פורסם 2004 באוקטובר 1721 שנים מה קורה כולם?יש לי שיעורים במתמטיקה ושחכתי בערך איך אני עושה את זה מאז השיעור האחרון אז אני ממש אודה למי שיוכל לעזור, שיוכל גם להסביר איך אני עושה את זה בעצמי.הנה דוגמה לתרגילy=16-x*x (התכוונתי ל- X בריבוע)והתרגיל מיועד לכך שאני אעשה את זה בלי גרף.זה קצת דחוף דרך אגב
פורסם 2004 באוקטובר 1721 שנים דבר ראשון אתה מוצא את הנקודות בהן הפונקציה מתאפסת, כלומר משווה את y ל-0. אם תעשה את זה תגלה שהיא מתאפסת בנקודות x=4, x=-4. עכשיו זה פשוט הצבה. תציב ערך נמוך ממינוס 4, למשל מינוס 5, ותקבל ערך שלילי. תציב ערך גדול מ4, למשל 5, ושוב תקבל ערך שלילי. תציב ערך בין 4 למינוס 4, למשל 0, ותקבל ערך חיובי. לכן הפונקציה בתחום חיובי בין מינוס 4 ל-4, ובתחום שלילי אחרת
פורסם 2004 באוקטובר 1721 שנים יש דרך יותר טובה מהצבהבודקים האם המקדם של X^2 חיובי או שליליאם הוא חיובי אז הפונקציה קעורה(כלפי מעלה)אם הוא שלילי אז הפונקציה קמורה(כלפי מטה)ברגע שאתה יודע את זה ואת נקודות החיתוך אתה יודע איזה תחום הוא שלילי ואיזה חיובילמעלה: המקדם של X^2 חיובילמטה: המקדם של x^2 שלילי[attachment deleted by admin - 90 dayss]
פורסם 2004 באוקטובר 1721 שנים מחבר burton אני חושב שזה קצת מאריך את הדרך כי בכל מקרה אני צריך לבדוק את נקודת החיתוך...
פורסם 2004 באוקטובר 1721 שנים איך זה מאריך את הדרך?!בשני המקרים צריך לבדוק נקודות חיתוךבמקרה שלי פשוט צריך להסתכל אם יש מינוס לפני x^2 או פלוס(שום סימן)בדרך שלו צריך להתחיל להציב
פורסם 2004 באוקטובר 1721 שנים מחבר אני לא מציב.... אני פשוט מגדיר מאיזה מספר והלאה זה חיובי ומאיזה מספר והלאה זה שלילי.
פורסם 2004 באוקטובר 1721 שנים מחבר למה המורה שלי אמרה לי לעשות ככה לדוגמה אם אותו התרגיל שנתתי - חיובי - X>4שלילי X<4
פורסם 2004 באוקטובר 1721 שנים זה פשוט לא נכוןאם כבר אז זה ככהשליליx>4 או x<-4חיוביx בין מינוס 4 ל4קיצר עזוב אין מה להתווכחהדרך של המקדם של x^2 חיובי\שלילי יותר קצרה מהדרך שהוצעה קודם(הצבה)
פורסם 2004 באוקטובר 1721 שנים מחבר אני לא מבין עכשיו בכלל שום דבר.טוב בעיקרון אני סיימתי את כל התרגילים...נראה מה המורה תגיד מחר כבר וזהו, מקסימום טעיתי זה לא ביג דיל...
פורסם 2004 באוקטובר 1721 שנים y=16-x^2אתה בודת נק חיתוךx=4,-4מציב ערך ביניהם למשל 0מקבלy=16>0לפי כל מיני משפטים מעניינים בחדוא(שאצה לא צריך לעדת להוכיח אותם רק להכיר אותם בתיכון) אתה יכול לומר ישר שעבור -4<x<4 y>0ושעבור ס<4 או ס>-4 ט>0עבור x=+-4 y=0זאת הדרך המלאה.כמובן שיש עוד הרבה דרכים לפתור את זה.על הנייר אתה יכול פשוט לרשום את זה, סתם הארכתי כאם את הדרך כדי להסבירף ככה שאורך זו לא הבעיה
פורסם 2004 באוקטובר 1721 שנים יש בספר של בני גורן תשובותבכל מקרה סתכל רגע על התמונה הזאת(התרגיל שלך) ותגיד לי אם ניראה לך שבפונקציה ריבועית יהיו רק שני תחומים?(עזוב דסקרימיננטה 0 ומטה)למה להתחיל להציב למען השם?אתם לא קוראים את מה שרשמתי קודם?אפשר לדעת ישר ע"י התבוננות קצרה על הפונקציה[attachment deleted by admin - 90 dayss]
פורסם 2004 באוקטובר 1821 שנים הגרף שהבאתי היה רק להמחשה! כדי להבהיר לכם שמה שאני אומר אכן מתקיים במציאותאפשר גם להוכיח אותו אלגברית אבל זה לא היה הרעיוןאף אחד שמשתמש בשיטה שאני אמרתי לא באמת מצייר את הגרףזאת שיטה הרבה יותר נוחה וגם הרבה יותר נכונה מבחינה מתמטיתעם כל הכבוד להצבה שהיא שיטה פסיכומטרית מעולה היא פשוט לא נחשבת לשיטה מתמטית טהורה ובמקרה הזה אף יותר איטיתאני לא במין למה אתם מתווכחיםפשוט תנסו אותה לתרגיל אחד ותיווכחו שאני צודקמי שחושב אחרת כניראה פשוט לא הבין את מה שאמרתי ובמקום לשאול ולנסות להבין נתקע בראש של ההצבה המיותרת הזאת
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.