עבור לתוכן

איך אני מחשב תחומי שליליות ותחומי חיוביות בפונקציות ריבעויות?

Featured Replies

פורסם

מה קורה כולם?

יש לי שיעורים במתמטיקה ושחכתי בערך איך אני עושה את זה מאז השיעור האחרון אז אני ממש אודה למי שיוכל לעזור, שיוכל גם להסביר איך אני עושה את זה בעצמי.

הנה דוגמה לתרגיל

y=16-x*x

(התכוונתי ל- X בריבוע)

והתרגיל מיועד לכך שאני אעשה את זה בלי גרף.

זה קצת דחוף דרך אגב

פורסם

דבר ראשון אתה מוצא את הנקודות בהן הפונקציה מתאפסת, כלומר משווה את y ל-0. אם תעשה את זה תגלה שהיא מתאפסת בנקודות x=4, x=-4. עכשיו זה פשוט הצבה. תציב ערך נמוך ממינוס 4, למשל מינוס 5, ותקבל ערך שלילי. תציב ערך גדול מ4, למשל 5, ושוב תקבל ערך שלילי. תציב ערך בין 4 למינוס 4, למשל 0, ותקבל ערך חיובי. לכן הפונקציה בתחום חיובי בין מינוס 4 ל-4, ובתחום שלילי אחרת

פורסם
  • מחבר

תודה רבה! ממש עזרת לי! :yelclap::xyxthumbs:

פורסם

יש דרך יותר טובה מהצבה

בודקים האם המקדם של X^2 חיובי או שלילי

אם הוא חיובי אז הפונקציה קעורה(כלפי מעלה)

אם הוא שלילי אז הפונקציה קמורה(כלפי מטה)

ברגע שאתה יודע את זה ואת נקודות החיתוך אתה יודע איזה תחום הוא שלילי ואיזה חיובי

למעלה: המקדם של X^2 חיובי

למטה: המקדם של x^2 שלילי

[attachment deleted by admin - 90 dayss]

פורסם
  • מחבר

burton אני חושב שזה קצת מאריך את הדרך כי בכל מקרה אני צריך לבדוק את נקודת החיתוך...

פורסם

איך זה מאריך את הדרך?!

בשני המקרים צריך לבדוק נקודות חיתוך

במקרה שלי פשוט צריך להסתכל אם יש מינוס לפני x^2 או פלוס(שום סימן)

בדרך שלו צריך להתחיל להציב

פורסם
  • מחבר

אני לא מציב.... אני פשוט מגדיר מאיזה מספר והלאה זה חיובי ומאיזה מספר והלאה זה שלילי.

פורסם

אתה לא יכול להגדיר

אתה צריך למצוא

פורסם
  • מחבר

למה המורה שלי אמרה לי לעשות ככה לדוגמה אם אותו התרגיל שנתתי -

חיובי - X>4

שלילי X<4

פורסם

זה פשוט לא נכון

אם כבר אז זה ככה

שלילי

x>4 או x<-4

חיובי

x בין מינוס 4 ל4

קיצר עזוב אין מה להתווכח

הדרך של המקדם של x^2 חיובי\שלילי יותר קצרה מהדרך שהוצעה קודם(הצבה)

פורסם
  • מחבר

אני לא מבין עכשיו בכלל שום דבר.

טוב בעיקרון אני סיימתי את כל התרגילים...

נראה מה המורה תגיד מחר כבר וזהו, מקסימום טעיתי זה לא ביג דיל...

פורסם

y=16-x^2

אתה בודת נק חיתוך

x=4,-4

מציב ערך ביניהם למשל 0

מקבלy=16>0

לפי כל מיני משפטים מעניינים בחדוא(שאצה לא צריך לעדת להוכיח אותם רק להכיר אותם בתיכון) אתה יכול לומר ישר שעבור -4<x<4 y>0

ושעבור ס<4 או ס>-4 ט>0

עבור x=+-4 y=0

זאת הדרך המלאה.

כמובן שיש עוד הרבה דרכים לפתור את זה.

על הנייר אתה יכול פשוט לרשום את זה, סתם הארכתי כאם את הדרך כדי להסבירף ככה שאורך זו לא הבעיה

פורסם

יש בספר של בני גורן תשובות

בכל מקרה סתכל רגע על התמונה הזאת(התרגיל שלך) ותגיד לי אם ניראה לך שבפונקציה ריבועית יהיו רק שני תחומים?(עזוב דסקרימיננטה 0 ומטה)

למה להתחיל להציב למען השם?

אתם לא קוראים את מה שרשמתי קודם?

אפשר לדעת ישר ע"י התבוננות קצרה על הפונקציה

[attachment deleted by admin - 90 dayss]

פורסם

והתרגיל מיועד לכך שאני אעשה את זה בלי גרף.

זה עושה את כל ההבדל

פורסם

הגרף שהבאתי היה רק להמחשה! כדי להבהיר לכם שמה שאני אומר אכן מתקיים במציאות

אפשר גם להוכיח אותו אלגברית אבל זה לא היה הרעיון

אף אחד שמשתמש בשיטה שאני אמרתי לא באמת מצייר את הגרף

זאת שיטה הרבה יותר נוחה וגם הרבה יותר נכונה מבחינה מתמטית

עם כל הכבוד להצבה שהיא שיטה פסיכומטרית מעולה היא פשוט לא נחשבת לשיטה מתמטית טהורה ובמקרה הזה אף יותר איטית

אני לא במין למה אתם מתווכחים

פשוט תנסו אותה לתרגיל אחד ותיווכחו שאני צודק

מי שחושב אחרת כניראה פשוט לא הבין את מה שאמרתי ובמקום לשאול ולנסות להבין נתקע בראש של ההצבה המיותרת הזאת

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים