ספק חדש ללא מארז? - ציוד הקפי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ספק חדש ללא מארז?


dcaspi

Recommended Posts

שלום לכולם. הלך לי הלוח-אם לפני חודש בערך בהפסקת חשמל. זו הייתה חתיכת הפסקת חשמל כי גם שני מסכים של שני חברים שלי הלכו יחד עם הלוח-אם היקר שלי בהפסקת חשמל הזו. בכל-מקרה, לקחתי את הלוח-אם לתיקון והמחשב חזר כמו שצריך.

זאת-אומרת, בערך כמו-שצריך.

הספק כח הארור פלט רעשים בעוצמה מאוד נמוכה אבל שמוציאים משפיות מ-א-ו-ד מהר. כאילו נתקע שם איזהשהו חוט. מאחר והייתי אמור לעבוד על המחשב ה-ר-ב-ה באותם הימים החלטתי שאני לא יכול לעבוד עם הרעש המעצבן הזה והתחלתי לחקור את מקור הבעיה. כשהגעתי למסקנה כי הרעש בא ללא שום-ספק מהספק ניסיתי לנקות את כל האבק ממנו ע"י נשיפה (כשהמחשב כבוי) וזה לא עזר, עד שהגעתי למסקנה המדהימה שאם המחשב כבוי אני לא אוכל לדעת אם הצלחתי או לא עד שאני אדליק את המחשב ולכן כדי שאמשיך בפעולותי כשהמחשב דולק. מה לעשות שפעולותי כללו גם, בטיפשותי הרבה וחסרת-האחריות, דחיפת מברג לתוך הספק שהתפוצץ לי שני שנטימטרים מהפרצוף וגרם לקצר בכל הבית. כן, טיפשות, חוסר-אחריות והרבה דברים. ממש כעסתי על-עצמי אחר-כך.

בכל-מקרה, מאז אני נטול ספק. אני ממש צריך ספק חדש היום וביררתי בחנות בקניון כאן, באזור, והתברר שהם מוכרים ספקים בנפרד ומארזים עם ספקים. השאלה שלי היא האם ניתן לקנות ספק בנפרד ולהרכיב אותו על המארז הקיים או שאני צריך לקנות כבר מארז חדש לגמרי יחד עם הספק החדש ולהרכיב עליו את כל הלוח-אם והקלוצקעשאס האחרים.

שאלה שניה, יש לי במחסן מחשב די ישן (פנטיום 1 או 2). האם אני יכול לפרק ממנו את הספק שלו ולהרכיב על המחשב שלי (פנטיום 3, 550 מגה-הרץ, 2 כוננים-קשיחים, די.ווי.די וצורב)?

תודה רבה לכם ויום טוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה לא צריך להחליף את כל המארז בשביל ספק, מספיק שתקנה ספק. אני מאמין שלמחשב שלך יספיק ספק ללא חברה מיוחדת (ג'נרי) בהספק של 300W.

יכול להיות שהספק של הפנטיום 2 יתאים. תבדוק כמה וואט רשום עכשיו על הספק שיש לך, אם זה זהה למה שרשום על הספק הישן אז הוא יתאים, אם לא אז תקנה חדש.

חדש לא אמור לעלות יותר מ-150 שקל לחברה לא ידועה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצטער לשמוע על התקרית הלא נעימה  :-\ ,

אכן אתה יכול לרכוש ספק בנפרד.

לגבי האם כדאי לקחת מהמחשבים הישנים - אפשר אבל מאד לא מומלץ, כאמור יכול לקרות לך אותו הדבר שישרוף לא רק את הלוח אם.

ספקים טובים ומומלצים הם של .

אני ממליץ לך על ה- Thermaltake Purepower 420W - Active PFC, הוא עולה כ-360 ש"ח.

או אם אתה מחפש משהו יותר זול : קישור.

למידע נוסף אתה יכול ע" אופציית החיפוש למעלה, ע"י הערך "ספק" או כל דבר אחר שנוגע לנושא :).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

על הספק שלי לא כתוב מספר וואט, אבל על הספק הישן כתוב 180 וואט ולכן אני משער שהוא לא יתאים לי (גם מספר הכבלים בפלסטיק שיוצא ללוח-אם הוא 12 לעומת מספר יותר גדול בספק הקיים (וההרוס)). בכל-מקרה, כנראה שאני אקנה ספק ורציתי להוסיף את השאלה כמה וואט לדעתכם אני צריך.

האם ה-300 וואט יעזור גם במקרה שמחובר למחשב שלי כרטיס וכרטיס מסך ג'י-פורס 4 TI4200 128MB DDR?

תודה רבה לכם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני הולך עכשיו לקנות ספק.

בקשר ללהידפק-שוב, אני משער שאת הטעות של לדחוף מברג לתוך ספק-כח פועל אני לא אעשה שוב, אבל השאלה היא במידה ולא יהיה שם את הספק שאתה ממליץ עליו, אלא ספק ג'נרי של 350 וואט, האם כדאי לקנות בכל-זאת?

ועוד שאלה קטנה, להחליף ספק לא צריך להיות מסובך מדי, נכון? יש בזה יותר מלהבריג אותו למקום במארז ולחבר את כל חוטי החשמל למקום?

שוב, תודה לך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ייתכן ותהיה לך בעיה למצוא את הספק הזה בחנויות מחשבים רגילות, כאמור אני משער שיהיה להם רק ספקים ג'נריים בלבד, הכי טוב ללכת לחנויות שקהל היעד שלה הוא חלקים למחשב כגון החנות שהזכרתי ויש עוד רבות בתחום. במיוחד לא לחפש בחנות מחשבים בקניון... ;D

אין שום בעיה להתקין ספק במחשב, רק תדאג לכוון בספק בין 110/220, תחבר הכל ורק אז תחבר את הכבל של החשמל ותדליק :)

-ספק ג'נרי יחזיק את המערכת שלך, גם ספק מהמחשבים הישנים שלך יספיק. אמנם אני הייתי קונה משהו טיפה יותר טוב מאשר ספק ג'נרי כיוון שלא נראה שאתה מתכוון להחליף מחשב בשנה הקרובה וכי שידרגתי את הכ.מסך שלך.

לסיכום:

- אפשר להסתפק בספק של המחשב הישן שלך.

- אם בוער לך תקנה ספק ג'נרי.

- אם אתה מעוניין לקבל ספק טוב ויציב מחברה טובה קח את מה שהמלצתי לך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רציתי רק להאיר את עיניך על עובדה קטנה לגבי ספקים בכלל... הם מאד מסוכנים!

יש ספקים בהרבה מכשירי אלקטרוניקה ובכולם יש קבלים (מילה נכונה בעברית? Capacitators) שאוגרים חשמל גם אחרי שהמכשיר כבוי. המכה שאתה עלול לקבל ממשחק עם ספק גם כשהוא מנותק מהחשמל עלולה להיות קטלנית! עבודה נכונה עם מכשירים כאלו היא כזאת שדורשת הכנה ולמידה של הספק, בדיקה עם טסטר של החלקים בספק שאתה רוצה להתעסק בהם וניטרול זרם (כאשר הוא קיים) ע"י הארקה (מחברים חוט חשמל למברג אחד ותוקעים אותו בנק' הארקה בשקע, את הצד השני של החוט תחבר למברג שני שאיתו תיגע בנקודה שאתה רוצה להאריק).

אל תשכח שבגדול, כל מכשיר אלקטרוניקה שמחובר לחשמל בקיר יש בו ספק כח שממיר וולטאז' גבוה לנמוך וכל ספקי הכח מסוכנים (או לפחות כואבים) באיזה מידה, אז מה שאתה לא מבין בחשמל, אל תתעסק איתו עד שאתה מבין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...