Counter Strike: Source & F.E.A.R
Counter Strike: Source VST
אחד המשחקים החשובים ביותר שיצאו בשנים האחרונות הוא כמובן Half Life 2. מלבד עלילה משובחת, עושה המשחק שימוש במנוע ה-Source אותו פיתחה חברת Valve, המתהדר בעיקר בפיזיקת משחק מצוינת אבל גם באפקטים ויזואליים לא פחות מרשימים.
משחק נוסף העושה שימוש במנוע זה הוא Counter Strike, ובמשחק זה קיימת אופציה לביצוע בדיקה של ביצועי המערכת, המדגימה את כל יכולות המנוע הגראפי. בבדיקה זו השתמשנו על מנת לקבל ציון כמותי לביצועי כרטיסי המסך.
אין כל ספק כי פער של 50FPS מהווה הבדל עצום בביצועים בכל משחק שהוא, וזהו אכן ההבדל בין מעבד ה-FX60 (שהוא בפני עצמו לא מהמעבדים החלשים בשוק, בשפת המעטה) לבין ה-X6800 של אינטל.
F.E.A.R Multiplayer Demo
המשחק F.E.A.R (או בשמו המלא First Encounter Assault Recon) כשמו כן הוא, מסתורי ומפחיד. מלבד העובדה הזו נבחר המשחק לאחד המשחקים הטובים ביותר של שנת 2005 וזאת לא רק בשל העלילה שלו. האפקטים הגראפיים שאנו רואים בשימוש במנוע המשחק של F.E.A.R אין כדוגמתם בעוד משחקים שיצאו עד היום וספק אם נראה אותם מיושמים בעוד משחקים בזמן הקרוב. כל אלו הופכים את המשחק למבחן מצוין עבור כרטיסים חזקים ביותר כאשר גם אלו נכנעים אל מול הדרישות הגראפיות העצומות של המשחק. המשחק כולל בתוכו מערכת בדיקה ייעודית כך שאנו נעזרנו בה תוך כדי הגדרת כל פרמטרי האיכות על המקסימום (כולל ה-Soft Shadows).
ההבדלים בין המערכות במשחק זה אינם גדולים כל כך, אך עדיין נראית מגמה ברורה לטובת ה-Core 2. הבדלי הביצועים בין המעבדים אינם גדולים הודות לעובדה שמשחק זה שם דגש חזק הרבה יותר על ביצועי כרטיס המסך, כאשר רוב מנוע המשחק מבוסס על אפקטים מיוחדים המעובדים על ידי כרטיס המסך.