מגמת ההתייקרות בשוק הסלולר הישראלי ממשיכה

אחרי שצמד שחקניות בולטות עשו זאת בחודש החולף – גם והוט מובייל מכריזות על חבילות מעודכנות ויקרות יותר, אשר יגרמו כנראה לעוד תגובת שרשרת עתידית

סלקום הכריזה בחודש שעבר על חבילות מעודכנות שיקרות ב-10 שקלים בממוצע מאלו שקדמו להן, וגרמה לנו להעריך כי עוד ספקיות בתחום יבצעו יישור קו. אחרי הגיעה חברת פרטנר שהעלתה את מחירי מותג ה-012 מובייל המוזל שלה – ועכשיו זה תורן של המתחרות הצעירות יותר להשיק חבילות חדשות, שדורשות מהצרכנים תשלום חודשי מוגדל.

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון



הוט מובייל, שבדומה לרוב מתחרותיה הציעה עד לאחרונה חבילה ללא הגבלת שיחות ומסרונים ועם 30GB לגלישה במחיר 30 ש"ח בחודש, תציע מעתה חבילה שונה עם 50GB של גלישה, במחיר של 35 ש"ח בחודש. במקבילה תוצע גם חבילה עם 100GB של גלישה שהייתה קיימת עוד קודם – במחיר של 45 ש"ח לחודש, במקום 40 ש"ח לאותו נפח עד עתה.

תוכנית ה-100GB המפורסמת של מובייל עלתה במחיר – מבלי שהתווספו לה יתרונות כלשהם, לצערנו

גם העלימה את חבילת הדגל שלה שכללה שיחות ומסרונים ללא הגבלה ו-30GB לגלישת מובייל ב-30 ש"ח – ומפרסמת כעת חבילה ללא הגבלה עם 60GB לגלישה במחיר מוגדל של 38 ש"ח בחודש.

קבלת נפח גלישה מוגדל בעבור תוספת תשלום היא עדיפה כנראה מעליית מחירים "סטנדרטית" ללא תמורה נוספת, אך בשורה התחתונה מצטרפים חדשים יזדקקו לשלם יותר מדי חודש כעת ברוב החברות, כמו גם לקוחות קיימים שיזדקקו לעדכן חבילה שמסתיימת – כאשר ניתן להעריך כי חלק בלתי מבוטל מהם כלל לא יצליח לצרוך את כל נפח הגלישה המוגדל לו הוא זכאי כעת.


גם גולן טלקום החלה לשווק כעת חבילה עם 100GB של גלישה – במחיר הקודם של מובייל. האם צרכנים באמת זקוקים ליותר מ-30 או 40 ג'יגה-בייט בכל חודש?

סביר להעריך כי גם חברת פלאפון, האחרונה שנותרה מבין הגדולות תחום, תנצל את הפעולות של מקבילותיה בכדי לבצע העלאת מחירים כלשהי שתסייע גם לה לשפר הכנסות, בין אם במסגרת המותג הראשי שלה ובין אם במסגרת מותגי המשנה שבבעלותה – וזה משהו שעשוי לסייע לחברות הסלולר הקטנות יותר כדוגמת רמי לוי (40GB לגלישה ב-20 ש"ח בחודש), We4G (חבילת 40GB גלישה במחיר 29 ש"ח לחודש "לכל החיים") או 019 (29 ש"ח לחודש עבור 30GB לגלישה והבטחת מחיר למשך שלוש שנים) להרוויח קהל חדש, בהנחה שיחליטו לשמור על רמת המחירים הקיימת ללא התייקרות וידאגו להבליט עובדה זו לצרכנים.

We4G, עם התחייבות בולטת למחיר חבילה קבוע ללא מגבלת זמן ברורה, תהיה המרכזית שתרוויח מהתייקרות של המתחרות?

מחירי התקשורת האלחוטית בארץ עדיין אטרקטיביים מאוד ביחס לרוב מדינות העולם – אם כי אנחנו מקווים שעליית המחירים המתוזמנת הזו אינה סימן לסוף התחרות הקשוחה שאפיינה את התחום בשנים האחרונות, ומאז שנפתח למעשה ליותר משלוש ספקיות בלעדיות.


הגב

avatar