter/2004/6800LE/6800LE.php הערות:יש אפשרות לפתיחת צינורות עיבוד בגרסת AGP בעזרת מוד תוכנתי. שם הכרטיס: 6800XT שום קוד ליבה: NV40 אפיק: PCI-Express X 16, AGP תדר ליבה: NA (לא הוכרז סופית) תדר זכרונות: NA (לא הוכרז סופית) באס זכרון: NA (לא הוכרז סופית) נפח זכרון: NA (לא הוכרז סופית) צינורות עיבוד: NA (לא הוכרז סופית) יחידות גאומטריות: NA (לא הוכרז סופית) תמיכה חומרתית: DirectX 9.0, OpenGL 1.5 תהליך ייצור: 130 ננוטמר הערות: לא ידועים עליו כל הפרטים, ולמעשה לא ידוע אם יצא בסופו של דבר לשוק (במידה שכן, השמועות רומזות שהוא יצא בתור OEM בלבד). שם הכרטיס: GeForce 6800NU שם קוד ליבה: NV40 , NV45 אפיק: PCI-Express16x\AGP8X תדר ליבה: 325MHz תדר זכרונות: 350MHz באס זכרון:256-bit נפח זכרון:128Mb-DDR1 לגרסת הAGP8X ו256Mb-DDR3 לגרסת הPCI-Express צינורות עיבוד:12 ארכיטקטורה של 12*1 טקסטורה אחת לכל צינור עיבוד לפעימת שעון יחידות גאומטריות:5 תהליך ייצור:130 ננומטר RAMDACs:400MHz תמיכה חומרתית: DirectX9.0C וOGL1.5 ביקורות: http://www.guru3d.com/article/Videocards/147/ http://www.overclockercafe.com/Reviews/VGA/Inno3D_G eForce-6800/ http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=726 http://graphics.tomshardware.com/graphic/20040928/index.html http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/gf6800-oc.html הערות: יש אפשרות לפתיחת צינורות עיבוד בגרסת AGP בעזרת מוד תוכנתי. מציג ביצועים טובים יותר מה6600GT בתוספת מחיר יחסית לא גדולה. שם הכרטיס:GeForce 6800GS שם קוד ליבה:NV42 אפיק:AGP8x, PCI Express X 16 תדר ליבה:425 תדר זכרונות:500 באס זכרון:256BIT נפח זכרון:256MB DDR3 צינורות עיבוד:12 ארכיטקטורה של 12*1 טקסטורה אחת לכל צינור עיבוד לפעימת שעון יחידות גאומטריות:6 תהליך ייצור:110 ננומטר RAMDACs:400MHz תמיכה חומרתית: DirectX 9.0C, OpenGL 1.5 ביקורות: http://www.hwzone.co.il/community/index.php?topic=122469.0 שם הכרטיס:GeForce 6800GT שם קוד ליבה:NV40, NV45 אפיק:AGP8x, PCI Express X 16 תדר ליבה:350 תדר זכרונות:500 באס זכרון:256BIT נפח זכרון:256MB DDR3 צינורות עיבוד:16 ארכיטקטורה של 16*1 טקסטורה אחת לכל צינור עיבוד לפעימת שעון יחידות גאומטריות:6 תהליך ייצור:130 ננומטר RAMDACs:400MHz תמיכה חומרתית: DirectX 9.0C, OpenGL 1.5 ביקורות: http://www.hardocp.com/article.html?art=NjM3 http://www.vr-zone.com/?i=1317&s=1 http://pcmoddingmy.com/content.php?review.109 http://www.guru3d.com/article/Videocards/151/ http://www.guru3d.com/article/Videocards/143/ http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rlid=87955 שם הכרטיס: GeForce 6800 Ultra שם קוד ליבה: NV40 , NV45 אפיק:PCI-Express 16x\AGP8X תדר ליבה: 400MHz תדר זכרונות: 550MHz באס זכרון:256-bit נפח זכרון:256MB DDR3 צינורות