הכבשה השחורה של וין דיזל
ניידת אחרי ניידת אתם מפלסים את דרככם במטרופוליס ענקית במדינה אירופאית מתקדמת כלשהי, בזמן שאתם מעיפים מבטים חטופים לעבר המיני – מפה, מנסים לשכנע את עצמם שהנה, "עוד שניה וזהו, עוד ניידת והם יפסיקו לרדוף אחרי" אך כל פניה ומחלף מביאים איתם עוד ועוד ניידות ומכוניות משוריינות.
זה ממשיך וממשיך פחות או יותר עד שאתם מגיעים לרמפה שממוקמת בצורה נוחה למדי על הכביש – אתם לוחצים בכוח שווה ערך לסופרנובה על הגז, ובשנייה בה הגלגלים עוזבים את הרמפה אתם נחתכים לסצנת מעבר שמנציחה את חצי השנייה בה המכונית שלכם מתרוממת מעל לקרקע כאשר ברקע הניידות נכנסות אחת בשנייה ומשאירות מופע פיצוצים וזיקוקים סטייל מייקל ביי.
זה לא GTA, ולפני שתשאלו – זה גם לא Saints Row. זה Wheelman.
איש ההגה
במבט ראשון, Wheelman נראה כמו חיקוי גרוע לGTA-, אבל עם הזמן אתם תגלו שהוא הרבה יותר גרוע מסתם חיקוי. Wheelman יצא בשנת 2009 ל-Xbox 360, פלייסטיישן 3 ולמחשב, הוא פותח על ידי אולפני "ניוקאסל" של מידוויי, ואולפני "טיגון" (שנמצאים בבעלותו של וין דיזל בכבודו ובעצמו). המשחק לא זכה להרבה הייפ כשיצא, ולאחר קריאת מספר ביקורות אפשר גם להבין למה (רמז: ממוצע 58 ב-MetaCritic).
איש הגלגלים |
איך לעזאזל הגעתי לברצלונה?
בלי שום התראה מוקדמת אתם תיזרקו בברצלונה בדמותו של מילו ביוריק (שעוצב בדמותו של וין דיזל וגם מדובב על ידו) כאשר הדבר היחיד אותו תבינו בשעות הראשונות של המשחק הוא שנכנסתם לנעליו של נהג שודים כלשהו, שהולך לעשות עוקץ או "מכה" כלשהי בברצלונה.
יותר מזה? לכו חפשו, כי אחרי סצנת המעבר הסופר – אינפורמטיבית הזו אתם תזרקו לתוך מערבולת ענקית של מלחמת כנופיות, מרדפים וניקוי סטרילי בעזרת נשקים אוטומטיים ואקדחים. הבעיה? אתם לא תבינו שום דבר מה שהולך שם, בעיקר בגלל העובדה שאף אחד לא טורח להסביר בשביל מי אתם עובדיםRAI) כל הזמן מופיע על תיקיות שאתם מקבלים על אנשים שאתם עובדים איתם, אבל גם הCIA הוזכר במהלך ה"סיפור") וגם משאירים את המטרה שלכם דיי בערפל.
בסופו של דבר, אתם אלה שצריכים להשיג את המידע על השוד הגדול הזה, אבל למה בכלל אתם רוצים לגלות את המידע הזה? שום מידע לא ניתן לכם, ואם אתם מצפים לאיזו "הארה" לגבי העלילה בהמשך המשחק אתם יכולים לוותר כבר עכשיו.
גלגלי הקסם
הרעיון מאחורי המשחק הוא דיי פשוט – תהרוג את כולם ברגל ואז תהרוג את כולם במכונית – ותשתלט על מכונית פה ושם. הייתם מצפים שעם רעיון כה פשוט תבוא מכניקה קצת יותר מעניינת – שתפלפל את המשחק, כמו למשל גלגלי קסם שיכולים להסתובב בזווית של 90 מעלות? אכן כן – בכל מכונית בה תנהגו תוכלו לבצע תרגיל שנקרא "Car Melee" אם לשים בצד לרגע את העובדה שזה הדבר הכי הזוי שראינו במשחק מחשב אי פעם (טוב, לא אי פעם אבל זה דיי מגוחך).
בקצרה – תנועה מהירה של העכבר ימינה, שמאלה או קדימה יידחף את המכונית שלכם באקרובטיות מדהימה לעבר מכונית האויב – לאחר מספר מכות אתם תוכלו להרוס את המכונית של האויב לגמרי, שוב על ידי אותה תנועה הזויה מה שישלח אתכם לצפות בסרטון בן כמה שניות של מכונית מתפוצצת , בכל פעם, ואנחנו מדגישים – בכל פעם שתהרסו מכונית.
עכשיו צריך רק את המוזיקה של האחים בלוז
אינטליגנציה מלאכותית? – הצחקתם!
מסתבר שכל מי שרוצה להרוג אתכם בברצלונה הוא חייל משוכפל שברח מסאגת "מלחמת הכוכבים" (חוץ מדמויות ה-NPC המרכזיות בעלילה), קיבל זעזוע מוח עמוק מה שגורם לו לפספס אתכם בכל פעם שתירו עליו, וכמובן שבגלל שהוא הגיע מכוכבים הרבה יותר מתקדמים – כל משוכפל יבצע 4 סלטות באוויר לאחר שתפגעו לו בראש. כנראה שמישהו לקח את החוג להתעמלות קרקע ברצינות רבה מדי.
Replay Value = 0
GTA, Burnout,NFS – כולם משחקים בעלי מה שנקרא "ערך שיחוק חוזר" – משימות צד רבות ומגוונות, מצב מרובה משתתפים, או סתם משימות עלילה שכיף לחזור אליהן בפעם השנייה ויותר.
בWheelman- אתם אמנם תקבלו משימות צד ומשימות עלילה – אך כמעט כולן נגמרות תוך מספר דקות שעמוסות בשעמום ופעולות רפטטיביות, (כן בנהיגה וכן ברגל) כך שעל לחזור למשחק הזה לסיבוב שני אתם יכולים לשכוח, כי אם אין לכם מה לחפש בו בפעם הראשונה – בטוח לא יהיה לכם מה לחפש שם בפעם השנייה.
זה מה שקורה כשמנסים לעקוף את וין דיזל |
סופו של מילו ביוריק
עם דיבוב ודיאלוג רדוד, מערכת נסיעה הזויה וקיטשיות שנובעת מכל מקום אפשר להגיד שהמשחק הוא כישלון דיי חרוץ, עם זאת – אחרי שתשלימו עם כל הנ"ל אולי כן תוכלו להוציא איזושהי הנאה מהמשחק. תמיד יש פעם ראשונה ולנו קצת מתחיל להימאס לתת 10- כל שבוע, כך שנשאיר אתכם עם פתק אזהרה שאפשר להתעלם ממנו ועם ציון פושר של 4-.