עבור לתוכן

נקודה למחשבה - SLI - הפיתרון של ATI

Featured Replies

פורסם

שלום לכולם

נקודה למחשב

היום כששתי החברות הגדולות מתחרות ביניהן על פתרון גרפי אולטימטיבי אנוידיה עם SLI ו ATI עם הפתרון שלה כדאי לכם להיזכר בכרטיס ישן של ATI - RAGE FURY MAXX אשר כלל שתי ליבות של rage fury pro ולכל ליבה הוקצב 32MB של זיכרון ובמצב תלת מימד שתי הליבות פעלו להפקת ביצועים מקסימליים ובמצב דו מימד רק ליבה אחת פעלה. פתרון זה בא גם כמתחרה ל SLI המקורי של 3dfx שאותו נוידיה העתיקה ומשתמשת בו כיום, ישנו גם הכרטיס של גיגהבייט אשר גם משתמש בשתי ליבות ובעצם מעין מעתיק את השיטה של ATI

הכרטיס של שתי ליבות יצא עוד בשנת 99 .

פורסם

וATI העתיקו את הRampage של 3Dfx והם העתיקו אותה מSGI בלע בלע בלע, זה לא טכנ' חדש, זה לא המצאת הגלגל ככה שאף אחד לא יכול לקום ולהגיד שזה שלו. יש לי תכרטיס הזה איפשהו בבית, הדבר שהרג אותו זה חוסר התאימות עם הGUI של windows XP.

פורסם
  • מחבר

אודה לך אם תוכל לפרט יותר לגבי הכרטיס - איך הוא לא הסתדר עם win xp ואיך הוא לעומת כרטיסים גרועים כמו gf4mx440 או radeon 7000

ואולי אם אתה רוצה להפטר ממנו - אז אולי אתה לדבר בנידון.

ד"א לפני כמה שנים היה לי כרטיס ATI RAGE FURY ששירת אותי נאמנה ועם איכות תמונה מושלמת (אין מילה יותר טובה לתאר את זה) ,תמיכה מושלמת ב DVD והייתי גם מאוד מרוצה במשחקים ששיחקתי בהם. (לצערי הוא נשרף כשהספק המהולל שלי שרף את המחשב).

מאז אני חסיד של ATI אך מה שמעצבן אותי זה שיש לי GF4MX440 במחשב כי radeon 8500 (של חברה עלומת שם שבנתה אותו ) לא הסתדר טוב עם הלוח אם שלי ולכן הייתי צריך להחזירו.

פורסם

וATI העתיקו את הRampage של 3Dfx והם העתיקו אותה מSGI

אם אני לא טועה ATi השתמשה בטכנלוגית Anti Aliasing של הRampage בR300, שכחתי את שם הטכנולוגיה, וזה כי היא שכרה חלק מהמנדסים ש3DFX אחרי שנקנתה ע"י nVIDIA.

אם אני טועה אתה מוזמן לתקן.

פורסם

אני התכוונתי לRampage SLI הTbuffer מעולם לא מומש פיסית בכרטיסי מסך של ATI ככל שידוע לי.

הR300 והזכויות לGPU של הGBC הגיע לידי ATi כאשר היא רכשה את ArtX.

פורסם

אודה לך אם תוכל לפרט יותר לגבי הכרטיס - איך הוא לא הסתדר עם win xp ואיך הוא לעומת כרטיסים גרועים כמו gf4mx440 או radeon 7000

ואולי אם אתה רוצה להפטר ממנו - אז אולי אתה  לדבר בנידון.

ד"א לפני כמה שנים היה לי כרטיס ATI RAGE FURY ששירת אותי נאמנה ועם איכות תמונה מושלמת  (אין מילה יותר טובה לתאר את זה) ,תמיכה מושלמת ב DVD והייתי גם מאוד מרוצה במשחקים ששיחקתי בהם. (לצערי הוא נשרף כשהספק המהולל שלי שרף את המחשב).

מאז אני חסיד של ATI אך מה שמעצבן אותי זה שיש לי GF4MX440 במחשב כי radeon 8500 (של חברה עלומת שם שבנתה אותו ) לא הסתדר טוב עם הלוח אם שלי ולכן הייתי צריך להחזירו.

הFury MAXX משתווה לGF2, וגם זה לא תמיד.

פורסם

למישהו יש מושג מתי תהיה תשובה של ATI לSLI?