עיבוד:16 ארכיטקטורה של 16*1 טקסטורה אחת לכל צינור עיבוד לפעימת שעון יחידות גאומטריות:6 תהליך ייצור:130 ננומטר RAMDACs:400MHZ תמיכה חומרתית: DirectX9.0C וOGL1.5 ביקורות: http://www.vr-zone.com/index.cgi?i=2188&s=1 http://graphics.tomshardware.com/graphic/20040928/index.html http://www.hardocp.com/article.html?art=NjM1 http://www.pcmoddingmy.com/content.php?review.220 http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/leadtek68u.html שם הכרטיס:GeForce 6800 Ultra EE שם קוד ליבה:NV40 אפיק:AGP8X תדר ליבה:450 MHz תדר זכרונות:600MHz נפח זכרון:256Mb-DDR3 באס זכרון:256-bit צינורות עיבוד:16 ארכיטקטורה של 16*1 טקסטורה אחת לכל צינור עיבוד לפעימת שעון יחידות גאומטריות:6 תהליך ייצור:130 ננומטר RAMDACs:400MHz תמיכה חומרתית:DirectX9.0C וOGL1.5 ביקורות: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2113 *הערות: הכרטיס לא מוצע למכירה. [glow=green,2,300]SLI (קיצור של Scalable Link Interface)[/glow] טכנלוגיה שבה המשתמש מחבר שני כרטיסים זהים על לוח אחד (שכמובן מיועד ותומך בטכנולוגיה). תיאורתית אמורים לקבל עד 100% שיפור בביצועים, אך אבל בפועל אתה מקבל בסביבות ה90% או קצת פחות באפליקציות שתומכות בSLI (באפליקציות אשר אינן תומכות בSLI השיפור יהיה זעיר מאוד או שלא יהיה שיפור כלל). הלוחות אם שתומכים בזה צריכים להיות מבוססי nForce4 SLI (למערכות מבוססות AMD) או nForce4 SLI IE (למערכות מבוססות אינטל). ישנם שני מודים, אחד שמחלק את המסך לשניים וכל כרטיס מרנדר חצי מהעומס של הסצנה (נקראת SFR) ומוד שני שכרטיס אחד מרנדר פריים ראשון והכרטיס השני את הפריים השני (AFR). יש לציין שעל מנת לבצע פעולת סנכרון בין שני הכרטיסים שחיונית לפעולה בSLI יש צורך במחבר (מין גשר קטן, שמגיע עם לוחות אשר תומכים בSLI) שיחבר את שני הכרטיסים. כעקרון, שני כרטיסי מסך במצב SLI חלשים מכרטיס אחד חזק, לדוגמה: שני GF6600GT בSLI חלשים מGF6800GT בודד. כמו כן מערכי SLI יקרים מאוד יחסית ועדיף לקנות כרטיס מסך אחד חזק על פני שני כרטיסים בינוניים, אך משתמשים אשר מחפשים Benchin' rig יכולים למצוא במערכי הSLI המון תועלת. רשימת הכרטיסים שתומכים בSLI: GeForce 6800U* GeForce 6800GT* GeForce 6800NU* GeForce 6600GT* Quadro FX 4400* Quadro FX 3400* Quadro FX 1400* *רק כרטיסים בממשק PCI-Express תומכים בטכנולוגיית הSLI. [glow=blue,2,300]**הערות כלליות**[/glow] 1. המדריך עדיין לא סופי, צפו להפתעות נוספות. *יש לשים לב שהמדריך מתעדכן על בסיס קבוע* 2. המדריך מסודר ככה שכל ליין הכרטיסים בחברה מסויימת מסודרת מהחלש לחזק ע"מ להקל את ההתמצאות. 3. המדריך ישאר נעול על מנת להמנע מספאם, הערות/הארות אתם מוזמנים לשלוח אלי בפרטי או בדיון הזה. 4. *חשוב* כרטיסי Radeon X Series בממשק PCIE אשר כביכול יש בהם כרטיסים "חסומים" אינם יכולים להפתח ! הסופטמוד יכול להתבצע רק בכרטיסים בממשק AGP ! 5. מדריך בעברית לפתיחת צינורות עיבוד בסדרת הGeForce 6x00 של nVIDIA. *קיים מדריך באנגלית, מקיף הרבה יותר, למביני האנגלית שבניכם, מומלץ לקרוא למי שבכוונתו לבצע את הסופטמוד. 6. כתבה חדשה של Tom's Hardware שסוקרת את כל כרטיסי המסך בממשק PCIe. מומלץ ! 7. למי שבכל זאת עדיין אינו מסופק ממדריכנו, יכול לקרוא כאן. דבר נוסף, המון המון תודה ל The Prophet ול XPloiTeR מהפורום על עזרתם הרבה והעבודה המצויינת ! מגיע לכם המון תודה וח"ח אחד גדול בלי עזרתם המדריך לא היה יוצא לפועל. *בעדכון האחרון (3.10.2005) נוספו הכרטיסים החדשים שצצו לאחרונה בסדרה 6 של nVidia וסדרת X של ATi. והדבר הכי חשוב, תהנו !
פורסם 2005 באוקטובר 320 שנים מחבר עוד כמה חודשים חלפו, והחברות ממשיכות בשלהן. השוק מתפתח במהירות מסחררת, הטכנלוגיות משתפרות ומתיעלות כל הזמן ללא הרף, ואנחנו כאן כדי לעדכן אותכם בדבר הבא: סדרת 7xxx של nVidia VS סדרת X1K של ATi סדרת GeForce 7xxx של nVIDIA שתכיל את הדגמים הבאים: שם הכרטיס:7300LE שום קוד ליבה: G72 מספר טרנזיסטורים: 112 מליון גירסת DirectX נתמכת: 9.0C אפיק: PCI-Express X 16 תדר ליבה: 450MHz תדר זכרונות: 350MHz באס זכרון: 64BIT נפח זכרון: 64MB צינורות עיבוד: 4x1 Vertex Pipelines (יחידות גאומטריות): 3 Vertex Pipelines version: תמיכה ב3.0 Pixel Shader version: תמיכה ב3.0 תמיכה בSLI: לא תהליך ייצור: 90 ננומטר שם הכרטיס:7300GS שום קוד ליבה: G72 מספר טרנזיסטורים: 112 מליון גירסת DirectX נתמכת: 9.0C אפיק: PCI-Express X 16 תדר ליבה: 550MHz תדר זכרונות: 400MHz באס זכרון: 64BIT נפח זכרון: 64MB צינורות עיבוד: 4x1 Vertex Pipelines (יחידות גאומטריות): 3 Vertex Pipelines version: תמיכה ב3.0 Pixel Shader version: תמיכה ב3.0 תמיכה בSLI: לא תהליך ייצור: 90 ננומטר שם הכרטיס:7300GT שום קוד ליבה: G72 מספר טרנזיסטורים: 177 מליון גירסת DirectX נתמכת: 9.0C אפיק: PCI-Express X 16 תדר ליבה: 350MHz תדר זכרונות: 358MHz באס זכרון: 128BIT נפח זכרון: 128MB של DDR3 צינורות עיבוד: 8x1 Vertex Pipelines (יחידות גאומטריות): 5 Vertex Pipelines version: תמיכה ב3.0 Pixel Shader version: תמיכה ב3.0 תמיכה בSLI: לא תהליך ייצור: 90 ננומטר שם הכרטיס:7600GS שום קוד ליבה: G73 מספר טרנזיסטורים: 177 מליון גירסת DirectX נתמכת: 9.0C אפיק: PCI-Express X 16 תדר ליבה: 400MHz תדר זכרונות: 350MHz באס זכרון: 128BIT נפח זכרון: 128MB של DDR3 צינורות עיבוד: 12x1 Vertex Pipelines (יחידות גאומטריות): 5 Vertex Pipelines version: תמיכה ב3.0 Pixel Shader version: תמיכה ב3.0 תמיכה בSLI: כן תהליך ייצור: 90 ננומטר שם הכרטיס:7600GT שום קוד ליבה: G73 מספר טרנזיסטורים: 177 מליון גירסת DirectX נתמכת: 9.0C אפיק: PCI-Express X 16 תדר ליבה: 560MHz תדר זכרונות: 700MHz באס זכרון: 128BIT נפח זכרון: 128MB של DDR3 צינורות עיבוד: 12x1 Vertex Pipelines (יחידות גאומטריות): 5 Vertex Pipelines version: תמיכה ב3.0 Pixel Shader version: תמיכה ב3.0 תמיכה בSLI: כן תהליך ייצור: 90 ננומטר שם הכרטיס:7800GS שום קוד ליבה: G70 מספר טרנזיסטורים: 302 (!) מליון גירסת DirectX נתמכת: 9.0C אפיק: PCI-Express X 16 תדר ליבה: 375MHz תדר זכרונות: 500MHz באס זכרון: 256BIT נפח זכרון: 256MB של DDR3 צינורות עיבוד: 16x1 Vertex Pipelines (יחידות גאומטריות): 6 Vertex Pipelines version: תמיכה ב3.0 Pixel Shader version: תמיכה ב3.0 תמיכה בSLI: כן תהליך ייצור: 110 ננומטר שם הכרטיס:7800GS AGP שום קוד ליבה: G70 מספר טרנזיסטורים: 302 (!) מליון גירסת DirectX נתמכת: 9.0C אפיק: AGP תדר ליבה: 375MHz תדר זכרונות: 625MHz באס זכרון: 256BIT נפח זכרון: 256MB של DDR3 צינורות עיבוד: 16x1 Vertex Pipelines (יחידות גאומטריות): 6 Vertex Pipelines version: תמיכה ב3.0 Pixel Shader version: תמיכה ב3.0 תמיכה בSLI: לא תהליך ייצור: 110 ננומטר שם הכרטיס:7800GT שום קוד ליבה: G70 מספר טרנזיסטורים: 302 (!) מליון גירסת DirectX נתמכת: 9.0C אפיק: PCI-Express X 16 תדר ליבה: 400MHz תדר זכרונות: 500MHz באס זכרון: 256BIT נפח זכרון: 256MB של DDR3 צינורות עיבוד: 20x1 Vertex Pipelines (יחידות גאומטריות): 8 Vertex Pipelines version: תמיכה ב3.0 Pixel Shader version: תמיכה ב3.0 תמיכה בSLI: כן תהליך ייצור: 110 ננומטר הערות: כרטיס מעולה מהדור החדש, במחיר שפוי. שם הכרטיס:7800GTX שום קוד ליבה: G70 מספר טרנזיסטורים: 302 (!) מליון גירסת DirectX נתמכת: 9.0C אפיק: PCI-Express X 16 תדר ליבה: 430MHz תדר זכרונות: 600MHz באס זכרון: 256BIT נפח זכרון: 256MB של DDR3 צינורות עיבוד: 24x1 Vertex Pipelines (יחידות גאומטריות): 8 Vertex Pipelines version: תמיכה ב3.0 Pixel Shader version: תמיכה ב3.0 תמיכה בSLI: כן תהליך ייצור: 110 ננומטר הערות: כרטיס מצויין של nVidia, ביסס את מעמדו היטב בפלח הHigh-End. שם הכרטיס:7800GTX 512MB שום קוד ליבה: G70 מספר טרנזיסטורים: 302 (!) מליון גירסת DirectX נתמכת: 9.0C אפיק: PCI-Express X 16 תדר ליבה: 550MHz תדר זכרונות: 850MHz (!) באס זכרון: 256BIT נפח זכרון: 512MB של DDR3 צינורות עיבוד: 24x1 Vertex Pipelines (יחידות גאומטריות): 8 Vertex Pipelines version: תמיכה ב3.0 Pixel Shader version: תמיכה ב3.0 תמיכה בSLI: כן תהליך ייצור: 110 ננומטר הערות: נכון לעכשיו, הכרטיס החזק בעולם, חיית ביצועים טוטאלית. כרטיס המיועד לגיימרים עם כיס עמוק לפחות כמו הרצון שלהם לשחק. __ סדרה 7, סיבוב שני: שם הכרטיס:7900GT שום קוד ליבה: G71 מספר טרנזיסטורים: 278 (!) מליון גירסת DirectX נתמכת: 9.0C אפיק: PCI-Express X 16 תדר ליבה: 450MHz תדר זכרונות: 650MHz באס זכרון: 256BIT נפח זכרון: 256MB של DDR3 צינורות עיבוד: 24x1 Vertex Pipelines (יחידות גאומטריות): 8 Vertex Pipelines version: תמיכה ב3.0 Pixel Shader version: תמיכה ב3.0 תמיכה בSLI: כן תהליך ייצור: 90 ננומטר שם הכרטיס:7900GTX שום קוד ליבה: G71 מספר טרנזיסטורים: 278 (!) מליון גירסת DirectX נתמכת: 9.0C אפיק: PCI-Express X 16 תדר ליבה: 650MHz תדר זכרונות: 800MHz (!) באס זכרון: 256BIT נפח זכרון: 512MB של DDR3 צינורות עיבוד: 24x1 Vertex Pipelines (יחידות גאומטריות): 8 Vertex Pipelines version: תמיכה ב3.0 Pixel Shader version: תמיכה ב3.0 תמיכה בSLI: כן תהליך ייצור: 90 ננומטר שם הכרטיס:7900GTX Quad- 2GPU, 4CARDS שום קוד ליבה: G70 מספר טרנזיסטורים: 302 (!) מליון גירסת DirectX נתמכת: 9.0C אפיק: PCI-Express X 16 תדר ליבה: 650MHz תדר זכרונות: 800MHz באס זכרון: 256BIT נפח זכרון: 256MB X4 של DDR3 צינורות עיבוד: 24x4 Vertex Pipelines (יחידות גאומטריות): 8X4 Vertex Pipelines version: תמיכה ב3.0 Pixel Shader version: תמיכה ב3.0 תמיכה בSLI: משתמש כבר בממשק. תהליך ייצור: 90 ננומטר סדרת Radeon X1K של ATi שתכיל את הדגמים הבאים: שם הכרטיס: X1300 HyperMemory שום קוד ליבה: RV515 מספר טרנזיסטורים: 100 מליון גירסת DirectX נתמכת: 9.0C אפיק: PCI-Express X 16 תדר ליבה: 450MHz תדר זכרונות: 500MHz באס זכרון: 32Bit נפח זכרון: 128\32 DDR צינורות עיבוד: 4 Vertex Pipelines (יחידות גאומטריות): 2 Vertex Pipelines version: תמיכה ב3.0 Pixel Shader version: תמיכה ב9.0C תמיכה בCrossFire: לא תהליך ייצור: 90 ננומטר שם הכרטיס: X1300 שום קוד ליבה: RV515 מספר טרנזיסטורים: 100 מליון גירסת DirectX נתמכת: 9.0C אפיק: PCI-Express X 16 תדר ליבה: 450MHz תדר זכרונות: 250MHz באס זכרון: 128Bit נפח זכרון: 128\256 DDR צינורות עיבוד: 4 Vertex Pipelines (יחידות גאומטריות): 2 Vertex Pipelines version: תמיכה ב3.0 Pixel Shader version: תמיכה ב9.0C תמיכה בCrossFire: לא תהליך ייצור: 90 ננומטר שם הכרטיס: X1300 Pro שום קוד ליבה: RV515 מספר טרנזיסטורים: 100 מליון גירסת DirectX נתמכת: 9.0C אפיק: PCI-Express X 16 תדר ליבה: 600MHz תדר זכרונות: 400MHz באס זכרון: 128Bit נפח זכרון: 256 DDR3 צינורות עיבוד: 4 Vertex Pipelines (יחידות גאומטריות): 2 Vertex Pipelines version: תמיכה ב3.0 Pixel Shader version: תמיכה ב9.0C תמיכה בCrossFire: לא תהליך ייצור: 90 ננומטר שם הכרטיס: X1600Pro שום קוד ליבה: RV530 מספר טרנזיסטורים: 157 מליון גירסת DirectX נתמכת: 9.0C אפיק: PCI-Express X 16 תדר ליבה: 500MHz תדר זכרונות: 3400MHz באס זכרון: 128BIT נפח זכרון: 128MB או 256MB של DDR או DDR2 צינורות עיבוד: 12X1 Vertex Pipelines (יחידות גאומטריות): 5 Vertex Pipelines version: תמיכה ב3.0 Pixel Shader version: תמיכה ב9.0C תמיכה בCrossFire: כן תהליך ייצור: 90 ננומטר שם הכרטיס: X1600XT שום קוד ליבה: RV530 מספר טרנזיסטורים: 157 מיליון גירסת DirectX נתמכת: 9.0C אפיק: PCI-Express X 16 תדר ליבה: 590MHz תדר זכרונות: 690MHz באס זכרון: 128BIT נפח זכרון: 128MB DDR3 צינורות עיבוד: 12X1 Vertex Pipelines (יחידות גאומטריות): 5 Vertex Pipelines version: תמיכה ב3.0 Pixel Shader version: תמיכה ב9.0C תמיכה בCrossFire: כן תהליך ייצור: 90 ננומטר שם הכרטיס: X1800GTO שום קוד ליבה: R520 מספר טרנזיסטורים: 321 (!) מליון גירסת DirectX נתמכת: 9.0C אפיק: PCI-Express X 16 תדר ליבה: 500MHz תדר זכרונות: 500MHz באס זכרון: 256BIT נפח זכרון: 256MB DDR3 צינורות עיבוד: 12X1 Vertex Pipelines (יחידות גאומטריות): 8 Vertex Pipelines version: תמיכה ב3.0 Pixel Shader version: תמיכה ב9.0C תמיכה בCrossFire: כן תהליך ייצור: 90 ננומטר שם הכרטיס: X1800XL שום קוד ליבה: R520 מספר טרנזיסטורים: 321 (!) מליון גירסת DirectX נתמכת: 9.0C אפיק: PCI-Express X 16 תדר ליבה: 500MHz תדר זכרונות: 500MHz באס זכרון: 256BIT נפח זכרון: 512MB DDR3 צינורות עיבוד: 16X1 Vertex Pipelines (יחידות גאומטריות): 8 Vertex Pipelines version: תמיכה ב3.0 Pixel Shader version: תמיכה ב9.0C תמיכה בCrossFire: כן תהליך ייצור: 90 ננומטר שם הכרטיס: X1800XT שום קוד ליבה: R520 מספר טרנזיסטורים: 321 (!) מליון גירסת DirectX נתמכת: 9.0C אפיק: PCI-Express X 16 תדר ליבה: 625MHz תדר זכרונות: 750MHz באס זכרון: 256BIT נפח זכרון: 512MB DDR3 צינורות עיבוד: 16X1 Vertex Pipelines (יחידות גאומטריות): 8 Vertex Pipelines version: תמיכה ב3.0 Pixel Shader version: תמיכה ב9.0C תמיכה בCrossFire: כן תהליך ייצור: 90 ננומטר הערות: מתחרה היטב עם ה7800GTX ראש בראש, אך לא נותן מענה ל7800GTX 512MB. __ סדרה X1K- סיבוב שני: שם הכרטיס: X1900XT שום קוד ליבה: R580 מספר טרנזיסטורים: 384 (!) מליון גירסת DirectX נתמכת: 9.0C אפיק: PCI-Express X 16 תדר ליבה: 625MHz תדר זכרונות: 725MHz באס זכרון: 256BIT נפח זכרון: 512MB DDR3 צינורות עיבוד: 16X1 Vertex Pipelines (יחידות גאומטריות): 8 Vertex Pipelines version: תמיכה ב3.0 Pixel Shader version: תמיכה ב9.0C תמיכה בCrossFire: כן תהליך ייצור: 90 ננומטר שם הכרטיס: X1900XTX שום קוד ליבה: R580 מספר טרנזיסטורים: 384 (!) מליון גירסת DirectX נתמכת: 9.0C אפיק: PCI-Express X 16 תדר ליבה: 650MHz תדר זכרונות: 775MHz באס זכרון: 256BIT נפח זכרון: 512MB DDR3 צינורות עיבוד: 16X1 Vertex Pipelines (יחידות גאומטריות): 8 Vertex Pipelines version: תמיכה ב3.0 Pixel Shader version: תמיכה ב9.0C תמיכה בCrossFire: כן תהליך ייצור: 90 ננומטר אפשר למצוא טבלה נוספת שמרכזת את נתוני הכרטיסים כאן. *סוף סוף הסתיים העדכון של המדריך (כרטיסים דור שני לאותה סדרה- מודגשים), כעת הוא כולל את כל הכרטיסים החדשים עם פירוט מלא. מבירורים שנערכו, זהו המדריך המקיף ביותר על נתוני כרטיסי מסך בשפת היהודים
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.