WESTWORLD - מה לעזאזל קורה שם? - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

WESTWORLD - מה לעזאזל קורה שם?


Art Tatum

Recommended Posts

הרבה דברים מבלבלים קורים שם.

אחת התיאוריות טוענת שיש שני קווי זמן.

שוויליאם ולוגן נמצאים בקו זמן שקרה בעבר(בערך 30 שנה לפני ההווה).

הם הגיעו כדי לקנות/להשכיר את הפארק שבאותה תקופה דימם כסף(כל זה על פי דברי לוגן במהלך אירועי קו הזמן).

זה מסביר איך לורנס נמצא לכאורה בתפקידים ומקומות שונים כמארח.

במקביל לסצנות בהם האיש בשחור מסתובב עם לורנס וטדי ומנסה להגיע לפראיה(העיר המושחתת ליד הגבול), מוצגות סצנות בהם ויליאם ולוגן ודולורס מגיעים לפראיה ופוגשים את לורנס בדמות אל לאזו.

 

על בסיס התיאוריה הזאת יתכן שהאיש בשחור שנמצא בקו הזמן של ההווה, הוא בעצם וויליאם או לוגן 30 שנה אחרי שהם הגיעו בשם התאגיד ורכשו את הפארק.

 

 

אחת הטענות שמנסות לבסס את התיאוריה(המאוד הגיונית הזו) משתמשת בהבדלי הלוגו שהוצגו בסצנות שונות משני קווי הזמן.

הלוגו הישן(שהופיע בסצנות עם וויליאם/לוגן וגם בכמה סצנות אחרות שכנראה התרחשו בעבר מבלי שהיינו מודעים לכך בזמן הצפיה המקורית)

that-is-a-suspiciously-long-time-to-hold

these-old-school-westworld-lab-coats-are

another-early-era-lab-coat-technician.gi

 

והנה הלוגו שמופיע במחשב ישן בקומה התחתונה אליה ברנרד הולך בקו זמן ההווה כדי לבדוק במערכת הישנה אנומליות שלא נקלטות/מופיעות במערכת החדשה.

old-os-old-logo.png?dpr=2&auto=format,co

 

log-on-this-old-dell-computer.gif?dpr=2&

עוד לוגו ישן מסצנת כניסה לקומה הישנה:

the-old-school-logo-is-there-you-just-ca

 

הלוגו החדש: (אחרי שתאגיד דלוס רכש את הפארק)

the-sleeker-ostensibly-new-park-logo.png

הלוגו החדש כשMEAVE מתעוררת ומבקשת לראות מה יש בקומות למעלה:

תיאוריה טובה.

 

רק יש בעיה אחת מוזרה.

למה בסצנה הזאת מופיע מאחורה הלוגו החדש, כשעל פי ההסבר אמור להופיע הלוגו הישן?

a-suspicious-logo-on-the-hbogo-screen.pn

ההסבר היחיד שאני יכול לתת זה שהלוגו הוא חלק מהתאמה אישית לאורח מתוך ידיעה מלאה מי הוא.

ולכן באותו חדר ספציפי הוצג הלוגו כפי שיהיה אם תאגיד דלוס(דרך מנהליו) יחליט לרכוש את הפארק.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סדרה גאונית, אני לא מבין איך היא לא תפסה תאוצה. חשבתי שהיא תהיה הGOT הבא. תאוריות מעניינות, אבל מוטיב המימדי זמן לא נשמע אמין במיוחד ודי נדוש, במיוחד לסדרה בקליבר כזה. אני סומך על היוצרים שההסבר מעניין הרבה יותר 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסבר קווי הזמן שלעצמו מעניין הרבה יותר ממה שכרגע נדמה לך.

 

שים לב שהרבה דברים קרו על קו הזמן במשך 30 שנה.

מה קרה לארנולד?

מה היה הויכוח בינו לבין פורד?

מה ארנולד ראה במארחים שפורד לא ראה?

 

מה קרה למארחים בשלבי הפיתוח ובמעבר לטכנולוגיות חדשות?

למה חלק מצ'יפ האישיות של המארחים הושמד, ורק חלק מהמקוריים שרדו את הזמן ועדיין מופעלים?

מהו האירוע שבגללו נסגר הפארק בעבר לזמן מה?

 

מה זה המבוך?

מהם כל האגדות שרצות בפארק כנראה כבר לא מעט שנים?

האם גם בעבר התעוררו מארחים וחרגו מהלולאה שלהם?

 

היכול להיות שתהליך ההתעוררות כבר קרה בעבר באופן לא צפוי ולא רצוי, ומאז פורד מנסה לנתב לאט ובטוח את תהליך ההתפתחות של המארחים?

יכול להיות שיש מקום כלשהוא היכן שמארחים שהתעוררו יכולים ללכת כדי להשתחרר מ"עבדותם"? (חלק מאגדת המבוך)

 

האם הנרטיב החדש של פורד קשור לבשלות מסויימת של חלק מהמארחים באותו תהליך ארוך שהוא הוביל?

האם הפארק כולו הולך לעבור שינויים הקשורים לסיפורים אותם פורד מנסה לספר(זאת אומרת את סיפור האבולוציה של היצירות שלו)?

או שאולי זה בכלל ארנולד שממשיך איכשהוא(בין אם הוא בחיים או אחרי המוות) להשפיע על האירועים ולעודד התעוררות תודעתית, הפעם כשהמארחים הרבה יותר בשלים למשימה.

 

כבר הבנו שלמארחים יש של לולאות קודמות, וזה חלק מהיכולת שלהם לאלתר.

כמה מהם רצים כבר מעל 30 שנה.

כל מה שקורה עכשיו קשור לעבר.

תוצר של תהליכים רבים.

 

ישנם הרבה דברים שקרו בעבר שעדיין לא ידועים.

ותיאוריית 2 קווי הזמן היא בדיוק מה שצריך להסביר את הכל.

 

עוד דבר חשוב לציין שאחד מיוצרי הסדרה הוא ג'ונתן נולן, האיש מאחורי MOMENTO וINTERSTELLAR.

זהו אדם שאוהב לשחק עם קווי זמן מקבילים.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של askme

אולי אני מקנא, כי איבדתי את הצפון אחרי הפרק השלישי.

אחרי הפרק השלישי מגיע הפרק הרביעי בו אתה כבר הולך לאיבוד בין האירועים של קווי הזמן שמוצגים במקביל.

יש שני קווי זמן ראשיים.

אני כמעט בטוח לחלוטין שמה שקורה עם ויליאם ולוגן ודלורס ואל לאזו(לורנס בדמות קודמת) קרה 30 שנה קודם.

שהאירוע אליו הם מובילים יחבר את הכל ביחד.

ההיסטוריה בין פורד לארנולד.

הקולות שחלק מהמארחים שומעים.

הסיבות שהובילו ליציאה מהלולאה אצל חלק מהמארחים.

הסיבות לרכישת הפארק ע"י התאגיד בו מחזיקים המשפחה של לוגן ובו ויליאם מונה לסמנכ"ל.

התשובה למיהו האיש בשחור והסבר לאובססיה שלו. (ברשת חושבים שזה ויליאם ויש לכך סיבות טובות וכמה רמזים/סימנים)

ומה לעזאזל פורד מנסה לעשות עם המארחים ועם הפארק.
 

חוץ משני קווי זמן אלו יש אולי פלאשבקים שקשורים לשיחות שנעשו עם כמה מארחים בעבר והפכו חלק מהזיכרון שלהם(שחלקים ממנו מטפטפים לתודעה ומשפיעים עליה לאט לאט, וכנראה באופן מואץ מאז עדכון הREVERIES).

במיוחד עם דלורס שהיא האב טיפוס הישן ביותר שעוד פועל בפארק.

שמצד אחד הצליחה לשרוד כל כך הרבה זמן במצב טוב בדיוק בגלל שהאישיות שלה בנויה לבחור לראות רק את הטוב שבעולם.

ומצד שני סוחבת איתה הכי הרבה שרידי , והפכה להיות מושא סקרנות לברנרד שמנהל איתה שיחות מחוץ ללולאה, כמו גם לארנולד ופורד שיצרו אותה וביססו עליה דגמים ודמויות נוספות.

 

אחרי הפרקים האחרונים נהיה די ברור שלדלורס היו בעבר כמה הרפתקאות לא מתוסרטות.

להרבה מהמארחים היו דמויות ותפקידים קודמים.

הפארק רץ לפחות 40 שנה, אולי 50.

וקרו בו לא מעט דברים.

 

ההנהלה מתחלפת.

העובדים מתחלפים.

האורחים מגיעים לזמן קצר והולכים.

מי באמת יודע מה קרה שם חוץ מפורד?

פורד וארנולד לא יצרו את הפארק כדי לשמש כפארק.

פשוט לא היתה להם ברירה כי המקום דימם כסף עד שהוא אזל להם.

אז כל פעם הם מכרו אותו למשקיעים חדשים.

אבל היה להם חלום.

חזון.

והם ניסו להוביל לשם כל אחד בדרכו.

 

בזמן שהמשקיעים והאורחים השתעשעו בפארק, פורד המשיך את עבודתו לקדם את החזון.

משהו קרה בעבר.

שילוב של משהו צפוי עם משהו לא צפוי.

ומשהו עומד לקרות בעתיד שכבר התחיל בהווה.

משהו צפוי ולא צפוי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

נראה שהפרק האחרון הוכיח את תיאוריית קווי הזמן.

גם את התיאוריה שברנרד הוא בעצם ארנולד(או לפחות נראה ומתנהג כמותו), ושהקטעים בהם הוא מדבר עם דולורס כאילו במצב חלום גם הם מהעבר, בחלקם הוא ברנרד ובחלקם ארנולד.

עכשיו אנחנו גם יודעים שדולורס היא זו שהרגה את ארנולד ולא פורד כמו שכמה דמויות בסדרה הציעו.

 

העיירה עם הכנסיה הלבנה היתה המקום בו המארחים המוקדמים פותחו בנסיון לגרום להם להיות יותר אנושיים.

היא גם קשורה לזכרונות של דולורס, וטדי(שזוכר אותו ואת וואיאט יורים שם בכולם), ועוד רבים אחרים שהיו שם.

 

רק מי האיש בשחור אני לא לגמרי בטוח.

על פי הרמזים(משפט פה, משפט שם) זה אמור להיות ויליאם.

אם אמור להיות דמיון ויזואלי אז זה דווקא יותר מסתדר עם לוגן.

יכול להיות שזה בסוף לוגן שהופך להיות אובססיבי לגבי המארחים ומטרת המשחק(הפארק) בטוויסט שעד לא ראינו בסיפור בינו לבין ויליאם?

כך או כך עכשיו אנחנו יודעים שהאיש בשחור הוא אחד מהבעלים של הפארק, מה שמסתדר עם היותם של לוגן וויליאם בעלי השליטה בחברה שקנתה את הפארק 30 שנה קודם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של arik100

האמת שהתחלתי לראות את הפרק הראשון וקצת התאבסתי

 

מה שאני אוהב בסדרה הזאת יותר מהכל(ויש הרבה מה לאהוב) זה שהיא גורמת לי לחשוב על התודעה האנושית.

הסדרה מאכילה את הטירוף/גאונות שלי שמסתכלת על בני אדם כמעט באותה הדרך בה הצופים מסתכלים על המארחים בסדרה.

אתה רואה אנשים שלא לומדים כלום מהעבר.

הזכרונות שלהם כמעט כאילו לא היו.

הם חוזרים שוב על אותם לולאות.

הכל נכתב בשבילם מראש, הם רק מצייתים לתוכנה במוח שלהם, בחוסר מודעות מוחלטת לעובדה הזאת.

הם צריכים לסבול שוב ושוב ושוב ושוב כדי לייצר שינוי אמיתי.

איטרציות שמובילים לווריאציות שמאשרים אילתור ולבסוף בחירה אמיתית ומודעת.

מדי פעם לוקחים דמות שיכולה להתאים ומעבירים אותה לדמות אחרת בנרטיב חדש, עם שינוי קל בקוד.

 

ולכן הסדרה הזאת פשוט נפלאה.

ולו רק בגלל שהיא גורמת לי לחשוב על נושא שכולנו מכירים בעצמנו ומסביבנו מכל כך הרבה זוויות ומילוני טרמינולוגיות.

 

בנוסף לכל זה מדובר על סדרה מושקעת.

הפקה יוקרתית עם תקציב מנופח.

עם שחקנים טובים.

ובראשם אנטוני הופקינס שבעצם משחק את אלוהים בעולם הקטן שהוא יצר/יוצר.

גסויות, עירום, אלימות, מסתורין, מתח, דרמה, אקשן.

מה עוד אפשר לרצות?

 

דולורס דמות נפלאה שמייצגת תכונות אנושיות בסיסיות שכמעט יותר מדי אנושיות בכדי להיות אמיתיות.

היא כל כך שבירה, המציאות שלה כל כך שבירה.

והקונטרסט הזה בין לחזור הביתה ולראות את ההורים שלה נרצחים מול עיניה, ואז להיאנס באכזריות ע"י מארח או סתם חבורת מאחרים בדמויות פושעים עם סקריפט שמיועד לכך שאורחים או טדי יוכלו לשחק את הגיבור(שלא תמיד מגיע להציל),

ובין לקום למחרת כאילו כלום לא קרה ולהתחיל את היום בשיא האופטימיות.

 

זה עולם שמזכיר קצת את כל משחקי הMMORPG בהם יש משימות ונרטיבים ואפשרויות הסתעפות.

בו השחקנים יכולים לבחור להיות רעים או טובים.

אבל זה נראה ומרגיש אמיתי לחלוטי לכל מי שמעורב במשחק, כולל הNPC.

 

עולם שהוא דבר אחד לאורחים, דבר אחר להנהלה, דבר אחר לבעלי המניות, דבר אחר למאחרים, דבר אחר לאלוהים, ולשטן.

 

אני יכול לדבר על זה  שעות ללא הפסקה מכמה וכמה כיוונים, ולחבר חיבורים ולהפיק תובנות.

ואני לא מנסה לחפור או מחפש להשקיע על כך מחשבה, זה פשוט קורה מטבע הדברים, כי כמו המארחים גם התודעה שלי מלאה ומחשבות מבוססות נרטיבים.

 

אני מוצא עצמי מלא סקרנות.

שואל את עצמי שאלות כמו מה היה קורה אם זה היה באמת?

מה אנשים היו בוחרים להיות?

הטוב?

הרע?

מה אנשים יבחרו לעשות כשהם יכולים לעשות כל מה שרק ירצו, ללא גבולות, ללא עונשים, ללא השלכות שאינן זמניות ונמחקות כלא היו?

 

ומה זה בכלל אמיתי ולא אמיתי?

האם אנחנו לא ערימה של קודים ולולאות והתנהגות נלמדת שמכתיבה את מי שאנחנו, הדרך בה אנחנו פועלים, הדרך בה נגיב?

זה משנה את העובדה שאנחנו מרגישים? שאנחנו קיימים? את מי שאנחנו?

כמה מאיתנו באמת מסוגלים להשתנות ולחרוג מהקוד?

וגם כשיש שינויים קצרים, כמה באמת הם משפיעים על הלולאות המרכזיות אליהן אנחנו חוזרים שוב ושוב כמו כלום לא היה.

 

פורד אמר שארנולד ראה במארחים דברים שלא באמת היו שם.

ארנולד ניסה לפתח את התודעה בעזרת מונולוג פנימי, כמו קול אלוהים שמדבר אליהם במקביל לקיומם,  דבר שגרם ללא מעט תופעות לוואי מוזרות.

ואני חושב לעצמי, כמה מזה נכון לגבי הקיום האנושי?

 

ומה לעזאזל מטרת המשחק? (ובכך אני מסיים כהאיש בשחור).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

:D

כבר הספקתי לקרוא את הכתבה הזו.

בפרק צפיתי מיד אחרי שהוא שודר וגרסת ה1080P היתה זמינה.

מבלי להיכנס לפרטים, סיום מהנה ומספק.

קטרזיס מושלם שסוגר את כל הפינות ומשאיר טעם טוב.

 

ספויילר


בסוף כמצופה האיש בשחור הוא מי שהרמזים פוזרו עליו.

דבר אחד מציק לי שחיבל בהשערות המתבקשות בהתהוותן.

לשחקן שמשחק את גרסתו הצעירה יש סימנים בולטים על הפנים שעל פי כל הגיון בריא אמורים היו להיות בגרסתו המבוגרת.

DICK MOVE WESTWORLD

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...