חשבתם פעם לקנות מחשב? תחשבו שוב! - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חשבתם פעם לקנות מחשב? תחשבו שוב!


JediMaster

Recommended Posts

שלום לכולם! לא יודע מה הרעיון של הת'רד ולאן הוא מתפתח אבל שיהיה.

בואו ואני אתאר לכם סיטואציה:

דפיקות בדלת, השכן מגיע. מבקש שאני יסדר לו התקנה של ווינדוס 98. הוא לא ממש מבין בזה. טוב, אני עולה, מחפשים את הדיסקים של ההתקנה, מחפשים, בודקים. טוב, הגענו לדוס, הפעלנו את הדיסקט הפעלה מA הכל הולך יפה. אני מנסה להבין מה ההתקנה המשונה הזאת רוצה ממני. בסופו של דבר הצלחתי להפעיל את הדיסק וההתקנה טענה שיש משהו שלא עובד בסדר בהארד דיסק. לא רק, שהיא גם כתבה שבד"כ כונן הCD יהפך לE מD, ולא ישאר D כמו שקרה לי. טוב אני עדיין ממשיך לנסות להתקין, נכנס לכל קובץ Help אפשרי, ומנסה להגדיר דברים בכל מני דרכים. בסופו של דבר הגעתי לחלק הבלתי נמנע, פתיחת המחשב! ריח של פלסטיק חדש וברגים משומנים הגיע לאף שלי. אבל זה לא ממש מה שחשוב. נחשו מה ראיתי? או יותר נכון - לא ראיתי? נכון. הארד דיסק. כן כן. לא ראיתי את ההארד דיסק. כאילו, המוכר המלוכלך מכר לו מחשב בלי הארד דיסק! הביא לו כונן צורב , איזה 6 חיבורי , ועוד מליון דברים עדכניים (אולי חוץ מכרטיס מסך, שהוא גם Onboard...), אבל לא הביא הארד דיסק. אולי הוא מצא לנכון שזה פריט מיותר. אולי הוא עשה אן דן דינו על מה להוריד הפעם. אני לא יודע מה אתכם אבל לי זה נראה ממש מלוכלך. היום המון אזורי קניות של מחשבים מתחילים לפרט ולהמציא שמות, כדי שתחשוב שאתה מקבל את הטוב ביותר. אבל בלי נסיון והבנה בסיסית במחשבים, יכולים כל כך לסדר אותך, עד שייתנו לך מארז שייראה יפה והמחשב בעצם יהיה איזה 386. אני לא יודע מה לגביכם אבל אותי זה מרגיז. נכון שלפעמים אתרי קניות וכאלה מנסים להראות שהם מוכרים לך מחשב באיזה 2000 שקל, ובעצם מקצצים לך באיכות ובחצי מהדברים הקריטיים, אבל לפי דעתי זה פשוט בושה מה שהולך כאן. אדם שאין לו הבנה קצת בחומרה של מחשבים לא יכול לקנות מחשב. אפשר לסדר אותו בעיניים! נכון שאפשר להגיד עוד המון דברים כאלה על מוסכניקים, מתקנים אחרים וכו' (ובשביל זה יש את התוכנית יצאת צדיק), אבל מאוד מרגיז אותי שמנסים להראות כאילו אתה עושה דיל, ובסוף היום אתה צוחק על כל האחרים שקנו מחשב באיזה 48374793 שקל רק כי הפליצו להם כמה שמות מנופחים ומושגי מחשב Wannabe, אבל בסוף מתברר שמי שבאמת נדפק הוא אתה, שקנה מחשב ב"כביכול" דיל אבל נדפק עם מערכת לא מתפקדת. אני לא שאלתי אותו כמה המחשב עלה או ביקשתי פירוט של מה שהוא היה אמור לקנות. הבנתי שמשהו כבר מסריח. יש גם כאלה שיבואו ויגידו שמי שלא מבין בזה שלא יקנה. אבל זה לא נכון. למה כשקונים מקרר אנחנו מקבלים סיפוק מלא מהמוצר, למה כשקונים מכונית אנחנו רוב המקרים מקבלים מכונית עובדת ולא טרנטה שמתאימה לאולם תצוגה. למה אותו דבר לא יכול להיות בתעשיית המחשבים? לפי דעתי זה צריך להיפסק. אני לא אומר שעכשיו נגייס את כל אתרי החומרה כדי לעשות מדריך לאדם שלא מבין בכלל במחשבים מדריך לקנית מחשב אידאלי בשבילו, אבל מעצבן אותי החוסר הגינות והרמאות הזאת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לצערנו אין מה לעשות.

בגלל שזה כל כך מורכב מאד קל לעבוד על אנשים.

לדעתי יש להאשים את האנשים יותר מאשר המוכרים. הרי זה כבר ידוע והיו על זה הרבה מחקרים ותכניות, לפני קניה של משהו יקר עושים מחקר!

אם מישהו מסכים לתת 10 אלף שקל לבנאדם שהוא לא מכיר עבור משהו שהוא לא רואה בכלל זה טיפשי!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא חידשת כלום, זה ידוע שיש המון נוכלים בישראל שמחפשים רק לרמות אנשים שלא מבינים כ"כ במה שהם קונים וסומכים על כוח השיכנוע של המוכרים הרמאים. אומנם לא כולם ככה, אבל אם כבר קונים מחשב חדש קודם כל צריך להתייעץ עם מישהו שמבין ולא ישר לקפוץ ולקנות את ההצעה הכי זולה או הכי "משתלמת".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל, כל ההודעות שלי בעלות סימני פיסוק. פשוט לא חילקתי את ההודעה לפיסקאות, לכן זה קצת מעצבן וארוך.

בכל אופן, נכון שהאנשים לא יודעים, אבל בשביל לקנות מקרר או מכונת כביסה אתה לא הולך להוציא תואר בחשמאלות ותיקון. לא יודע, לפי דעתי צריכה להיות רמת הגינות מסוימת ואנשים מתעלמים ממנה. זה לא כאילו גם שמים הערות, אזהרות או משהו. מוכרים מחשבים שהם אפילו לא מתפקדים לאנשים. חוץ מזה, תחשוב על זה ככה, אתה הולך לקנות אוטו (השקעה אפילו יותר גבוהה ממחשב). לא תתחיל לבדוק את נוסחאות צריכת הדלק שלו ופעולות המנוע. אתה יודע כמה פרטים כללים וקונה. בן אדם מבוגר לא בראש שלו להתחיל לעשות מחקר וללמוד מה זה מחשב טוב. בסופו של דבר יוצא שאם אתה לא מבין במחשב או לא יכול להעזר במישהו \ משהו אחר כדי לדעת מה זה מחשב טוב פשוט נדפקת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני יודע שיש המון טכניים בארץ שמרמים ולוקחים המון כסף על כלום.. השאלה שלי זה האם זה בכל העולם או שפשוט את כל המנייקים הביאו לפה?

לי נדמה שהתופעה בארץ היא יותר רחבת היקף יש פה אחוז גדול מאוד של רמאים ותוסיף לזה את אלה שחושבים את עצמם מבינים והורסים ללקוחות שלהם אחרי שהשקיעו ממיטב כספם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לי נדמה שהתופעה בארץ היא יותר רחבת היקף יש פה אחוז גדול מאוד של רמאים ותוסיף לזה את אלה שחושבים את עצמם מבינים והורסים ללקוחות שלהם אחרי שהשקיעו ממיטב כספם.

אני נוטה להסכים. רמת הנוכלים והאנשים שעושים והורסים גדולה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יודע אם הוא ניסה לעבוד על השכן שלך או טעה אבל אני מתאר שאם הוא היה חוזר לחנות ואומר שהמחשב לא פועל הם היו עולים על זה. לא מוכרים לבן אדם מחשב לא פועל מראש וגם לא מתקנים לו אותו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה הרי ידוע שטכנאים כאלה הם לרוב חלמאים. כבר שמענו על שלא היה מורכב נכון או גוף שלא הותקן כראוי וכו'.

אז לי נראה שפשוט הטכנאי החלמאי פשוט שכח להרכיב את ההארד-דיסק..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קראתי פעם על מקרה שמכרו ב eBuy מחשב ממולא בתפוחי אדמה (!)

ואי אפשר להשוות קניית מחשב לקניית מקרר וכו' כי במקררים האבדלים לא כל כך גדולים ויש סטנדארט

אבל אפשר להשוות קניית מחשב לקניית מכונית כמו שכל מי שקונה מכוניות היום יודע שהוא צריך להתיעץ עם מישהו שהוא מבין ושהוא חייב לעשות טסט ונסיעת מבחן ככה אנשים

צריכים להתנהג עם קניית מחשבים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...