Doom 3 & Quake 4
Doom 3
משחק זה, שיצא לפני כשנתיים, מהווה את אחד משני המשחקים החשובים ביותר שיצאו בשנים האחרונות. המשחק עושה שימוש באפקטים מתקדמים של הצללה ומהווה מדד מצוין לא רק לכרטיסי מסך אלא גם למערכות מחשב כוללות, כאשר הוא רגיש כמעט לכל שינוי שנעשה במערכת, החל מכרטיס מסך ועד לתזמוני הזכרון. משחק זה אומנם ישן מעט אך עדיין מאפשר לנו למדוד ביצועים שכן ישנם לא מעט משחקים המבוססים או יתבססו על מנוע המשחק שלו.
גם במשחק זה ההבדל בין המעבדים המתחרים לבין ה-X6800 הוא גדול, שלא לומר גדול מאוד. למעשה, עכשיו לא מגביל אותנו המעבד אלא דווקא כרטיס המסך – מי האמין שיבוא היום וה-X1900XTX יהיה חלש מדי עבור המעבד במערכת בה הוא יושב.
Quake 4
המשחק Quake 4 עושה שימוש במנוע שפיתחה חברת id עבור המשחק Doom 3 שיצא לפני כשנתיים לשוק. המשחקיות של Quake 4 דומה מאוד למשחקיות של Doom 3 בשל העובדה ששניהם מבוססים על אותו מנוע גראפי. המנוע הגראפי של שניהם שם דגש מיוחד על עיבוד של אור וצל כאשר את רובם של שני המשחקים תבלו בתוך מסדרונות ומחילות חשוכות ובהם אויבים שכנראה לא מפחדים מהחושך. אך בדבר אחד שונה Quake 4 מ-Doom 3: בעוד ש-Doom מסתמך על אלמנט ההפתעה של האויבים והם מגיעים לעיתים רחוקות יחסית, ב-Quake 4 האויבים נפוצים הרבה יותר ונמצאים כמעט בכל חדר או מסדרון בו תעברו – מה שהופך את המשחק לקצבי הרבה יותר. מלבד המשחקיות השונה שופר גם המנוע הגראפי במעט ועכשיו הוא מאפשר איכות גבוהה יותר ואובייקטים מורכבים מעט יותר. את הבדיקות שלנו ביצענו בהגדרות ברמת ה-Ultra המתאימה לכרטיסי מסך עם512MB של זכרון.
משחק זה עושה שימוש טוב מאוד במעבדים דו ליבתיים, שכן הוא מכיל תמיכה מובנית במעבדים מסוג זה. עם זאת יש לציין כי כל המעבדים בבדיקה שלנו הם דו ליבתיים, כך שלא נראה הבדלים של 60FPS ויותר, אך עם זאת ההבדלים בהחלט קיימים והם לא פחות משמעותיים.
ה-Core 2 פותח פער ביצועים של כ-30FPS אל מול מתחרהו הצמוד ביותר – הבדל לא מבוטל כאשר מדובר אך ורק במעבד.