החששות התאמתו: Call of Duty Modern Warfare עם חובת חיבור לאינטרנט ב-PC • HWzone
גיימינג

החששות התאמתו: Call of Duty Modern Warfare עם חובת חיבור לאינטרנט ב-PC

המבקרים המקצועיים מהללים את הפרק החדש – אבל במקביל המעריצים עצמם זועמים, בעיקר בשוק ה-, עם בעיות שרתים בהשקה אשר לא מאפשרות גישה למשחק כלל

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


ההכרזה על דרישות המערכת הרשמיות של Call of Duty לשנת 2019 הרימה גבות כשכללה בין היתר דרישה לחיבור – אז החלו להתרוצץ להן שמועות וחששות ברשת על כך שבדומה לכל שאר המשחקים המופעלים בהתבסס על פלטפורמת ה-Battle.net של חברת Activision-, גם Modern Warfare המאותחל יחייב חיבור ואימות מול שרת בכדי לשחק בו.

בשנה שעברה ראינו את Black Ops 4 מושק עם חובה לחיבור קבוע אל שרתי החברה הייעודיים בהתבסס על Battle.net, אך כותר זה בחר בדרך בלתי רגילה עם מצבי משחק מקוונים בלבד, ללא מצב משחק עלילתי לשחקן יחיד – כך שעובדה זו הייתה הגיונית וקלה יותר לעיכול עבור חובבי הגיימינג. Modern Warfare לשנת 2019, בניגוד אליו, מציע מצב משחק עלילתי מסורתי המיועד לשחקן יחיד – אך כעת עם ההשקה אנחנו מגלים שזה לא מונע מהיוצרים להתנות את הגישה אליו בחיבור מקוון, לצערנו.

לא זו ההשקה לה קיוו יוצרי המשחק – וגם השחקנים עצמם

Call of Duty Modern Warfare הושק עם ביקורות חיוביות מהמבקרים, בעיקר עבור גרסת ה- 4 המהווה את פלטפורמת הפיתוח הראשית עבור (כולל מספר תכנים שיהיו בלעדיים לה בתקופה הקרובה), עם ציון ממוצע של 86 מתוך 100 עד כה – אך החוויה של האוהדים האדוקים שהחליטו לרכוש את הכותר כבר ביומו הראשון שונה משמעותית מזו המתוארת על ידי בעלי המקצוע, כך נראה.

לפי הדיווחים השונים ברשת נראה כי לשחקני הקונסולות קיימת האפשרות בתפריט לעבור למצב ללא (תמונה עליונה) עבור מעט האלמנטים בכותר שתומכים בכך – אך האפשרות אינה מוצגת לבעלי גרסאות ה- באותו אופן (תמונה תחתונה). יתכן כי זה באג שיתוקן בהמשך, אך מדובר בכל מקרה בתזכורת צורמת לבעיית הבעלות שקיימת במשחקים רבים שמבוססים על שרתים מרוחקים בכדי להמשיך לפעול, בעיקר בטווח הזמן הארוך

העומס על שרתי המשחק עם ההשקה הרשמית הביא לקריסתם ולכך שרבים לא מסוגלים להתחבר ולשחק במצבים המקוונים הפופולריים של הסדרה – אך כאן גם נחשף הסוד האפל של המשחק, כאשר קריסת השרתים הביאה לכך ששחקני המחשבים האישיים לא יכלו לגשת אל המשחק כלל, אפילו לא למצבי המשחק לשחקן בודד. בניגוד לגרסאות הקונסולה של המשחק בהן קיימת אפשרות לעבור למשחק בלתי מקוון עם גישה למצב העלילתי של Modern Warfare, במחשבים האישיים האפשרות הזו אינה קיימת לכאורה – אם השרתים אינם זמינים מסיבה זו או אחרת השחקן אינו יכול להפעיל בשום מצב את הכותר עליו שילם 60 דולר או יותר ממיטב כספו.

הביקורות מרעיפות חיבה על הכותר שמספק מצב עלילתי מגוון ומושקע ומגוון גדול מהרגיל של תוכן למשחקים מרובי משתתפים – האם הגיימרים עצמם יסכימו עם הקביעות הללו?

סביר להניח כי עם הזמן המפתחת והמפיצה יתגברו על בעיות ההתחברות ויעניקו לצרכנים את מה שהובטח להם – אך הפתיחה הצולעת הזו מהווה המחשה מובהקת נוספת ליישומי בעייתיים שהופכים נפוצים יותר ויותר בשוק הגיימינג המודרני.

כותרים רבים משלבים אלמנטים מקוונים מסויימים בתור הצדקה לדרישה עבור חיבור קבוע אל האינטרנט, שללא ספק גם יקשה מאוד על פריצה והפצה פיראטית שלהם – אך יתכן שהגישה זולגת גם למצבים שבהם אין שום משמעות לחיבור המקוון בהיבט המשחקיות, כאשר הרוכשים לא ממש מקבלים בעלות על המוצר ששילמו עבורו, אלא נתונים לרצון הטוב של היוצרים להמשיך ולהפעיל את שרתי המשחק שמאפשרים גישה תקינה.

האם זה אומר שבעוד חמש או עשר שנים, כשאותו שרת ייעודי של Modern Warfare ירד מהאוויר בשל דרישה פחותה, רוכשים לגיטימיים שירצו לחוות פעם נוספת את מצב המשחק העלילתי עלולים למצוא עצמם במצב בו לא יוכלו לעשות זאת יותר? לא קשה להבין את התגובות הנזעמות כלפי החלטה זו שנשמעות בקהילות בפלטפורמת Reddit ובמקורות אחרים במרשתת.

העדכונים האחרונים מספרים כי עבור חלק מהשחקנים בעיות הגישה נפתרו – אך אחרים ממשיכים לחוות מגוון אתגרים בחיבור, כמו למשל דרישה להמתין שעות לתורם עד לקבלת גישה אל שרת האימות

מתכננים לרכוש את Modern Warfare החדש, או שהאילוצים של ו-Infinity Ward גרמו לכם לוותר על הרעיון? בואו לדבר על זה בתגובות.


תגיות
Back to top button
Close
Close