אני רוצה לקנות מחשב חדש, ואני רוצה את התמיכה בשני כרטיסים, אבל אני לא רוצה נווידיה :nixweiss:

פורסם

next gen אבל כל עוד זה לא יתמך ע"י הAPI ומערכת ההפעלה, זה יהיה זבל לא פחות מהSLI.

פורסם

OOH :-\

חבל שהחברות לא משקיעות מאמצים בשביל לקדם את הטכנולוגיות האלה!

זה דבר מאוד חכם, שאתה יכול להוסיף כרטיס מסך כמו שאתה מוסיף זכרון, שלא צריך לזרוק את הישן, לפי דעתי זו טכנולוגיה גאונית!

פורסם

זאת שטות חסרת תועלת כך או כך.

פורסם

למה אתה אומר את זה?

אתה מוכן להסביר לי למה אתה חושב ככה?

פורסם

הFury MAXX משתווה לGF2, וגם זה לא תמיד.

יותר נכון, בין GeForce SDR ל- GeForce DDR.

קצת סדר בכל ה-SLIs:

"ה-SLI" של ATi שבא לידי ביטוי ב-MAXX, עובד על העקרון שבו כל מעבד גרפי מרנדר פריים חלופי (נניח מעבד X מרנדר פריים, מעבד Y מרנדר את הפריים השני, מעבד X מרנדר פריים שלישי ומעבד Y מרנדר פריים רביעי וחוזר חלילה)

ה-SLI של 3dfx שבא לידי ביטוי ב-Voodoo2, עובד על העקרון שבו כל כרטיס גרפי מעבד שורה חלופית (נניח כרטיס X מעבד שורה, כרטיס Y מעבד את השורה השניה, כרטיס X מעבד את השורה השלישית וכרטיס Y מעבד את השורה הרביעית וחוזר חלילה)

ה-SLI של nVidia - בעל פירוש שונה אמנם, אך נבחר מאחר שכוונתה של nVidia הייתה לעורר נוסטלגיה - עובד על העקרון של 3dfx, רק שכאן כל כרטיס מעבד חצי תמונה; נניח שיש Z שורות, אזי כרטיס X מעבד Z/2 וכרטיס Y מעבד את החצי הנותר.

פורסם

יותר נכון, בין GeForce SDR ל- GeForce DDR.

קצת סדר בכל ה-SLIs:

"ה-SLI" של ATi שבא לידי ביטוי ב-MAXX, עובד על העקרון שבו כל מעבד גרפי מרנדר פריים חלופי (נניח מעבד X מרנדר פריים, מעבד Y מרנדר את הפריים השני, מעבד X מרנדר פריים שלישי ומעבד Y מרנדר פריים רביעי וחוזר חלילה)

ה-SLI של 3dfx שבא לידי ביטוי ב-Voodoo2, עובד על העקרון שבו כל כרטיס גרפי מעבד שורה חלופית (נניח כרטיס X מעבד שורה, כרטיס Y מעבד את השורה השניה, כרטיס X מעבד את השורה השלישית וכרטיס Y מעבד את השורה הרביעית וחוזר חלילה)

ה-SLI של nVidia - בעל פירוש שונה אמנם, אך נבחר מאחר שכוונתה של nVidia הייתה לעורר נוסטלגיה - עובד על העקרון של 3dfx, רק שכאן כל כרטיס מעבד חצי תמונה; נניח שיש Z שורות, אזי כרטיס X מעבד Z/2 וכרטיס Y מעבד את החצי הנותר.

זה לא מדוייק, דבר ראשון הvoodoo sli לא היה הרבה יותר מאשר interlace אנלוגי של יציאות הווידאו דבר שהביא לאיכות תמונה איומה ברוב המקרים. הRampage SLI פעל גם הליבות וגם על יח' הT&L שלו, והוא הSLI המתקדם ביותר שקיים, אם אפשר להשוות בינהם.

הSLI של nVIDIA תומך בשני מצבים SFR - Split frame rendering וAFR - Alternate frame rendering מקומץ המשחקים הקטן שתומך בSLI הרוב תומכים בAFR, כרטיס אחד מרנדר פרים X בעוד שהכרטיס השני מרנדר פריים X+1, הדבר הזה פותר כמה מהמגבלות של הSFR, נותן איכות תמונה עדיפה במקצת עליו, אבל דורש מקום נוסף בזכרו.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים