התלבטות לגבי שרת NAS - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

התלבטות לגבי שרת NAS


nadav1101
 Share

Recommended Posts

אהלן, כבר תקופה שאני רוצה שיהיה לי שרת ביתי לצורך הזרמת מדיה.

מתלבט בין 3 אפשרויות:

 

1: . עלות - בסביבות 700 ש"ח כולל ערכת ואחסון

 

2: לפטופ ישן שיש לי זרוק אצל ההורים שההתלבטות לגביו היא שהוא מאוד ישן, ואני לא יודע אם לפטופ בנוי להיות דלוק 24/7. היתרון שלו היא שאין עלות בכלל (חוץ מצריכת חשמל שאני מניח שהיא הרבה יותר מאשר שרת יעוד או PI).

 

3: שרת NAS יעודי כמו לדוגמה: https://ksp.co.il/web/item/105907
ההתלבטות שלי לגביו היא שיש לו זיכרון נמוך (512MB לעומת 4GB או 8 GB שיש ב PI או בלפטופ הישן) מערכת הפעלה שאני לא מכיר ולא יודע אם אפשר להחליף. ודבר אחרון מעבד יותר חלש מזה של ה PI או של הלפטופ. עלות כוללת כולל - בסביבות ה 700 ש"ח.

 

אשמח לשמוע את דעתכם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. לא התנסיתי עם RASBERRY PI אבל מדובר בפיקו-מחשב, כלומר, אין לו מקום לאחסון, כך שכל יהיה חיצוני וזה הופך למשהו די מסורבל. מעבר לכך, הזרמת המדיה ישירות לטלוויזיה דורשת TRANSCODING לפורמטים שונים שלא נקראים על ידי הטלוויזיה ישירות, וזה כבר מעמיס על המקור - כך שלהערכתי RASBERRY PI לא יוכל להתמודד או שפשוט יתחמם מאוד.

2. אל תשתמש במחשב נייד לשרת עובד 24/7. ועוד יותר לא אם המחשב הנייד משומש. יש לא מעט סיפורי זוועות על כאלה שפשוט עלו באש.

3. סינולוג'י מייצרים אחלה דברים. עם זאת, המכשיר שאליו הצבעת הוא הכי חלש בסדרה שלהם, ועם מקום לדיסק אחד בלבד. יותר זול ופשוט לבנות מחשב מרכיבים משומשים, או פשוט לקנות אחד קיים.

 

אתה יכול לקבל רעיונות מהפוסט שלי כאן: 

 

או פשוט לחרוש את יד2 ולחפש מחשב משומש במארז קטן. רצוי עם מעבד עם סיומת T שמצביעה על חסכון באנרגיה (i7-8700T או i9-9900T כדוגמא) יש כאלה מחשבים משרדיים קטנים יחסית של או אם אתה מעדיף מותגים.

אם אתה מעדיף לבנות לבד, זה גם טוב. תוכל למצוא לוחות משומשים זולים ולהתאים להם מעבד, זיכרונות ואחסון. תזכור שבמחשב שעובד 24/7 צריך אוורור טוב או לאחסן אותו בחדר ממוזג במידת האפשר. וכמובן לנקות אותו מאבק מדי פעם. אל תשים אותו בארון סגור ואל תזרוק אותו בפינה מאחורי ערימת כבלים ותשכח ממנו. אפילו אם יש לו קירור פסיבי לחלוטין, הוא יצבור אבק ויתחיל להתחמם. ודיסקים (בעיקר מכניים) נוטים להתחמם לא מעט. גם בבנייה שלי, ה- עצמו עבר 70 מעלות חום וגרם למערכת לכבות את עצמה.

לגבי מערכת ההפעלה, אני מבין שאתה רגיל לחלונות כמו כולנו, אבל סינולוג'י בעצם בנתה מערכת הפעלה מבוססת לינוקס שעובדת נהדר ולא אוכלת משאבים כמו חלונות. בנוסף היא מאפשרת התקנה של מגוון עצום של תוכנות, כולל לקוח טורנטים, JDOWNLOADER, ועוד. במחשב שאתה בונה (או כמו שאני בניתי) אפשר להתקין גרסה של התוכנה של סינולוג'י שעובדת כמעט עם כל חומרת ונותנת גמישות עצומה. חפש את XPENOLOGY בגוגל ותמצא הרבה מידע כולל מדריכים להתקנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של ClassMulder

1. לא התנסיתי עם RASBERRY PI אבל מדובר בפיקו-מחשב, כלומר, אין לו מקום לאחסון, כך שכל אחסון יהיה חיצוני וזה הופך למשהו די מסורבל. מעבר לכך, הזרמת המדיה ישירות לטלוויזיה דורשת TRANSCODING לפורמטים שונים שלא נקראים על ידי הטלוויזיה ישירות, וזה כבר מעמיס על המקור - כך שלהערכתי RASBERRY PI לא יוכל להתמודד או שפשוט יתחמם מאוד.

2. אל תשתמש במחשב נייד לשרת עובד 24/7. ועוד יותר לא אם המחשב הנייד משומש. יש לא מעט סיפורי זוועות על מחשבים ניידים כאלה שפשוט עלו באש.

3. סינולוג'י מייצרים אחלה דברים. עם זאת, המכשיר שאליו הצבעת הוא הכי חלש בסדרה שלהם, ועם מקום לדיסק אחד בלבד. יותר זול ופשוט לבנות מחשב מרכיבים משומשים, או פשוט לקנות אחד קיים.

 

אתה יכול לקבל רעיונות מהפוסט שלי כאן: 

 

או פשוט לחרוש את יד2 ולחפש מחשב משומש במארז קטן. רצוי עם מעבד עם סיומת T שמצביעה על חסכון באנרגיה (i7-8700T או i9-9900T כדוגמא) יש כאלה מחשבים משרדיים קטנים יחסית של Dell או Lenovo אם אתה מעדיף מותגים.

אם אתה מעדיף לבנות לבד, זה גם טוב. תוכל למצוא לוחות משומשים זולים ולהתאים להם מעבד, זיכרונות ואחסון. תזכור שבמחשב שעובד 24/7 צריך אוורור טוב או לאחסן אותו בחדר ממוזג במידת האפשר. וכמובן לנקות אותו מאבק מדי פעם. אל תשים אותו בארון סגור ואל תזרוק אותו בפינה מאחורי ערימת כבלים ותשכח ממנו. אפילו אם יש לו קירור פסיבי לחלוטין, הוא יצבור אבק ויתחיל להתחמם. ודיסקים (בעיקר מכניים) נוטים להתחמם לא מעט. גם בבנייה שלי, ה-SSD עצמו עבר 70 מעלות חום וגרם למערכת לכבות את עצמה.

לגבי מערכת ההפעלה, אני מבין שאתה רגיל לחלונות כמו כולנו, אבל סינולוג'י בעצם בנתה מערכת הפעלה מבוססת לינוקס שעובדת נהדר ולא אוכלת משאבים כמו חלונות. בנוסף היא מאפשרת התקנה של מגוון עצום של תוכנות, כולל לקוח טורנטים, JDOWNLOADER, ועוד. במחשב שאתה בונה (או כמו שאני בניתי) אפשר להתקין גרסה של התוכנה של סינולוג'י שעובדת כמעט עם כל חומרת PC ונותנת גמישות עצומה. חפש את XPENOLOGY בגוגל ותמצא הרבה מידע כולל מדריכים להתקנה.

 

מה המחיר הסופי שיצא עבור הפרוייקט שלך? ממה שאני רואה רק המארז עולה 300 ש"ח וזה בלי משלוח (70 דולר) ומיסים.

להוסיף לוח, מעבד, , וזמן שאני מבזבז על כל החיפושים של הרכיבים כבר לא בטוח משתלם.

נערך על-ידי nadav1101
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nadav1101

 

מה המחיר הסופי שיצא עבור הפרוייקט שלך? ממה שאני רואה רק המארז עולה 300 ש"ח וזה בלי משלוח (70 דולר) ומיסים.

להוסיף לוח, מעבד, זיכרון ,קירור וזמן שאני מבזבז על כל החיפושים של הרכיבים כבר לא בטוח משתלם.

אני קניתי את המארז מסין, עם משלוח לסינגפור (שם אני מתגורר) זה עלה בערך 462 ש"ח.  אבל אתה לא חייב להשתמש במארז כזה. אתה יכול לקנות מחשב שלם משומש מ-יד 2 (לא הכי חדש כי לא צריך - אז אפילו שש שבע דורות אחורה) עם מארז TOWER, שיהיה בו מספיק מקום לחמישה שישה דיסקים. כל עוד יש איוורור טוב, אז זה בסדר. את המארז תוכל להחליף בהמשך למשהו יותר אסתטי בהתאם לגודל הלוח ושאר הרכיבים.

אצלי זה שונה, כי השתמשתי ברכיבים שחלקם כבר היה לי (זכרונות למשל), וחלקם קניתי בהדרגה לאורך זמן, משומש איפה שיכולתי (מעבד ולוח למשל) - אבל בהתאם לתוכנית, אז בגודל קטן במיוחד (סטנדרט ITX). לכן הפרויקט שלי יקר יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר...
ציטוט של shimonta

עדיף לך אחד עם מעבד N100 , ועם מפרצי 3.5 אינץ כמו זה

מייקר את העסק ביותר מפי 2.

90 דולר לעומת 190.

זה הולך להיות השרת הראשון שלי כדי לראות איך דברים עובדים ובכדי להתנסות.

הוא ישמש בעיקר כסרבר להזרמת מדיה בעזרת plex וכפלטפורמה לשיתוף טורנטים.

והדבר הכי חשוב, כבר הזמנתי .🤭

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המחיר הוא 170 דולר עם קופון יום השנה שלהם, 

לפני כן רצית לרכוש את הNAS מKSP, עם מפרץ אחד 

ומעבד חלש מאוד. 

 

הצעה שלי היא סה"כ יותר יקרה ב 90 ש"ח.

 

 

2.JPG

נערך על-ידי shimonta
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שיש פה ערבוב של מוצרים, מה שאתה מחפש הוא סתם מחשב מיני כלשהו לצורך הזרמת מדיה.. NAS לא כלכך קשור לדיון הזה.

 

זה נכון ש-NAS יודע לשמש גם בתור שרת להזרמת מדיה (בעיקר דרך plex בד"כ), אבל לא בשביל זה קונים NAS.

לקנות NAS עם מפרץ אחד זה פשוט.... מוזר. המטרה שלו היא בראש ובראשונה לעבודה במצב RAID, בד"כ לגיבוי. אח"כ אם הוא חזק מספיק (וזה "אם" חשוב - זה נושא בפני עצמו) אז אפשר גם להתקין עליו תוכנות נוספות שיפעלו באופן קבוע, למשל שרת plex או קליינט טורנט. במקרה הזה לא צריך להיות אכפת לך איזו "מערכת הפעלה" יש לו - כי זה פשוט לא רלוונטי - זה בכלל לא מחשב. וזה לא היעוד שלו ולא השימוש שלו.

 

באופן אישי אם אין לך NAS כן הייתי קונה NAS (ועוד כונן נוסף בנפח זהה לכונן הנוכחי שלך) כדי שיהיה לי גיבוי לכל התוכן, אבל זה כבר נושא אחר ולא קשור למה ששאלת.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של shimonta

המחיר הוא 170 דולר עם קופון יום השנה שלהם, 

לפני כן רצית לרכוש את הNAS מKSP, עם מפרץ אחד 

ומעבד חלש מאוד. 

 

הצעה שלי היא סה"כ יותר יקרה ב 90 ש"ח.

 

 

2.JPG

 

ההצעה שלך יקרה יותר בכ-300 ש"ח ידידי.

שילמתי 90 דולר על המחשב שרכשתי לעומת 170 במוצר שצרפת.

בנוסף אני מקבל 256GB לעומת 128.

 

תודה בכל מקרה על העזרה, אולי בעתיד זה יהיה יותר רלוונטי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...