יצרנית הרכב האמריקנית מכפילה את כוח האדם שלה בעמק הסיליקון ומתכוננת להשקת מכונית אוטונומית מלאה עד שנת 2021 – ויש גם זווית ישראלית כמובן
המירוץ למכונית האוטונומית מתחמם. אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם, פורד, הכריזה השבוע על כוונתה להעלות לכביש מכונית עצמאית, שתפעל ללא הגה או דוושות גז ובלם ב-2021. זוהי הרמה הרביעית של עצמאות ברכב לפי הסטנדרט שקבע איגוד המהנדסים SAE. צי כלי הרכב ישמש למיזמי תחבורה שיתופית.
מארק פילדס, נשיא ומנכ"ל החברה, אמר: "העשור הבא יוגדר לפי אוטומציה של הרכב. למכוניות אוטונומית תהיה השפעה עמוקה על החברה, ממש כמו זו שהיתה לפס הייצור של פורד לפני מאה שנים. אנחנו נחושים להעלות לכביש רכב אוטונומי שיכול לשפר את הבטיחות ולפתור אתגרים חברתיים וסביבתיים עבור מיליוני אנשים, לא רק עבור מי שיכול להרשות לעצמו לרכוש מכוניות יוקרה".
https://www.youtube.com/watch?v=lITdVxm_hD0
לשם השגת היעד, פורד נוקטת בשורת צעדים. היא מתכוונת לשלש השנה את צי מכוניות המבחן האוטונומיות שלה ולהפוך אותו לגדול בעולם, נכון לעכשיו, עם 30 מכוניות Fusion Hybrid שיסעו בכבישי מישיגן, קליפורניה ואריזונה. במקביל, תכפיל את כוח האדם שלה בעמק הסיליקון ותבנה קמפוס בפאלו אלטו עד סוף השנה הבאה.
החברה גם הכריזה על ארבעה שיתופי פעולה. היא השקיעה כ-75 מיליון דולר במפתחת החיישנים והמערכות לזיהוי מקורות אור Velodyne, במטרה להגביר את קצב ייצורם. כמו כן, חתמה על הסכם בלעדי עם חברת Nirenberg Neuroscience שעוסקת ב"ראיית מכונה", ומתכננת ליישם את הידע שלה במערכות למידה ממוחשבת. החברה השקיעה גם בחברת מיפוי תלת מימד ברזולוציה גבוהה בשם Civil Maps.
אחרונה חביבה היא החברה הישראלית SAIPS שנרכשה על ידי ענקית הרכב השבוע. החברה הצעירה עוסקת בראיה ממוחשבת ובלמידה חישובית, ופיתחה אלגוריתמים בעיבוד תמונה ואיתות וב-Deep Learning. פורד מקווה שהרכישה תסייע לה לחזק את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית.