עבור לתוכן

בעיית חום מטורפת

Featured Replies

פורסם

אשמח עם תעזרו לי:

ביום יום טמפ' המעבד שלי נמצאת (ללא מאמץ וללא OC) על 54/5 שזה גם גבוה ואז נכנסתי לOC

העלתי את המהירות ל 178 FSB ןהתחלתי את PRIME95 בבדיקה של הturtle test . בכל אופן בשורה השנייה של הבדיקה הטמפ' קפצה ל 61 מעלות!!!יש לי את המארז הנ"ל http://www.pch.co.il/docs/pd1801150928.htm מחובר אליו מאוור אחד מוציא, אחד מכניס, ומאוורר של VENTAC על המעבד עוד לפני כמה שעות בדקתי את האופציה להוספת מאוורים ואז ראיתי שיש מקום (ז"א עוד חוט חשמל )אחד פנוי להוספת מאוורר, אז פתחתי את 2 הדלתות של מארז והוא פתוח משני הצדדים. זה לא אמור להיות יותר טוב ממאווררים? (אגב יחסית המחשב נמצא בתוך ארונית לא ממש סגורה אבל היא מתח לשולחן ממש בצד כך שממש אוויר לא מגיע לשם אבל בכל זאת) מה לעשות? גם אם אני אקדח עוד חורים (ואיפה לקדוח?) אין לי עוד חוטים לחבר את המאווררים!

הייתי מאוד מעוניין אולי אפילו להמלצה למארז טוב (ואמת לא יקר - חיסכון זה שם המשחק) שאני יכול לחבר לו כמות מאווררים (בכל זאת אני מעוניין לקחת מעבד 1.8 לאזור ה2.2 +-)

תודה על ההמלצות ועל העזרה מראש.

פורסם

נתחיל בזה שהיית ב55 במנוחה ואתה עוד נכנס לOC... לא חכם בכלל

אתה בתוך ארונית שכמו שאמרת זה לא ממש טוב

יש לך על המעבד VANTEC זאת אומרת אירופלואו?! שזה כבר לא סינק משהו

יש לך כולה מאורר מכניס ומאורר מוציא שזאת סירקולציה בסיסית מאוד..

הלינק לPCH לא עולה לי אז אין לי מושג איזה מארז יש לך..

אם אתה רוצה לקדוח אז זה אחד בדלת מול המעבד מכניס אוויר

ועל הגג בין הסידי לספק מוציא אוויר

מבחינת הגודל, כמה שאתה יכול...

אם אתה רוצה להחליף\לקנות מאוררים למארז או למעבד תגיד מה המחיר ואיך אתה מסתדר עם רעש..

פורסם
  • מחבר

לגבי המארז הנה המארז TASK A-2310 Screwless USB Front 350W Case

המאוורר של ונטק הוא אייר פלאו כמו שאמרת

ולגבי לקדוח לא יודע אם כדאי.

רעש זה בעייתי (אבל אצל כולם זה כך לא?)

כמה עולה מארז טוב (דרך ZAP)

200 ש"ח השקעה זה סביר? (זה בכלל כולל ספק במחיר הזה?)

פורסם

כמו שאמרתי הכל תלוי בדרישות שלך

אתה רוצה יותר ביצועים או יותר שקט

במארז מה הסכום שאתה מוכן להשקיע

ספק (עריכה שניה בשביל לרשום תמילה הזאת כמו שצריך) שמגיע עם מארז כל כך זול לא שווה הרבה

אתה יכול ללכת על הקומפיוקייס שמגיע עם ספק HEC ו2 מקומות למאוררי 120 (מקדימה ומאחורה)

המלצה שלי תחורר תמארז שלך שים לו מאורר בגג שתים בצד תחלע בו.. חבל לקנות מארז חדש

פורסם

לדעתי חבל לקנות מארז חדש אם יש לך ישן שתמיד ניתן לשפר. כמו שהציעו לך פה תוסיף עוד מאורר בצד ובגג 80 או 92מ"מ ותמרח משחכה טרמית זה ישפר את הטמפ' בצורה יפה. בנוסף לכך במקום לבזבז כסף על מארז חדש היית ממליץ לך לקנות ספק טוב שיכול להחזיק עומס לא קטן (ספק 400 WAT מחברה ידוע וטובה). וגם זה די כיף לעשות מוד קטן למחשב ;).

ואם הרעש כולכך מפריע תבנה או תקנה FUN BUS.

פורסם
  • מחבר

ראיתם את המארז? שווה להשקיע בו?

הבעייה שלי היא שכדי לקדוח אני צריך לפרק את כל הרכיבים ואני ממש מפחד שאני לא יידע להרכיב אותו מחדש.

אמרתם מאוור אחד בגג איפה? יותר קרוב לאן למאחור או למקדימה? ואותו הדבר בצד איפה בדיוק? (כרגע הצדדים של המארז לא מחוברים אליו, הוא פתוח משני הצדדים זה לא יותר טוב ממאווררים?)

איזה ספק לקנות? לינק יעזור לי?

והמלצות למאווררים גם יעזרו לי.

שוב תודה על העזרה מראש.

פורסם

אוי מוטי מוטי מוטי ....

לא חבל להכנס ללחץ מהחום ולהתחיל לזרוק כסף לכל כיוון ?

יש דברים שאפשר לעשות בלי לבזבז מאות שקלים.

קודם כל תוציא את המארז מהתיבה , פתח את הדלתות שלו ותשתמש בו רגיל תוך כדי שאתה בודק את טמפ' החדר וטמפ' מארז וחדר.

זה יגיד לך מה עושה התיבה לטמפרטורות

בנוסף רצוי ללטש את פני ההיטסינק ולשים ארקטיק סילבר 5 . שוב תעקוב אחרי טמפ'.

אפשר לשים מאוורר ביתי שיזרוק אויר על המעבד ולראות מה ההבדל, מזה תוכל לדעת כמה תשיג ע"י מאוורר חזק למעבד.

אם התוצאה טובה אז זה המקסימום שתוכל להגיע - מארז פתוח , מאוורר ביתי , AS5 . ואז תחשוב איך לשמור על ההישגים עם מארז סגור וכזה.

אל תקדח שום כלום בינתיים. ע"י מיקום נכון של המאווררים שיש ביחס לפתחי אויר והמטרה של הקרור ניתן להשיג תוצאות יפות.

צריך לחשוב ולהתאמץ. יש גם לא מעט מדריכים ברשת לאוורור נכון.

בהצלחה

פורסם

בקשר לפירוק החומרה זה ממש לא נכון ברוב המארזים הגג יוצא או עם ברגים או שיש לו תופסנים כאלה עגולים שטוחים שאפשר להוציא עם מברגה\מקדחה..

מאורר בגג ומאורר בדלת לא כל כך יעזרו לך אם התיבה שהמארז נמצא בה צמודה יותר מידי המארז..

ושהמארז פתוח זה לא יותר טוב ממאוררים כי אין מה שיזרים את האוויר כמו שצריך האוויר עומד במקום

פורסם
  • מחבר

בנוסף רצוי ללטש את פני ההיטסינק ולשים ארקטיק סילבר 5 . שוב תעקוב אחרי טמפ'.

בהצלחה

סליחה על הבורות אבל איזה מאוורר זה רטיק סילבר 5? יש לי את האיירפלו של ונטק שקניתי לפני 3 שבועות בערך, בPCH הם יחליפו לי למאוור חדש אחרי שימוש של 3 שבועות?

אני יוציא את המארז מה"ארון" אבל חיבור של מאווררים כבר אני לא יכול להוסיף היות ואין לי עוד חוטי פנויים של הספק

האם כדאי לי להשקיע במארז כזה וזהו?

Compucase-HEC Super Midi Tower CI-6919 Front USB 300W Case

יש לו מקום ל שני מאווררים של 120 (הוא מגיע ביחד איתם?) זה יוריד לי את הטמפ'?

פורסם

ארקטיק סילבר 5 זה גריז טרמי (דיי טוב אני חייב להוסיף).

פורסם
  • מחבר

טוב אני יעדכן אתכם בהתפתחויות:

הוצאתי את המחשב מהארונית ושמתי אותו על הספרייה כשהוא פתוח משני צידיו, אז חוץ מרעש של שואב אבק הטמפ' צנחה ל 50 (ללא OC)

הפעלית את פריים95 סתם בשביל לראות לאן היא תגיע עם מאמץ אז לאחר 10 דקות בערץ זה קפץ ל55 (ללא OC עדיין)

האמת אני לא כל כך מתלהב מלפרק את המעבד שלי ולשים אליו משפחה טרמית, רק הרעיון שאני לא אמרח את זה טוב ודפקתי את המעבד, לא נשמע לי טוב.

בכלל כמה מעלות זה יוריד לי. ואם טמפ' של 56 (זה המשיך להעלות בינתיים) לל OC זה הרבה?

החלפת מארז תעזור? (בכמה זה יוריד את הטמפ' בכלל?)

עוד דבר במצב הקיים האם שווה ללכת ולקנות את מאוורר 1 של 120 (אחד טוב שאתם תמליצו לי) ולשים אותו במקום אסטרטגי? (למרות שככל שאני מסתכל על הוטים שיוצאים מהספק אני פחות ופחות נהיה בטוח שיש עוד חוט פנוי נוסף למאוורר)

עוד עדכון: העלתי את הFSB ל175 (1925) ושוב הפעלתי את AIDA אז כרגע זה עומד על 57-58 מעלות ניסיתי לסגור את הדלת של המארז (זה בצד הפתוח- מול הלוח אם ) והטמפ' קפצה ל 60-61.

פורסם

לא הבנתי בכלל למה אתה נוגע בבאס שיש לך טמפרטורות כאלה תשכח מאוברקלוקינג אל תגע אל תתקרב לזה בכלל

בכל מקרה אתה לא צריך חוט פנוי בספק מאורר לא תופס לך מולקס הוא מתחבר לאחד תפוס ולצד השני של הצרכן ועומד בינהם (זאת אומרת שיש לו ראש זכר וראש נקבה.)

זה שמאמץ העלה לך רק 5 מעלות נשמע לי מאוד מוזר אל תגיד לנו אחרי 5 דקות תן תוצאה אחרי רבע שעה..

משפחה טרמית אתה לא צריך לשים, מקסימום משחה טרמית או גריז טרמי

רק שתיהיה מודע לזה שהארקטיק סילבר שנחשב להכי טוב הוא מוליך חשמל מה שאומר שהם נפלה לך טיפה על הלוח.. חבל

אבל יש את הננו בלו 2 שהוא מבודד וגם אם הוא יגע בלוח הוא לא מוליך חשמל אז אין סיכון.. והוא גם נחשב ללא רע בכלל

אין דבר כזה לא תמרך טוב יש לך מדריכים וחוצמזה אתה לא צריך כל כך כל כך להשקיע בעינין רק למרוח שכבה דקה על כל המעבד כי גם ככה שהסינק לוחץ עליו חזק מלמעלה המשחה תמרח לבד..

אני לא ממליץ לך להחליף מארז עד שניסית את כל האפשרויות עם הקופסא הקיימת, מאורר בגג מאורר בדלת..

סידור חוטים דבר הכרחי כמו שכבר הזכרתי

אם עדיין אתה רואה שאחרי כל הניסיונות המארז זה מה שדופק אותך, אז תחליף אותו לקומפיוקייס ב300 שקל שמגיע עם ספק HEC

פורסם
  • מחבר

אני ימשיך:

ללא OC (שכחתי מ OC כהמלצתך!) ;)

על FSB 166 (בעצם מהירות רגילה) דלת אחת סגורה (זאת שהלוח אם יושב עליה), מארז מחוץ לארון במקום פתוח: טמפ' 50-51 ללא שום מאמץ

על FSB 166 (בעצם מהירות רגילה) 2 דלתות סגורות, מארז מחוץ לארון במקום פתוח: טמפ' 55-57 ללא שום מאמץ.

על FSB 166 (בעצם מהירות רגילה) 2 דלתות סגורות, מארז מחוץ לארון במקום פתוח הפעלתי את פריים בדיוק ל2 דקות: טמפ' 61 סגרתי את התוכנה (אין טעם, הבנתי שהטמפ' גבוהה).

עוד דבר:

מאיפה כדאי לקנות את הננו בלו 2 (שליחויות וכ"ו)

דבר חשוב!! לא הבנתי איך מתחבר מאוורר. אתה רשמת "בכל מקרה אתה לא צריך חוט פנוי בספק מאורר לא תופס לך מולקס הוא מתחבר לאחד תפוס ולצד השני של הצרכן ועומד בינהם (זאת אומרת שיש לו ראש זכר וראש נקבה.)"

אני רוצה להבין: מאוור נוסף מתחבר לחוט שכבר מתחבר למאוורר? ז"א שלכל חוט שהספק מוציא יש 2 יציאות: זכר ונקה. ולכל מאוור יש 2 יציאות : זכר ונקבה ? אני יכול לחבר לכל "חוט" 2 מאווררים? הבנתי נכון? כי אם כן אז על כל מאוורר שיש לי אני יכול להוסיף עוד אחד. ובסופו של דבר יהיו לי 4 (הספק שלי לא יקרוס?)

בעיית המאוור מתחלקת לשניים:

1)איפה כדאי לשים את המאוורר בדלת? במרכז? כי אם אני ישים אותה בקצה (לא לכיוון כפתור ההפעלה, אלא לכיוון האחורה). יש שם (מול הדלת שהוצאתי במאחורה) את המאוור של המעבד ולידו (יושב על הדופן האחורית לכיוון כפתור ההפעלה ) מאוורר מוציא.

2)המלצה למאוורר טוב חזק ואיכותי שיוריד לי 5 מעלות בערך (ה5 מעלות שהדלת תופסת לי), ועדיף מאותו המקום שאני יקנה את המשחה, כדי שיביאו לי את הכל באותה השליחות.

המון תודה על הסבלנות (וכפי שאתם רואים צריך הרבה), אבל איתכם בסופו של דבר אני יגיע לתוצאות. :)

פורסם

תעשה מה שאמרתי עם מאוורר ביתי גדול. תו לטמפ' להתייצב. הטמפ' תרד על בטוח במקסימום שאפשרי כרגע, והיא תגיד לך כמה ההיטסינק-מעבד שלך לא טוב.

אן אינך יודע איך לשים משחה ולהרכיב היטסינק תזמין טכנאי שירכיב חזרה. כי אני מכיר מישהו ששרף את המעבד שלו כשלא הרכיב טוב את ההיטסינק צמוד למעבד. ובאותה הזדמנות תלטש כמה שצריך לפני שהטכנאי בא , על מראה (פני המראה שטוחים לגמרי), את בסיס ההיטסינק.

תקנה ארקטיק סילבר 5 ממישהו שמוכר ב TRADEZONE . החומר איננו מוליך חשמלי (מעט מאוד) ואין סיכוי שבמעט שצריך למרוח על המעבד יגע באיזשהו דבר אחר.

אני חושב שאתה כבר יכול להעריך כמה איוורור פנימי לא טוב מוסיף טמפ' וכמה הארונית שלך .

אל תדאג למאווררי המארז כרגע כי טמפ' המארז משפיעה אבל לא קובעת את טמפ' המעבד. את זה קובעים ההיטסינק, והמאוורר שלו, המגע מלא עם המעבד והמשחה התרמית.

קנית מארז חדש זה ממש חוסר הבנה. קודם תעבוד על הקרור של המעבד. אח"כ אפשר בקלות להוסיף מאווררים או תעלות אוורור וכל מיני. אבל אם תחליט לשדרג את ההיטסינק של המעבד אז לך על משהו טוב ושקט. כי עם הרבה מאווררים השכנים יתלוננו במשטרה על ההליקופטר.

פורסם

טב אני ינסה קצת לעזור לך בפתרון בעיית החום ולהסביר ממה היא נובעת.

על FSB 166 (בעצם מהירות רגילה) דלת אחת סגורה (זאת שהלוח אם יושב עליה), מארז מחוץ לארון במקום פתוח: טמפ' 50-51 ללא שום מאמץ

על FSB 166 (בעצם מהירות רגילה) 2 דלתות סגורות, מארז מחוץ לארון במקום פתוח: טמפ' 55-57 ללא שום מאמץ.

על FSB 166 (בעצם מהירות רגילה) 2 דלתות סגורות, מארז מחוץ לארון במקום פתוח הפעלתי את פריים בדיוק ל2 דקות: טמפ' 61 סגרתי את התוכנה (אין טעם, הבנתי שהטמפ' גבוהה).

אז ככה הייתה לי בעייה די דומה אם המחשב שלי אותן טמפ' (קצת פחות בגלל שהכול התחיל בחורף, התחלתי את עניין הקירור בגלל O.C). מה שקורה בעצמם כאשר דלת המארז סגורה, החום יכול לצאת רק דרך המאוררים המוצאים אוויר ובגלל שאין לך מאורר בגג החום עולה למעלה ומחמם את כל העסק ומאורר של המעבד לוקח את האוויר החם והמאורר המאחור לא מצליח לקחת את האוויר החם. מה שקורה אצלך במארז סרקולציה של אוויר חם. כך מה שנחוץ לך פה זה מאורר בגג שיוציא את כל אוויר החם (גם אם אתה הולך להשאיר את המארז עם דלת אחת פתוחה, זאת מול לוח אם) מאורר 80 או 92 מ"מ. תמקם אותו כמה שיותר קרוב לספק שיהייה כמה שיותר בגובה של הלוח אם. מומלץ למרוח משכה טרמית זה יוריד 2-3 מעולות.

נץב אני זוכר שחיברתי מני מאוררים מאחור וסגרתי את המארז משני הצדדים. כאשר פתחתי אותו (בזמן שהמחשב עבד) והכנסתי את היד היה לי משהו כמו 50 מעלות באזור הספק. בגלל זה החלתתי להוסיף מאורר בגג אצלי.

דבר חשוב!! לא הבנתי איך מתחבר מאוורר. אתה רשמת "בכל מקרה אתה לא צריך חוט פנוי בספק מאורר לא תופס לך מולקס הוא מתחבר לאחד תפוס ולצד השני של הצרכן ועומד בינהם (זאת אומרת שיש לו ראש זכר וראש נקבה.)"

אם אין לך מולוקס נקבה פמוים חבר אותו פשוט במקביל למאורר שעובד (תיעזר במדריך שבאתר). לדבי ספק אם יקרוס או לא זה תלוי בדגם ובהספק שלו (WAT). אם ההספק יקרוס אל תתפלא שהוא יקח איתו עוד כמה חלקים (לוחM,מעבד זכרון,כ.מסך וכו') כך שמומלץ לקנות ספק מחברה ידוע וטובה כמו שאמרתי לך.

1

)איפה כדאי לשים את המאוורר בדלת? במרכז? כי אם אני ישים אותה בקצה (לא לכיוון כפתור ההפעלה, אלא לכיוון האחורה). יש שם (מול הדלת שהוצאתי במאחורה) את המאוור של המעבד ולידו (יושב על הדופן האחורית לכיוון כפתור ההפעלה ) מאוורר מוציא.

קודם כל במקום כזה המאורר חייב להיות מכניס אוויר, ותמקם אותו בערך מול המעבד

מקווה שעזרתי אם פתרונות קירור, מצטער על קניית סוג מאוררים וספקים אני לא יכול להמליץ.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים