עבור לתוכן

התקנת מחשב ברכב - חומרה\תוכנה

Featured Replies

פורסם

שלום לכולם,

נכנס לי היום "באג" להרכיב מחשב ברכב שאני אמור לקבל בשבוע הבא (Ford Focus 2005).

אתאר מה חשבתי לעשות.

להתקין מחשב נייד מתחת למושב הנוסע, המחשב יחובר לחשמל דרך מתאם 12V - 220V, או דרך מתאם ייעודי של Dell (תלוי מה זול יותר).

המחשב הוא P3 866, עם 256 SDRAM והארד דיסק של 20GB. המסך שלו די הרוס - מספיק טוב בשביל להתקין הכל, אבל כאב ראש אח"כ.

עד כאן אני די סגור על עצמי, מבחינת חשמל זה פתרון נוח מכיוון שכשאני מתניע את האוטו, או שהוא כבה לי המחשב לא נכבה מיד אלא ממשיך לעבוד

על הסוללה שמחזיקה כמעט שלוש שעות. כך אוכל להגדיר את המערכת שאחרי 10 דקות על זמן סוללה תכבה.

עכשיו - לגבי המסך:

יש 2 אופציות:

1. מסך PS-ONE שלפי מה שהבנתי עולה 350 ש"ח (מדויק?), ובעזרת מוד VGA אוכל לחברו ישירות. כמו כן הוא מותאם לעבוד במתח של 12V, כלומר בלי מתאם.

2. מסך LCD עם כניסת RCA\S-Video שיש לי בבית והוא ללא שימוש. הבעיה היא איך לחברו למחשב הנייד (לנייד אין יציאות Video). כמו כן גם הוא מתחבר למצת.

שליטה על המערכת:

גם כאן יש לי כמה התלבטויות:

1. שלט רגיל מאיזה מכשיר ישן בבית + מקלט ה-IR המובנה בנייד. (חשבתי אולי להדביק סיב אופטי אל המקלט, שבצד השני יהיה חשוף ליד ה-Dashboard כדי שלא

אצטרך לכוון את השלט אל מתחת לכסא. כמו כן אולי פשוט עדיף לפרק את המקלט, ולהלחים לו חוטים יותר ארוכים ובכך להעבירו אל ה-Dashboard.

כאן החסרונות די ברורים, מכיוון שלא נוח לשלוט עם שלט שכזה על ווינדוס לדוגמא

2. עכבר IR\BT\RF שמתלבש על האצבע או עם Trackball ובעזרת on screen keyboard יש לי שליטה מלאה - אבל גם זה לא הכי נוח

שכן צריך ריכוז במסך המחשב, וזה קצת קשה שנוהגים.

3. פלטה שמתלבשת על המסך והופכת אותו ל-TouchScreen. אני בכלל לא בטוח שקיים דבר כזה, מישהו יכול להכריע?

בכל מקרה זהו פתרון מעולה אני חושב, כי הוא הכי נוח אבל הוא בטח יקר מאווד.

4. מקלדת IR\BT\RF רגילה. קצת מסורבל אני חושב, אבל אולי אופציה.

5. זיהוי קולי - בעייתי עם הרעש ברכב או כשהמוסיקה פועלת (איך עושים Stop? :)), לא דורשת חומרה מיוחדת וניתנת להתאמה מלאה.

מערכת ההפעלה:

כאן אין שאלה אם אתה מבין טוב בלינוקס, אבל לצערי הניסיון שלי עם לינוקס קטן מאוד.

Windows:

יתרונות:

- תאימות מלאה עם כל תוכנה\חומרה

- תוכנות יעודיית לשליטה ברכב

- תמיכה מעולה ברשת

חסרונות:

- זמן Boot ארוך מאוד

- יחסית מסורבלת שנשלטת משלט עם כפתורים מוגבלים

Linux:

יתרונות (שמוגדרת כראוי)

- מהירה מאוד

- זמן BOOT אפסי

- לא תופסת משקל

- אפשר להריץ מ-Diskonkey ובכך לחברו למחשב הראשי בבית ולעשות את כל ההתאמות

חסרונות:

- צריך לדעת להתאים אותה

- תמיכה לקויה בחומרה (במיוחד בלפטופים)

- שלב קינפוג והתקנה מסורבל מאוווד.

זהו פחות או יותר, אח"כ יש גם התלבטויות לגבי הסתרת המסך, Webcam לרוורסים וגם חיבור אנטנת GPS, שליטה בפלאפון וכ'ו.

אנא עזרו לי להכריע.

גדעון

פורסם

שמע אני בדיוק חושב על לעשות את אותו הדבר

יש מצב לבוא לראות איך אתה עושה את כל הדברים האלה(אם תרצה אפילו לעזור)

ואחרי זה לנסות ולעשות גם?

פורסם

וואו באמת הקטע של השליטה צריך להשקיע קצת מחשבה,אממ חשבת לבנות איזה בקר משלך?נראה לי פתרון לא רע,אם יש לך ידע באלקטרוניקה חוץ מזה שזה יהיה קל להתאים ת'בקר לאוטו ברגע שאתה זה שמכין אותו...

מבחינת מערכת הפעלה,אישית הייתי מתלבט בין 2000 לגרסא די ישנה של לינוקסmandrake 9 אני מניח,צריך לחשוב על זה,בכל מקרה as far as you concirned התקנת לינוקס לא בעייתית מי יודע מה כל עוד לא הגעת לגנטו(ואנחנו עדיין במערכות למשתמש הביתי:),אני לא חושב שיש יותר מדי מזוכיסטים שאוהבים להתקין אפאצ'י...),בכל זאת מחשב לרכב....

בנוגע למסך,אני בספק אם המסך של הPSone יספק אותך,אם אתה מעוניין לראות סרטים וכו',מה שכן אני מציע זה לשוטט קצת ברשת לראות פרוייקטים דומים,אני נתקלתי פעם באחד הוא פשוט סידר הכל עם המסך שהיה לו,פתרון מעולה לדעתי(אני זוכר שזה היה מרצדס),אבל,אתה תסתבך עם בקר, חיפושים ארוכים בגוגל ושבירת ראש רצינית,לכן אם יש קצת כסף תנסה להשיג איזה TFT בזול,זה נראה לי הפתרון האולטימטיבי(למרות שאני לא סגור לגבי צריכת החשמל).

כשלי יהיה רכב אני חושב שאני אנצל אנרגיה סולרית או משהו בסגנון,זה יכול ליהיות פרוייקט מגניב :D,

בהצלחה.

פורסם
  • מחבר

האמת שבניגוד להרבה, סרטים לא ממש מעניינים אותי - שכן איני רואה את עצמי יושב באוטו ורואה סרט.

לעומת זאת, MP3, GPS, מצלמה לרווורס, דפי זהב, שליטה על הטלפון הסלולארי, גלישה דרך GPRS וכ'ו כן מעניינים אותי.

לגבי הבקר - יש לי ידע בחשמל, כלומר אני יודע ידע בסיסי,הלחמות, חוק אוהם וכ'ו אבל בין זה ולתכנן PSB, למצוא מי שידפיס לי אותו, לקנות את הרכיבים,

להתאים אותם לרכב ולמצוא איך אני מחבר את זה למחשב - קצת יותר מסובך.

חוץ מזה - אפשר באותה מידה לקחת שלט IR שיש בבית, לחברו כמו שכתבתי בפוסט הראשון ולקבע אותו לדש בורד, ואפילו להחליף לו כפתורים\קופסא.

לצערי יש עכשיו התפתחות קצת שלילית עם ה-laptop. את זה שציינתי למעלה לא אוכל לקבל למטרה הזאת, אבל יש לי עוד אחד ברשותי של P2 450Mhz

עם 64SdRAM ו-6GB הארדיסק. אני חושב שחוץ מזמן BOOT ארוך במיוחד, הוא יכול לעמוד בבקשות שלי, שכן אינני ממש עובד עליו כמו על מחשב רגיל אלא בד"כ

עושה פעולה אחת בפעם אחת. חוץ מזה אולי אשקיע בשדרוג זכרון ו\או הארד דיסק.

לגבי לינוקס -

אם אני מתקין גרסא תקנית של מנדרייק לא הרווחתי כלום. כל היתרון בלינוקס שאוכל להסיר ממנה רכיבים שאני לא צריך ובכך לבטל ממש את זמן הטעינה.

חוץ מזה, ללינוקס יש המון בעיות עם דרייברים ללפטופים ואני גם ארצה לשים עליו WIFI USB כך שהאוטו בחניה אוכל לגשת אליו דרך המחשב הראשי ולהעביר שירים.

ולפי מיטב זכרוני אין דרייברים ברשת לכרטיס ה-wifiUSb שברשותי (חקרתי לעומק).

בקיצור אם לא אחבור למתכנת לינוקס מוכשר אשאר עם מר. גייטס.

בכל מקרה אשמח לקבל עוד מידע והצעות

גדעון

ל-zvikel..

כשהנושא יקום ממש אשמח אם תבוא לעזור, האם יש לך ידע בלינוקס\אלקטרוניקה\מכוניות ?

פורסם

יש לי הרבה רצון טוב

וחברים שמבינים ברכבים שיוכלו לעזור לך בחיבור לרכב עצמו

בדקתי קצת ואמרו לי שיש בארץ שעשה את זה אז אני ינסה לברר מי זה

חוץ מזה שאמרו לי שיש מתאם של החשמל מהרכב למחשב שברגע שאתה מכבה את הרכב הוא לא מפסיק מידית את המתח למחשב אלא נותן לו פקודת כיבוי ואחרי זה מכבה

פורסם
  • מחבר

כן אני מכיר את זה אבל אין לי צורך בזה- צריך את זה שמשתמשים במחשב רגיל.

אצלי בלפטופ יש לי בטריה, ככה שהתנעה לא תעשה לו ריבוט. פשוט אגדיר לו שיעבור ל-Hibernation תוך 5 דקות כשהוא פועל על סלולה.

פורסם
  • מחבר

אין לאף אחד מה להוסיף?

אני ממש צריך את עזרתכם בנוגע לענייני התוכנה !

במיוחד שאני מוגבל בכוח עיבוד

כל מי שעשה פרויקט דומה, מכיר פרויקט דומה ויכול לייעץ אשמח מאוד!!!

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים