יכול להתקבל לכל אוניברסיטה ולא מצליח לבחור - לימודים והצעות עבודה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

יכול להתקבל לכל אוניברסיטה ולא מצליח לבחור


יובליוס

Recommended Posts

אמ;לק מה ללמוד ואיפה ללמוד

 

השאלה שלי מתחלקת לשתי שאלות:

1. בתיכון למדתי מדעי המחשב - C# די אהבתי את זה.. לא עפתי על זה אבל היה לי מעניין. אני כן חושב לעבוד בזה.

חקרתי על התארים מדמח והנדסת תוכנה, הבנתי שמי שילמד מדמח יצא לשוק העבודה מהר יותר אך אולי יהיו לו פערים (הסבר בהמשך על פערים בין הסילבוסים).

מצד שני מי שילמד הנדסת תוכנה יוצא עם ידע מעמיק יותר אבל מבזבז על זה שנה מיותרת של פרוייקט וקורסי העשרה.

עבדתי בחברת הייטק בתפקיד QA ויצא לי לפגוש שם אנשים שונים, רובם ככולם המליצו לי ללמוד מדמח כי הניסיון הוא מה שבאמת חשוב. לי יש בעיה שקשה לי להאמין לזה למרות שראיתי בעיניים שהם צודקים. (וגם יוצאי 8200 בלי תואר מתקבלים על סמך ניסיון ואנשים שהוכיחו ניסיון בדרכים שונות).

עברתי על רשימת הקורסים של אב"ג בין מדמח ותוכנה וראיתי הבדל מהותי - למשל מדמח לא יכולים לבחור קורס של תכנות מונחה עצמים, איכות תוכנה, ניתוח ועיצוב מערכות ואבטחת מחשבים ורשתות תקשורת (לגבי האחרון יש קורס למדמח שהוא מצומצם יותר בשם בטיחות נתונים).

אני דואג שאם אלמד מדמח אני אפספס קורסים חשובים כאלה כי אי אפשר פשוט לבחור אותם, מצד שני השנה הזאת שאני חוסך יכולה להיות מאוד משמעותית.

השאלה היא האם שווה "להציל" שנה וללמוד מדמח? צרפו לזה את ההנחה שאולי אמרח את התואר עוד שנה כדי לצבור ניסיון בעבודה..

בעברית למשל כן אפשר לבחור חלק מהקורסים האלה שציינתי במסגרת מדמח.. ובטכניון יש גם קורסי בחירה דומים.

 

2. התלבטות נוספת היא היכן ללמוד, בעבר השקעתי בתיכון כמו משוגע, יכולתי ללמוד בעברית ובבר אילן בלי לגשת לפסיכומטרי, בחרתי שלא ללמוד במקומות האלו בסוף וניגשתי למבחן. 

התוצאה היא שעכשיו אני יכול להתקבל לכל מקום שאבחר , טכניון, בן גוריון בהצטיינות ובעצם להתקבל לכל מוסד אחר בהצטיינות. 

בהנחה שאני מהמרכז ולא בטוח אם בא לי ללמוד בתל אביב נשאר לי לבחור בין בן גוריון, טכניון ות"א. כסף לא משחק הבדל. אבל אחרי החרישה בתיכון אני רוצה שיהיו לי גם חיים בלימודים עד כמה שזה מתאפשר באופן יחסי.

 

לטכניון אני צריך להשלים פיזיקה מראש, לכל מקום אחר אני מתקבל חלק. אני עצלן לגבי הפיזיקה אבל אם משהו ימציא כאן סיבה שלא חשבתי עליה אני אשקיע כדי להיכנס לטכניון.

אני מפחד מהעתיד וחושש שאם אבחר במוסד לימוד הלא נכון אז נחרץ גורלי.

 

 

אני יודע שהמצב שלי טוב אבל אני מתייחס לזה כמו חיים ומוות ומעדיף תשובות ענייניות :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוצה תשובה עניינית? התואר שלך לא מעניין אף אחד בטווח הבינוני והארוך. זה רלוונטי, אולי, לג'וב הראשון. וגם שם לא בהכרח, תלוי איך תנהל את זה. 

 

וזה נכון עשרות מונים אם בכל מקרה אתה מתלבט בין המוסדות הכי רציניים בארץ. מילא היית זורק איזה מכללה סוג ז', אבל בין האופציות שלך אין שום הבדל...

 

 

 

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לך מה להתייחס לזה כמו חיים ומוות כי זה ממש לא.
מוסד הלימודים שבו אתה בוחר אולי משחק תפקיד בראיון העבודה הראשון שלך. אחרי שצברת נסיון זה לא מעניין אף אחד.
אני הייתי ממליץ ללמוד מדעי המחשב באחת האוניברסיטאות פשוט כי זה קצר יותר. את כל מה שאתה צריך לדעת אתה תקבל מהנסיון בעבודה - לא מהתואר.
בקיצור, מה שהבן אדם שמעליי אמר..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן, אין הבדל כמעט בכלל. אם אתה רוצה להמנע מתסכול ולהתחיל קריירה ברגל ימין, תתחיל לחפש משהו כבר בשנה שניה. להכנס לאיזה חברה, אפילו חברה לא משהו, בתור qa ,או משהו בסגנון. משם להתקדם לאוטומציה ואפילו קצת תכנות אם בחברה יש משרות לג'וניורים. ואז כשתסיים את התואר יהיה לך יותר קל כי זה כבר ניסיון. 

 

אבל גם בלי זה, אם תשקיע 100% בתואר וזה יתבטא בציונים טובים אתה תוכל למצוא משהו ראוי בתור ג'וב ראשון. יכול להיות שייקח כמה חודשים למצוא את במשהו הכי נכון/מתאים/טוב אם לא תסכים להתפשר בכלל. אבל מוצאים. 

 

אם הממוצע טוב (ואם הציונים בקורסים הרלוונטים טובים) לא תהיה לך ממש בעיה וזה לא משנה איפה תלמד. ואם הציונים לא משהו אז מתפשרים ועדיין מוצאים עבודה.

 

ואני מדגיש שוב - כל זה הולך להיות לגמרי חסר משמעות כבר מהעבודה השניה שלך, אם לא לפני...

 

* כמובן הכל בהנחה שלא תהיה כישלון קולוסאלי ושאתה מסוגל לעבור ראיונות...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...