מידת האמונה היא נטיה דקה מעדינות הנפש. אם האדם הוא בעל נפש, ושעתו שעת השקט, חפשי - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מידת האמונה היא נטיה דקה מעדינות הנפש. אם האדם הוא בעל נפש, ושעתו שעת השקט, חפשי


דוד

Recommended Posts

בס"ד

מידת האמונה היא נטיה דקה מעדינות הנפש. אם האדם הוא בעל נפש, ושעתו שעת השקט, חפשי מרעבון תאווני, ועינו מרהיבה ממחזה שמים לרום, והארץ לעומק, הוא נרגש ונדהם, כי העולם נדמה לפניו כחידה סתומה, כמוסה ונפלאה, והחידה הזאת מלפפת את לבבו ומוחו, והוא כמתעלף, לא נשאר בו רוח חיים, בלתי אל החידה כל מעיינו ומגמתו, ודעת פתרונה כלתה נפשו, ונבחר לו לבוא באש ובמים בשבילה, כי מה לו ולחיים, אם החיים האלה נעלמים ממנו תכלית ההעלם, ונפשו סחרחרה ואבלה וכמהה להבין סודה ולדעת שורשה והשערים ננעלו...

...וכאשר זכה שכל האדם לראות אמיתות מציאותו יתברך, מיד נכנסת בו שמחת גיל אין קץ, ונשמתו נעימה עליו, והדמיון משלים עם השכל לחזות בנועם ה', וכל תענוגי בשרים חמקו עברו, ונפשו העדינה מתעטפת בקדושה, וכאילו פירשה מגוף העכור, ומשוטטת בשמי שמים. ובהעלות האדם בערכי קודש אלו, נגלה לפניו עולם חדש, כי אפשר לאדם בעולם הזה להיות כמלאך לרגעים, וליהנות מזיו הקודש, וכל תענוגי עולם הזה כאפס נגד עונג של דבקות האדם ליוצרו יתברך.

"הכוח הטמיר הלזה הוא אחד מכוחות הטמירים שנתן היוצר בנשמת האדם, וכוח זה מעיד על קשר הגבר ליוצר כל היצורים, ואשר נברא לעבוד את בוראו ולדבקה בו".

http://www.arachim.co.il/articles.asp?tid=34

נדמה לו, לאדם, שכל המתרחש בעולם מתרחש מעצמו בהתאם לחוקי הטבע. האנשים אינם רואים את יד הבורא, מנהיג תבל. גם הילדים בתיאטרון בובות אינם רואים את השחקן, העומד מאחורי הפרגוד ומושך בחוטים. הם סבורים שהבובות משחקות ורוקדות מעצמן. כשם שהיד המורמת לגובה העיניים מסתירה את הגבוה שבהרים, כך גם החיים הקצרים והעמוסים בטרדות, אינם מאפשרים לנו להבחין, ולו רק בהרהור, בסודות הבריאה. רק מי שמסוגל להרים את מסך השיגרה יזכה לראות את הזוהר הנפלא הטמון בכל חמודות תבל.

הגמרא מביאה את הסיפור הבא: קיסר רומי אמר לרבי יהושע בן חנניה: ברצוני לראות את אלקיכם. אמר לו: לא תוכל לראותו. אמר לו: זהו רצוני, ובעל כרחך עליך להראותו לי. העמיד רב יהושע את הקיסר מול השמש בתקופת תמוז בצהרי היום, ואמר לו: הסתכל בו. אמר לו: איני יכול לראות מפני חוזק אור השמש. אמר לו: ומה השמש שהיא אחד מהמשמשים העומדים לפני הקב"ה, אין ביכולתך לראותה, על אחת כמה וכמה שאת השכינה עצמה לא תוכל לראות, שהרי האור שלה זוהר בכל העולמות.

המבט האנושי אינו יכול, כאמור, לחדור לעולמות הרוחניים. אולם לאדם יש נשמה השייכת לעולם הרוחני, וכלפיה נשאלת השאלה מדוע אין היא מרגישה את בוראה? ההסבר לכך הוא שהישות הגופנית, החומרית, יוצרת לעצמה מסך, פרגוד המסתיר מאיתנו את המציאות הרוחנית. כל מה שאנו רואים איננו אלא מסך שהאמת מסתתרת מאחוריו. לולא מסך זה, היה האור האלוקי מסנוור אותנו. השמש, שמשו של הבורא, שולחת את קרניה לכל הצדדים, ורק מיליארדית מעוצמתה מגיעה לאדמה. גם חלק זה מסונן למעשה על ידי האטמוספירה.

לפני חטא אדם הראשון, יכול היה האדם לראות חלק מן האור האלוקי. ה"מחיצה" החומרית באותה שעה היתה דקה ושקופה. החטא הראשון שינה הכל. לאחר שטעם אדם הראשון מהפרי האסור, הוא שמע את שאלתו של הבורא: "איכה?", ועל כך הוא ענה: "את קולך שמעתי בגן ואירא.." (בראשית ג`, י`). האדם רק שמע את קולו של הבורא. בעקבות החטא הוא איבד את היכולת לראות את זוהר גדולתו. כל עבירה וכל חטא מעבים את המחיצה שבין האדם לבוראו. בתקופתנו, הדרך להתקרב לבורא היא בדרך הלימוד והעבודה הרוחנית המאומצת, ולאו דוקא ע"י התגלות רוחנית. רק לעתים רחוקות נפקחות עיני האדם כפי שהיה כאשר נצבו בני ליד הר סיני, וכפי שיהיה כאשר יבוא המשיח בעת הגאולה השלימה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תגיד לי איך היית מרגיש אם הייתי מביא לכאן מיסיונר נוצרי?

זה לא פורום החזרה בתשובה, את התארוית הדתיות שלך תפרסם בפורום של שס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מאמין בגוגל!!

הוא האלוהים האידיאלי

עונה לי על כל שאלה

לא אומר לי להרוג כל מי שלא מאמין בו

אין לו חוקים דפוקים שצריך לפעול על פיהם

הוא לא אומר לי מה לא לאכול

בישבילו כולם שווים

הרשימה ארוכה..

יחי הגוגל!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח Ghost_Dogg

אני מאמין בגוגל!!

הוא האלוהים האידיאלי

עונה לי על כל שאלה

לא אומר לי להרוג כל מי שלא מאמין בו

אין לו חוקים דפוקים שצריך לפעול על פיהם

הוא לא אומר לי מה לא לאכול

בישבילו כולם שווים

הרשימה ארוכה..

יחי הגוגל!

אמן!!!!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא נגד נצרות, בכל אופן אני לא רואה כאן כל וויכוח על דת - מי שרואה שיבוסם לו, מי שלא - לא צריך להכריח אותו.

לא אמרתי שאני רואה ויכוח על דת. התכוונתי לומר במה שאמרתי שאף אחד כאן לא מעוניין לשמוע הרצאות בנוגע לשינוי דרך האמונה או שינוי האמונה. כמו שאתה לא רוצה שיתחילו להטיף לך להמיר לנצרות, אתה לא רוצה שיתחילו עכשיו להתחיל להטיף לך לחזור לתשובה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בס"ד

אני יכול להוכיח לנוצרים בהגיון שהם טועים. הכל לפי הבנה שכלית. ומי שירצה יקבל ומי שלא ירצה , לפי דעתי הוא המפסיד.

ואני יכולה להביא לך נוצרי שיוכיח לך מעבר לכל ספק שאתה טועה ושהוא צודק..."הכל לפי הבנה שכלית" - נראה לך?!

אני לא אקבל את זה ...לא רוצה...ואני גם בטוח לא מפסידה כלום...להפך...אני מרוויחה את ה-5% במוח...שבו אתה משתמש לזכור את השטויות האלה...

עשה טובה....לא בפורום הזה... :nono:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...