Quake 4 & UT 2004
Quake 4
המשחק Quake 4 עושה שימוש במנוע שפיתחה חברת id עבור המשחק Doom 3 שיצא לפני שנה וחצי לשוק, והוא אף דומה מאוד למשחקיות של Doom 3 בשל העובדה ששני המשחקים מבוססים על אותו מנוע גראפי. המנוע הגראפי שם דגש מיוחד על אפקטים של תאורה, כאשר את רוב המשחק תבלו בתוך מסדרונות ומחילות חשוכות ובהם אויבים שכנראה לא מפחדים מהחושך.
יחד עם זאת, שני המשחקים שונים בדבר אחד: בעוד ש-Doom 3 מסתמך הרבה על אלמנט ההפתעה של האויבים המופיעים לעתים רחוקות יחסית, ב-Quake 4 האויבים נפוצים הרבה יותר ונמצאים כמעט בכל חדר או מסדרון בו תעברו – מה שהופך את המשחק לקצבי הרבה יותר. מלבד המשחקיות השונה, גם המנוע הגראפי שומע מעט ועכשיו הוא מאפשר איכות גבוהה יותר ואובייקטים מורכבים יותר. את הבדיקות שלנו ביצענו בהגדרות ברמת ה-Ultra המתאימה לכרטיסי מסך עם 512MB של זיכרון.
בדומה למשחק Counter Strike: Source, גם הפעם אנו רואים כי מנוע המשחק של Doom 3 עושה שימוש נרחב במעבד ולא רק בכרטיס המסך. לראיה, כאשר מהירות המעבד במבחן זה עולה, קצב ה-FPS גדל גם כן, אך לא בפריימים בודדים, אלא בעשרות פריימים בבת אחת.
Unreal Tournament 2004
מאז גרסתו הראשונה, הפך המשחק להצלחה מסחררת. בגרסתו החדשה הוא משתמש ב-Unreal Engine 2.5 המספק ביצועים טובים אף יותר מקודמו ומוסיף אפשרויות ואפקטים שלא נראו מעולם.
המנוע מנצל זיכרון בצורה יוצאת דופן, שכן עליו לרוץ גם על קונסולת ה-XBOX בה זיכרון הוא מצרך יקר. בשל העובדה שהוא צריך לרוץ גם על ה-XBOX, מנצל המנוע הייחודי את כוח המעבד במידה גדולה מאוד וכמעט שאינו מנצל את כרטיס המסך, לכן מהווה משחק זה מדד מצוין לביצועי מעבד וזיכרון.
משחק זה הוא אומנם ישן יחסית, אך הוא מייצג בביקורת זו זו את כל המשחקים הישנים יותר שעדיין רבים מאיתנו נהנים לשחק בהם. מתוצאות המבחן ניתן לראות שהמעבד הינו פקטור משמעותי בקבלת ביצועים אופטימליים למשחק זה, כאשר ה-FPS עולה ביחס ישר למהירות המעבד.