על חומרת אנטי חומר והשילוב בינהם - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

על חומרת אנטי חומר והשילוב בינהם


eranmor

Recommended Posts

אני מניח שרובכם מבין פחות או יותר את המבנה של האטומים שנמצאים מסביבנו. אלקטרונים (גופים שליליים) שמסתובבים במהירות עצומה מסביב לגרעין שמורכב מפרוטונים (גופים חיוביים) וניטרונים (גופים ללא מטען חשמלי או כמו שמם: ניטרלים). הפרוטונים והניטרונים שוקלים בערך אותו דבר ואילו משקל האלקטרונים הוא די זניח לעומתם.

עכשיו, בעולם האנטי חומר הכל הפוך. ישנם חלקיקים הנקראים פוזיטרונים שאלה גופים בעלי מטען חיובי ששוקלים כמו האלקטרונים וחלקיקים הנקראים אנטי-פרוטונים אשר שוקלים כמו הפרוטון אבל המטען שלהם שלילי. בתיאוריה, יכולים להתקיים עולמות שלמים הבנויים מאנטי חומר.

עכשיו, מדענים גילו שכל פעם שמפגישים בין אטומי חומר ואנטי חומר החלקיקים פשוט מתחברים ו... נעלמים! תוך כדי פליטת אנרגיה מועטה.

חשבתי קצת על הנושא של שילוב בין חלקיקים בעלי מטען מנוגד מגופים של חומר ומגופים של אנטי חומר (למשל אטום המורכב מניטרון, פרוטון ואנטי פרוטון, או, האפשרות השניה של אטום המורכב מאלקטרון ופוזיטרון)

עכשיו רציתי לשאול אתכם אם אתם מבינים בנושא יותר ממני או שאולי אתם יכולים לחדש לי על זה... מה בדיוק קורה אם מצליחים (והאם זה בכלל אפשרי או שהכל רק בתיאוריה) לבנות אטום המורכב מחלקיקים של חומר ואנטי חומר. איזה חומר מקבלים???

אם אתה רוצים קצת מידע בנושא אז תחפשו בגוגל Anti Matter או 'אנטי חומר' ותקבלו הרבה קישורים מעניינים.

תישנו על זה קצת ותחזרו עם תשובות או משהו....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אנרגיה מועטה ?

האנרגיה הנפלטת היא תוצאה של המרה מוחלטת של מסה לאנרגיה לפי המשוואה E=MC2

כל ק"ג של מסה (0.5 קילו של חומר ו 0.5 קילו של אנטי חומר) שתעלם בצורה כזו תפלוט אנרגיה בכמות של 9*1016J שזה שקול ל 22 מיליארד ליטר נפט.

/תיקון/

זה רק 2.2 מיליארד ליטר נפט.

מה זה כבר אפס אחד...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא תוכל להרכיב מולקולה מחומר ואנטי חומר שלה, שניהם יהפכו מיד לאנרגייה.

ממה שאני זוכר, ישנם כרגע שתי תיאוריות לכמות החומר והאנטי חומר:

1) יש מעט אנטי חומר והרוב ביקום הוא חומר

2) יש אותה כמות של חומר ואנטי חומר(נדמה לי שזו תיאוריה פחות מקובלת אבל אני כבר לא זוכר, פעם אחרונה שקאתי על הנושא מאמר הייתה לפני 4 שנים).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...