F.E.A.R & Doom 3
F.E.A.R Multi-Player Demo
המשחק F.E.A.R (או First Encounter Assault Recon) כשמו כן הוא, מסתורי ומפחיד למדי, כאשר מלבד העובדה הזו נבחר המשחק לאחד המשחקים הטובים ביותר של שנת 2005, ולא רק בגלל העלילה שלו. האפקטים הגראפיים שאנו רואים בשימוש במנוע המשחק של FEAR אין כדוגמתם בעוד משחקים שיצאו עד היום\' וספק אם נראה אותם מיושמים בעוד משחקים בזמן הקרוב.
כל אלו הופכים את המשחק למבחן מצוין עבור מערכות מחשב שלמות, וכמובן שגם מעבדים, כאשר גם הרכיבים החזקים ביותר נכנעים אל מול הדרישות הגראפיות העצומות של המשחק. המשחק כולל בתוכו מערכת בדיקה ייעודית, כך שאנו נעזרנו בה תוך כדי הגדרת כל פרמטרי האיכות על המקסימום (כולל ה-Soft Shadows).
כאמור, משחק זה שם דגש גדול מאוד על אפקטים ויזואליים שמטבע הדברים מעובדים בכרטיס המסך, אך בנוסף לכך מכיל המשחק מערכת עיבוד פיזיקלית מרשימה ולכן הינו מושפע גם מהמעבד. כפי שאנו רואים מתוצאות המבחן, נראה כי למעבד ישנה השפעה מינורית בלבד על המשחק שכן תוספת הביצועים מתבטאת בתוספת מספר FPS בודדים, בניגוד למשחקים אחרים הנסמכים יותר על המעבד. אך חשוב מכך, כתוצאה מעליית כוח המעבד, עולה ה-FPS המינימאלי, מה שמבטיח חווית משחק נעימה יותר ללא תקיעות וגמגומים.
Doom 3
משחק זה, שיצא לפני יותר משנה, מהווה את אחד משני המשחקים החשובים ביותר שיצאו בשנים האחרונות. משחק זה עושה שימוש באפקטי הצללה מתקדמים ומהווה מדד מצוין לא רק לכרטיסי מסך אלא גם למערכות מחשב כוללות, כאשר הוא רגיש כמעט לכל שינוי שנעשה במערכת, החל מכרטיס מסך ועד לתזמוני הזיכרון. משחק זה הוא אומנם ישן מעט אך עדיין מאפשר לנו למדוד ביצועים שכן ישנם לא מעט משחקים המבוססים על מנוע המשחק, ורבים נוספים ייצאו בעתיד.
אנו רואים שהמעבד מהווה מרכיב חשוב כאשר אנו בודקים את ה-FPS במשחק זה, דבר שמרמז לא רק על המשחק הספציפי, אלא גם על המנוע עליו הוא מבוסס ולכן גם על כל המשחקים האחרים המבוססים על מנוע זה.