בעיה בבוט מנדרייק 10.1הלינוקס לא עולה. ומשמעות האות "L" - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בעיה בבוט מנדרייק 10.1הלינוקס לא עולה. ומשמעות האות "L"


Recommended Posts

שלום לכולם.

ראשית נתחיל במבוא: ברשותי מחשב פנטיום 4, 1.5 גיגה הרץ, לוח אם INTEL D845PESV, כרטיס קול Sb live 5.1, כרטיס מסך רדאון 9800SE, זיכרון פנימי שבע מאות שישים ומשהו PC2100. כמו כן ברשותי שני הארדיסקים, האחד 40GB, והשני Maxtor 30GB.

לפני כחודש ימים קיבלתי את המקסטור במתנה, כאשר לפני כן היה לי אך ורק הסיגייט, והסיגייט היו לו 4 מחיצות עם מערכת הפעלה WIN . לאחר שקיבלתי את המקסטור, החלטתי (היות ואני כבר הרבה זמן רוצה להתקין לינוקס) להתקין לינוקס מנדרייק 10.1, חשבתי להתקין את המנדרייק על ההארד דיסק החדש, ככה שלא יהיה חשש להתנגשויות במערכות ההפעלה. פירמטתי את ההארדיסק החדש בעזרת נורטון פרטישן מג'יק 8, ועשיתי מחיצה ללינוקס EXT2 בגודל 10 גיגה. התקנתי הכל טוב ויפה, אולם לאחר ההתקנה בבוט (לילו) לא הופיע WIN . הלינוקס פעל ,אולם לא פעל, נכנסתי ללינוקס ובצורה ידנית הוספתי את WIN לבוט של לילו. לאחר מכן הWIN הופיע ברשימה, לחצתי עליו הכל נטען, עד שלפתע הופיע מסך כחול עם הודעה קריטית, לאחר מכן קראתי קצת בפורומים וביצעתי איזושהי פקודה MBR ומשהו היה עם COUNT + משהו, לאחר הפקודה הנ"ל לא היה בוט בכל וקיבלתי מסך מלא "0" ו"1". עוד ראוי לציין שבאותה תקופה היה לי מותקן GO BACK על המחשב, ועשיתי לו DISABLE ולא UNINSTALL. פירמטתי את שני ההארדיסקים והתקנתי על ההארד דיסק הראשון WIN XP. שוב פעם חילקתי את ההארד הראשון (הסיגייט) ל4 מחיצות, האחת בת 10 גיגה, 15, 10, ו5 בהתאמה. וכך חלף לו חודש של עבודה משעממת בWIN XP.

היום רציתי להתקין שוב פעם , אז הכנתי את המחשב מבעוד מועד. לפני כשבוע מחקתי מחיצה אחת ממהארד דיסק סיגייט הראשון (מחיצה של 5גיגה) והפכתי אותה ל768 מגה SWAP, ואת השאר עשיתי EXT2. ככה שבמקום להתקין את הלינוקס לחוד ואת הWIN לחוד, התקנתי את שניהם על אותו הארד דיסק, רק על מחיצות שונות. הכל עשיתי בעזרת התוכנה נורטון פרטישן מגיק 8. הכל עבד טוב ויפה, והיום סוף סוף ניגשתי להתקין . התקנתי, ההתקנה הלכה בצורה טובה מאוד, בחרתי חבילות וכ"ו, ובסוף המחשב עשה ריסטרט (ההתקנה הסתיימה) והתחיל הבוט. איך שהתחיל הבוט (בעצם הוא לא הספיק לעשות אפילו בוט) קיבלתי את האות "L", וזהו יותר מזה לא קיבלתי כלום. המחשב סרב לעלות, ולא ולא WIN לא פעלו. הכנסתי שוב פעם את הדיסק של מנדרייק 10.1 והתקנתי אותו שוב פעם, תוך דגש על האפשרויות לגבי הLILO. בחרתי שוב פעם באופציה הראשונה (שמשום מה פרחה מזכרוני ), וחיכיתי לטוב. ההתקנה הסתיימה, המחשב עשה ריסטרט, ושוב פעם הופיעה האות "L", ולא הלינוקס ולא הWIN לא פעלו. הכנסתי את הדיסק של מנדרייק 10.1 ועשיתי RESCUE, ושם בחרתי בריסטור LILO או משהו כזה, ושוב פעם בעת הבוט קיבלתי את האות "L". לאחר מכן עשיתי שוב פעם RESCUE אך הפעם עשיתי ריסטור לבוט של הWIN, ואז הWIN כבר עלה ופעל כשורה (טפו טפו טפו). אולם הלינוקס עדיין לא פועל. ככה שכרגע אני כותב מתוך WIN אשר בו הכל עובד כמקודם (או ככה זה לפחות נראה, שוב פעם טפו טפו טפו). ראוי לציין שבהתקנה הנ"ל הGO BACK כבר בכלל לא היה מותקן על המחשב, ככה שכנראה הGO BACK לא אשם.

חברה מה לעשות? היכן הבעיה, מה אני לא עושה נכון? מה פשר האות "L", והסימנים "0" ו"1"? איזה פתרון אתם מציעים לי? אני כבר ממש מיואש, אולם עדיין אני רוצה להתקין היות וזה מעניין אותי ואני רוצה לדעת לינוקס.

תודה לעונים, פליקס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...