עבור לתוכן

מודינג: מתאם SPDI/F בבניה עצמית

Featured Replies

פורסם

לפני שבוע-שבועיים פתחתי ת'רד וביקשתי פרטים על מתאם SPDI/F ללוחות של Chaintech מסדרת Zenith.

http://www.hwzone.co.il/community/index.php?topic=93384.0

לאור עשרות ומאות התשובות שלא קיבלתי (ותודה מיוחדת למי ששלחתי לו הודעה אישית אחרי חיפוש בפורום ואפילו לא טרח לענות לי), נשברתי והרכבתי אותו לבד.

החלק הבעייתי הוא המתאמים האופטיים - TORX173 לקליטה (עבור SPDIF IN) ו- TOTX173 (עבור SPDIF OUT).

את ה- TOTX ניתן לפרק מכונני DVD סיניים זולים אחרי שהם שובקים חיים (אתם לא מצפים מ- DVD שעולה 250 ש"J שבאמת יעבוד, לא?).

את ה- TORX קשה יותר להשיג, ובשביל זה צריך קשרים (כמו שיש לי).

חיפשתי בג'נקייה שלי הרבה זמן עד שמצאתי bracket ממודם ישן (למעשה זה היה כרטיס מזכירה אלקטרונית PCPHONE-II ולא מודם) שהתאים מבחינת החורים לשני המתאמים, וגם כלל "אוזניים" בשביל לחבר מעגל מודפס (מטריצה).

מכיון ש- Chaintech הדביליים מספקים 12V במחבר של ה- SPDIF על הלוח, והמתמרים האופטיים ניזונים מ- 5V נאלצתי לשים מיישר 7805 בשביל להוריד את המתח מ- 12V ל- 5V. למזלי שני המתמרים יחד צורכים 60mA במקרה הגרוע ביותר, ולכן ההספק הכולל המתבזבז על ה- 7805 הוא לא יותר מ- 420mW מה שאומר שלא צריך קרור עליו.

יכולתי כמובן להוסיף מחבר ל- 5V מהספק, אבל זה אומר שהיו מתחברות למודול 2 צמות וזה היה מכער את הסידור הפנימי.

את התוצאה תראו בהודעה הבאה (מגבלת מספר התמונות וגודלן)

[attachment deleted by admin - 90 dayss]

פורסם
  • מחבר

את התוצאה אתם רואים בתמונות הבאות. הלוח הורכב ב- HTPC שלי שמתקרב לשלבי הסיום (אני הולף להחליף את הקרור על המעבד ב- KAMAKAZA2 , לשים קרור פסיבי NB47J על ה- NB במקום הקרור האקטיבי המרעיש, ולהחליף את מאוורר ה- 60ממ במארז במאוורר 80 ממ עם שרוול מתאם).

חיברתי הכל למגבר והכל עובד, או לפחות ה- OUT. לא מצאתי שום אופציה ב- DRIVER להקלטת שמע מכניסת ה- SPDIF IN ולמען האמת לא היה לי למה לחבר את זה בכל מקרה אלא אם כן הייתי עושה LOOPBACK בין OUT ל- IN עם סיב אופטי רק לצרכי בדיקה.

ההלחמות, כפי שאתם רואים , די מכוערות. זו תוצאה משולבת של הלחמה על הרצפה (שולחן העבודה שלי מכוסה ניירות ולא פיניתי מקום לעבוד עליו), לוח מטריצה ישן ולא נקי וחוסר סבלנות שלי.

[attachment deleted by admin - 90 dayss]

פורסם
  • מחבר

עוד 2 תמונות אחרונות (יש עוד, אבל אני לא בטוח שזה המקום).

ניתן לראות את כל הרכיבים מורכבים, ואת הכרטיסון הסופי מורכב ליד ה- WinTV PVR-350 .

[attachment deleted by admin - 90 dayss]

פורסם

יפה מאוד!

פורסם

כל הכבוד

יפה מאוד

אני מצדיע לך על היוזמה :xyxthumbs:

פורסם

האממ נראה אחלה אבל לא ממש הבנתי מה זה עושה ?

פורסם
  • מחבר

האממ נראה אחלה אבל לא ממש הבנתי מה זה עושה ?

המעגל מתחבר לקונקטור שקיים על לוח האם (Chaintech 7NIF2 במקרה שלי) ומאפשר להוציא אודיו בפורמט דיגיטלי (SPDIF , שזה ראשי תיבות של Sony Phillips Digital Interface) דרך סיב אופטי (מה שנקרא TOSLINK) ישר למגבר הקולנוע הביתי.

זה אומר:

5.1 ערוצים בלי סבך חוטים

אודיו נקי לחלוטין

להרבה לוחות קיים כזה קונקטור, אבל רק מעט מאד לוחות באים עם BUNDLE כזה שכולל את המתאם עצמו.

הלוח שלי כולל גם כניסת SPDIF מה שמאפשר בתאוריה להקליט דיגיטלית מ- MINIDISC או מכונן DVD אחר (בינינו - לא מאד שימושי) אבל אין לזה תמיכה ב- driver של Windows. נדמה לי שבלינוקס זה כן נתמך.

מה שנותר לי לבדוק זה: אם אני מכניס אות אנלוגי למגבר, האם הוא ימיר אותו דרך היציאה הדיגיטלית שלו?

אם כן, זה יאפשר לי להעביר קלטות אודיו ישנות כשההמרה מאנלוגי לדיגיטלי תתבצע על ידי המגבר ולא על ידי המחשב.

(בכל מה שקשור לאיכות צליל אני בטוח שהכניסות והיציאות האנלוגיות של המגבר יותר נקיות מרעשים מאשר אלו של המחשב).

פורסם

אז זה ממש אחלה של דבר :)

פורסם

יפה מאוד!!

אחלה מודינג!! מושקע ומקורי!!

ד.א.

מה זה הגוף קירור הזה שאתה מתכנן לשים על המעבד? KAMAKAZA2 ?אתה יכול לפרט עליו קצת?

עריכה:

לא משנה, כבר מצאתי

פשוט כותבים את זה KAMAKAZE 2.

למה אתה לא מחפש קירור שקט יותר בשביל HTPC?

פורסם

יפה מאוד רק בפעם הבאה שאתה מלחים תנסה פחות לחמם את הלוח יענו פחות לאשאיר את המלחם על הלוח כי החלקים יכולים להישרף (נסיון אישי)

פורסם
  • מחבר

עריכה:

לא משנה, כבר מצאתי

פשוט כותבים את זה KAMAKAZE 2.

למה אתה לא מחפש קירור שקט יותר בשביל HTPC?

כן סליחה. הקופסא של ה- KAMAKAZE2 פה ליד, אבל מה אתה מצפה מת'רד שפותחים ב- 3 בלילה?

קניתי אותו בגלל שהוא אמור להיות שקט.

בגלל שיש לי לוח micro-ATX יש לי מגבלות על גודל ה- HSF ואסור לו לבלוט יותר מדי הצידה כי אחרת הוא יחסם על ידי הספק.

בנוסף, אני לא כול לשים אף אחד מה- towers החדשים (DP101 ודומיו) בגלל מגבלות גובה של המארז (ונוסף לכל הצרות יש במארז קורת חיזוק בדיוק מעל הסוקט של ה- CPU, מה שכורם לי לאבד עוד 1 ס"מ של גובה ל- HSF בתוך המארז).

ה- KAMAKAZE2 הוא ה- HSF הכי טוב שמצאתי שיכולתי להיות בטוח שיכנס, ולהזמין בלי להסתכן בכך שאשאר עם פיל לבן ביד שלא נכנס למארז.

למחשב השולחני שלי שבו אין מגבלת מקום יש לי Zalman CNPS 7000 Cu-B.

מסקנות ל- HTPC הבא (אם בכלל):

להתרחק מלוחות micro-ATX. המעבד מותקן בצד הלוח ואי אפשר לחבר HSF נורמלי. חוץ מזה המעבד צמוד ל- North Bridge ולכן כל HSF רחב במיוחד (XP120) יתנגש ב- HS של ה- NB.

ואם אתה חושב שבעזרת זה תשיג מארז קטן משמעותית, אתה טועה. רוב מארזי ה- HTPC ל- ATX מלא לא יותר גדולים משמעותית מה- ATC620 שלי, שפשוט תוכנן גרוע.

אם היו מעמידים בו את הספק על הצד, הוא לא היה צמוד ללוח וכך ניתן היה לשים קרור נורמלי. (במחיר של הגבהת המארז בעוד ס"מ)

כנראה שהמעבד הכי טוב כיום ל- HTPC זה Penium-M (אבל הוא יקר רצח) או 3000 Athlon 64 בסוקט 939. הטבלאות ב- Tom's מראות צריכת הספק שהיא חצי מה- XP 2500 שלי.

פורסם
  • מחבר

יפה מאוד רק בפעם הבאה שאתה מלחים תנסה פחות לחמם את הלוח יענו פחות לאשאיר את המלחם על הלוח כי החלקים יכולים להישרף (נסיון אישי)

קודם כל, מאיפה אתה יודע כמה חיממתי את הלוח?

דבר שני, מעולם , אבל מעולם ,לא נשרף לי רכיב בגלל חום של מלחם - ואני מלחים כבר בערך 20 שנה (כן , אני "זקן").

הבעייה העיקרית שלי היתה שעיקר המעבדה שלי עדיין סגורה במחסן ולא כל כך נגישה. נאלצתי להשתמש בחוטים וחתיכת מעגל מודפס פשוט שהיו לי תחת היד.

בד"כ אני אוהב להלחים נגדי surface mount כי הם תופסים פחות מקום. פשוט הפעם לא היה לי נגד 8.2K ב-surface mount תחת היד.

כשעובדים בתנאים גרועים יוצאות הלחמות גרועות (ובמקרה הזה, הן באמת לא נראות טוב).

בעיות נוספות:

הייתי צריך לנקות את המעגל המודפס באלכוהול. המעגל לא היה בשימוש 20 שנה עד שגאלתי אותו מהג'נקיה שלי, וניקוי באלכוהול היה עוזר להלחמות לתפוס יותר בקלות.

חתכתי את המטריצה לא טוב. אם הייתי חותך אותה קצת אחרת, סידור המגעים היה מסתדר קצת יותר טוב.

פורסם

כן סליחה. הקופסא של ה- KAMAKAZE2 פה ליד, אבל מה אתה מצפה מת'רד שפותחים ב- 3 בלילה?

קניתי אותו בגלל שהוא אמור להיות שקט.

בגלל שיש לי לוח micro-ATX יש לי מגבלות על גודל ה- HSF ואסור לו לבלוט יותר מדי הצידה כי אחרת הוא יחסם על ידי הספק.

בנוסף, אני לא כול לשים אף אחד מה- towers החדשים (DP101 ודומיו) בגלל מגבלות גובה של המארז (ונוסף לכל הצרות יש במארז קורת חיזוק בדיוק מעל הסוקט של ה- CPU, מה שכורם לי לאבד עוד 1 ס"מ של גובה ל- HSF בתוך המארז).

ה- KAMAKAZE2 הוא ה- HSF הכי טוב שמצאתי שיכולתי להיות בטוח שיכנס, ולהזמין בלי להסתכן בכך שאשאר עם פיל לבן ביד שלא נכנס למארז.

למחשב השולחני שלי שבו אין מגבלת מקום יש לי Zalman CNPS 7000 Cu-B.

מסקנות ל- HTPC הבא (אם בכלל):

להתרחק מלוחות micro-ATX. המעבד מותקן בצד הלוח ואי אפשר לחבר HSF נורמלי. חוץ מזה המעבד צמוד ל- North Bridge ולכן כל HSF רחב במיוחד (XP120) יתנגש ב- HS של ה- NB.

ואם אתה חושב שבעזרת זה תשיג מארז קטן משמעותית, אתה טועה. רוב מארזי ה- HTPC ל- ATX מלא לא יותר גדולים משמעותית מה- ATC620 שלי, שפשוט תוכנן גרוע.

אם היו מעמידים בו את הספק על הצד, הוא לא היה צמוד ללוח וכך ניתן היה לשים קרור נורמלי. (במחיר של הגבהת המארז בעוד ס"מ)

כנראה שהמעבד הכי טוב כיום ל- HTPC זה Penium-M (אבל הוא יקר רצח)  או 3000  Athlon 64 בסוקט 939. הטבלאות ב- Tom's מראות צריכת הספק שהיא חצי מה- XP 2500 שלי.

אני ממש לא חושב ככה.

לי יש HTPC עם לוח ATX, ספק ATX, ושאר רכיבים סטנדרטים של מחשב נורמלי.

אתה מוזמן לעיין בפרוייקט ה HTPC שלי.

ואני לא חושב שזה כזה נחוץ, אני עם AXP-M ואף פעם לא חשבתי אפילו על צריכת החשמל(חוץ מכשרציתי להכניס איזה TEC)

פורסם

תגיד, אפשר לנצל את הקשרים שלך?

לפני כשנה הפכתי את רוב ת"א ולא הצלחתי למצוא את החלקים האלו.

ת'אמת, לא מצאתי חנות שהבינה בכלל מה אני רוצה...

בכל מקרה, אשמח אם תיצור איתי קשר ב-ICQ 5552838

פורסם
  • מחבר

אני ממש לא חושב ככה.

לי יש HTPC עם לוח ATX, ספק ATX, ושאר רכיבים סטנדרטים של מחשב נורמלי.

אתה מוזמן לעיין בפרוייקט ה HTPC שלי.

ואני לא חושב שזה כזה נחוץ, אני עם AXP-M ואף פעם לא חשבתי אפילו על צריכת החשמל(חוץ מכשרציתי להכניס איזה TEC)

עם מה מהדברים שכתבתי אתה לא מסכים בדיוק?

הפרויקט שלך מבוסס על לוח ATX ומעבד AXP-M ולכן יש לך מקום על הלוח לקרור טוב, ומעבד שלא צורך יותר מדי חשמל.

כמה הנחות שעשיתי בתחילת הפרויקט:

1. מערכת שקטה עד כמה ש-XXXX ש"ח מאפשרים, ובלי קרור מים (יותר מדי בלאגן).

2. רציתי קופסא מקורים של איזשהו רכיב HiFi שתהיה מספיק גדולה, ושאוכל אח"כ להתחבר לחלק מהכפתורים לצורך תפעול אינטואיטיבי. לא מצאתי כזו קופסא, ולכן עברתי ל- next-best-thing שזה היה אז ATC-620 ופנל LCD עם כפתורי שליטה שהזמנתי מ- cwlinux.com. ה- ATC-620 היה mini-ATX ולכן זה הגביל אותי בבחירת לוחות.

3. רציתי לוח שאצטרך להוסיף לו מינימום כרטיסים (יש 3 סלוטים בלבד ב- micro-ATX להזכירך), ולכן רציתי לוח עם on-board video (אני לא רוצה/צריך תלת מימד), אודיו - כולל SPDIF IN/OUT, ו- TVOUT .וכמו כן היו לי ברשימת ה"נחמד שיהיה" גם קרור פסיבי ל- NB ו- firewire. הלוח שבחרתי היה הקרוב ביותר שענה על הדרישות.

4. למיטב זכרוני, בזמן שקניתי את הציוד, לא היה עדיין AXP-M בשוק. קניתי Barton מתוך ידיעה שיתכן שאוריד אותו ל- 133 בשביל לחסוך הספק (שוב, שיקולי קרור). מה שלא לקחתי בחשבון זה שאני לא אוכל להוריד לו את המתח בלוח שבחרתי. גם לא לקחתי בחשבון שיהיה כ"כ צפוף בקופסא שלא אוכל להתקין כמעט אף קרור נורמלי.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים