בעיית ניתוק אינטרנט (אך לא רשת) מוזרה במחשב ברשת משרדית קטנה - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בעיית ניתוק אינטרנט (אך לא רשת) מוזרה במחשב ברשת משרדית קטנה


EagleX

Recommended Posts

שלום לכולם,

בתקופה האחרונה אנחנו נתקלים בבעיית רשת מוזרה מאוד במחשב מסויים במשרד. אתחיל עם פירוט הרשת במשרד:

מודם כלשהו של בזק - > ראוטר Checkpoint 620 Firewall - > בכבל רשת אחד לסוויץ TL-SG1016 - > פאץ' פאנל (אם אינני טועה) - > שקעים ברחבי המשרד (בני מאתיים, אבל זאת לא הנקודה).

מבחינת אנטי וירוס וfirewall - לכולם מותקן Bitdefender Gravityzone Endpoint, שמנוהל מרחוק - על כל המחשבים מוחלת אותה מדיניות.

כל המחשבים, כולל זה, מריצים Windows 8.1.

כל המחשבים והמדפסות ברשת עובדים בסדר גמור, ללא יוצא מן הכלל. גם ברשת הפנימית, וגם בגישה לאינטרנט. בראוטר הכל מוגדר (לדעתי) כמו שצריך. כל מחשב מקבל IP על פי כתובת MAC, ואין שום התנגשות. בסך הכל יש 7 מחשבים ו4 מדפסות, לא משהו מורכב מדי. כל הרכיבים מוגדרים לקבל אוטומטית DNS וIP מהראוטר.

 

הבעיה היא עם מחשב אחד ספציפי, שפעם במספר ימים, מאבד אך ורק את החיבור לאינטרנט, אך לא לרשת הפנימית. כשהוא מאבד את החיבור לאינטרנט (או מה שלא קורה לו..), לעיתים חלק קטן מאוד מהאתרים כן נטענים. החיבור חוזר אחרי כעשר דקות עד רבע שעה.

ניסיתי, בהתאם לידע שלי, ללא הועיל:

 

1. להחליף כתובות DNS (השמות גוגל וOPENDNS זכורים לי, אך אינני בטוח).

2. להסתכל בEvent Viewer של ווינדוס - אין ממצא חריג, לגבי ההודעה הזאת, אם כי אני לא חושב שניתן להסיק מכאן מה הגורם:

ציטוט

Warning    08/12/2016 13:45:27    Microsoft-Windows-DNS-Client    1014    (1014)    Name resolution for the name 2015.uploaded.fresh.co.il timed out after none of the configured DNS servers responded.

 

3. להחליף כבל רשת

4. לחבר את המחשב ישירות לחיבור אחר בסוויץ', תוך דילוג על השקע והפאץ' פאנל.

5. לפרמט (ופה באמת התחלתי להתבלבל) - ללא הועיל.

6. לאפס הגדרות BIOS.

7. להשוות למחשבים אחרים ולוודא הגדרות רשת (כל המחשבים זהים חומרתית).

8. לאפס ראוטר ומודם, ולוודא שאין התנגשות ו/או משהו חשוד בלוגים - לטעמי אין.

9. להתקין דרייברים מעודכנים לכרטיס הרשת.

 

אחרי שעשיתי את כל אלה, נשארתי חסר עצות ותשובות. זה קורה רק במחשב הזה, והוא אחרי פירמוט. חוץ מלחשוב על כיוון של תקלה בכרטיס רשת המובנה, מה שנשמע לי הזוי, כי הרי אין סימנים לאיבוד החיבור לרשת, רק בעיה בגישה לאינטרנט, אין לי כל כך רעיונות.

אני אשמח לספק כל לוג ותיעוד שיכול לעזור להבין את הבעיה.

 

תודה רבה,

נעם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא מכיר את מערכת ניהול הרשת אצלכם אל יכול להיות שהפורט נחסם מסיבה כלשהיא?

המחשבים משתמשים בהגדרת פרוקסי? אם כן האם היא נעלמת כאשר יש ניתוק.?

אולי הכרטיס צעמו בעייתי, אופציה טובה לוודא זה לשים שם מחשב חלופי  לתקופה מסויימת

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. התקנתי כרטיס חיצוני, וליתר בטחון ביטלתי את כל התקני הרשת האחרים. עדיין קורה!

2. אין שום חסימה, שום פרוקסי, ושום מדיניות בעייתית/שונה מהמחשבים האחרים.

3. ההתקן היחידי שיש הוא התקן וירטואלי של VirtualBox, אבל הוא קיים בכל המחשבים, ואין אצלם תקלה כזאת.

4. הקטע העוד יותר מוזר הוא שגם במחשב הקודם (פיזית, מחשב אחר לחלוטין) שהיה שם, נתקלנו בבעיה הזאת, עם ראוטר, מודם וסוויץ' אחרים, כשהכל מחובר ישירות (ללא שקעים, כבלים וכו' בדרך).

אני אובד עצות. או שאני מפספס כאן משהו מאוד מאוד בסיסי, או שיש איזושהי רוח רעה ומיסטית שנמצאת שם באיזור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היו בעמדה הזאת שני מחשבים שהתנהגו בצורה דומה. לא חלופיים, אלא פשוט ישן שהוחלף. לשניהם הייתה חומרה שונה לחלוטין. שניהם פורמטוט והותקנו בנפרד - הקודם היה בכלל ללקשר, או דמיון לנוכחי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הרבה משרדים יש להם CHECKPOINT וזאת כשלעצמו קללה ,

אני ממליץ אם תוכל , לעבור ל-FORTINET , הרבה יותר יציב , הרבה יותר קל ופחות כאב ראש ...

האם מותקן לך CHECKPOINT קליינט על המחשבים ?

אם כן , תסיר את הקליינט במחשב הבעייתי ונסה שוב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני שהגעתי (אני בן משפחה, עובד, וגם יצא לי לטפל בתחום המחשבים), היה כאן "איש תמיכה", שנאמר לו על ידי אחת החברות שעובדות איתנו (והיחידה שדורשת חיבור VPN), שהם יעבדו רק עם צ'קפוינט. מהיכרותי, אני מניח שהוא לא טרח לברר האם זה באמת הכרחי ו/או בדק אופציות אחרות. כיום, מטעמי תקציב, אנחנו לא הולכים להחליף אותו בזמן הקרוב. בכל מקרה, לא מותקן שום קליינט על שום מחשב. הרשת הפנימית מאוד פשוטה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של EagleX

היו בעמדה הזאת שני מחשבים שהתנהגו בצורה דומה....

המחשבים מתחברים למתג - בד"כ (כשעובדים מסודר הכוונה) - דרך Patch panel - לצורך הבדיקה - תעביר דרך הפאנל את הכבל למבואה אחרת במתג (שאליה מחובר מחשב שלא מציג בעיות כאלו)

ואם שם זה עובד תקין - הבעיה שלך רוב הסיכויים בהגדרה כשלהי במתג.

כדי  לשלול בעיה בכבילה (למרות שממש לא נראה לי שזאת הבעיה) - תנסה לחבר לאותה מבואה - ישירות ותבדוק.

 

הניחוש שלי (ושוב זה ניחוש עפי כך ש-2 מחשבים שונים באותה מבואה מציגים את אותה בעיה) שמדובר באיזהשהיא הגדרה של מבואה מסויימת במתג שהיא הגורם לבעיה.

 

בהצלחה,

גבריאל

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היי גבריאל, תודה על התשובה המפורטת.

כפי שציינתי בהודעה הראשונה, ניסיתי לחבר ישירות את המחשב בכבל ישיר למספר שקעים במתג (סוויץ'), ללא שום דבר אחר בדרך (שקעים, כבלים נוספים, פאץ' פאנל). פשוט מחשב לסוויץ, ועדיין התרחשו הניתוקים. בנוסף, כאשר היה קיים המחשב הקודם, היה קיים סוויץ' ישן יותר, אחר, אשר גם איתו זה קרה אך ורק במחשבים באזור הספציפי הזה (כן, אני יודע שזה נשמע.. מוזר בלשון המעטה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...