מבחני ביצועים
בביקורת זו בחרנו להתמקד בגיימינג, כלומר איך מעבד כפול ליבה משפיע על חוויית המשחק. מלבד כמה מהבדיקות הסינטטיות, הסטנדרטיות והיותר יבשות שניתן לבצע למעבד, בחרנו לבדוק את ביצועי המעבדים בכמה מהמשחקים המובילים כיום, כדי לראות את השפעתם בפועל על ביצועי המשחקים הכבדים ביותר הקיימים כיום.
ישנה תפיסה שגויה בקרב משתמשים רבים כי כרטיס המסך הוא הגורם המכריע בכל הנוגע לביצועים ולחוויית משחק טובה, אך לא כך הדבר שכן למעבד תפקיד חשוב בביצועי המשחקים. בעוד הכרטיס הגראפי באמת הופך את המשחק ליפה יותר ומצליח להוציא גרפיקה ריאליסטית יותר ויותר חשוב לזכור כי המעבד אחראי על כל שאר תפקודי המשחק ובהם: האינטליגנציה המלאכותית של היריבים, הפיזיקה של האובייקטים במשחק וכמובן תזוזת השחקן בעולם המשחק (חישוב נקודת המבט ותנועת עצמים). מכל זאת ניתן להבין כי ללא מעבד חזק לכרטיס המסך לא יגיע המידע המספיק על מנת ליצור ממנו תמונות על גבי צג המחשב, כך למשל יכול המעבד להוות צבר בקבוק כאשר הוא חלש יותר מהכרטיס הגראפי ולכן כוחו של האחרון למעשה מתבזבז ולא מנוצל ברמה האופטימאלית.
מעבד מהיר כדוגמת המעבדים שלנו, ויתר על כן מעבד באוברקלוק גבוה, סביר להניח שלא יהווה צוואר בקבוק עבור כרטיס המסך שלנו, ולמעשה יביא את הביצועים שלו למקסימום וכך חווית המשחק שלנו תהיה טובה הרבה יותר.
בנוסף לכך, לקחנו את המעבד כפול הליבה של אינטל מדגם 840, כדי להשוות את ביצועיו לאלו של כפולי הליבה מבית AMD.
מערכת הבדיקה:
מעבדים |
|
לוחות אם |
|
זכרון | |
כרטיס מסך | Radeon X1900 XTX |
דיסק קשיח | Maxtor DiamondMax 10 SATA-II 250GB |
ספק כח | OCZ PowerStream 520W |
להלן רשימת התוכנות והמשחקים בהם השתמשנו במבחני הביצועים:
- SiSoft Sandra 2005
- ScienceMark 2.0
- SuperPi
- CineBench
- PCMark 05
- SYSMark 2004SE
- WinRAR 3.51
- MP3 Encoding
- 3DMark 2001
- 3DMark 2006
- Counter Strike: Source VST
- F.E.A.R Multiplayer Demo
- Doom 3
- Quake 4
- Unreal Tournament 2004
- FarCry
- Battlefield 2
- Call Of Duty 2
הערה: כל מבחני המשחקים נערכו ברזולוציה 1024×768 ובהגדרות גראפיקה מקסימאליות.