המלצת רכש לדיסק מכאני 1TB אם מישהו צריך - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

המלצת רכש לדיסק מכאני 1TB אם מישהו צריך


nec_000

Recommended Posts

 

לאלו אשר מבקשים להרכיב מחשבים בכסף זול, או צריכים עוד יחידת נפח אכסון להרחיב באחת המכונות הקיימות שלהם,

מצאתי שכרגע יש דיסק מכאני 1TB במחיר מעולה ומסדרה איכותית של דיסקים קשיחים.

 

בחנות tms משווקים כרגע (זה עניין זמני, כי זה מלאי מצומצם ומשתנה) של דיסקים sata מסדרת סטורג' של שרתים,

המכונה WD re. זו למעשה המקבילה ל- WD Black. מה שיפה זה שהדיסק נשלף ממכונה עובדת, משרת, הדיסק כבר עבר

בדיקת תקינות מלאה, והוא מסופק עם 6 חודשי אחריות.

המחיר הוא מה שעושה את כל העסק לכדאי במיוחד = רק 118 ש"ח לצרכן כולל מע"מ:

https://www.tms.co.il/index.php?route=product/product&path=100014_10024_10026&product_id=18339

 

מי שמרכיב איפה מחשב בכסף זול מחלקים יד שניה (ויש לכך שוק שלם בפני עצמו), או מי המבקש לבצע הרחבת אכסון בכסף

קטן למחשב קיים, ואינו רוצה לשפוך על דיסק חדש סביבות 200 שח בנפח כזה של 1TB, זוהי האופציה המומלצת על ידי.

 

מדובר בדיסק שהוא server grade מאד אמין מכאנית ואלקטרונית, במקור הגיע עם 5 שנות אחריות, והוא דיסק יחסית מהיר

מהדור הזה של המכאניים (סיבוב פלטה 7200rpm, בקר חזק, ו- cach טוב).

המחיר סביבות 60% בלבד ממחיר חדש שזה מה שיפה פה - החסכון בכסף.  יש עליו גם חצי שנת אחריות, שזה די והותר לוודא

מצידנו שהוא אכן פיקס. 

 

ואם חלילה יעשה בעיות, אפשר לחזור ולחנות ולהחליפו. אם כי זה לא מטריד אותי - הדיסק עבר בדיקה לפני שנמכר לנו ורוב

הסיכויים שגם אצלנו הכל ידפוק היטב.  118 ש"ח הינו מחיר שאינו רחוק בכלל ממילא, ממה שמבקשים בתחום הזה בשוק יד 2

על דיסקים מכנים בנפח 1TB. אך במקרה הזה הנה לנו מחנות משמע יש אבא ואמא,  בלי כל צורך להתרוצץ לאנשים פרטיים לביתם,  

בלי טרחה מצידנו לבצע בדיקות טרם רכישה, כי יש אחריות של חצי שנה, וכל אלו שווים את הכל.

 

image.png.f9da80e9912e807f4cd0a41049a6827c.png

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה מר askme (נפולאון) או מר kakadu999,

היא שאין לך כל נסיון בתחום , מעולם לא נהלת חוות שרתים, בעוד שכותב שורות אלו כן כולל ברגעים אלו. אני מנהל מערכת

ענקית ותחתיי אנשי סיסטם ותחזוקה האמונים על מערכות ממשלתיות גדולות.

ברשותי צבר סטטיסטי של אלפי דיסקים, לאחר 30 שנה, וגם ידע השכלתי של יצור בתעשיה המוזכרת שהוא מכריע, תיכף תלמד

מדוע אם תמשיך לקרוא.

 

כמו כן מעולם לא רכשת pulled hard drives, מעולם לא למדת את המספרים הסטטיסטיים שבתעשיה זו. גם אין לך כל רקע

בנושא כדי להבינו. הדיסקים הללו שעבדו בשרתים הם יותר אמינים מדיסק חדש ביתי שנקנה בחנות. היתה מאמין ...

 

הדיסק הביתי החדש טרם עבר את מבחן העומס עליו. הבדיקה שדיסק סגמנט ביתי חדש עבר במפעל היצרן היא אולי 5 דקות

במקרה הטוב. זו בדיקת sanity, שזה בדיחה. רק מוודאים שהוא עובד ותו לא. לכן ישנה תמותה רבה יחסית של דיסקים כאלו

בבית הלקוח כשהם עודם די חדשים, והם מוחלפים ללקוח במסגרת אחריות. ככה זה סגמט דיסקים מכאנים לסקטור הביתי, זה

זול, וזה המחיר שיש לשלם - אמינות נמוכה.

 

מנגד הדיסקים שנמשכו משרתים, הרי שכבר עבדו את כברת הדרך הראשונה (ומעבר לה) זו אשר סיננה והפילה את הדפוקים

שבינהם לפח מזמן. שהרי מה ששרד את השנה הראשונה אמין. מה ששרד 3 שנים אמין עוד יותר!

תשווה את זה לבדיקת איכות של 5 דקות במפעל מנגד. שהרי מה כבר היא הספיקה להעמיס על הדיסק בכדי למתוח אותו לקצה ?

כלום.

 

מי מהכוננים בשרת / מערך סטורג' אשר סבלו מכשל מיקרוני/חמקמק ביצור, זה אשר הוביל למותם בטרם עת, כבר נופו החוצה

מהסטורג' מזמן. זו שיטת המיון הקפדנית ביותר והרצת quality control הכי טובה שיש, להריץ כמה שנים, הכל לטובת מיון וסינון

מוצרים מכאנים הנדסיים באופן קפדני. אורך המבחן הוא הקובע.

 

אחשוף בפניך דגימה משיטות בדיקת האיכות בתעשיה שאני בא ממנה:

בלווינים שמשלחים לחלל, יש דיסקים קשיחים. והדיסקים ששמים בהם, כמו גם יתר חומרת המחשוב שבהם, זו חומרה משומשת

שהורצה על כדור הארץ כמה שנים רק על מנת לוודא את תקינותה בצורה יוצאת מגדר הרגיל. לוקחים אצוות דיסקים והורגים להם

את הצורה 24/7, בדרך מחסלים הרבה מהם תוך כדי עינויים קשים של ויבראציות וטמפרטורות קיצון. תנאים סביבתיים

שבהם הלווין יאלץ לבלות בעת שיגורו (ויבראציות), ובעת מהלך חייו הארוך בחלל (טמפרטורות קיצון בעת מעברו מחלק

מוצל של כדור הארץ לחלק מואר ישירות מהשמש).

את המעט כוננים ששרדו את העינויים הארוכים והקשים, רק אותם מתקינים בלווין שעולה מעל 100 מיליון דולר, זה שאי אפשר

לתקן אותו לאחר מכן כשהו כבר בחלל. זו השיטה המתודולוגית לסנן ולהקפיד על השופרה דשופרה של רכיבים

אלקרוניים הנדסיים לפני שהם מורכבים על מוצר כזה, שלא ניתן להחליפם לאחר מכן (בשל מיקומו הבלתי נגיש). 

אבל מה אתה מבין, אתה הרי מעודך לא עבדת בתעשייה הרלוונטית.

*גם במטוסי קרב שבהם יש/היה דיסק קשיח מכאני, התקינו אצווה שעברה עינויים קשים על מנת לסנן את אלו שלא שרדו בדומה

ללויין. משום שיותר זול לנו לזרוק לפח אפילו 9 דיסקים מתוך 10 שמתו בתהליך העינוי, ולקחת את הבודד ששרד ולהתקינו

במחשב המטוס, וככה לחסוך לאחר מכן מצבים שבהם הדיסק ימות לנו חלילה וחס בעת טיסה מבצעית שמשמעותה חיי טייס או

כשלון מבצעי בשדה הקרב.

לאחר מכן כמות הדיסקים שמתים (לאחר שעברו כזה סינון ועינוי קפדני מקדים), הינה אפסית. הם שורדים היטב את מצבי הקיצון

של כוחות G וויבראציות שמייצר המטוס במהלך חייו.

 

אל תעז להמליץ בתחום שאינך מהנדס בו. במקומך כדאי למשוך את השטויות שכתבת מעלה, שלא רק שאינן מנומקות (כהרגלך),

אלא שגויות לחלוטין מההיבט המקצועי/הנדסי.

 

pulled hard drive שעבר בדיקת תקינות וכשירות לפני מכירתו, אמין יותר מדיסק חדש בנילונים.

אחוז התמותה בקרב אלו שפורקו משרת חי ועובד (ונמצאו תקינים), נמוך משמעותית בהמשך הדרך מדיסק ביתי חדש.

הנפל בדיסק מכאני ביתי חדש נע ונד כיום סביבות 3-5% סדר גודל לשנה.

הנפל של דיסק server grade שעבד והוכיח שחיי כבר מעל שנה ושרד את אותה שנה תקין, הוא פחות מ- 1% בשנה.

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nec_000

הבעיה מר askme (נפולאון) או מר kakadu999,

היא שאין לך כל נסיון בתחום אחסון, מעולם לא נהלת חוות שרתים, בעוד שכותב שורות אלו כן כולל ברגעים אלו. אני מנהל מערכת ענקית

ותחתיי אנשי סיסטם ותחזוקה האמונים על מערכות ממשלתיות גדולות.

ברשותי צבר סטטיסטי של אלפי דיסקים, לאחר 30 שנה, וגם ידע השכלתי של יצור בתעשיה המוזכרת שהוא מכריע, תיכף תלמד מדוע אם תמשיך לקרוא.

 

כמו כן מעולם לא רכשת pulled hard drives ומעולם לא למדת את המספרים הסטטיסטיים שבתעשיה זו. גם אין לך כל רקע בנושא כדי להבינו.

הדיסקים הללו שעבדו בשרתים הם יותר אמינים מדיסק חדש ביתי שנקנה. היתה מאמין ...

הדיסק הביתי החדש טרם עבר את מבחן העומס עליו. הבדיקה שדיסק סגמנט ביתי חדש עבר במפעל היצרן היא אולי 5 דקות

במקרה הטוב. שזה בדיחה. לכן ישנה תמותה רבה יחסית של דיסקים כאלו כשהם עודם די חדשים, והם מוחלפים ללקוח במסגרת

אחריות. ככה זה סגמט דיסקים מכאנים לסקטור הביתי, זה זול, וזה המחיר שיש לשלם - אמינות נמוכה.

 

מנגד הדיסקים שנמשכו משרתים, הרי שכבר עבדו את כברת הדרך הראשונה (ומעבר לה) זו אשר סיננה והפילה את הדפוקים

שבהם לפח מזמן. שהרי מה ששרד את השנה הראשונה אמין. מה ששרד 3 שנים אמין עוד יותר!

תשווה את זה לבדיקת איכות של 5 דקות במפעל מנגד.

שהרי מה כבר היא הספיקה להעמיס על הדיסק בכדי למתוח אותו לקצה ?

כלום.

 

מי מהכוננים בשרת / מערך סטורג' אשר סבלו מכשל מיקרוני/חמקמק ביצור, זה אשר הוביל למותם בטרם עת, כבר נופו החוצה

מהסטורג' מזמן. זו שיטת המיון הקפדנית ביותר והרצת quality control הכי טובה שיש, להריץ כמה שנים, הכל לטובת מיון וסינון

מוצרים מכאנים הנדסיים באופן קפדני. אורך המבחן האו הקובע.

 

אגלה לך סוד קטן בתעשיה שאני בא ממנה:

בלווינים שמשלחים לחלל, יש דיסקים קשיחים. והדיסקים ששמים בהם, כמו גם יתר חומרת המחשוב שבהם, זו חומרה משומשת

שהורצה על כדור הארץ כמה שנים רק על מנת לוודא את תקינותה בצורה יוצאת מגדר הרגיל. לוקחים אצוות דיסקים והורגים להם

את הצורה 24/7, בדרך מחסלים הרבה מהם תוך כדי עינויים קשים של ויבראציות וטמפרטורות קיצון. תנאים סביבתיים

שבהם הלווין יאלץ לבלות בעת שיגורו, ובעת מהלך חייו הארוך בחלל.

את המעט ששרדו את העינויים הארוכים והקשים, רק אותם מתקינים בלווין שעולה מעל 100 מיליון דולר, זה שאי אפשר לתקן

אותו כשהו כבר בחלל. זו השיטה המתודולוגית לסנן ולהקפיד על השופרה דשופרה של רכיבים אלקרוניים הנדסיים לפני שהם

מורכבים על מוצר שלא ניתן להחליפם לאחר מכן (בשל מיקומו הבלתי נגיש). אבל מה אתה מבין, אתה הרי מעודך לא עבדת

בתעשייה הרלוונטית.

*גם במטוסי קרב שבהם יש/היה דיסק קשיח מכאני, התקינו אצווה שעברה עינויים קשים על מנת לסנן את אלו שלא שרדו בדומה

ללויין. משום שיותר זול לנו לזרוק לפח 9 דיסקים שמתו בתהליך העינוי, ולקחת את הבודד ששרד ולהתקינו במחשב המטוס, וככה

לחסוך לאחר מכן מצבים שבהם הדיסק ימות לנו בעת טיסה מבצעית שמשמעותה חיי טייס או כשלון מבצעי בשדה הקרב.

 

לאחר מכן כמות הדסיקים שמתים לאחר שעברו כזה סינון ועינוי קפדני מקדים, היא אפסית. הם שורדים היטב את מצבי הקיצון של

כוחות G וויבראציות שמייצר המטוס במהלך חייו.

 

אל תעז להמליץ בתחום שאינך מהנדס בו. במקומך כדאי למשוך את השטויות שכתבת מעלה, שלא רק שאינן מנומקות (כהרגלך),

אלא שגויות לחלוטין מההיבט המקצועי/הנדסי.

 

pulled hard drive שעבר בדיקת תקינות וכשירות לפני מכירתו, אמין יותר מדיסק חדש בנילונים.

אחוז התמותה בקרב אלו שפורקו משרת חי ועובד (ונמצאו תקינים), נמוך משמעותית בהמשך הדרך מדיסק ביתי חדש.

הנפל בדיסק מכאני ביתי חדש נע ונד סביבות 3-5% סדר גודל לשנה.

הנפל של דיסק server grade שעבד והוכיח שחיי כבר מעל שנה ושרד את אותה שנה תקין, הוא פחות מ- 1% בשנה.

 

לא מסכים עם אף מילה / מסקנה מהנאמר כאן.

זה פשוט לא נכון.

 

 

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של nec_000

אל תעז להמליץ בתחום שאינך מהנדס בו. במקומך כדאי למשוך את השטויות שכתבת מעלה, שלא רק שאינן מנומקות (כהרגלך),

אלא שגויות לחלוטין מההיבט המקצועי/הנדסי.

 

לפי אותה לוגיקה של מהנדס ברמתך,

אותם מטוסי F16  ששקעו במצולות בחצור, שווים

פי 100 ממחירם  מהמפעל, שהרי מה שהם עברו,

לא עבר שום מטוס  בעולם.

וואללה, צה"ל עוד יקנה טייסות שלמות של F35 חדש מהמפעל

תמורת מכירתם של המטוסים האמפיביים מבסיס חצור !

 

סליחה, עריכה :

עם חצי שנת אחריות ל - F16, אבל מי סופר ....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...