המלצה לערב/לילה : מטר מטאורים - הג'מינידים - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

המלצה לערב/לילה : מטר מטאורים - הג'מינידים


Chevy

Recommended Posts

מהו מטאור?

מטאור, או כפי ששגור בפי העם - כוכב נופל, הוא התופעה שנראית בשמיים כאשר חלקיק אבק חללי חודר לאטמוספירה ונשרף בה. מטאור נראה בשמיים כפס אור שחולף במהירות ונעלם. מטאורים יכולים להופיע בבהירויות, מהירויות, וצבעים .שונים. בלילה רגיל ניתן לראות בין 5-15 מטאורים בשעה . מטאורים אלה נקראים מטאורים ספוראדיים (אקראיים).

אז מהו מטר מטאורים

ישנם מספר לילות מיוחדים בשנה, שבהם מספר המטאורים גדל באופן משמעותית. הסיבה לכך היא שכדה"א עובר באזור שבו ריכוז גדול של חלקיקים, בד"כ עננת אבק שהשאיר אחריו כוכב שביט. בלילות של מטרות מטאורים אפשר לראות עשרות, מאות ואף אלפי מטאורים בשעה. בגלל תופעת הפרספקטיבה, נראים רוב המטאורים כאילו יצאו מאותה נקודה בשמיים, הנקראת רדיאנט. כל מטר מטאורים נקרא על שם קבוצת הכוכבים בה נמצא הרדיאנט שלו. לדוגמא, ג'מנידים - מקבוצת ג'מני (תאומים) ואוריונידים מקבוצת אוריון.

אז על מה כל המהומה?

מטר הג'מנידים הוא בין המטרות הגדולים. הקצב שבו ייראו המטאורים צפוי להגיע ליותר מ-120 מטאורים בשעה. המספר .עלול להטעות ולהשמע כ?מעט, אך המראה בלתי נשכח. מטר הפרסאידים מתאפיין במטאורים בעלי צבע צהבהב-לבן ורבים משאירים אחריהם שובלים ארוכים בשמיים. מטאורים גדולים במיוחד משאירים אחריהם שובלים היכולים להראות בשמיים אפילו למשך כמה דקות.

בנוסף לכך, מטר הג'מנידים מתאפיין ב"קבוצות", למעשה המטאורים נופלים אחד אחרי השני, בקבוצות וכך המחזה נראה מדהים עוד יותר כאשר מספר מטאורים נראים אחד אחרי השני כאילו שמישהו ירה אותם מהשמיים, את החוויה הזו אי אפשר לתאר במילים ואף לא בתמונות.

לקוח מכאן

YNET

תהנו !

ואל תשכחו ללבוש בגדים חמים,

כי פשוט קפוא :silly:

למעוניינים להצטרף לתצפיות שונות (חיפה/דרום) מוזמנים לקחת פרטים כאן:

מידע

מידע+דרום

חיפה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הייתי רוצה לראות אבל בת"א יש חרא ראות ואני לא ממש במצב של לנסוע לדרום ולתפוס איזה דיונה.

אני רק זוכר שלפני איזה 5 שנים היה גשם מטאורים ממש ממש רציני, לא יודע אם זה היה משהו רגיל ומהחלון בבית שלי פשוט ראיתי כל כמה שניות חלקים זוהרים עפים לכל הכיוונים, זה ממש היה מדהים.

למי שעוד לא יצא לראות אז זה מומלץ בחום.

Chevy - ראית אתמול משהו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שראית דאז היה הליאונידים 98' (אם אני לא טועה :) ).

כן, ישבתי לי במרפסת (פ"ת) ובשעתיים שצפיתי וצילמתי ( :smile1: תפסתי אחד...) ראיתי סביבות 25...

היו עננים גבוהים בין 22 עד חצות אך אלו לא ממש הפריעו לראות אך לאחר מכן הופיעו (נוצרו למי שמדייק) עננים יותר נמוכים שהסתירו כלל את השמיים לכחצי שעה+

אני פרשתי ב-2 (הייתי צריך לקום ב-9). סה"כ היה נחמד, רק חבל שלצערי לא נסעתי לתצפית שנערכה בדרום הארץ, שם ע"פ דיווחים שקיבלתי ראו כ-2 לדקה (!).

טוב נו,

עד למטר הבא :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...