עבור לתוכן

NVIDIA VS ATI

Featured Replies

פורסם

שלום רב לחברי הפורום.

הייתי רוצה לדעת דבר מסויים,

ראיתי במקום מסויים מידע על היכולות של ATI לעומת של NVIDIA לא בהכרח בכרטיסים אלא ביכולת טכנולוגית.

נאמר ש ATI מתקדמים בהרבה ויש להם משהו כמו פי 9 יכולות עיבוד או משהו כזה ??

האם זה יתכן ואם כן איך ניתן לדעת כי אין ל NVIDIA את אותם יכולות??

אני כן טיפה חובב על NVIDIA ולכן אני מתקשה להאמין בזאת ,

כאשר תענו תנסו להשאיר את רגשותכים בצד אין ברצוני שהפוסט הזה יהפוך ל -"ATI שולטים" או הפוך.

ברצוני לקבל הפניות למקומות שבהם כן מוסברים היכולות של שני החברות ויהיה אפילו יותר טוב היכולות של האחת אל מול לשנייה.

תודה Amos.G

  • תגובות 40
  • צפיות 2.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

מי כתב את זה?...

כרגע NVIDIA וATI שווים בערך בכרטיסים הגבוהים ביותר שלהם

בATI HL2

בNVIDIA DOOM3

פורסם

לא מדוייק...

מבחינה טכנולוגית ל-nVidia יש ייתרון ברור. הם תומכים ב-DirectX9c בעוד ש-ATI תומכים ב-DirectX9b. מבחינת יכולות גרפיות זה מאוד משמעותי, אבל עדיין לא ממש מנוצל ע"י משחקים כמו שצריך...

לגבי המהירות, נדמה לי ש-ATI שולטים בתחום הזה מבחינת High-End, אלא אם מחשיבים שני 6800Ultra ב-SLI כאפשרות... אבל אין מה להשוות את המחיר בכלל... ובכל אופן, זה בלי להחשיב את הכרטיסים החדשים של ATI שאמורים להיות יותר חזקים...

עד כמה שאני שמתי לב, מבחינת עלות מול ביצועים, nVidia שולטים...

הממ... זהו בערך... :)

פורסם
  • מחבר

אמרתי שלאו דווקה בכרטיסים העכשיויים שלהם אלא ביכולת טכנולוגית.

נאמר שיש להם  0.3 NSM או משהו כזה אני לא מבין ממש גדול בזה אבל אני משער כי זה נו מטר או משהו כזה

ונאמר כי ל- NVIDIA לא יהיה כזה דבר .

אני חוזר שנית אני ראיתי במפורש פי 9 יותר חזקים מבחינת עיבוד אבל לא בהכרח בכרטיסים הקיימים אבל ברצוני לקבל מידע עשיר יותר בנושא

*עריכה*

ול ATI ישנה אפשרות טכנולוגית יותר טובה מ- SLI אני לא זוכר מה היה שמה אבל היה ניתן לקבוע כי כל כרטיס יעבד חלק אחד מהתצוגה ולכן יפעל כ- 100 % כל אחד לעומת NVIDIA ב- SLI שכל כרטיס פועל עצמאית כאילו אין עוד אחד ולכן הביצועים המשולבים נמוכים יותר מפיצול שלהם.

פורסם

לא מדוייק...

מבחינה טכנולוגית ל-nVidia יש ייתרון ברור. הם תומכים ב-DirectX9c בעוד ש-ATI תומכים ב-DirectX9b. מבחינת יכולות גרפיות זה מאוד משמעותי, אבל עדיין לא ממש מנוצל ע"י משחקים כמו שצריך...

לגבי המהירות, נדמה לי ש-ATI שולטים בתחום הזה מבחינת High-End, אלא אם מחשיבים שני 6800Ultra ב-SLI כאפשרות... אבל אין מה להשוות את המחיר בכלל... ובכל אופן, זה בלי להחשיב את הכרטיסים החדשים של ATI שאמורים להיות יותר חזקים...

עד כמה שאני שמתי לב, מבחינת עלות מול ביצועים, nVidia שולטים...

הממ... זהו בערך... :)

בבקשה תמנע טיעונים מסוג כזה... זה ממש לא נכון.

זה משמעותי מבחינת יכולות גראפיות? בולשיט.

עלות מול ביצועים? למה אתה מתכוון? ל- 6800ג'יטי? אל תעשה הכללות.

פורסם

לא מדוייק...

מבחינה טכנולוגית ל-nVidia יש ייתרון ברור. הם תומכים ב-DirectX9c בעוד ש-ATI תומכים ב-DirectX9b. מבחינת יכולות גרפיות זה מאוד משמעותי, אבל עדיין לא ממש מנוצל ע"י משחקים כמו שצריך...

לגבי המהירות, נדמה לי ש-ATI שולטים בתחום הזה מבחינת High-End, אלא אם מחשיבים שני 6800Ultra ב-SLI כאפשרות... אבל אין מה להשוות את המחיר בכלל... ובכל אופן, זה בלי להחשיב את הכרטיסים החדשים של ATI שאמורים להיות יותר חזקים...

עד כמה שאני שמתי לב, מבחינת עלות מול ביצועים, nVidia שולטים...

הממ... זהו בערך...  :)

2.0b = DX9.0c

פורסם
  • מחבר

מה כוונתך באמרה:"2.0b = DX9.0c"?

ושוב לאחר העריכה אני חוזר אני לא מתכוון בעליונות טכנולוגית מבחינת תוכנה אלא עיבוד

ואני חושב שזה בא לידי ביטוי כאשר משלבים שני כרטיסים גרפים ביחד, בטכנוגיה החדשה שנפתחה כעת ב- PCIE.

פורסם

מה כוונתך באמרה:"2.0b = DX9.0c"?

2.0b מכיל את כל הפונקציות שיש ב- sm3.0, רק בהרבה פחות עלות (טרנסיסטורים, חום וצריכת חשמל).

אמנם, הפונקציה היחידה שלא נתמכת ע''י sm2.0b (על הנייר) היא ps dynamic flow control שלא משתמשים בכל מקום, ובכלל ati לא הוסיפו תמיכה בזה בגלל שהיא טענה שהפונקציה הזו עושה דברים דווקא יותר גרוע. יש עוד שני פונקציות שלא נתמכות ע''י ה- x800 באופן טבעי, מה שאפשר להוסיף ע''י כתיבת שיידר טיפה יותר ארוך, לא חושב שזה יורד בביצועים. עוד דבר, ה- 2בי מוגבל ל- 768 הוראות, בעוד שה- 3.0 מוגבל ל- 65536 הוראות. נשמע לך הבדל עצום אבל השיידר הארוך ביותר שנכתב אי פעם בעולם המשחקים הוא שיידר המים של הףלייף 2, מכיל 90 הוראות ! תחשוב איזה קוד ארוך צריך בשביל לנצל את ה- sm3.0 (שמקודם באופן נואש ע''י נווידיה), קודים ארוכים כאלו לא ישומשו בזמן הקרוב בעולם המשחקים, אפילו לא באנריל 3 אני חושב. sm2/0b זה הרבה, הרבה יותר ממספיק. עכשיו עם הטיפול המצוין של ati בעומסים וגאומטריה ושיידינג בכללי, יש לה עתרון עצום.

sli זה משהו אחר, אם יש לך כסף תקנה, אם לא אז שב בצד אבל אל תתבכיין.

בנתיים ה- amr נראה הרבה יותר מבטיח, אבל דוגמא זה עדיין vaporware לא??

פורסם

לא ממש ATi עובדת עליה כבר כמה זמן, ונמצאת בקשר רציף עם OEMים כדי ליצור את תוכנית ההסמכה, ATi רוצה לצאת עם AMR ישר, לעמות nVidia שהכריזה על SLI לפני זמן לא קצר, השיקה אותו כבר, אבל תוכנית ההסמכות שלה עדיין בחיתוליה, מעריכים שתוכנית הסרטיפיקציות של הSLI תיהיה במצב פעיל איכן שהוא בQ2-Q3 2005 כלומר כמעט שנה אחרי ההשקה. ולמרות הדחיה כביכול מוצרי SLI יהיו זמינים כבר בצורה מסודרת עד סוף Q1 2005, אולם במבחר מצומצם, וצפויות בעיות תאימות לא קטנות בדרך.

פורסם

שמע,

לפני הRADEON 9600XT שיש לי עכשיו, היה לי GEFORCE TI4200.

מה שאני יודע זה שבג'יפורס לא היו לי שום בעיות.

הרדיאון הזה לעומת זאת, למרות שהחלפתי כרטיס נקי, הסרתי את הדרייבר הקודם בתוספת DRIVER CLEANER, ועדכנתי את כל הדרייברים של כל המערכת, מסרב לתת לי לשחק RED FACTION ו DX-BALL 2.

שאר המשחקים בסדר. במשחקים האלה הוא תמיד נתקע די מהר, ופשוט קופא.

מה לא ניסיתי, נראה לי שפשוט הכל. ואני לא איזה יוזר אהבל, אני איש מחשבים במקצועי.

שום דבר לא עוזר. חשבתי שאולי זה הכרטיס עצמו דפוק, אבל בעקבות זאת שתוך איזה חודשיים נאלצתי להחליף אותו אחרי שנשרף לו הTV OUT, גיליתי שעדיין יש את אותם תקלות במשחקים האלה, גם עם הכרטיס המוחלף.

ותאמין לי שישבתי לילות ארוכים לנסות לפתור את הבעיה - ללא הועיל.

בקיצור, יש לי את הכרטיס הזה איזה 8 חודשים ואני כבר נאלץ להחליף אותו, ומה שבטוח - אני עם ATI גמרתי.

פורסם

איש מחשבים מקצועי ::), אני מציע לך למצוא מקצוע אחר... או לפחות ללמוד לתחזק תמערכת שלך

פורסם

עוד חכמולוג.

המערכת שלי מתוחזקת פיקס.

תשובה של ילד בן 13 שחושב שהוא מבין משהו במחשבים בגלל שהוא יודע לקשקש על נתונים ויכולות של דגמים של חלקי מחשב.

מה אתה יודע איך המערכת שלי, ממה היא מורכבת, מה מצבה ומה הידע המקצועי שלי?

פורסם

מה הקשר "תשובה של ילד בן 13"..

הוא צודק .. אתה מדבר שטויות במיץ

פורסם
  • מחבר

אז עכשיו אני חוזר לשאלה קצת יותר ממוקדת.

מהם ההבדלים ביכולות של NVIDIA לעומת של ATI עם SLI או AMR האם נינן לקבוע שכאשר שני הכרטיסים רצים ביחד כל אחד מקבל חלק אחר מהעיבוד אחד גומטרי והשני שיידרים?

כלומר בצורה כזו המידע הדרוש לעיבוד מתחלק לחצי וכאשר כל אחד מהכרטיסים מעבד את שניהם ניתנת תפוקה של כ 75 אחוז אם אינני טועה.

האם אני צודק??

ATI או NVIDIA

SLI אוAMR

פורסם

אתם חושבים שייצור הN-FORCE5 החדש ללוחות אינטל יעזור קצת לשפר את המצב הכלכלי של nVidia?

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים