האם יכול יורשו של ה-E-Type האגדי מבית יגואר לממש את הציפיות מהשושלת שלו?
ב-1961 השיקה יגואר את ה-E-Type, גרסה דו-מושבית המיועדת לקהל של מכוניות המירוץ האלופות של החברה. עד מהרה היא הפכה לאגדה, ושובחה על ידי אנזו פרארי על היותה "המכונית היפה ביותר שיוצרה אי פעם". אבל ב-1974 הפסיקה יגואר לייצר את ה-E-Type והתמקדה ברכבי פאר קופה וסדאן מעודנים.
הקיץ, תקים החברה לתחייה את הדו-מושבית ב-F-Type, אשר מאופיינת במנוע 495 כ"ס, בקרות אדפטיביות וכמובן, מראה שמזכיר את קודמתה. ה-F-Type עושה הרבה כדי להשלים את פער 40 השנה אפילו כנגד פורשה וקורבט, ששידרגו בינתיים באופן עקבי את רכבי הספורט שלהן.
זרימת אוויר אופטימלית
שלדת האלומיניום השוקלת 256 ק"ג היא הקלה ביותר של יגואר עד היום. ספויילר אחורי פעיל נפרס במהירויות העולות על 95 קמ"ש ומייצר 120 ק"ג כוח לחיצה כדי לשמור את ה-F-Type הקלה יחסית צמודה לכביש אפילו במהירויות הגבוהות ביותר. המעצבים חיפשו דרך להפחית את כוח הגרר בכל מקום שהם יכלו; לדוגמה, ידיות הדלתות נסוגות כאשר הן אינן דרושות, ומחליקות את זרימת האוויר
פתחי אוויר נסיגים בלוח המחוונים ומכסה מנוע נמוך מאפשרים ראות גבוהה |
צילינדרים סופר-טעונים
יגואר תשיק שלוש גרסאות של F-Type, אשר העצמתית ביניהן דוחסת 495 כ"ס ממנוע V8 Supercharger 5.0 ליטר. המכונית, שזכתה לכינוי F-Type V8 S, מגיע מ-0 ל-95 קמ"ש ב-4.2 שניות בלבד ויש לה מהירות מירבית של 299 קמ"ש. (דגם ה-V6 הבסיסי מגיע למהירות מירבית של 259 קמ"ש).
שמונה הילוכים אינטליגטיים
המתכננים שילבו ב-F-Type תמסורת אוטומטית אינטליגנטית בעלת שמונה הילוכים. המערכת עוקבת אחר תנאים וסגנון נהיגה – כיצד נהג מאיץ, בולם ולוקח פניות – ובוחרת עבורו אחד מבין 25 מודלים להעברת הילוכים שתוכנתו מראש. על ידי ניטור כוחות G, לדוגמה, התמסורת יודעת שהיא צריכה לחכות עם העלאת הילוך עד שהמכונית יוצאת מסיבוב.
מתלה אדפטיבי
מתלה מפוצל כפול מתעד את תנועות השלדה 100 פעמים בשנייה ותנועות הגה 500 פעמים בשנייה, כדי שהוא יוכל להתאים בולמי זעזועים אינדיבידואליים כדי לשמור את המכונית מאוזנת ונסיעה חלקה. המערכת יודעת, למשל, שבמהלך פנייה שמאלה יופעל לחץ רב על הצמיג הקדמי הימני ומקשיחה את בולמי הזעזועים בהתאם. פ
בקרות ביצועים מותאמות אישית
בעלי המכונית יכולים ליצור קביעות מותאמות אישית ב-F-Type שיתאימו להרגלי הנהיגה שלהם. באמצעות מסך מגע על לוח המחוונים, הם יכולים לשמור קביעות שמרככות או מקשיחות את ההגה והמתלה, מתאימות את רגישות העברת ההילוכים ומתאימות את תגובות המנוע. מערכת בקרת היציבות הדינמית מודדת את זמני המשנק כדי לאפשר זינוק מבוקר למירוצי כביש בלחיצת כפתור אחת.
יגואר F-Type V8 S האצה ל-95 קמ"ש 4.2 שניות מהירות מירבית 299 קמ"ש מחיר החל מ-92,000$ |