עבור לתוכן

תעשיית משחקי מחשב בישראל

Featured Replies

פורסם

מעצמת ההייטק ישראל איך זה שאי פעם לא התטבענו את חותימנו בתחום תעשיית משחקי המחשב?

 

זכור לי שהיה משהו אבל כנראה לא זוכר.

 

אני יכול להבין לפני עשור, היום יש מנועים שאפשר להתבסס עליהם כגון unigine או unity שמקלים על התהליך בהרבה.

 

אשמח לשמוע דעותיכם בנושא, לי אין את הידע הטכני אחרת כבר הייתי עושה.

 

אתם יכולים לדמיין? משחק FPS Single Player Campaign סתם זורק רעיון על חייל שבורח משבי מלבנון...

פורסם

אני חושב שיש לא מעט חברות גיימינג ישראליות (למשל playtika) אבל נראה לי שכולן מתעסקות במשחקי מובייל.

פשוט כי משחקי מובייל הרבה יותר זולים לפיתוח ומכניסים המון כסף (לצערי). לפתח משחק fps רציני יכול לקחת 2-3 שנים של עשרות או מאות אנשים מאוד מוכשרים (ויקרים). יותר משתלם כבר לפתח משחק מובייל מפגר.

 

פורסם
  • מחבר
ציטוט של TheCrow34

אני חושב שיש לא מעט חברות גיימינג ישראליות (למשל playtika) אבל נראה לי שכולן מתעסקות במשחקי מובייל.

פשוט כי משחקי מובייל הרבה יותר זולים לפיתוח ומכניסים המון כסף (לצערי). לפתח משחק fps רציני יכול לקחת 2-3 שנים של עשרות או מאות אנשים מאוד מוכשרים (ויקרים). יותר משתלם כבר לפתח משחק מובייל מפגר.

 

היי קודם כל תודה על האינפורציה, כמו שציינתי המצב שתיארת היה נכון לפני בערך 10 שנים תסתכל למשל מה בן אדם אחד עשה עם Unity לדוגמא

Skillwarz - A CSGO Alternate - YouTube

פורסם

בגלל זה אמרתי משחק fps רציני (אף אחד לא ישחק במשחק שנראה כמו מה ששלחת וסביר להניח שהוא השתמש בהמון דברים שהיו מוכנים כבר ובפועל לא יצר שום דבר חדש).

לדוגמא: סייברפאנק 2077 היה בפיתוח 9 שנים (כאשר שלושת השנים הראשונות הפיתוח היה על אש קטנה) ועבדו עליו 500 אנשים במקביל.

horizon zero dawn היה בפיתוח 7 שנים.

וגם hades שהוא משחק יחסית מאוד פשוט היה בפיתוח בערך 3 שנים עם צוות של 20 אנשים.

 

פורסם
  • מחבר

עדיין נשארת השאלה למה אף אחד לא באמת ניסה

עריכה: אתה רוצה להגיד לי שבפולין יש יותר מפתחים או רעיונות יותר מבריקים

פורסם

אם מסתכלים על יחס של השקעה מול הכנסה, אז המפתחים בישראלים יותר מבריקים.

הוריזון הכניס 400 מיליון דולר

משחק מובייל פשוט כמו Slotomania שפותח בישראל הכניס 150 מיליון דולר (ואם נקח דוגמא לא ישראלית אז יש את קאנדי קראש שהכניס כמעט 6 מליארד דולר)

אין לי את המספרים, אבל ברור שהפיתוח של המשחק מובייל היה הרבה הרבה יותר מהיר וזול. ואם כוללים את ההוצאות אז כנראה שהרבה יותר משתלם.

 

שורה תחתונה, יש מעט מאוד חברות שמפתחות משחקי fps עם קמפיין. מדובר בעבודה מאוד קשה ולא כל כך משתלמת כלכלית ביחס לאלטרנטיבות.

אז לא מפתיע שבמדינה קטנה כמו שלנו לא נוצרה חברה כזאת.

פורסם

משחקי AAA זה תחום שבהרבה מובנים יותר דומה להפקת סרטים הוליוודיים מאשר לפיתוח תוכנה. צריך שחברת הפקות משחקים תהיה מוכנה לשים מראש תקציב של כמה עשרות מליונים ולחכות כמה שנים עד שיש תוצאות. גם אחרי שהמוצר קיים צריך להשקיע הרבה בשיווק וזה לא מספיק להעלות משחק ל-steam ולצפות שהוא ימכור את עצמו. כל התהליך שונה מאוד מאיך שסטארטאפים בישראל בדרך כלל מתפתחים, מתחילים בקטן ומנסים לגייס כספים ולגדול או להמכר ולעשות אקסיט.

 

בכלל תעשיית המשחקים ידועה בכך שהיא נוטה למשוך בעיקר מפתחים מתחילים ולמכור להם את החלום של פיתוח משחקים, היא משלמת מעט עם תנאים די גרועים (יחסית להייטק) והיא מאוד לא יציבה. לגבי השוואה לפולין, חלק מהעניין הוא שהמשכורת שם נמוכות יחסית ולישראלים בהייטק פשוט יש אופציות טובות יותר.

 

מעבר למפתחים לסטודיו לפיתוח משחקים יש צורך בהרבה אנשים מתחומי האמנות והיצירה הממוחשבת, החל מאמנים שיציירו את הדמויות, הקונספטים וה-storyboards דרך האנשים שיעצבו את זה ב-3D ועד סופרים שיכתבו את העלילה. אני לא בטוח שמערכת החינוך בישראל מוציאה מספיק אנשים עם הכשרה מתאימה כדי שתעשיה כזאת תפרח בישראל.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים