רפורמה חדשה במערכת החינוך או הפלצה נוספת מפי אנשים שאכזבו אותנו בעבר? - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

רפורמה חדשה במערכת החינוך או הפלצה נוספת מפי אנשים שאכזבו אותנו בעבר?


Merrymoon

Recommended Posts

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2916959,00.html

כאן מוצג הדוח שהגישה הדוברת לרפורמה בחינוך, וכאן

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2917304,00.html

שרת החינוך לימור לבנת מכריזה בהתרגשות שזה לא יהיה עוד דוח שיאסוף אבק על איזה מדף בלשכה,

אלא דוח שסעיפיו ימומשו.

עכשיו, קחו דפים, קחו את הזמן ומלאו את הבוחן הבא:

*האם התכנית תמומש? (שאלה מכשילה)

*מתי היא תמומש? (אם בכלל)

*מאיפה התקציב?(או שהם מתקוונים לפטר מספיק מורים, למכור מספיק מבנים וציוד, לדחוס 80 ילדים

כיתה במקום 40 כדי לסתום את החורים בתקציב הממשלה ויגידו שזה החרכי להרמת תכנית החינוך החדשה?)

*וקיצד זה משפיע עליכם, התלמידים. האם אתם חושבים שמה שאתם צריכים זה ללמוד עד 4, מקצועות מעוררי

פיהוק ללא כל הבטחה שאלו יעזרו לכם להתקדם בחיים או שאתם תעדיפו למכור דם בבנק הדם כדי לממן לימודים

אקסטרניים?

        לשיפוטכם...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 44
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

לימור לבנת ויוזמי הרפורמה תומכים בה כמובן ואני גם חושב שהיא טובה, השאלה היא האם הם יקבלו תקציב והאם כל המערכת, ארגון המורים וההסתדרות לא יכשילו את הרפורמה... את מי שיזם את זה בכל מקרה לא צריך להאשים במקרה של כשלון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דיי תפסיקו, סוף סוף רפורמה שמטפלת בשורשי בעיות החינוך בישראל (כדי שדריה לא תכתוב יותר קיצד. חחח :D ) ולא מנסה לשים פלסטרים.

הבעיה של החינוך בישראל היא לא העובדה שיש 40 תלמידים בכיתה, לא זה שהמבנים רעועים ולא זה שהתוכניות מיושנות. הבעיה היא במורים (אז כן עכשיו כולכם תגידו עוד שונא מורים הגיע... לא!).

במשך השנים האחרונות התעסקתי די הרבה בנושא החינוך בישראל, בשלוש השנים האחרונות הייתי יושב ראש מועצת התלמידים של אחד מהתיכונים הגדולים בארץ וכיהנתי בתפקיד ארצי בתנועת הנוער בה הייתי. השתתפתי באין ספור ימי עיון, דיונים ושיחות עם מנהלים ואנשי חינוך על הבעיות של החינוך בארץ. העובדות מדברות בעד עצמם:

בישראל, תקציב החינוך הוא בין הגבוהים (באחוזים) בעולם המערבי. יותר מארהב ויותר מרוב מדינות מערב אירופה (חוץ מסקנדינביה ושיט אם אני לא מטעה) אז תפסיקי (אני פונה לדריה סתם כי בא לי...) להתלונן שאין כסף - השאלה מה עושים איתו.

אבל

משכורות המורים בארץ הן שליש מהמשכורת הממוצעת של מורים בעולם המערבי (תפתחו ידיעות אחרונות של היום) ואפילו בארהב מרווחים יותר.

רמת המורים גם נמוכה בארץ. זה לא שאין מורים שבאים ללמד מתוך אידיאולוגיה, אבל עובדה ש55 אחוז מהלומדים בסמינרים ובמוסדות להכשרת מורים בארץ הם בעלי ציון פסיכומטרי של 500 ומטה.

ההמלצות של ועדת דוברת נכונות, נתינת יותר סמכויות למנהלים והעלאת משכורות המורים. אולי זה ימשוך יותר אנשים טובים לחינוך!

אני אתן לכם סיפור אישי:

אני סיימתי תיכון לפני 10 חודשים, ישבתי וחשבתי מה אני רוצה לעשות בחיים שלי. יש לי רקע בהדרכה, אני באמת מאמין שאני יכול כבר היום להעביר חומר בצורה טובה מאוד וכן - יכולתי לראות את עצמי מורה טוב+ לפיזיקה ולמקצועות מדעיים, אבל גם הבנתי שבמצב הנוכחי בחיים אני לא אצליח לקיים בכבוד משפחה ולהגיע לרווחה כלכלית כמו שאני מאמין שאני יכול במקצועות אחרים. זה לא שאני חסר אידיאולוגיה אבל אני מאמין שאני יכול לתרום למדינה רבות גם במקצועות אחרים.

בתקווה שבאמת הדוח לא ישאר בארון

מור

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש הרבה בעיות בדו"ח הזה שיהיה קשה לפתור וגם בעיה אופינית למדינת .

דבר ראשון רוצים לפטר מורים רבים כדי להשאיר את הטובים ביותר ולהעלות את שכרם הצעד הזה הוא נכון והכרחי כי באמת חלק מהמורים בארץ לא יודעים ללמד אבל מי אמר שארגון המורים לא יתנגד וישבית את המערכת (מה שנראה לי שיקרה).

דבר שני לא בטוח שהבעיה היא מורים יכול להיות שפשוט תוכניות הלימוד "החדשות" והטובות שמתחילים איתם כבר בכיתה א' פשוט פחות טובות מהישנות (בדידים שאל ילד כמה זה שלוש ועוד שתיים הוא יגיד לך בדיד צהוב לעשות עם האצבעות כמו פעם ולהגיד חמש, בכלל היום ילדים בכיתה ג משתמשים במחשבון לאן הגענו איך אפשר ללמוד ככה).

הבעיה החמורה ביותר לדעתי היא שלא ידוע אם התוכנית תצליח בו נגיד שייסמו אותה וימצאו לה תקציב אחרי שנה היא לא תיתן תוצאות ורק תהרוס יותר מאיפה יצאו תקציב ורזרבות לתוכנית אחרת הרי ככה זה בארץ עושים רפורמות בלי להשאיר רזרבות למקרה חרום(אני בטוח שאפילו בארצות הברית היו משאירים רזרבות).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זאת לא תוכנית פדגוגית

זאת תוכנית ארגונית - כלכלית

המטרה להעביר את רוב התקציב לשטח ולא לבזבז אותו במנגנון המנופח של משרד החינוך ובתחזוק מערכות חינוך סקטוריליות.

בגלל זה עמד בראש הועדה איש תעשיה ולא איש חינוך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל מי שאמר שהבעייה היא במורים- צודק! אני לא רואה שום סיבה שביגללה מערכת החינוך מחזיקה שנים על גבי שנים, אנשים שלא הוכשרו לעבודתם, אנשים ששמים ז##ן על התלמידים ונימצאים בכיתה רק כדי לדקלם איזה משהו שהם למדו במיכללה וזהו, אנשים שלא איכפת להם שאין הבנה של החומר הנילמד ומכריחים את התלמידים ללמוד בעל פה כדי שיעברו איכשהו את הבחינה וישכחו על מה היא הייתה ועוד כל מיני חסכים שבהם לוקה המורה לישראלי *עוד משהו שאני חייב לציין: האהבה לליקוקים!!! בתיכון היו לי 4 מורים שלימדו אותי (מתוך איזה 12) שנתנו ציונים רק על פי טיב עבודת הלשון (טוב נו, היו כמה יוצאי דופן שאי אפשר הייה להוריד להם את הציון והם לא הזדקקו לעזרה בפיתרון המיבחנים- שלא ליקקו למורה כאילו אין מחר...)!

אבל הבעייה לא רק במורים, הבעייה גם בתלמידים ובמורים: רוב התלמידים יודעים שהם תלמידים לא טובים, וזה לא מזיז להם (תגידו את האמת, כמה פעמים שמעתם\ אמרתם "טוב נו, עוד נכשל") וההורים לא מפעילים שום לחץ על התלמידים כדי שישפרו את הציונים שלהם (כמה פעמים שמעתם הורים אומרים למורים "מה אני יכול לעשות, הוא לא רוצה ללמוד...") אני לא מאמין שיש דבר כזה לא רוצה ללמוד! אם תלמיד יכניס לעצמו לראש שהלימודים זה לא עונש, ושזה יכול להועיל לו, הוא יתעניין בלימודים קצת יותר, ואם גם המורה יגלה קצת עניין בתלמידים, זה יעזור אפילו יותר.

אני לא חושב שתוכנית כלשהי של מישרד החינוך תוכל לשנות את המצב. אני חושב שרק שינוי קיצוני בצורת ההוראה ושינוי קיצוני בתוכנית הלימודים (תראו מה התלמידים בארופה ובארה"ב מספיקים ב12 שנות לימוד... והנכס הכי גדול של שראל נחשב השכל היהודי... אם להיסתכל על התלמידים, אני הייתי משנה את ההגדרה הזו...) יביאו את השינוי בהישגים. נקודה למחשבה: בברה"מ, ב10 שנות לימוד הספיקו הרבה, אבל הרבה יותר חומר מאשר בארץ מספיקים ב12 שנים.

תחשבו כמה זמן ביזבזתם עד כיתה ח' על כל מיני שיעורי "העשרה" שבהם לא עשיתם כלום

תחשבו על כל ימים, ששבהם הנסיעה לבית הספר לקחה יותר זמן מהשיעורים

תחשבו על כל הזמן שהקשבתם לסיפור החיים ה"מרגש" וה"מעניין" של המורים

תחשבו למה כל מי שקורא ספר נחשב לחנון

תחשבו על כל המורים האלה שלא יודעים כתוב נכון בעצמם (והם לא עולים חדשים שבגיל 40 היו צריכים ללמוד שפה חדשה...)

לפי דעתי, התוכנית הזאת לא שווה את הנייר עליו היא כתובה (או את הביטים בהם היא מאוכסנת... ;D)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

MoRtZkInG, כל הכבוד על המעורבות החברתית והאכפתיות, ישר כוח, הלוואי וירבו אנשים כמוך, אבל אין

צורך להשתיק אותי, תודה. :P

לפי שעה, התקציב במשרד החינוך גדל (חוץ מקיצוצים בשנים האחרונות) ורמת החינוך רק ירדה. לאן באמת כל

הכסף הולך? שכן, כשהוריכם למדו בבית הספר או הגימנסיה, תקציב החינוך היה זעום, ואם זאת, כל תלמיד

בבי"ס היה מקבל לחמניה ושוקו (או ארוחה רגילה) בארוחת הצהריים, רמת הלימודים היתה גבוהה לפי מיטב

המסורת בברה"מ ואירופה (כי משם באו רוב המורים) עם מורים שבאו עם חזון ללמד, ולא המפלצות מחוג

המכשפות שאתם רגילים לפגוש במסדרונות המוסד החינוכי (אעלק) שלכם. הכיתות לא היו כ"כ צפופות, היו

הרבה יותר פעילויות, תחרויות , חוגים ושיעורי העשרה (כמו מלאכה, חקלאות, של"ח וכו') וההורים לא

היו צריכים לשלם סכומי עתק לבי"ס. היום, הכל אומרים לנו שיש לנו חינוך חינם אבל תשאלו את הוריכם והם

יגידו כמה זה "חינם". משהו אומר לי שכל התקציב הולך לכיס פקידי משרד האוצר, וגברת לבנת מעלימה עין

ומעלימה לכיס ואח"כ באה בטענות לממשלה על כל קיצוץ, ארגון המורים וההסטדרות יצתרפו לחגיגה וישביתו

את הלימודים ואתם - אתם יקירים שלי, לא תלמדו...

אולי צרייך גוף חיצוני, לא ממשלתי שיפקח על החינוך, הפרטה של בית-ספר, ובמקום משרד חינוך מנופח, לממן

את הלימודים מתקציב המדינה עם תשלום סמלי בלבד מההורים ולעשות בי"ס כמו פעם, כשהוריכם למדו שם.

לפטר מורים זה לא חטא, צרייך אבל לדעת אילו מורים לפטר ולא חסר מכשפות בכיתות, אם כי לפעמים נדמה

לי שהם מפטרים מורים ללא אבחנה מיוחדת ומפטרים הרבה מורים ותיקים וטובים, ומשאירים צעירים, חסרי נסיון

ומעט חזון אם בכלל (לא שאני טוענת שאין חיה כזאת מורה צעיר וטוב).

בושה למה שהפכו בתי הספר היום. אולי בגלל זה גם התלמידים לא רואים בלימודים דבר מה חשוב, מצפצפים על

מבחנים ועל הצלצול לעלות לכיתה ו"רק חנונים קוראים ספרים", כי הם מקשרים לימודים לכל האנדרלמוסיה שקוראת

בית כותלי המבנה הרעוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

IG אתה קצת מגזים - לא כל המורים הם "נשים ששמים ז##ן על התלמידים ונימצאים בכיתה רק כדי לדקלם איזה משהו שהם למדו במיכללה וזהו, אנשים שלא איכפת להם שאין הבנה של החומר הנילמד ומכריחים את התלמידים ללמוד בעל פה כדי שיעברו איכשהו את הבחינה וישכחו על מה היא הייתה ועוד כל מיני חסכים שבהם לוקה המורה לישראלי". אני מכיר כמות נכבדת של מורים ומורות שהם אנשים משכמם ומעלה. מספיק שתגיע לבית ספר היסודי שאני עושה בו פרח בתור סטודנט (שנמצא במרכז שכונת מצוקה - השכונה של נועם דרך אגב חחח), כדי שתראה שיש מורות שמשקיעות את החיים ברצון לשפר ולשנות לתלמידים קטנים ומעצבנים את החיים.

את השורה האחרונה שלך אני בכלל לא מבין: "לפי דעתי, התוכנית הזאת לא שווה את הנייר עליו היא כתובה (או את הביטים בהם היא מאוכסנת... )" קראת את ההמלצות? כי הן עונות בדיוק על הבעיות שהגדרת שתי שורות קודם. לימוד רק מקצועות בסיס לעומק בבית הספר היסודי (עד כיתה ח' - כי יבוטלו חט"ב) שזה בדיוק מה שכתבת - לא יבוזבז זמן על תוכניות העשרה. העלאת איכות המורים, העלאת המשכורת שלהם והעלאת דרישות הקבלה למקצוע (כולל בחינות כניסה של משרד החינוך - כמו הבחינות של לשכת עו"ד ותואר אקדמי חובה).

והכי לא הבנתי את השורות הראשונות בפיסקה הראשונה שלך. אתה כותב משהו אחד ("אני לא חושב שתוכנית כלשהי של מישרד החינוך תוכל לשנות את המצב. ") ומיד סותר אותו ("אני חושב שרק שינוי קיצוני בצורת ההוראה ושינוי קיצוני בתוכנית הלימודים יביאו את השינוי בהישגים."). אם השינויים הקיצוניים לא יהיו דרך תוכנית של משה"ח אז דרך מה הם יגיעו?

ודריה (ובטח שאני אמשיך לרדת עליך כל עוד תמשיכי לכתוב "ההסטדרות" בתראד שמדבר על חינוך ;D) לפני שאת אומרת שתקציב החינוך גדל תבדקי את זה טובטוב:

בתחילת שנות ה90 - אחרי ההסכמים עם ירדן ואוסלו, הייתה תקופת פריחה במשק כתוצאה מהשקעות חיצוניות - ממשלת רבין, שבאמינה בהשקעות לטווח רחוק הגדילה את תקציב החינוך פי 3! עם כל הכסף הזה מה שעשו היה לפתח פרוייקטים לא דרושים ובעיקר להגדיל את המנגנון המוזר של משרד החינוך. אבל - המצב היום הוא לא כמו שהיה אז - וקיצוצים הם חובה. אז מקצצים. אבל במקום לקחת מאיפה שהגדילו אז, מפטרים מורים ואחר כך לימי צועקת שחותכים בבשר החי (כשכמות ה"מפקחים" בארץ היא שערוריתית ). אין כסף - אבל צריך לדעת איפה לחתוך.

וכאן אולי גדולתה של התוכנית - על פי ההמלצות(שמבחינה פוליטית קשה לי לראות אותן עובדות) 90% מתקציב משרד החינוך יגיע ישירות לשטח למנהלי בתי הספר. המנגנון הגדול יהיה חייב להתייעל וזאת באמת בשורה.

והסיבה שמפטרים מורים טובים ומשאירים במערכת מורים עייפים היא ארגוני המורים הכוחניים - את זה יכול לשבור רק שר טוב עם בייצים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

IG אתה קצת מגזים - לא כל המורים הם "נשים ששמים ז##ן על התלמידים אני מכיר כמות נכבדת של מורים ומורות שהם אנשים משכמם ומעלה. מספיק שתגיע לבית ספר היסודי שאני עושה בו פרח בתור סטודנט (שנמצא במרכז שכונת מצוקה - השכונה של נועם דרך אגב חחח), כדי שתראה שיש מורות שמשקיעות את החיים ברצון לשפר ולשנות לתלמידים קטנים ומעצבנים את החיים.

את השורה האחרונה שלך אני בכלל לא מבין: "לפי דעתי, התוכנית הזאת לא שווה את הנייר עליו היא כתובה (או את הביטים בהם היא מאוכסנת... )" קראת את ההמלצות? כי הן עונות בדיוק על הבעיות שהגדרת שתי שורות קודם. לימוד רק מקצועות בסיס לעומק בבית הספר היסודי (עד כיתה ח' - כי יבוטלו חט"ב) שזה בדיוק מה שכתבת - לא יבוזבז זמן על תוכניות העשרה. העלאת איכות המורים, העלאת המשכורת שלהם והעלאת דרישות הקבלה למקצוע (כולל בחינות כניסה של משרד החינוך - כמו הבחינות של לשכת עו"ד ותואר אקדמי חובה).

והכי לא הבנתי את השורות הראשונות בפיסקה הראשונה שלך. אתה כותב משהו אחד ("אני לא חושב שתוכנית כלשהי של מישרד החינוך תוכל לשנות את המצב. ") ומיד סותר אותו ("אני חושב שרק שינוי קיצוני בצורת ההוראה ושינוי קיצוני בתוכנית הלימודים יביאו את השינוי בהישגים."). אם השינויים הקיצוניים לא יהיו דרך תוכנית של משה"ח אז דרך מה הם יגיעו?

והסיבה שמפטרים מורים טובים ומשאירים במערכת מורים עייפים היא ארגוני המורים הכוחניים - את זה יכול לשבור רק שר טוב עם בייצים

MoRtZkInG, אני לא חושב שאני מגזים בכלל! לא כתבתי שכל המורים באים לבית הספר רק בשביל הכוס קפה שהם שותים בין השיעורים, אני יודע שיש מורים שבאמת איכפת להם, אבל, כמו שאומרים, "קולם אינו נישמע", כמעט אף אחד לא מתייחס אליהם ולא כלכך מוקירים להם תודה... (מעניין מה יגידו עליהם אם גם הם יתחילט לזרוק ***)

גם לי היו מורים שעשו הכול למען התלמידים שלהם (לפחות למען אלה שרצו עזרה ולא התייחסו אל המורה כאילו הוא חייב לו או משהו כזה...) אני אישית לא הייתי מוציא את הציון שלי במתמטיקה אם המורה לא הייה יושב ומסביר לי באופן אישי (כבר כתבתי שאני דיסלקט ;D) ואני חושב שהייתי מוציא ציון הרבה יותר גבוהה בלשון (לפחות במגן... קיבלתי 90 בבגרות 8)) אם המורה הייתה מתגברת גם אותי, לפחות במיסגרת ברנקו וויס (תוכנית תיגבורים במימון איזה קרן, למי שלא מכיר...)- ואני הייתי התלמיד הכי חלש בכיתה במיקצוע הזה! היא אמרה לי שבגלל שאני לא מכין שיעורים היא לא רוצה לתגבר אותי (איך הפוסתמה רצתה שאני אכין שיעורים אם אני לא מבין את החומר???) וזה רק שתי דוגמאות להבדל בין המורים: לא ליקקת מספיק טוב, לא עברת את ה- 80 (היה לי "מורה" שאשקרה פתר את כל המיבחנים שלו לכמה תלמידים,או יותר נכון תלמידות, בזמן המיבחן עצמו- והם בכול זאת קיבלו פחות מ90 כשמורה אחר הייה בודק ;D)

ואני לא סותר את עצמי: אף תוכנית שמשרד החינוך יוציא אל הפועל לא תשנה את המצב, ואתה כתבת בעצמך את הסיבות לזה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

(שנמצא במרכז שכונת מצוקה - השכונה של נועם דרך אגב חחח),

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

פשוט הייתי חייב

אבל יש המון בעיתיות בתוכנית הזאת. אם נתעלם מהחלק של המורים, חלק בעייתי נוסף הוא איך להחזיק את התלמידים עד 4? הם ישבו בכיתות? יאכלו מהקיוסק המסכן שיש בחטיבה?

כיום, כבר ב13:00 רובנו מתים מעייפות ותשושים והתכון הוא שתלמידים שישארו בבית ספר ויעשו את השיעורים שלהם ישר. איך? כיום יש לא מעט שברגע שהם חוזרים הביתה נופלים למיטה לשינה ארוכה. בבית ספר הם בטח יבריזו, ישבו בחצר או סתם לא יעשו כלום,

אולי יצליחו להפעיל את התוכנית אם יתחילו את התוכנית הזאת בצורה שהיא תתחיל מכיתה א' עד י"ב אבל לא תהיה תקפה על תלמידים שכבר התנסו בצורה קיום. אחרת אין לי מושג איך הם הם יצליחו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם כל הכבוד לכוונות הטובות, בתכנית הזאת יש כ"כ הרבה סטירות שהיא הופכת להיות לא הגיונית ונראה כיאלו

כתב אותה אדם מאד שתוי או מאד תמהוני (עם כל הכוונות הטובות שלו...).

מצד אחד, הם רוצים להקטין את מספר התלמידים בכיתה, ומצד שני הם רוצים להתחיל בפיטורים גורפים של מורים.

מאיפה יהיה דיי מורים ללמד הרבה כיתות קטנות וכיצד הם ימלאו את מערכת השעות עד השעה 4 אחה"צ? חוצמזה,

מה בדיוק יעשו עד אז התלמידים? מה הם יאכלו? בקפיטריה המפוארת והחופשית של בית הספר??? לא נראה לי.

יש ילדים שאין להם מאיפה להביא סנוויץ' מסכן לארוחת צהריים ביום לימודים של עד 1, אז מה הם יעשו בדיוק עד

4 אחה"צ? יקשיבו לקרקורי הקיבה שלהם?

חוצמזה, כפי שידוע לרבים מאיתנו, בית-הספר הוא לא הסביבה הכי בריאה ובטוחה להימצא בו, ועוד שעות כ"כ

ארוכות. האלימות בבתי הספר, בשילוב עם שעות כ"כ ארוכות (והעובדה שהתלמידים נהיים יותר עצבניים ככל ש-

השעות עוברות להן) יגדילו את הפוטנציאל לקטטות והתפרצויות אלימות בין התלמידים או בין התלמידים לסגל.

אם לא דיי באלימות, אז המבנים הרעועים בבתי-הספר ולא חסר כאלו שעדיין עשויים אזבסט, רק מגדילים את ה-

סיכויים להיפגע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. אל תצטט הודעה שכתובה ישר לפניך - זאת סתם כפילות

ושנית, אם השינויים הקיצוניים לא יהיו דרך תוכנית של משה"ח אז דרך מה הם יגיעו?

דריה (דרך אגב, שמת לב? יש לך כבר 24 הודעות... בשביל מנהלת פורום זה המון ;) ), התוכנית מדברת על פיטורי מורים והכפלת שעות הלימוד של המורים שישארו... משם היא גוזרת שני דברים:

א. העלאת שכר למורים - הם ילמדו ויעבדו יותר שעות

ב. הגדלת שעות הלימוד לכל כיתה

תוספת אחרת של שעות לימוד תגיע מביטול של חלק מהמקצועות והפרוייקטים ה"מיוחדים"

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Oh get stuffed, יש לי 24 הודעות בכל הפורום, לא כולל את ההודעות כאן (שהן העיקר).

מה אתה רומז בכך???

ובכל זאת, הם רוצים להקטין את כמות התלמידים בכיתה, משמע, יותר כיתות. משמע, צרייך לבנות

עוד מבנים או שהם פשוט יצתרכו ללמד בסמינרים, בוקר וערב כמו ברוסיה. התכנית עדיין לא פוטרת

את העובדה שיש הרבה כיתות ומעט מורים כי אני לא חושבת שההספק שלהם גדול דיו (גם אם ילמדו

כל יום עד 4) בכדי ללמד כ"כ הרבה כיתות קטנות. התכנית לא מציעה פטרון לארוחות לתלמידים, וגם

לא פטרון בנושא האלימות בבתי הספר.

אני אומרת שגם אם למישהו בתוך מערכת החינוך היה הכוח ליישם את התכנית, לא צרייך לאמץ אותה

אלא לקחת את הסעיפים הרלוונטיים לנו, לאמץ תכניות למיוד שאשכרה הצליחו (וזה לא בדידים או שפה

במכלול או איך שלא קוראים לזה), ללמד יותר שפות כבר מכיתה א' כמו שעושים בגימנסיות בחו"ל ומהר

לעלות את רמת החומר הנלמד ולעדכן אותו! לא ייתכן שתלמידים ישננו נושאים מעוררי פיהוק שלא קשורים

אליהם כמו תנ"ך וסיפורים ושירים מסויימים בספרות. הגיע הזמן להתעדכן ולהכניס גם את מערכת החינוך

לשנות ה-2000. העתיד הוא במחשבים ולא בלימודי תורה, אז במקום שהילדים ילמדו שמצריים צפה

בנהר של צפרדעים, שילדמו אותם לתפעל מחשב או לפחות להקליד וזה יתן להם הרבה יותר כלים ל

להתמודד עם החיים בעתיד מאשר כמה פסוקים שהועברו מפה לפה ע"י תמהוניים לפני אלפי שנים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Oh get stuffed, יש לי 24 הודעות בכל הפורום, לא כולל את ההודעות כאן (שהן העיקר).

מה אתה רומז בכך???

ובכל זאת, הם רוצים להקטין את כמות התלמידים בכיתה, משמע, יותר כיתות. משמע, צרייך לבנות

עוד מבנים או שהם פשוט יצתרכו ללמד בסמינרים, בוקר וערב כמו ברוסיה. התכנית עדיין לא פוטרת

את העובדה שיש הרבה כיתות ומעט מורים כי אני לא חושבת שההספק שלהם גדול דיו (גם אם ילמדו

כל יום עד 4) בכדי ללמד כ"כ הרבה כיתות קטנות. התכנית לא מציעה פטרון לארוחות לתלמידים, וגם

לא פטרון בנושא האלימות בבתי הספר.

   אני אומרת שגם אם למישהו בתוך מערכת החינוך היה הכוח ליישם את התכנית, לא צרייך לאמץ אותה

אלא לקחת את הסעיפים הרלוונטיים לנו, לאמץ תכניות למיוד שאשכרה הצליחו (וזה לא בדידים או שפה

במכלול או איך שלא קוראים לזה), ללמד יותר שפות כבר מכיתה א' כמו שעושים בגימנסיות בחו"ל ומהר

לעלות את רמת החומר הנלמד ולעדכן אותו! לא ייתכן שתלמידים ישננו נושאים מעוררי פיהוק שלא קשורים

אליהם כמו תנ"ך וסיפורים ושירים מסויימים בספרות. הגיע הזמן להתעדכן ולהכניס גם את מערכת החינוך

לשנות ה-2000. העתיד הוא במחשבים ולא בלימודי תורה, אז במקום שהילדים ילמדו שמצריים צפה

בנהר של צפרדעים, שילדמו אותם לתפעל מחשב או לפחות להקליד וזה יתן להם הרבה יותר כלים ל

להתמודד עם החיים בעתיד מאשר כמה פסוקים שהועברו מפה לפה ע"י תמהוניים לפני אלפי שנים.

אני חושב שאת טועה, תנך הוא אחד המקוצועות החשובים שאנחנו לומדים ( אני שונא תנך ,וזה המקצוע שהורס לי תממוצע - שגם הוא לא מזהיר), התנך הוא הדבר הכי בסיסי ביהדות, ובתור יהודי ללמוד את התנך בצורה בסיסית כמו שאנחנו לומדים עכשיו היא חשובה מאוד, וכן חשוב שתלמידים ידעו שמצריים צפה בנהר של צפרדעים, וזה גם חשוב שידעו דברים בשנות ה-2000 כמו מחשבים ותכנולוגיה. נכון הוא לא עוזר לך במקצוע לעתיד ( אלה אם כן את\ה מורה או חוקר\ת תנך) אבל הוא חשוב לא פחות ממקצוע אחר.

ולדעתי אין סיכוי שיעשו את השינוי הזה במערכת , הוא פשוט לא מבוסס כמו שצריך ולא הגיוני - למראת שאהבתי תסוף שבוע המאורך xD

עריכה: לא , אני לא אדם דתי^_^

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...