Far Cry
FarCry
על מנת לבחון את ביצועי הכרטיסים במשחק Far Cry, הכנו שלושה דמואים נפרדים המציגים אספקטים שונים של המשחק – הדמו הראשון הוא כולו בסביבה פתוחה (כלומר, הרבה צמחים ושטח גדול), הדמו השני הוא בתוך מבנה סגור (הרבה מודלים מפורטים ועמוסים בפוליגונים) והדמו האחרון הוא שילוב של סביבה פנימית עם סביבה חיצונית. מכיוון שכל אחד מהדמואים בוחן את ביצועי כרטיס המסך בתנאים שונים, נתייחס אל כל אחד מהם בנפרד.
על פי התוצאות ניתן בהחלט לראות כי ב-Far Cry, ברזולוציות נמוכות יחסית, קצב המשחק מוכתב בעיקר על ידי המעבד שכן תוצאות כל הכרטיסים כמעט זהות. העליה ברזולוציה גורמת לירידה כמעט בלתי מורגשת בביצועים, ובשורה התחתונה ניתן לומר שביצועי כל כרטיסי ה-High End הם זהים, שכן ניתן לייחס פערים אלו לסטייה סטטיסטית ותו לא.
לאחר השימוש בפילטרים המשחק סוף סוף גורם לכרטיסים להזיע קצת, ולמרות שה-X850XT כמעט ולא מושפע מהפילטרים, שאר הכרטיסים דווקא סובלים מירידה ניכרת בביצועים, ובעיקר ה-X800XL שמציג את התוצאות הנמוכות ביותר מבין כרטיסי ה-High End, תוצאות הקרובות הרבה יותר ל-6600GT מאשר ל-6800GT. המהרת ה-6800GT מוסיפה לו FPS בודדים, אשר (מלבד ברזולוציה הנמוכה) אינם מספיקים לו כדי לצמצם את הפער בינו לבין ה-X850XT.
אמנם הדמו המתרחש בסביבה הסגורה מאפשר לכרטיסים להפגין ביצועים גבוהים הרבה יותר מהסביבה הפתוחה, אך כעת לעליה ברזולוציה ישנה השפעה משמעותית הרבה יותר. בעוד שברזולוציה הנמוכה כל הכרטיסים מפגינים ביצועים זהים כמעט לחלוטין, ככל שהרזולוציה עולה כך התמונה מתבהרת: ה-X800XL שוב מציג את הביצועים הנחותים ביותר מבין כרטיסי ה-High End, ואילו ה-6800GT מתקרב מאוד לביצועי ה-X850XT ואף עוקף אותו לאחר ההמהרה.
שוב אנו רואים את אותה מגמה – ה-6800GT ממוקם באמצע, אך כעת הוא כבר אינו מסוגל לעקוף את ה-X850XT, גם לאחר המהרתו. באופן כללי, ה-6800GT מסתמן עד כה כאלטרנטיבה טובה וזולה ל-X850XT, עם ביצועים קרובים ומחיר נמוך בהרבה.